Praworządność szkół #60
Instytucja: |
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
6 |
Liczba spamu: |
5 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
>
> *WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ*
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
>
> *Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email {{ email }}*
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, *zgodnie z numeracją,*
> poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
> danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego
> cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie
> wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie
> ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
>
> 1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? -330 uczniów
> 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
> stosowanie średniej ważonej? Tak i Nie.Nauczyciel uwzględnia średnią
> ważoną z uzyskanych ocen, jednak o ostatecznej ocenie decyduje
> nauczyciel.
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
> 3.a. Jeśli tak to jakie? zadania, zadania domowe waga 2; aktywność
> waga 3, odpowiedź ustna, projekty, kartkówki waga 4; test kompetencji
> waga 5 ( nie liczone do średniej); osiągnięcia w konkursach,
> sprawdziany waga 6
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na
> podstawie/z
> uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen
> bieżących? Tak i Nie. Nauczyciel uwzględnia średnią ważoną z
> uzyskanych ocen, jednak o ostatecznej ocenie decyduje nauczyciel.
> 5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
> codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
> 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
> farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
> 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
> punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
> 8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
> osoby uczące się? Nie
> 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
> punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
> biżuterii przez osoby uczące się? Nie
> 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
> 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady
> ubierania się dla osób uczących się? Nie
> 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania
> się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa
> szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
> proszę o wpisanie „nie dotyczy”. - Nie dotyczy.
> 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
> zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw.
> nieprzygotowań do lekcji. Nie
> 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
> domowej. Nie
> 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na
> sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w
> okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie
> nieobecności? Nie
> 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
> jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
> 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenę celującą?
> Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.-
>
> 39. Ocenianie bieżące osiągnięć edukacyjnych uczniów klas I – VIII
> polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w
> opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności w stosunku do
> wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
> Uczeń w ocenie bieżącej otrzymuje informację, co poprawnie wykonał, co
> osiągnął, w czym jest dobry oraz wskazówki, co poprawić, co
> udoskonalić, nad czym jeszcze popracować i co rozwijać. Ogólne
> kryteria ustalania ocen bieżących w klasach I –VIII:
>
> 1) Stopień celujący (cel), (6) – uczeń osiągnął szczególnie wiele,
> wykazał się bardzo dużą aktywnością twórczą, biegle posługuje się
> zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu nieznanych dotąd problemów
> teoretycznych lub praktycznych, posiadła wiedzę i umiejętności
> stawiane przez podstawę programową, wykazuje się samodzielnością i
> twórczo rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania, jest niezwykle
> zainteresowany w wywiązywanie się z obowiązków wynikających z zajęć
> dydaktycznych
>
>
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
> 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są
> zarekwirowane telefony? Nie dotyczy.
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
> szkolnego?
> Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica- nie dotyczy.
> 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa
> szkole? Uczniowie w wyznaczonych miejscach mogą korzystać z telefonu,
> celem kontaktu w pilnych sprawach z rodzicami. Na terenie szkoły
> obowiązuje regulamin przedstawiony rodzicom i uczniom, w którym jest
> zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
> 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą
> oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
> 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
> Jeśli tak, w jakiej kwocie?- nie dotyczy.
> 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
> 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
> Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. ePUAP:/sp1mce/SkrytkaESP
> 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
> 27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
> Nie dotyczy
> 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
> 27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy (Szkoła Podstawowa).
> 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły
> w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
> 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane
> jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia
> zaświadczenia np. lekarskiego? Rodzic usprawiedliwia nieobecność, nie
> ma konieczności wyjaśnienia.
> 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy
> wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
> 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
> 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę
> na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy
> przedmedycznej? Tak
> 33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
> 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
> Rodziców? Tak (dobrowolne)
> 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
> 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
> działalność? Nie
> 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> -Własnym koncie Rady
> 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
> 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
> opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
> placówki. w zał.
> 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak
> 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
> Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. w zał.
> 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
> 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
> wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
> 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i
> ile ich jest? Nie dotyczy
> 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
> 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 1 etat
> 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
> kierunkowego i ukończonych kursów. Zgodnie z rozporządzeniem
> 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? - 311
> 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
> 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 48
> 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
> 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne
> źródła energii? Tak
> 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
> (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
> powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
> 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających
> za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
> rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
> 54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
> bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka
> kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
> 55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
> wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się,
> które są na takiej diecie? Nie
> 56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest
> dodatkowo płatna? Nie dotyczy
> 57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły
> lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków
> technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
> 57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
> -Korytarze Tak
> -Szatnia Tak
> -Teren wokół szkoły Tak
> - Inne (proszę wpisać jakie)-
>
> 58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły). w zał.
> 59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły). w zał.
> 60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
> stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.) w zał.
>
> *UZASADNIENIE*
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako wspólnota
> wartości, platforma współpracy i działań na osi edukacja - kultura -
> zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń (do)wolnej edukacji.
> Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji,
> rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
> Współpracujemy z szerokim otoczeniem akademickim i społecznym. Na
> podstawie wniosków z prowadzonych projektów edukacyjnych i badań,
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk
> lokalnych i ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania
> następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji, Tak
> dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
> Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach nieustającą
> przemianę. Dotyczy to
> zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W związku
> m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia się,
> psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i
> funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej,
> obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy.
> Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją obszary
> życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania
> i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania. *Celem
> naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów
> oraz na tej **podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna
> Karta Praw – jako narzędziownika **zawierającego ustandaryzowaną i
> usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz **kompendium dobrych
> praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących **inkluzywną i
> zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży,
> **realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na
> wartościach **demokratycznych i praworządności.* Publikacja zostanie
> rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie
> również w formie elektronicznej. Ponadto, celem upowszechnienia
> Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń edukacyjnych
> (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że pogłębione i na
> szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań współczesnej szkoły (w tym w
> zakresie praworządności), wzmocni ochronę praw osób uczących się i
> praw człowieka w szkołach oraz przyczyni się do wzrostu świadomości
> oraz poprawy obowiązujących w systemie edukacji standardów i jakości.
> Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz
> prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, *wesprzeć kadry
> zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców*, a także otoczyć
> dzieci i młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
>
> *Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email {{ email }}*
>
> --
> Anna Dęboń
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> tel. 504820333 / e-mail: {{ email }} <mailto:{{ email }}>
> NIP: 6292493017
> KRS: 0000773382
> /Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> {{ email }}. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail:
> {{ email }}. /
> //
> /Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego
> - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o
> udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje
> nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede
> wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu
> zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis. /
> //
> /Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/>.
> Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia
> lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest
> nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO./
> //
> /Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż
> 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi
> współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy
> przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które
> podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek
> o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na
> naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami
> Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. /
> //
> /Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania
> ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też
> Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych
> osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu
> Ochrony Danych Osobowych./ -
Fwd: Fwd: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną. -
Proszę o kontakt przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Dzień dobry,
Czy jest możliwość nawiązania współpracy z Państwem?
Z chęcią porozmawiam z osobą zajmującą się działaniami związanymi ze sprzedażą.
Pomagamy skutecznie pozyskiwać nowych klientów.
Zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam serdecznie
Tadeusz Łukomski -
Proszę o kontakt przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Dzień dobry,
Czy jest możliwość nawiązania współpracy z Państwem?
Z chęcią porozmawiam z osobą zajmującą się działaniami związanymi ze sprzedażą.
Pomagamy skutecznie pozyskiwać nowych klientów.
Zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam serdecznie
Tadeusz Łukomski