- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #61
Praworządność szkół #61
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
6 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Przeczytano: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną. -
Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- SP10Będzin_sprawa64432.pdf
Będzin 02.02.2024 r.
SP10.0130.1.2024
Pani Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
e-mail: dopaminaQop.pl
Odnosząc się do art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902 t.j.) powiadamiam Wnioskodawcę,
że termin na załatwienie wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 25.01.2024 r.
zostaje wydłużony do dnia 25.03.2024 r.
Informuję, że do rozpatrzenia wniosku Szkoła potrzebuje więcej czasu ze względu
na szeroki zakres informacji żądanych przez Wnioskodawcę. W celu przygotowania danych
do udzielenia odpowiedzi na wniosek należy przeanalizować kilka dokumentów z zakresu
organizacji pracy Szkoły, co powoduje wydłużenie czasu na przekazanie odpowiedzi.
Z poważaniem
"bro Ze -
Wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- DopaminaLab.pdf
Szkoła Podstawowa nr 10
im. Armii Krajowej
42-500 Będzin, ul. Sportowa 2 5
tel/fax +48 32 267-45-82 BED )
e-mail: sp10©sp1Obedzin.pl szkoła podstawo
Będzin, 05.03.2024 r.
SP10.0130.2.2024
Pani Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
e-mail: dopamina ©op.pl
Dotyczy: WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 10 w Będzinie udziela odpowiedzi na następujące
pytania:
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
W szkole realizuje obowiązek szkolny 357 uczniów.
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej
ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3.a. Jeśli tak to jakie?
Cyt. „$ 63. Zasady oceniania - Średnia ważona
1. Począwszy od klasy czwartej wprowadza się średnie ważone.
2. Każdej ocenie cząstkowej przyporządkowuje się liczbę naturalną, oznaczając jej wagę
w hierarchii ocen.
3. Średnie ważone są wyłącznie narzędziem wspomagającym ocenienie osiągnięć
edukacyjnych ucznia.
4. Średniej ważonej przyporządkowuje się ocenę szkolną następująco:
Srednia ważona Stopień
od 1,00 do 1,49 niedostateczny
od 1,50 do 2,64 dopuszczający
od 2,65 do 3,64 dostateczny
od 3,65 do 4,59 dobry
od 4,60 do 5,50 bardzo dobry
od 5,51 do 6,00 celujący
5. Ostateczną średnioroczą i końcoworoczna ocenę osiągnięć edukacyjnych ucznia ustala
nauczyciel na podstawie rozpoznania poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia
wiadomości i umiejętności w stosunku do:
1)
wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów
kształcenia i kryteriów weryfikacji w podstawie programowej,
2)
wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów
nauczania;
3)
wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów
nauczania w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych.
6. Kategorie ocen i ich waga:
Kategoria ocen
Waga
Praca klasowa/sprawdzian, wypracowanie klasowe, dyktando, test wiedzy,
długoterminowe projekty ( trwające co najmniej 1 miesiąc), indywidualne
prace wytwórcze (plastyka, zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne),
aktywny i systematyczny udział w zajęciach dodatkowych ( ocena raz w
danym półroczu). Postawa: wychowanie fizyczne - strój, higiena osobista,
aktywność, wiadomości (np. z zakresu wychowania zdrowotnego),
zaangażowanie w życie sportowe szkoły. Poprawa sprawdzianu, pracy
kontrolnej, wypracowania, dyktanda czy innej pracy z wagą 3.
Konkurs lub zawody sportowe (I, II, III miejsce, laureat, wyróżnienie,
finalista - tylko pozaszkolne).
3
Kartkówka, samodzielne prowadzenie elementów lekcji, wystąpienie
(prezentacje), prace domowe o dużym stopniu zaangażowania (np.
wypracowanie), sukcesy uczniów w szkolnych konkursach, zawodach
sportowych, umiejętności – wychowanie fizyczne.
2
Odpowiedź ustna sprawdzająca wiedzę z danego przedmiotu, recytacja,
prasówka, referat przedmiotowy, test diagnozujący, aktywność (częste
zgłaszanie się i udzielanie prawidłowych odpowiedzi na lekcji), praca
w grupach, praca domowa, zeszyt/ćwiczeniówka, estetyka zeszytu, udział
w konkursach przedmiotowych, artystycznych, zawodach sportowych.
Wykonywanie dodatkowych zadań, pomocy naukowych, sprawność
wychowanie fizyczne (próby sprawności fizycznej, postępy). Oceny bez
wyraźnych kategorii, np. otrzymane w szpitalach, sanatoriach., zadania
o bardzo małym stopniu trudności, odtwórcze.”
1
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez
osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się?
Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby
uczące się? Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób
uczących się? Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze
statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Nie dotyczy
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż
dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub
nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły
po okresie nieobecności? Tak
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może
poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
„20.
Kryteria oceny bieżącej, śródrocznej i rocznej klasyfikacyjnej ze wszystkich
obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych:
1)
ocenę celującą może otrzymać uczeń, który posiadł pełną wiedzę i umiejętności
przewidziane w programie nauczania w danej klasie, biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych
z programu nauczania danej klasy. Bierze udział w konkursach, olimpiadach, zawodach
sportowych i innych, osiąga sukcesy, kwalifikuje się do finałów na szczeblu regionalnym,
wojewódzkim lub posiada inne porównywalne osiągnięcia;”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. NIE. Istnieją
odrębne procedury dot. łamania zasad korzystania z telefonów komórkowych.
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane
telefony? NIE
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica.
Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
Korzystanie z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych:
1.Uczeń nie może korzystać z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych
w czasie zajęć dydaktycznych.
2. Dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego lub innego urządzenia
elektronicznego
po
każdorazowym
uzyskaniu
zgody
nauczyciela
lub
dyrektora
w uzasadnionych przypadkach, takich jak:
1) cele edukacyjne;
2) konieczność skontaktowania się z rodzicami.
3.Uczeń może skorzystać z telefonu stacjonarnego w sekretariacie szkoły.
4.Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie lub zniszczenie sprzętu, o którym mowa
w ust. 1.
5.Uczeń może być ukarany za nieuzasadnione i niezgodne ze statutem użycie telefonu
komórkowego, bądź innego urządzenia elektronicznego zgodnie z Rodzajami kar stosowanymi
wobec uczniów oraz trybem odwoływania się od kary.
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie? Nie dotyczy
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak, jako podstronę organu prowadzącego.
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
/SP10bedzin/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
Nieobecności usprawiedliwia Rodzic/Prawny opiekun.
Nieobecności są usprawiedliwiane przez Rodzica/Prawnego opiekuna lub wychowawcę klasy
na podstawie informacji uzyskanych od Rodzica/Prawnego opiekuna. Nie wymaga się podania
przyczyny nieobecności ucznia w szkole. Rodzic/Prawny opiekun może przedstawić
zaświadczenie lekarskie, podać przyczynę nieobecności dziecka w szkole.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie
drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie
karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Nie. Wpłat
dokonują chętni Rodzice na konto Rady Rodziców.
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Dobrowolne składki ustala Rada
Rodziców bez wiedzy nauczycieli i dyrektora.
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o
sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Dyrektor i nauczyciele nie posiadają takiej
wiedzy.
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców - NIE
-Własnym koncie Rady - TAK
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki - NIE
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania
finansowe wydatków? Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
RADY RODZICÓW W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
PRZYCHODY
Pozostałość z ub. roku 2021/2022 / rachunek bankowy /31.08.2022r.
/gotówka: 0,00
Wpłaty rodziców na rachunek bankowy (w roku szkolnym 2022/23 2.140,00
Inne wpływy: gotówka rodzice
Darowizn
ZZ NA _— —— m pz
WYDATKI
NONNNNNNNK FR. WMMMIM |
opłaty bankowe /prowizja/
dorabianie kluczy -gotówka
Razem wydatki gotówka 721,55
rachunek banko 179,88
Stan Środków na rachunku bankowym 31.08.2023r. 3.410,73
Stan środków w gotówce 18,45
OGÓŁEM 3.429,18
Będzin, dnia 4-09-2023 r. Sporządził:
BYREKTĄJR SZKOŁY
mgr porkia Sochocka
„A
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
REGULAMIN RADY RODZICÓW
w Szkole Podstawowej nr 10 w Będzinie
(nazwa szkoły)
Rozdział I
Postanowienia ogólne
81.
Uchwalono na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. — Prawo oświatowe
82.
Regulamin niniejszy określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców.
83.
1. Terenem działania Rady Rodziców jest budynek szkoły.
Rada Rodziców może podejmować działania również w innych miejscach, w których
przebywają uczniowie w trakcie realizacji przez szkołę zadań dydaktycznych,
wychowawczych lub opiekuńczych.
Rozdział II
Cele rady rodziców
84.
Rada Rodziców, zwana dalej Radą, jest społecznym organem władzy w szkole
reprezentującym ogół rodziców i opiekunów prawnych uczniów uczęszczających do szkoły,
której celem jest:
1. Organizowanie i rozwijanie współpracy rodziców z dyrekcją szkoły, Radą
Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, władzami oświatowymi, samorządowymi i
innymi organami w celu doskonalenia statutowej działalności szkoły.
2. Organizowanie różnych form aktywności rodziców wspomagających proces
nauczania, wychowania i opieki w szkole i środowisku.
3. Prezentowanie wobec dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów i władz oświatowych
opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach szkoły.
4. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-
wychowawczych rodziny i szkoły w życiu dziecka.
Rozdział IIl
Zadania i kompetencje rady rodziców
$5.
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
dt,
2.
$ 6.
1. Rada Rodziców opiniuje przedstawiony przez Radę Pedagogiczną szkolny zestaw
podręczników.
2. Rada Rodziców może wystąpić do Rady Pedagogicznej o dokonanie zmian w szkolnym
zestawie podręczników, jednak zmiana w tych zestawach nie może nastąpić w trakcie
roku szkolnego.
87.
Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program wychowawczo-
profilaktyczny szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze
wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli.
Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska
porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-
profilaktycznego, program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym
nadzór pedagogiczny nad szkołą.
Program wychowawczo-profilaktycznego ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do
czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
$8.
1. Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach
szkoły.
2. Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia
lub wychowania szkoły.
8.9.
1. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem
przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego.
2. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia
otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
3. Brak opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania awansowego.
810.
1. Rada Rodziców wnioskuje lub też wyraża zgodę na wprowadzenie przez dyrektora
szkoły obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
2. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa wzór obowiązującego na
terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów szkoły.
3. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa sytuacje, w których
przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez niego jednolitego
stroju ze względu na szczególną organizację zajęć dydaktyczno-wychowawczych w
określonym dniu lub dniach.
5811.
Rada Rodziców na wniosek dyrektora szkoły opiniuje podjęcie działalności w szkole przez
stowarzyszenia lub inne organizacje, których celem statutowym jest działalność
wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej,
wychowawczej i opiekuńczej szkoły. i
$ 12.
Rada Rodziców opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
8 13.
Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu
nauczania.
8 14.
Rada Rodziców opiniuje ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-
wychowawczych wynikających z $ 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z
18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2002 r. nr 46, poz. 432 ze
zm.) oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
8 15.
Rada Rodziców ma prawo delegowania przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej
kandydata na stanowisko dyrektora.
Rozdział IV
Tryb przeprowadzania wyborów
$ 16.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych:
1. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w
każdym roku szkolnym.
2. Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się z
trzech rodziców uczniów danego oddziału.
3. W wyborach do rad oddziałowych jednego ucznia może reprezentować tylko jeden
rodzic.
4. Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku
szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału.
5. Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy
uzyskali największą liczbę głosów.
. W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów przeprowadza się
kolejną turę głosowania.
Z przeprowadzonych wyborów rada oddziałowa sporządza protokół, który
przewodniczący po podpisaniu przekazuje Przewodniczącemu Rady Rodziców.
Wybrani członkowie rady oddziałowej wyłaniają ze swojego grona przewodniczącego.
SA7.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców:
1.
2
Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się na
pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
Przedstawicielem Rady Rodziców jest przewodniczący rady oddziałowej wybrany na
pierwszym zebraniu rodziców.
Wybory Przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów Przewodniczącego Rady Rodziców:
1) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
2) przeprowadzenie głosowania,
3) policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
Kandydat na Przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na
kandydowanie.
Za wybranego Przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał
największą liczbę głosów.
W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów o
wyborze Przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
Wybrany Przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą część zebrania.
Rozdział V
Struktura rady rodziców
8 18.
. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych,
wybranych przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
Pracami Rady Rodziców kieruje Prezydium, w którego skład wchodzi:
1) przewodniczący,
2) zastępcy przewodniczącego,
3) „skarbnik; saa
4) sekretarz, )
5) członkowie — przedstawiciele wszystkich oddziałów.
Kadencja Prezydium trwa rok.
W razie ustania członkostwa w Prezydium przed upływem kadencji, na najbliższym
zebraniu przeprowadzane są wybory uzupełniające, na okres do końca kadencji.
Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków
w trybie wyborów uzupełniających.
Rozdział VI
Zasady działania rady rodziców
8 19.
Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 30 września
danego roku szkolnego. i
Pierwsze zebranie Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i przewodniczy mu do
czasu wybrania Przewodniczącego Rady Rodziców.
Kolejne zebrania Rady zwołuje Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniony
przez niego członek Rady, z własnej inicjatywy oraz na wniosek 1/3 rad klas lub
dyrektora szkoły.
. Zebrania Rady przygotowuje i prowadzi Przewodniczący Rady lub upoważniony przez
niego członek Rady Rodziców.
O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków
Rady oraz dyrektora, w sposób zwyczajowo przyjęty szkole, na 14 dni przed
planowanym terminem zebrania, a w przypadku zebrania nadzwyczajnego na 3 dni
przed terminem.
. W zebraniach Rady, z głosem doradczym, może brać udział dyrektor szkoły, na
zaproszenie Rady Rodziców.
Przewodniczący Rady Rodziców może, za zgodą lub na wniosek członków Rady,
zapraszać inne osoby do udziału w zebraniach.
8 20.
. Zebranie Rady może podejmować uchwały we wszystkich sprawach w zakresie jej
właściwości.
Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów osób uczestniczących w
zebraniu.
Uchwała o rozwiązaniu Rady Rodziców podejmowana jest bezwzględną większością
głosów.
Uchwały Rady Rodziców są podejmowane w głosowaniu jawnym.
Uchwały Rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu w
głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
821.
. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
Protokół zebrania Rady powinien zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania,
2) listę osób obecnych podczas zebrania,
3) zatwierdzony porządek obrad,
4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
5) przebieg obrad,
6) streszczenie wystąpień oraz wnioski,
7) treść podjętych uchwał lub uchwały w formie załączników,
8) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
Rozdział VII
Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy
822,
1. Rada Rodziców gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek rodziców
oraz innych źródeł.
2. Fundusze, o których mowa w ust. 1, mogą być przechowywane na odrębnym
rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku
bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby
posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.
3. Propozycje wysokości dobrowolnej składki rodziców Rada Rodziców i jej Prezydium
ustala na początku każdego roku szkolnego.
4. Preliminarz wydatków w każdym roku szkolnym Prezydium Rady Rodziców ustala na
swoim pierwszym posiedzeniu.
5. Prezydium Rady może postanowić o zmianie struktury wydatków do wysokości 10%
ustalonych wartości.
6. Wpływy i wydatki środków finansowych podlegają rejestracji zgodnie z
obowiązującymi przepisami finansowo-księgowymi.
7. Rada Rodziców może zatrudnić, za wynagrodzeniem, osobę odpowiedzialną za
prowadzenie prawidłowych rozliczeń księgowych.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
8 23.
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
2. Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującymi przepisami.
3. Regulamin Rady Rodziców musi być zgodny z postanowieniami Statutu Szkoły.
4. Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez plenarne zebranie
Rady Rodziców.
< = 4
ZzJ Z ca
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczemnic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według
i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nie dotyczy
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? – 11 godzin – 0,5 etatu
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego
i ukończonych kursów.
Psycholog ukończył studia wyższe magisterskie na kierunku psychologia oraz studia
podyplomowe na kierunku Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? Na religię uczęszcza 266 uczniów.
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? Na etykę uczęszcza 3 uczniów.
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? Na wdż uczęszcza 163 uczniów.
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa
altana? Tak – ogródek warzywno-kwiatowy.
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i
wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak, zgodnie z
potrzebami.
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub
terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających
rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak)
-Szatnia (Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak)
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
„§ 76. Prawa i obowiązki ucznia
1. Uczeń ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy
umysłowej;
2) uzyskania na początku każdego roku szkolnego pełnej informacji dotyczącej wymogów
edukacyjnych na danym poziomie kształcenia;
3) pełnej informacji o wewnątrzszkolnym ocenianiu ucznia, sprawiedliwej, obiektywnej
i jawnej oceny oraz ustalonych przedmiotowych systemach oceniania oraz sposobach
kontroli postępów w nauce;
4) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo
oraz ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej lub psychicznej
i poszanowanie jego godności;
5) korzystanie ze stałej lub doraźnej pomocy materialnej zgodnie z odrębnymi przepisami,
6) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wychowawczym;
7) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły,
a także światopoglądowych i religijnych - jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
8) do przedstawienia własnego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące uczniów
(lub indywidualnego ucznia);
9) do wiedzy o przysługujących prawach oraz środkach, jakie przysługują uczniom
w przypadku naruszania ich praw;
10) do swobodnej wypowiedzi a w szczególności swobodę poszukiwania, otrzymywania
i przekazywania informacji w dowolnej formie;
11) do wygłaszania opinii, przedstawienia stanowiska (obrony) we własnej sprawie;
12) do przedstawiania w ramach samorządu uczniowskiego, radzie rodziców, radzie
pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły,
w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów,
13) rozwijania zdolności, zainteresowań i talentów poprzez uczestnictwo w dodatkowych
zajęciach edukacyjnych;
14) uzyskiwania pomocy w przygotowaniu do konkursów;
15) realizacji indywidualnego toku nauki i indywidualnego programu nauczania;
16) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny, ustalonych sposobów kontroli postępów
w nauce;
17) informacji o możliwościach odwołania od ustalonej oceny, warunkach przystąpienia
i trybie przeprowadzania egzaminu poprawkowego, klasyfikacyjnego;
18) pomocy w przypadku trudności w nauce;
19) zwolnienie z obowiązku bycia przygotowanym do zajęć następnego dnia po powrocie
wieczorem z wycieczki (w tym także przedmiotowej) organizowanej przez klasę
pod warunkiem, że lekcje z danego przedmiotu odbywają się dzień po dniu;
20) niepytania: pierwszego dnia po powrocie do szkoły po trzydniowej usprawiedliwionej
nieobecności, przez trzy dni po tygodniowej absencji, tydzień po dłuższej;
21) respektowania prawa do bycia nieprzygotowanym do zajęć (po wcześniejszym
poinformowaniu nauczyciela) bez podania przyczyn z uwzględnieniem § 61 pkt 15;
22) zapoznania z terminami klasówek i lekcji powtórzeniowych z tygodniowym
wyprzedzeniem;
23) ograniczenia lekcji powtórzeniowych i klasówek do 3 w tygodniu i jednej
w ciągu dnia;
24) odpoczynku, czyli niezadawania prac domowych na soboty, niedziele, ferie, itp.;
25) maksymalnie dwóch dni wycieczkowych dla klasy w ciągu roku szkolnego (oprócz
wycieczek przedmiotowych);
26) korzystania z poradnictwa psychologiczno- pedagogicznego,
27) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru
biblioteki podczas zajęć lekcyjnych i poza nimi;
28) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania
się w organizacjach działających w szkole;
29) poszanowania jego godności;
30) tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego;
31) zwrócenia się z indywidualnym problemem do następujących osób:
a) wychowawcy,
b) samorządu uczniowskiego,
c) pedagoga szkolnego,
d) dyrektora szkoły;
32) strony przyjmujące interwencję mogą prosić o formę pisemną;
33) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych,
przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych zgodnie z obowiązującym
prawem oświatowym.”
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
„§ 77. 1. Uczeń ma obowiązek:
1) przestrzegać postanowień zawartych w statucie szkoły, obowiązujących regulaminach
i innych dokumentach dotyczących szkoły;
2) udziału w zajęciach edukacyjnych, przygotowania się do nich oraz właściwego zachowania
w ich trakcie;
3) godnie reprezentować szkołę, dbać o honor i tradycje szkoły;
4) uczęszczać regularnie i punktualnie na lekcje;
5) systematycznie przygotowywać się do zajęć;
6) brać aktywny udział w lekcji;
7) przestrzegać zasad dobrego wychowania i porządku w czasie lekcji;
8) dbać o piękno mowy ojczystej, o kulturę słowa, by sposób bycia nie naruszał godności
własnej i godności innych;
9) odrabiać systematycznie prace domowe;
10) dbać o zieleń, czystość i sprzęt szkolny znajdujący się w szkole i w obejściu,
w klasach i na korytarzu;
11) naprawić wyrządzoną przez siebie szkodę (rodzice ponoszą konsekwencje finansowe);
12) okazywać szacunek każdemu człowiekowi, postępować uczciwie, zdecydowanie
reagować na zło;
13) podporządkować się zarządzeniom dyrektora szkoły, rady pedagogicznej, rady rodziców
oraz ustaleniom samorządu uczniowskiego;
14) rozstrzygać spory na zasadach negocjacji, porozumienia i wzajemnego poszanowania
stron;
15) zachowywać się właściwie wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły
oraz pozostałych uczniów;
16) dbać o własne życie, zdrowie, higienę oraz rozwój;
17) dbać o schludny wygląd, uczestniczyć w uroczystościach szkolnych w stroju galowym.
18) dostarczać usprawiedliwienia w formie pisemnej bądź elektronicznie na wskazany przez
wychowawcę adres e-mail, w ciągu pięciu dni od zaistniałej nieobecności.
2. Uczeń szkoły nie może:
1) palić tytoniu, pić alkoholu, zażywać narkotyków i innych środków odurzających;
2) swobodnie opuszczać budynku szkolnego przed zakończeniem planowanych na dany dzień
zajęć,
chyba
że
rodzice
zdecydują
inaczej
(zwolnienie
potwierdzone
przez wychowawcę lub nauczyciela przedmiotu);
3) wnosić na teren szkoły rzeczy o znacznej wartości - szkoła nie odpowiada materialnie
za wartościowe przedmioty przynoszone przez uczniów; ( w tym telefony komórkowe
i inne urządzenia elektroniczne);
4) posiadać przedmiotów zagrażających życiu, zdrowiu osób przebywających na terenie
szkoły (petardy, wskaźniki laserowe, itp.);
5) posiadać czasopism o treściach niestosownych do wieku uczniów;
6) korzystać z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych w czasie zajęć
dydaktycznych.
3. Szczegółowe rozwiązania przedstawione są w regulaminie oceniania zachowania.
4. Zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka uczeń ma:
1) prawa osobiste - do życia, rozwoju, tożsamości, nauki, prywatności, godności, szacunku,
nietykalności osobistej, wyznania własnych poglądów, religii, występowania we własnym
imieniu w sprawach administracyjnych i sadowych, wychowania w rodzinie i kontaktów
z rodzicami, wolności od przemocy fizycznej i psychicznej;
2) prawa socjalne - do odpowiedniego standardu życia, ochrony zdrowia, zabezpieczenia
socjalnego, wypoczynku i czasu wolnego;
3) prawa kulturalne - do nauki (bezpłatna i obowiązkowa w zakresie szkoły podstawowej),
korzystania z dóbr kultury, informacji, znajomości własnych praw;
4) prawa publiczne - do stowarzyszania się i zgromadzeń w celach pokojowych.
5. Dyrektor szkoły może w uzasadnionym przypadku skierować pismo do Kuratora Oświaty
w sprawie przeniesienia ucznia do innej szkoły. Dyrektor szkoły może, w drodze decyzji,
skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły, lecz nie
dotyczy to ucznia objętego obowiązkiem szkolnym, w uzasadnionych przypadkach uczeń ten,
na wniosek dyrektora szkoły, może zostać przeniesiony przez kuratora oświaty do innej
szkoły”.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole
(zgodnie ze statutem szkoły.)
„$ 81. Rodzaje kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary
1. Rada pedagogiczna w uzgodnieniu z radą rodziców może karać ucznia za umyślne
naruszenie przepisów statutu szkoły, a w szczególności za:
1) systematyczne opuszczanie zajęć szkolnych bez usprawiedliwienia powyżej
6 godz.;
2) systematyczne naruszanie zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli
i innych pracowników szkoły;
3) złośliwe niszczenie mienia szkolnego;
4) narażanie własnego i cudzego życia oraz zdrowia.
2. Wobec ucznia dopuszczającego się przewinień podanych w ust.l mogą być
zastosowane następujące kary:
1) upomnienie wychowawcy klasy udzielone osobiście;
2) upomnienie wychowawcy klasy udzielone na forum klasy;
3) upomnienie dyrektora szkoły udzielone osobiście;
4) upomnienie dyrektora szkoły udzielone w obecności całej społeczności szkolnej;
5) zakaz udziału w dodatkowych zajęciach edukacyjnych;
6) obniżenie oceny z zachowania zgodnie ze szkolnym regulaminem oceny zachowania;
7) zakaz reprezentowania szkoły na zewnątrz, np. udział w konkursach;
8) przeniesienie do równoległego oddziału;
9) ucznia, który mieszka poza obwodem szkoły dyrektor może, po zasięgnięciu opinii rady
pedagogicznej, samorządu uczniowskiego przenieść do macierzystej szkoły.
3. Nie można karać ucznia dwukrotnie za jedno przewinienie.
4. Nagana udzielona uczniowi w obecności całej społeczności szkolnej przez dyrektora
szkoły obniża ocenę zachowania.
5.Za szkody ' materialne udowodnione uczniowi odpowiadają rodzice
lub opiekunowie prawni sprawcy, ponosząc konsekwencje finansowe.
6. Szkoła obowiązkowo powiadamia rodziców ucznia o zastosowanej karze.
7. Wykonanie kary może być zawieszone na czas próbny (nie dłuższy niż pół roku). Jeżeli
uczeń nie dopuści się w tym czasie żadnego przewinienia z wymienionych
w ust. 1, kara może być uznana za niebyłą.
8. Uczeń lub rodzice mogą wnieść odwołanie od nałożonej kary do samorządu
uczniowskiego w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania kary. W ciągu 14
dni odwołanie zostanie rozpatrzone z udziałem dyrektora szkoły i przedstawicieli rady
rodziców.
9. Dyrektor szkoły do czasu rozpatrzenia odwołania wstrzymuje wykonanie kary
i zwołuje w tej sprawie nadzwyczajne zebranie rady pedagogicznej.
10. Rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego, samorządu
klasowego, pedagoga szkolnego i wnikliwym rozpatrzeniu przedmiotu skargi, podejmuje
ostateczną decyzję.”
Z poważaniem
SZKOŁA PODSIAWOWA s, DYREKTOR SZK
im. Armii Krajowej RÓ
42-500 Będzin, ul. Sportowa O
NIP 625-14-33-478 REGON 00072w. . mgr Dorota Sochecka
Tel. (037Y767-45-90 Fax (0379267 As. -
Przeczytano: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. ARMII KRAJOWEJ W BĘDZINIE
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.