- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #63
Praworządność szkół #63
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. HUBERTA WAGNERA W BĘDZINIE
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. HUBERTA WAGNERA W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- SP13.0133.1.2024.PDF
Będzin 06.02.2024 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13
im. Huberta Wagnera
42-500 in, ul. Rewolucjonistów 18
REGON 271502680 NIP 625-21-97-672
tel.fav 3787.50.35
SP13.0133.1.2024
Pani Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
e-mail: dopaminaQop.pl
Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej ( Dz. U. z 2022 r. poz. 902 t.j.) powiadamiam Wnioskodawcę, że termin na
załatwienie wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 25.01.2024 r. zostaje
wydłużony do dnia 25.03.2024 r.
Informuję, że do rozpatrzenia wniosku Szkoła potrzebuje więcej czasu ze względu na
szeroki zakres informacji żądanych przez Wnioskodawcę. W celu przygotowania danych do
udzielenia odpowiedzi na wniosek należy przeanalizować kilka dokumentów z zakresu
organizacji Szkoły co powoduje wydłużenie czasu na przekazanie odpowiedzi.
Z poważaniem
DYREKTOR SŹKOŁY
l 7, NA Gajdka -
wniosek o informację publiczną przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. HUBERTA WAGNERA W BĘDZINIE
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. HUBERTA WAGNERA W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Dzień dobry,
przesyłamy w załączeniu zestawienie finansowe,
plan pracy i odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku.Magdalena Bień-Pośpiech
sekretarz szkoły--
Szkoła Podstawowa nr 13
im. Huberta Wagnera
ul. Rewolucjonistów 18
42-500 Będzin
tel. 32 267 50 35Załączniki
- plan_pracy_Rady_Rodziców.PDF
- zestawienie_finansowe_za_rok_szkolny_20222023.PDF
- Wniosek_o_dostępo_do_informacji_publicznej_do_25.03.docx
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-64434@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 557 uczniów (stan na 20.02)
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? NIE
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? NIE
3.a. Jeśli tak to jakie? NIE
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowo roczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? NIE
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). TAK
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? TAK f) włosy winny być w kolorach naturalnych, czyste i uczesane
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. NIE
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? NIE
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? NIE
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się?
TAK Zabrania się noszenia na terenie szkoły:
d) wyzywającego makijażu,
e) noszenia biżuterii naruszającej podstawowe normy etyczne oraz mogące stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa i zdrowia ucznia
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? NIE
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? TAK
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Zabrania się noszenia na terenie szkoły:
c) wyzywającego, ekstrawaganckiego stroju w szczególności odsłaniającego brzuch, uda, dużych dekoltów oraz przeźroczystej odzieży,
Uczeń ma obowiązek do:
19) noszenia stroju galowego w czasie uroczystości szkolnych, świąt państwowych
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. NIE
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. NIE
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? NIE
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? NIE
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim otrzymują z danych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych najwyższa pozytywną końcową ocenę klasyfikacyjną.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. NIE
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
23) uczniowie mogą w szkole posiadać aparaty komórkowe, ale nie powinni ich niepotrzebnie eksponować.
39 a) telefony komórkowe na terenie szkoły są całkowicie wyłączone;
b) za posiadany w szkole telefon uczeń ponosi całkowitą odpowiedzialność (w uwiarygodnionych przypadkach kradzieży szkoła będzie podejmować interwencje zmierzające do wyjaśnienia ich okoliczności i znalezienia sprawców we współdziałaniu z policją);
c) uczniowie nie mogą korzystać na terenie szkoły bez zgody nauczyciela z urządzeń elektronicznych typu dyktafon, MP3, MP4, discman, walkman, pendrive, kamera, aparat fotograficzny;
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). NIE – tylko w oddziałach I-III
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? NIE
Jeśli tak, w jakiej kwocie? Nie dotyczy
25. Czy szkoła prowadzi BIP? TAK
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? TAK
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu: /SP13BEDZIN/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? NIE
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
Podstawą do usprawiedliwienia nieobecności jest:
a) pisemne usprawiedliwienie rodziców (prawnych opiekunów) w wersji papierowej lub elektronicznej przez e-dziennik,
b) zaświadczenie lekarskie,
c) dokument wystawiony przez upoważnioną osobę, zatrudnioną w instytucji, w której stawiennictwo ucznia w czasie trwania zajęć było niezbędne,
d) zwolnienie przez innego nauczyciela dokonywane jest na piśmie i przekazywane wychowawcy,
Nie jest wymagane podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? NIE
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? NIE
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Są to świadczenia tzw. gwarantowane, jeżeli rodzic z nich rezygnuje składa do pielęgniarki taką informację.
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? TAK
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? TAK
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? NIE
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? TAK
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Własnym koncie Rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? TAK
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Sprawozdanie finansowe RR za rok 2022-23
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? NIE
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? TAK
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. Skan planu pracy RR zawierający regulamin.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? NIE
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? TAK
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nie dotyczy
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? TAK
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym: 22 godziny
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów: Studia wyższe na wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego- kierunek: psychologia, Przygotowanie pedagogiczne
Studia podyplomowe: Psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży.
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 475 uczniów
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 32 uczniów
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 233 uczniów
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? TAK
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? NIE
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? NIE
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? NIE
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? NIE
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? NIE
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie dotyczy
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? TAK
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (TAK)
-Szatnia (NIE)
-Teren wokół szkoły (TAK)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Szczegółowe prawa i obowiązki ucznia: 1. Uczeń ma prawo do: 1) wiedzy o przysługujących prawach oraz środkach, jakie przysługują uczniom w przypadku naruszania ich praw; 2) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej; 3) opieki wychowawczej i higienicznych warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę poszanowania jego godności; 4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 5) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych − jeśli nie narusza tym dobra innych osób; a) ochrony życia prywatnego, rodzinnego, domowego; 36 b) wypoczynku i czasu wolnego oraz do nieskrępowanego uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym; 6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów; 7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce; 8) zapoznawania się z kryteriami oceniania i wymaganiami stawianymi przez uczących; 9) uzyskiwania informacji o poczynionych postępach i przewidywanych stopniach; 10) składania egzaminu poprawkowego, klasyfikacyjnego oraz sprawdzającego, zgodnie z obowiązującym prawem; 11) pomocy w przypadku trudności w nauce, szczególnie gdy wynikają one z dłuższej nieobecności w szkole spowodowanej sytuacją rodzinną lub zdrowotną; 12) korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego; 13) otrzymywania pomocy materialnej; 14) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki oraz innych źródeł informacji z ograniczeniami koniecznymi i przewidzianymi przez prawo; 15) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach działających w szkole; 16) uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych; 17) reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach, zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami; 18) uczeń osiągający wyróżniające wyniki w nauce ma prawo do: a) indywidualnego toku nauki z pomocą nauczycieli, za zgodą dyrekcji szkoły i nauczyciela przedmiotu może zaliczyć wcześniej dany przedmiot, b) korzystania z pomocy nauczycieli przy przygotowywaniu się do konkursów i olimpiad, c) bycia nagradzanym i promowanym za swoje osiągnięcia. 19) uczeń niepełnosprawny ma prawo do nauki w warunkach gwarantujących mu godność, aktywne uczestnictwo w procesie dydaktycznym i życiu szkoły.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek do: 1) przestrzegania postanowień zawartych w Statucie szkoły; 2) punktualnego i regularnego uczęszczania na zajęcia lekcyjne i wybrane przez siebie zajęcia pozalekcyjne − przez niespełnianie obowiązku szkolnego należy rozumieć nieusprawiedliwioną nieobecność w okresie jednego miesiąca na co najmniej 50% dni obowiązkowych zajęć edukacyjnych w szkole podstawowej; 37 4) rzetelnej i systematycznej nauki oraz aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych, terminowego wykonywania zadań domowych oraz jak najlepszego wykorzystania czasu i warunków do nauki zgodnie z zasadami określonymi przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów; 5) rozwijania swoich zdolności, zainteresowań, pogłębiania wiedzy poprzez sumienny udział we właściwie organizowanych przez szkołę zajęciach; 6) poznania postaci patrona szkoły, szanowania symboli szkoły, kultywowania jej tradycji oraz godnego jej reprezentowania; 7) pracy nad ukształtowaniem własnego systemu wartości; 8) dbałości o wspólne dobro, ład i estetykę w szkole; 9) troski o własne życie, zdrowie i higienę osobistą; na terenie szkoły obowiązuje uczniów bezwzględny zakaz palenia tytoniu w tym także e-papierosów, spożywania alkoholu, rozprowadzania i używania środków odurzających; 38 10) właściwego zachowania wobec nauczycieli, innych pracowników szkoły i pozostałych uczniów, okazywania im szacunku, podporządkowania się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora szkoły, rady pedagogicznej i nauczycieli oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego a szczególnie: a) przeciwstawiania się brutalności, wulgarności i wandalizmowi, b) poszanowania poglądów, przekonań i wyznań innych ludzi, c) poszanowania wolności i godności drugiego człowieka, d) uczciwego postępowania i prawdomówności, e) okazywania pomocy potrzebującym, słabszym i młodszym, f) stosowania form grzecznościowych, g) nie używania wulgaryzmów. 11) nieutrudniania prowadzenia zajęć lekcyjnych, przestrzegania ustalonych zasad i porządku podczas zajęć; 12) niestwarzania sytuacji, w której może być zagrożone życie i zdrowie jego, innych uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły (popychanie, podkładanie nogi itp.); 13) samodzielnej pracy podczas sprawdzianów, prac klasowych oraz odpowiedzi ustnej; 14) przynoszenia potrzebnych przyborów szkolnych, prowadzenia zeszytów zgodnie z wymogami nauczycieli; 15) nieopuszczania samowolnie sali w trakcie zajęć lekcyjnych; 16) bezwzględnego przestrzegania regulaminów pracowni, świetlicy, biblioteki i sali gimnastycznej; 17) pozostawienia po zakończonych zajęciach sali lekcyjnej w nienagannym porządku; 18) noszenia na zajęcia sportowe stroju gimnastycznego ustalonego z nauczycielem wychowania fizycznego; 19) noszenia stroju galowego w czasie uroczystości szkolnych, świąt państwowych; 20) dbania o swój ubiór oraz estetyczny i schludny wygląd. Zabrania się noszenia na terenie szkoły: a) oznak przynależności do subkultur, b) nakrycia głowy; c) wyzywającego, ekstrawaganckiego stroju w szczególności odsłaniającego brzuch, uda, dużych dekoltów oraz przeźroczystej odzieży, d) wyzywającego makijażu, e) noszenia biżuterii naruszającej podstawowe normy etyczne oraz mogące stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa i zdrowia ucznia, f) włosy winny być w kolorach naturalnych, czyste i uczesane; 21) pozostawiania wierzchniego okrycie w szatni; 22) noszenia zmiennego obuwia;
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
Uczeń za nieprzestrzeganie postanowień zawartych w Statucie i innych dokumentach regulujących życie szkoły może zostać ukarany. 18. W zależności od stopnia wykroczenia kary mogą być udzielane przez: 1) upomnienie przez wychowawcę w indywidualnej rozmowie; 2) upomnienie przez wychowawcę wobec całej klasy; 41 3) nagana wobec klasy udzielona przez wychowawcę z ostrzeżeniem przedstawienia dyrektorowi szkoły wniosku o ukaranie; 4) upomnienie przez dyrektora w indywidualnej rozmowie; 5) nagana udzielona przez dyrektora szkoły w gabinecie w obecności wychowawcy, rodziców lub przedstawicieli samorządu uczniowskiego; 6) zawieszenie prawa do udziału w zajęciach pozalekcyjnych, imprezach szkolnych, reprezentowania szkoły na zewnątrz; 7) przeniesienie ucznia do równoległej klasy; a) rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora do przeniesienia ucznia do równoległej klasy w przypadku drastycznego naruszenia przez ucznia norm współżycia społecznego 8) przeniesienie dyscyplinarne do innej szkoły: a) przeniesienie o którym mowa w pkt 8 następuje tylko za zgodą Śląskiego Kuratora Oświaty, b) dyrektor składa wniosek do kuratora w przypadku, gdy, pomimo podjęcia wszystkich możliwych działań wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, zachowanie ucznia nie uległo poprawie. 19. Nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia. 20. Sytuacje, w wyniku których może być podjęta decyzja o przeniesieniu ucznia do innej klasy lub szkoły. 1) czynne zagrożenie życia i zdrowia kolegów oraz pracowników szkoły, zastosowanie wobec nich przemocy; 2) udowodnienie kradzieży; 3) picie alkoholu, wejście na teren szkoły w stanie nietrzeźwym; 4) posiadanie i rozprowadzanie narkotyków; 5) nagminne wagary; 6) udowodnienie wejścia w kolizję z prawem. 21. Szkoła ma obowiązek pisemnego informowania rodziców (prawnych opiekunów) ucznia o zastosowaniu wobec niego kary. 22. Wykonywanie kary może być zawieszone na okres próbny (nie dłuższy niż pół roku), jeśli uczeń uzyska poręczenie samorządu klasowego, uczniowskiego, wychowawcy, rady pedagogicznej. Uczeń ma prawo do odwołania się w formie pisemnej od wymienionej kary do dyrektora szkoły w ciągu 7 dni od jej orzeczenia, dyrektor jest zobowiązany do rozpatrzenia odwołania wniesionego przez ucznia w ciągu 14 dni
UZASADNIENIE
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji, Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach nieustającą przemianę. Dotyczy to
zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej, obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy. Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna Karta Praw – jako narzędziownika zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży, realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-64434@info.szkolajestnasza.pl
--
Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
tel. 504820333 / e-mail: