- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #69
Praworządność szkół #69
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Potwierdzenie odczytania wiadomości przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. JANUSZA KORCZAKA W CZELADZI
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dostarczenia dla wiadomości e-mail, którą wysłałeś dnia 20
marca 2024 do sp3korczak sp3.czeladz.pl <{{ email }}> z tematem
"Wniosek o informacje z dnia 25.01.2024r. - przypomnienie.".Uwaga: to potwierdzenie dostarczenia potwierdza jedynie, że wiadomość została
wyświetlona na komputerze odbiorcy. Nie ma gwarancji, że odbiorca przeczytał
wiadomość lub zrozumiał jej treść. -
Re: Wniosek o informacje z dnia 25.01.2024r. - przypomnienie. przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. JANUSZA KORCZAKA W CZELADZI
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. JANUSZA KORCZAKA W CZELADZI i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Informacja.doc
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez
wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze
statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem
dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub
odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 256
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
stosowanie średniej ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3.a. Jeśli tak to jakie?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na
podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z
ocen bieżących? Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
biżuterii przez osoby uczące się? Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady
ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania
się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa
szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie
dotyczy”.
zakładania stroju galowego, który składa się z białej bluzki (koszuli)
i czarnych (granatowych) spodni (spódnic), strój uczniowski cechuje
czystość i schludność;
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw.
nieprzygotowań do lekcji. Tak
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
domowej. Tak
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na
sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w
określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie
nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który: a) opanował wiadomości i
umiejętności określone wymaganiami edukacyjnymi na ocenę celującą, b)
osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych gminnych, regionalnych,
wojewódzkich, krajowych, międzynarodowych reprezentując wraz z
nauczycielem szkołę, waga oceny celującej uzależniona jest od stopnia
trudności, etapu, rodzaju konkursu, c) uczestniczy w projektach
edukacyjnych, innych działaniach wykraczających poza realizację
wymagań edukacyjnych;
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są
zarekwirowane telefony? Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa
szkole?
uczeń może posiadać, na własna odpowiedzialność, telefon komórkowy na
terenie szkoły, obowiązuje jednak całkowity zakaz używania telefonów w
czasie trwania przerw, zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych,
świetlicowych, bibliotecznych, itp. w sytuacjach nagłych uczeń ma
prawo do skorzystania z telefonu w sekretariacie szkoły;
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą
oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. SP3CZESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły
w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane
jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia
zaświadczenia np. lekarskiego? TAK
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy
wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę
na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy
przedmedycznej? Tak
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
Rodziców? Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
działalność? Tak
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
[pic]
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i
ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 1 etat – 20 h
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
kierunkowego i ukończonych kursów. Studia mgr na kierunku psychologia,
kurs kwalifikacyjny – przygotowanie pedagogiczne
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 171
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 120
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne
źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
(zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających
za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka
kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się,
które są na takiej diecie? Tak
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest
dodatkowo płatna? Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły
lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków
technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Nie)
-Szatnia (Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
statutem szkoły).
§ 79 Prawa ucznia 1. Prawa ucznia wynikające z Konwencji o Prawach
Dziecka: 1) uczeń ma prawo do znajomości swoich praw; 2) uczeń ma
prawo do informacji, czyli do: 78 a) znajomości programów nauczania,
zasad oceniania, jawności ocen, b) otrzymywania informacji z rożnych
źródeł wyrażających różne koncepcje filozoficzne i różny światopogląd
bez cenzury (z wyjątkiem koniecznych ograniczeń ze względu na wiek czy
zdolności percepcyjne), c) otrzymywanie informacji dotyczących ucznia
o podejmowanych w jego sprawie decyzjach przeniesieniu do innej klasy,
o ocenach w tym o ocenie z zachowania, o skutkach decyzji jego
dotyczących, karach, nagrodach i innych), d) dostępu do informacji na
temat życia szkolnego (o odbywających się imprezach szkolnych,
zajęciach pozalekcyjnych); 3) uczeń ma prawo do nauki, czyli: a)
pobierania bezpłatnego nauczania w zakresie ramowych planów nauczania,
b) nauczania w kierunku jak najpełniejszego rozwoju jego osobowości,
talentów, zdolności umysłowych i fizycznych, rozwijania szacunku do
pracy człowieka, szacunku do rodziców, tożsamości kulturowej i języka,
c) przygotowania do odpowiedzialnego życia w nowoczesnym
społeczeństwie; 4) uczeń ma prawo do swobody/wolności wypowiedzi,
czyli do: a) możliwości wypowiadania się zgodnie z własnym
światopoglądem, b) możliwości wypowiadania opinii na temat spraw
ważnych w życiu szkoły, klasy, samorządu, c) możliwości wyrażania
opinii, przedstawiania stanowiska we własnej sprawie (np. w sytuacji
konfliktu); 5) uczeń ma prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania,
to znaczy: a) ma możliwość uzewnętrzniania przekonań religijnych i
światopoglądowych, b) ma prawo do równego traktowania niezależnie od
wyznawanej religii i światopoglądu, c) ma prawo do tolerancji wobec
mniejszości religijnej, kulturowej i etnicznej; 6) uczeń ma prawo do
wolności od poniżającego traktowania, co oznacza: a) zakaz stosowania
jakichkolwiek form przemocy fizycznej (gwarancja nietykalności
cielesnej), b) poszanowanie godności ucznia (zakaz obrażania,
poniżania, wyśmiewania, stosowania presji psychicznej); 7) wpływania
na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszenia się w
organizacjach działających w szkole, oraz wyboru Rzecznika Praw
Ucznia; 8) reprezentowania szkoły w konkursach przeglądowych, zawodach
i innych imprezach, zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami;
9) uczeń ma prawo wybierać swoich przedstawicieli do Samorządu
Uczniowskiego; 10) zespoły klasowe mają prawo do organizowania imprez
kulturalnych, pozalekcyjnych, dyskotek itp.; 11) opieki socjalnej na
zasadach określonych odrębnymi przepisami; 12) korzystania z
poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego. 2. W przypadku
naruszenia prawa ucznia: 1) uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni
mogą złożyć w formie pisemnej skargę do dyrektora szkoły w terminie 7
dni od daty naruszenia jego prawa; 2) skarga zostanie rozpatrzona
przez Zespół Wychowawczy i udzielona pisemna odpowiedź w ciągu dwóch
tygodni, licząc od dnia złożenia skargi; 3) w przypadku
niezadowalającej decyzji uczniowi lub jego rodzicom/opiekunom prawnym
przysługuje odwołanie do organu prowadzącego oraz nadzorującego lub
Rzecznika Praw Dziecka.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze
statutem szkoły).
§ 80 Obowiązki ucznia 1. Uczeń ma obowiązek: 1) wykorzystywania w
pełni czasu przeznaczonego na naukę, rzetelnej pracy nad poszerzaniem
swej wiedzy i umiejętności, systematycznego przygotowywania się do
zajęć szkolnych, uczestnictwa w wybranych przez siebie zajęciach
pozalekcyjnych lub wyrównawczych, zgodnego z regulaminem
usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach; 2) postępowania zgodnego
z doborem szkolnej społeczności, dbania o honor i tradycję szkoły,
współtworzenia jej autorytetu; 3) godnego, kulturalnego zachowania się
w szkole i poza nią, zwracając uwagę na kulturę słowa; 4)
przestrzegania zasad współżycia społecznego, a szczególnie: a)
okazywania szacunku dorosłym i kolegom, b) przeciwstawianie się
przejawom brutalności i wulgarności, c) szanowania poglądów przekonań
innych ludzi, d) poszanowania wolności i godności osobistej drugiej
osoby; 5) naprawiania wyrządzonej przez siebie szkody; 6) dbania o
bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów ( uczeń nie pali
tytoniu, nie pije alkoholu, nie używa narkotyków i innych środków
odurzających; nie przynosi przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu);
7) troszczenia się o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd, starania
się o utrzymanie czystości na terenie szkoły; 8) zakładania stroju
galowego, który składa się z białej bluzki (koszuli) i czarnych
(granatowych) spodni (spódnic), strój uczniowski cechuje czystość i
schludność; 9) uczeń ma obowiązek zachowywać się kulturalnie zarówno w
szkole jak i poza szkołą, okazywać należyty szacunek kolegom i
koleżankom, nauczycielom i pracownikom szkoły, szacunek należy się
każdej osobie znajdującej się na terenie szkoły i poza nią; 10)
uczniów po wejściu do szkoły obowiązuje obuwie zmienne; 11) uczeń
przychodzi do szkoły nie wcześniej niż 15 minut przed rozpoczęciem
zajęć; 12) w czasie przerw uczniom nie wolno wychodzić poza teren
szkoły i stwarzać swoim zachowaniem sytuacji zagrażających zdrowiu i
życiu; 13) uczniów obowiązuje systematyczne i punktualne uczęszczanie
na zajęcia, w przypadku nieobecności rodzice/opiekunowie prawni ucznia
powinni w ciągu jednego tygodnia wyjaśnić przyczynę absencji i dokonać
pisemnego usprawiedliwienia; 14) w innych przypadkach rodzic/opiekun
prawny jest zobowiązany do pisemnego zwrócenia się z prośbą do
wychowawcy i dyrektora szkoły o udzielenie zgody na zwolnienie ucznia
z zajęć dydaktycznych; 15) uczeń ma obowiązek troszczyć się o mienie
szkoły, nie niszczyć go i nie pozwalać, by niszczyli go inni, uczeń
który niszczy sprzęt ponosi odpowiedzialność materialną za wyrządzoną
szkodę, uczeń w obecności którego został zniszczony sprzęt ma
obowiązek zgłosić to wychowawcy lub pedagoga; 16) uczeń może posiadać,
na własna odpowiedzialność, telefon komórkowy na terenie szkoły,
obowiązuje jednak całkowity zakaz używania telefonów w czasie trwania
przerw, zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych, świetlicowych,
bibliotecznych, itp. w sytuacjach nagłych uczeń ma prawo do
skorzystania z telefonu w sekretariacie szkoły; 17) przestrzegania
ustaleń prawa wewnątrzszkolnego, w tym statutu, regulaminów, procedur
i zarządzeń dyrektora szkoły.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 82 Kary 1. Kara może być udzielona za: 1) nieprzestrzeganie prawa
szkolnego; 2) nieprzestrzeganie obowiązujących zarządzeń. 81 2. Kara
może być udzielona w następującej formie: 1) uwagi w indywidualnej
karcie informacyjnej o zachowaniu ucznia; 2) upomnienie przez
wychowawcę; 3) upomnienie przez dyrektora szkoły; 4) nagana wychowawcy
klasy zapisana w dokumentacji wychowawcy; 5) nagana udzielona przez
dyrektora szkoły i zapisana w dokumentacji szkoły; 6) przeniesienie do
innej klasy; 7) przeniesienie do innej szkoły za zgodą kuratora
oświaty szczególnie w przypadkach: a. stwarzania sytuacji
zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu uczniów i pracowników szkoły,
b. naruszania godności i nietykalności osobistej innych uczniów i
pracowników szkoły, c. używania alkoholu i środków odurzających oraz
bycia pod ich wpływem na terenie szkoły, d. dystrybucji środków
psychotropowych i narkotyków, e. innych poważnych naruszeń norm
współżycia społecznego. 3. Kara dotycząca przeniesienia do innej klasy
lub szkoły może być zawieszona na czas próbny, jeżeli uczeń uzyska
poręczenie samorządu uczniowskiego. 4. Szkoła powiadamia rodziców o
karze zastosowanej wobec ucznia. 5. Kary odnotowuje się w dokumentacji
szkolnej. 6. Uczeń ukarany lub jego rodzice/opiekunowie prawni mogą
odwołać się od kary: 1) jeżeli uznają, że kara została wymierzona
niesłusznie lub jest niewspółmierna do wykroczenia; 2) odwołanie
składa uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni w formie pisemnej do
dyrektora szkoły w ciągu 7 dni od daty wymierzenia kary; 3) Zespół
Wychowawczy w ciągu 2 tygodni rozpatrzy złożone odwołanie i
poinformuje ucznia, jego rodziców/opiekunów prawnych o swojej decyzji.
Decyzja jest ostateczna.