- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #9
Praworządność szkół #9
Instytucja: |
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI IM. ZWIĄZKU ORŁA BIAŁEGO W DĄBROWIE GÓRNICZEJ |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Odpowiedź na zapytanie o informację publiczną przez None
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.Załączniki
- Informacja_w_sprawie_udostępnienia_inf_publicznej_SP16zOP.docx
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-64380@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 268
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie? Kategorie ocen i ich waga:
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie wynikającym z realizowanej podstawy programowej,
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który: biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych z programu nauczania klasy, proponuje rozwiązania nietypowe,
jest laureatem ostatniego stopnia wojewódzkich konkursów przedmiotowych lub laureatem i finalistą olimpiad przedmiotowych,
samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
przestrzegania zakazu używania telefonu komórkowego lub innego mobilnego urządzenia z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej (TIK) podczas pobytu w szkole (podczas zajęć dydaktycznych, świetlicowych pozalekcyjnych oraz przerw), wyłączenia telefonu lub innego urządzenia TIK na czas trwania zajęć edukacyjnych, telefon lub inne urządzenie TIK powinno być schowane podczas pobytu w szkole w indywidualnym plecaku ucznia;
b) uczeń może korzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia z zakresu TIK w celu kontaktu z rodzicem podczas przerw śródlekcyjnych oraz w celach dydaktycznych za zgodą odpowiednio nauczyciela dyżurującego lub prowadzącego zajęcia;
c) nie ma prawa nagrywać dźwięku i/lub obrazu za pomocą telefonu lub innego urządzenia elektronicznego bez zgody osoby nagrywanej lub fotografowanej;
d) w przypadku naruszenia zasad używania telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych uczeń otrzymuje punkty ujemne;
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. SP16zOP/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Na podstawie usprawiedliwienia rodzica. Uzasadnienie nie jest wymagane.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie TAK i NIE. Wyjścia ewakuacyjne zabezpieczone zgodnie z przepisami bhp. Wejście do szkoły jest dozorowane przez portierkę szkoły.
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie Zgoda rodziców na udzielnie pierwszej pomocy przedmedycznej.
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie – Nie. Jeśli tak, to opieka nad własnym dzieckiem
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? ½ etatu
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Kwalifikacje wymagane przepisami prawa oświatowego
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 215
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 4-8 – 15 uczniów, 1 - 3 15 uczniów
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 81 uczniów – tylu uczniów uczy się w klasach 4 – 5 (w tych klasach był wdż w I semestrze), pozostali uczniowie w II semestrze
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak i Nie – brak specjalistycznych urządzeń. Tak, monitoruje się poprzez ogólnodostępną aplikację mobilną przeznaczoną do sprawdzania jakości powietrza w mieście.
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie) Tak. dotyczy tylko szatni wejściowej do szkoły kl 4-8. Inne szatnie Nie.
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie) - Nie dotyczy. Nie monitoruje się miejsc, których nie wolno monitorować, np. toalety.
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Prawa uczniów.
1. Prawa ucznia uwzględniają w szczególności prawa zawarte w Konwencji o prawach dziecka.
2. Uczniowie mają obowiązek przestrzegania zasad statutu szkoły, w którym określa się prawa i obowiązki ucznia.
3. Uczeń ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, a w szczególności do:
znajomości celu lekcji oraz swoich zadań lekcyjnych, jasnego i zrozumiałego przekazu treści lekcji;
ukierunkowania, jak prowadzić zeszyt przedmiotowy, jak przygotować się do zajęć;
zadawania pytań nauczycielowi w przypadku natrafienia na trudności w toku lekcji;
uzyskania pomocy w nauce poprzez uzyskanie informacji od nauczyciela, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
uzyskania wskazówek do samodzielnego planowania dalszego rozwoju.
2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających mu bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej, uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej;
3) do ochrony i poszanowania godności;
4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
5) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych – jeśli nie naruszy tym dobra innych osób;
6) rozwijania talentów, zdolności i zainteresowań;
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych oraz znajomości kryteriów oceniania z zajęć edukacyjnych i zachowania;
8) pomocy w przypadku trudności w nauce;
9) korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego;
10) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych oraz szafek uczniowskich zgodnie z „Regulaminem korzystania z indywidualnych szafek w Szkole Podstawowej nr 16 z Oddziałami Przedszkolnymi”;
11) korzystania z księgozbioru biblioteki;
12) wpływania na życie szkoły, poprzez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach działających na terenie szkoły;
13) przedstawiania wychowawcy klasy, nauczycielom i dyrektorowi swoich problemów oraz uzyskiwania od nich pomocy;
14) jawnego wyrażania opinii dotyczących życia szkoły;
15) do inicjatywy społecznej i obywatelskiej;
16) uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych;
17) reprezentowania szkoły w konkursach, zawodach, przeglądach i innych imprezach;
18) do odpoczynku w przerwach międzylekcyjnych; na okres przerw świątecznych i ferii nie zadaje się prac domowych;
19) do powiadamiania z wyprzedzeniem o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wiadomości; w ciągu dnia może odbyć się tylko jeden sprawdzian, a w ciągu tygodnia może być nie więcej niż trzy; sprawdziany, testy kompetencji powinny być zapowiadane z wyprzedzeniem dwóch tygodni; w szczególnie uzasadnionych przypadkach, jeżeli dane treści nauczania omawiane są na lekcjach w czasie krótszym niż dwa tygodnie, nauczyciel może zapowiedzieć sprawdzian z wyprzedzeniem jednego tygodnia;
20) uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą ma prawo uczestniczyć w szkole w nadobowiązkowych zajęciach pozalekcyjnych oraz konkursach, turniejach i olimpiadach;
21) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego określonych w ramowych planach nauczania;
22) korzystania z pomocy materialnej
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek:
1) właściwego zachowania podczas zajęć edukacyjnych:
a) przychodzić punktualnie na lekcje;
b) systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły;
c) odrabiać zadania domowe i sumiennie przygotowywać się do zajęć;
d) zaległości spowodowane nieobecnością uzupełnić w terminie wyznaczonym przez nauczyciela przedmiotu zgodnie ze szczegółowymi zasadami oceniania z danego przedmiotu;
e) wykorzystywania w pełni czasu przeznaczonego na naukę;
f) rzetelnej pracy nad poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności;
g) systematycznego przygotowania się do zajęć szkolnych;
h) kulturalnego zachowania w stosunku do nauczyciela i innych uczniów;
2) usprawiedliwiania, w określonym terminie i formie, nieobecności na zajęciach edukacyjnych:
a) uczeń nie ma prawa samowolnie opuszczać zajęć dydaktycznych w czasie ich trwania oraz samowolnie oddalać się z terenu szkoły;
b) uczeń przedstawia usprawiedliwienie w formie pisemnej na druku opracowanym przez szkołę z podpisem wychowawcy i rodzica lub rodzic usprawiedliwia nieobecność ucznia w dzienniku elektronicznym poprzez wysłanie wiadomości do wychowawcy klasy;
c) usprawiedliwienia w formie pisemnej lub elektronicznej należy dokonać do 3 dni od przyjścia do szkoły po nieobecności ucznia;
d) w przypadku niespełnienia przez ucznia obowiązku szkolnego - nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu jednego miesiąca na co najmniej 50%, podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
3) przestrzegania zasad ubierania się na terenie szkoły:
a)podczas uroczystości szkolnych w tym inauguracji i zakończenia roku szkolnego rekomenduje się uczniom noszenie stroju galowego: biała bluzka (koszula) lub jasna w stonowanym kolorze i spódnica lub spodnie w ciemnym kolorze. Co do innych dni decyzję w tej sprawie podejmuje i podaje do wiadomości dyrektor szkoły.
b) podczas zajęć z wychowania fizycznego uczniowie noszą koszulkę, podkoszulek, spodnie/ spodenki sportowe, obuwie sportowe. Na zajęciach wychowania fizycznego nie nosi się rzeczy (m.in. wisiorki, kolczyki, paski), które zagrażają bezpieczeństwu ucznia w czasie prowadzonych zajęć.
b) ubiór codzienny ma być nie może zawierać elementów wulgarnych, obraźliwych, treści promujących środki psychoaktywne, nawołujących do przemocy, nietolerancji czy też stwarzający niebezpieczeństwo dla zdrowia,
4) przestrzegania warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych na terenie szkoły:
a) przestrzegania zakazu używania telefonu komórkowego lub innego mobilnego urządzenia z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej (TIK) podczas pobytu w szkole (podczas zajęć dydaktycznych, świetlicowych pozalekcyjnych oraz przerw), wyłączenia telefonu lub innego urządzenia TIK na czas trwania zajęć edukacyjnych, telefon lub inne urządzenie TIK powinno być schowane podczas pobytu w szkole w indywidualnym plecaku ucznia;
b) uczeń może korzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia z zakresu TIK w celu kontaktu z rodzicem podczas przerw śródlekcyjnych oraz w celach dydaktycznych za zgodą odpowiednio nauczyciela dyżurującego lub prowadzącego zajęcia;
c) nie ma prawa nagrywać dźwięku i/lub obrazu za pomocą telefonu lub innego urządzenia elektronicznego bez zgody osoby nagrywanej lub fotografowanej;
d) w przypadku naruszenia zasad używania telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych uczeń otrzymuje punkty ujemne;
5) właściwego zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz pozostałych uczniów:
a) stosować się do zarządzeń dyrektora szkoły;
b) stosować się do uchwał i postanowień organów szkoły wydanych zgodnie z przepisami prawa oraz ich kompetencjami;
b) słuchać nauczycieli i wykonywać polecenia nauczycieli bez zbędnych komentarzy;
c) okazywać szacunek wszystkim pracownikom szkoły;
d) stosować się do postanowień kontraktu klasowego oraz do regulaminów obowiązujących w szkole;
e) przestrzegania zasad kultury współżycia w szkole;
f) odpowiedzialności za własne i innych życie, zdrowie i higienę oraz rozwój;
g) dbałości o wspólne dobro, ład i porządek w szkole;
h) postępowania zgodnego z dobrem szkolnej społeczności;
i) dbania o honor i tradycje szkoły , współtworzenie jej autorytetów;
j) godnego i kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią;
k) dbania o piękno mowy ojczystej;
l) szanowania poglądów i przekonań innych ludzi;
m) poszanowania wolności i godności osobistej drugiego człowieka, zachowania tajemnicy korespondencji i spraw osobistych powierzonych w zaufaniu, chyba że szkodziłoby to ogółowi lub życia
6) poszanowania mienia szkolnego.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
Kary
1.Kary stosowane wobec uczniów opierają się na zasadzie nienaruszalności, nietykalności i poszanowaniu godności osobistej ucznia i mogą być udzielane w następującej formie:
1) ustne upomnienie ucznia przez wychowawcę;
2) nagana udzielona w formie pisemnej przez wychowawcę,
3) nagana dyrektora w formie pisemnej,
4) przeniesienie do klasy równoległej, na podstawie decyzji rady pedagogicznej, w miarę możliwości organizacyjnych szkoły;
5) na wniosek dyrektora, wychowawcy klasy lub innego nauczyciela można zastosować przyspieszony tryb kary z pominięciem wymaganej granicy punktów wobec ucznia, który rażąco łamie zapisy statutu, regulaminy i procedury obowiązujące na terenie szkoły oraz gdy narusza zasady obowiązujące i wynikające z powszechnie przyjętych norm społecznych i moralnych;
6) przeniesienie ucznia do innej szkoły na wniosek dyrektora i na podstawie uchwały rady pedagogicznej, za zgodą Kuratora Oświaty, w przypadku rażącego naruszenia obowiązujących regulaminów, a w szczególności:
a) świadomego naruszenia godności osobistej, nietykalności cielesnej lub własności osobistej innych osób, stosowania przemocy fizycznej lub psychicznej stanowiącej zagrożenie życia, zdrowia lub poczucia bezpieczeństwa innych osób i gdy postawa ucznia nie rokuje poprawy;
b) demoralizującego i gorszącego innych uczniów zachowania (uleganie nałogom, zachowania naruszające normy prawne, konflikty z prawem, gdy mimo zastosowanych wszelkich środków wychowawczych u ucznia nie nastąpiła poprawa zachownia i postępowania);
7.Kary stosowane wobec uczniów w formie nagany są wręczane uczniowi na druku, który zawiera.
tytuł, który jest rodzajem kary,
podstawę prawną zastosowanej kary;
dane ucznia:
imię, nazwisko,
klasę,
datę i miejsce urodzenia,
miejsce zamieszkania,
imiona i nazwisko rodziców,
wskazanie za co uczeń otrzymuje karę,
podpisy ucznia, jego rodziców, wychowawcy oddziału danej klasy, pedagoga i dyrektora szkoły (w przypadku nagany dyrektora szkoły)
wskazanie zmiany zachowania ucznia,
pouczenie o trybie odwoławczym od kary.
8.Kara powinna być wręczana uczniowi w obecności jego rodzica, jeśli to nie jest możliwe obowiązkiem szkoły jest powiadomienie rodziców ucznia o zastosowanej karze z potwierdzeniem tego faktu przez rodzica na druku kary, najszybciej jak to jest możliwe od wręczenia kary uczniowi.
2. Niewłaściwe zachowania ucznia odnotowywane są w dzienniku elektronicznym (w zakładce Uwagi/pochwały) zgodnie z przyjętą punktacją oceny bieżącej zachowania, na podstawie której wychowawca podejmuje decyzję o zastosowaniu kary, wynikającej z uzyskanych przez ucznia punktów ujemnych. -
Odpowiedź na zapytanie o informację publiczną przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI IM. ZWIĄZKU ORŁA BIAŁEGO W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.Załączniki
- Informacja_w_sprawie_udostępnienia_inf_publicznej_SP16zOP_IgSbVlN.docx
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-64380@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 268
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie? Kategorie ocen i ich waga:
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie wynikającym z realizowanej podstawy programowej,
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który: biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych z programu nauczania klasy, proponuje rozwiązania nietypowe,
jest laureatem ostatniego stopnia wojewódzkich konkursów przedmiotowych lub laureatem i finalistą olimpiad przedmiotowych,
samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
przestrzegania zakazu używania telefonu komórkowego lub innego mobilnego urządzenia z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej (TIK) podczas pobytu w szkole (podczas zajęć dydaktycznych, świetlicowych pozalekcyjnych oraz przerw), wyłączenia telefonu lub innego urządzenia TIK na czas trwania zajęć edukacyjnych, telefon lub inne urządzenie TIK powinno być schowane podczas pobytu w szkole w indywidualnym plecaku ucznia;
b) uczeń może korzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia z zakresu TIK w celu kontaktu z rodzicem podczas przerw śródlekcyjnych oraz w celach dydaktycznych za zgodą odpowiednio nauczyciela dyżurującego lub prowadzącego zajęcia;
c) nie ma prawa nagrywać dźwięku i/lub obrazu za pomocą telefonu lub innego urządzenia elektronicznego bez zgody osoby nagrywanej lub fotografowanej;
d) w przypadku naruszenia zasad używania telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych uczeń otrzymuje punkty ujemne;
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. SP16zOP/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Na podstawie usprawiedliwienia rodzica. Uzasadnienie nie jest wymagane.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie TAK i NIE. Wyjścia ewakuacyjne zabezpieczone zgodnie z przepisami bhp. Wejście do szkoły jest dozorowane przez portierkę szkoły.
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie Zgoda rodziców na udzielnie pierwszej pomocy przedmedycznej.
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. Pytanie proszę kierować do rady rodziców jako niezależnego organu szkoły.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie – Nie. Jeśli tak, to opieka nad własnym dzieckiem
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? ½ etatu
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Kwalifikacje wymagane przepisami prawa oświatowego
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 215
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 4-8 – 15 uczniów, 1 - 3 15 uczniów
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 81 uczniów – tylu uczniów uczy się w klasach 4 – 5 (w tych klasach był wdż w I semestrze), pozostali uczniowie w II semestrze
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak i Nie – brak specjalistycznych urządzeń. Tak, monitoruje się poprzez ogólnodostępną aplikację mobilną przeznaczoną do sprawdzania jakości powietrza w mieście.
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie) Tak. dotyczy tylko szatni wejściowej do szkoły kl 4-8. Inne szatnie Nie.
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie) - Nie dotyczy. Nie monitoruje się miejsc, których nie wolno monitorować, np. toalety.
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Prawa uczniów.
1. Prawa ucznia uwzględniają w szczególności prawa zawarte w Konwencji o prawach dziecka.
2. Uczniowie mają obowiązek przestrzegania zasad statutu szkoły, w którym określa się prawa i obowiązki ucznia.
3. Uczeń ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, a w szczególności do:
znajomości celu lekcji oraz swoich zadań lekcyjnych, jasnego i zrozumiałego przekazu treści lekcji;
ukierunkowania, jak prowadzić zeszyt przedmiotowy, jak przygotować się do zajęć;
zadawania pytań nauczycielowi w przypadku natrafienia na trudności w toku lekcji;
uzyskania pomocy w nauce poprzez uzyskanie informacji od nauczyciela, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
uzyskania wskazówek do samodzielnego planowania dalszego rozwoju.
2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających mu bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej, uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej;
3) do ochrony i poszanowania godności;
4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
5) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych – jeśli nie naruszy tym dobra innych osób;
6) rozwijania talentów, zdolności i zainteresowań;
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych oraz znajomości kryteriów oceniania z zajęć edukacyjnych i zachowania;
8) pomocy w przypadku trudności w nauce;
9) korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego;
10) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych oraz szafek uczniowskich zgodnie z „Regulaminem korzystania z indywidualnych szafek w Szkole Podstawowej nr 16 z Oddziałami Przedszkolnymi”;
11) korzystania z księgozbioru biblioteki;
12) wpływania na życie szkoły, poprzez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach działających na terenie szkoły;
13) przedstawiania wychowawcy klasy, nauczycielom i dyrektorowi swoich problemów oraz uzyskiwania od nich pomocy;
14) jawnego wyrażania opinii dotyczących życia szkoły;
15) do inicjatywy społecznej i obywatelskiej;
16) uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych;
17) reprezentowania szkoły w konkursach, zawodach, przeglądach i innych imprezach;
18) do odpoczynku w przerwach międzylekcyjnych; na okres przerw świątecznych i ferii nie zadaje się prac domowych;
19) do powiadamiania z wyprzedzeniem o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wiadomości; w ciągu dnia może odbyć się tylko jeden sprawdzian, a w ciągu tygodnia może być nie więcej niż trzy; sprawdziany, testy kompetencji powinny być zapowiadane z wyprzedzeniem dwóch tygodni; w szczególnie uzasadnionych przypadkach, jeżeli dane treści nauczania omawiane są na lekcjach w czasie krótszym niż dwa tygodnie, nauczyciel może zapowiedzieć sprawdzian z wyprzedzeniem jednego tygodnia;
20) uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą ma prawo uczestniczyć w szkole w nadobowiązkowych zajęciach pozalekcyjnych oraz konkursach, turniejach i olimpiadach;
21) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego określonych w ramowych planach nauczania;
22) korzystania z pomocy materialnej
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek:
1) właściwego zachowania podczas zajęć edukacyjnych:
a) przychodzić punktualnie na lekcje;
b) systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły;
c) odrabiać zadania domowe i sumiennie przygotowywać się do zajęć;
d) zaległości spowodowane nieobecnością uzupełnić w terminie wyznaczonym przez nauczyciela przedmiotu zgodnie ze szczegółowymi zasadami oceniania z danego przedmiotu;
e) wykorzystywania w pełni czasu przeznaczonego na naukę;
f) rzetelnej pracy nad poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności;
g) systematycznego przygotowania się do zajęć szkolnych;
h) kulturalnego zachowania w stosunku do nauczyciela i innych uczniów;
2) usprawiedliwiania, w określonym terminie i formie, nieobecności na zajęciach edukacyjnych:
a) uczeń nie ma prawa samowolnie opuszczać zajęć dydaktycznych w czasie ich trwania oraz samowolnie oddalać się z terenu szkoły;
b) uczeń przedstawia usprawiedliwienie w formie pisemnej na druku opracowanym przez szkołę z podpisem wychowawcy i rodzica lub rodzic usprawiedliwia nieobecność ucznia w dzienniku elektronicznym poprzez wysłanie wiadomości do wychowawcy klasy;
c) usprawiedliwienia w formie pisemnej lub elektronicznej należy dokonać do 3 dni od przyjścia do szkoły po nieobecności ucznia;
d) w przypadku niespełnienia przez ucznia obowiązku szkolnego - nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu jednego miesiąca na co najmniej 50%, podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
3) przestrzegania zasad ubierania się na terenie szkoły:
a)podczas uroczystości szkolnych w tym inauguracji i zakończenia roku szkolnego rekomenduje się uczniom noszenie stroju galowego: biała bluzka (koszula) lub jasna w stonowanym kolorze i spódnica lub spodnie w ciemnym kolorze. Co do innych dni decyzję w tej sprawie podejmuje i podaje do wiadomości dyrektor szkoły.
b) podczas zajęć z wychowania fizycznego uczniowie noszą koszulkę, podkoszulek, spodnie/ spodenki sportowe, obuwie sportowe. Na zajęciach wychowania fizycznego nie nosi się rzeczy (m.in. wisiorki, kolczyki, paski), które zagrażają bezpieczeństwu ucznia w czasie prowadzonych zajęć.
b) ubiór codzienny ma być nie może zawierać elementów wulgarnych, obraźliwych, treści promujących środki psychoaktywne, nawołujących do przemocy, nietolerancji czy też stwarzający niebezpieczeństwo dla zdrowia,
4) przestrzegania warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych na terenie szkoły:
a) przestrzegania zakazu używania telefonu komórkowego lub innego mobilnego urządzenia z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej (TIK) podczas pobytu w szkole (podczas zajęć dydaktycznych, świetlicowych pozalekcyjnych oraz przerw), wyłączenia telefonu lub innego urządzenia TIK na czas trwania zajęć edukacyjnych, telefon lub inne urządzenie TIK powinno być schowane podczas pobytu w szkole w indywidualnym plecaku ucznia;
b) uczeń może korzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia z zakresu TIK w celu kontaktu z rodzicem podczas przerw śródlekcyjnych oraz w celach dydaktycznych za zgodą odpowiednio nauczyciela dyżurującego lub prowadzącego zajęcia;
c) nie ma prawa nagrywać dźwięku i/lub obrazu za pomocą telefonu lub innego urządzenia elektronicznego bez zgody osoby nagrywanej lub fotografowanej;
d) w przypadku naruszenia zasad używania telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych uczeń otrzymuje punkty ujemne;
5) właściwego zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz pozostałych uczniów:
a) stosować się do zarządzeń dyrektora szkoły;
b) stosować się do uchwał i postanowień organów szkoły wydanych zgodnie z przepisami prawa oraz ich kompetencjami;
b) słuchać nauczycieli i wykonywać polecenia nauczycieli bez zbędnych komentarzy;
c) okazywać szacunek wszystkim pracownikom szkoły;
d) stosować się do postanowień kontraktu klasowego oraz do regulaminów obowiązujących w szkole;
e) przestrzegania zasad kultury współżycia w szkole;
f) odpowiedzialności za własne i innych życie, zdrowie i higienę oraz rozwój;
g) dbałości o wspólne dobro, ład i porządek w szkole;
h) postępowania zgodnego z dobrem szkolnej społeczności;
i) dbania o honor i tradycje szkoły , współtworzenie jej autorytetów;
j) godnego i kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią;
k) dbania o piękno mowy ojczystej;
l) szanowania poglądów i przekonań innych ludzi;
m) poszanowania wolności i godności osobistej drugiego człowieka, zachowania tajemnicy korespondencji i spraw osobistych powierzonych w zaufaniu, chyba że szkodziłoby to ogółowi lub życia
6) poszanowania mienia szkolnego.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
Kary
1.Kary stosowane wobec uczniów opierają się na zasadzie nienaruszalności, nietykalności i poszanowaniu godności osobistej ucznia i mogą być udzielane w następującej formie:
1) ustne upomnienie ucznia przez wychowawcę;
2) nagana udzielona w formie pisemnej przez wychowawcę,
3) nagana dyrektora w formie pisemnej,
4) przeniesienie do klasy równoległej, na podstawie decyzji rady pedagogicznej, w miarę możliwości organizacyjnych szkoły;
5) na wniosek dyrektora, wychowawcy klasy lub innego nauczyciela można zastosować przyspieszony tryb kary z pominięciem wymaganej granicy punktów wobec ucznia, który rażąco łamie zapisy statutu, regulaminy i procedury obowiązujące na terenie szkoły oraz gdy narusza zasady obowiązujące i wynikające z powszechnie przyjętych norm społecznych i moralnych;
6) przeniesienie ucznia do innej szkoły na wniosek dyrektora i na podstawie uchwały rady pedagogicznej, za zgodą Kuratora Oświaty, w przypadku rażącego naruszenia obowiązujących regulaminów, a w szczególności:
a) świadomego naruszenia godności osobistej, nietykalności cielesnej lub własności osobistej innych osób, stosowania przemocy fizycznej lub psychicznej stanowiącej zagrożenie życia, zdrowia lub poczucia bezpieczeństwa innych osób i gdy postawa ucznia nie rokuje poprawy;
b) demoralizującego i gorszącego innych uczniów zachowania (uleganie nałogom, zachowania naruszające normy prawne, konflikty z prawem, gdy mimo zastosowanych wszelkich środków wychowawczych u ucznia nie nastąpiła poprawa zachownia i postępowania);
7.Kary stosowane wobec uczniów w formie nagany są wręczane uczniowi na druku, który zawiera.
tytuł, który jest rodzajem kary,
podstawę prawną zastosowanej kary;
dane ucznia:
imię, nazwisko,
klasę,
datę i miejsce urodzenia,
miejsce zamieszkania,
imiona i nazwisko rodziców,
wskazanie za co uczeń otrzymuje karę,
podpisy ucznia, jego rodziców, wychowawcy oddziału danej klasy, pedagoga i dyrektora szkoły (w przypadku nagany dyrektora szkoły)
wskazanie zmiany zachowania ucznia,
pouczenie o trybie odwoławczym od kary.
8.Kara powinna być wręczana uczniowi w obecności jego rodzica, jeśli to nie jest możliwe obowiązkiem szkoły jest powiadomienie rodziców ucznia o zastosowanej karze z potwierdzeniem tego faktu przez rodzica na druku kary, najszybciej jak to jest możliwe od wręczenia kary uczniowi.
2. Niewłaściwe zachowania ucznia odnotowywane są w dzienniku elektronicznym (w zakładce Uwagi/pochwały) zgodnie z przyjętą punktacją oceny bieżącej zachowania, na podstawie której wychowawca podejmuje decyzję o zastosowaniu kary, wynikającej z uzyskanych przez ucznia punktów ujemnych.