1 li
I
44.0b205
Gdańsk, dnia 7.03.2025 r.
Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu
im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
ul. Kazimierza Górskiego 1
80-336 Gdańsk
Znak sprawy: K.0631.4.2.2025
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
adres do doręczeń:
ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa
DECYZJA NR 1
o odmowie udostępnienia informacji publicznej
Rektor Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego
w Gdańsku, działając na podstawie art. 16 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt.
Ustawy z dnia 6 września 2021 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022
r poz. 902, dalej: „u.i.d.p.”) oraz art. 104 $1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.-
Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572, dalej: k.p.a.") po
rozpatrzeniu wniosku strony: Sieć Obywatelska Watchdog Polska, ul. Ursynowska
22/2, 02-605 Warszawa
orzeka
odmówić udostępnienia informacji publicznej
w zakresie objętym wnioskiem z dnia 03.03.2025 r.
zarejestrowanym w Biurze proreka pod numerem R.0631.4.2025
UZASADNIENIE
Do Rektora Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego
w Gdańsku, będącego w przedmiotowej sprawie organem administracyjnym
w znaczeniu funkcjonalnym (dalej „Organ”) wpłynął wniosek o udostępnienie
informacji publicznej dotyczącej wysokości wynagrodzeń kanclerza oraz prorektorów.
Organ po rozważeniu wniosku stwierdził, że żądane informacje nie podlegają
udostępnieniu z uwagi na ograniczenie prawa do informacji ze względu na
prywatność osób fizycznych, zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 902; dalej: „u.d.i.p.").
Jawność wynagrodzeń w uczelni publicznej. Zakres art. 140 ustawy Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce: Zgodnie z art. 140 ust. 5 ustawy z 20 lipca 2018 r. —
Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. 2023 poz. 742; dalej: „PSWIiN”),
„Wynagrodzenia rektora i głównego księgowego oraz osób pełniących funkcje
organów w uczelni publicznej są jawne” Przepis ten wprowadza zatem zasadę
jawności wynagrodzeń tylko w odniesieniu do pewnej kategorii osób pełniących
najwyższe funkcje w uczelni. Nałeży podkreślić, że ustawodawca posłużył się |
zwrotem „osoby pełniące funkcje organów”, co oznacza, że jawne są wynagrodzenia
tych osób, które sprawują funkcje stanowiące organy uczelni publicznej.
1
Jednocześnie wprost wymieniono rektora oraz głównego księgowego, mimo że
rektor, jako organ jednoosobowy, mieści się już w pojęciu osoby pełniącej funkcję
organu — zabieg ten podkreśla wagę jawności wynagrodzenia rektora oraz głównego
księgowego (kwestora) uczelni.
Organy uczelni publicznej a status kanclerza i prorektorów. Zakres znaczeniowy
pojęcia „organy uczelni” został zdefiniowany w ustawie. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 1
PSŚWIN organami uczelni publicznej są wyłącznie: rada uczelni, rektor oraz senat.
W katalogu tym nie figurują stanowiska kanclerza ani prorektorów. Kanclerz uczelni,
będący kierownikiem administracyjnym jednostki, podobnie jak prorektorzy (zastępcy
rektora), nie zostali ustawowo zaliczeni do organów uczelni. W świetle powyższego
należy uznać, iż kanclerz i prorektorzy nie są osobami pełniącymi funkcje organów
uczelni — ich funkcje mają charakter pomocniczy i wykonawczy względem organów
(działają z upoważnienia rektora, wspierając go w zarządzaniu uczelnią, ale sami nie
stanowią organu w rozumieniu przepisów). Konsekwencją powyższego jest,
iż wynagrodzenia kanclerza i prorektorów nie mieszczą się w zakresie
przedmiotowym art. 140 PSWIiN, który gwarantuje jawność wynagrodzeń jedynie dla
rektora, głównego księgowego oraz osób pełniących funkcje organów. Skoro
kanclerz i prorektorzy nie są organami uczelni, to ich wynagrodzenia nie zostały
objęte szczególnym ustawowym obowiązkiem jawności. Warto zauważyć,
że poprzednio obowiązujące przepisy szerzej definiowały krąg osób, których pensje
były jawne. Na podstawie art. 151 ust. 3 dawnej ustawy — Prawo o szkolnictwie
wyższym z 27 lipca 2005 r. w uczelni publicznej jawne i niepodlegające ochronie
danych osobowych były wynagrodzenia rektorów, prorektorów, kanclerzy
i kwestorów. Reforma prawa szkolnictwa wyższego dokonana ustawą z 2018 r.
zmieniła zatem stan prawny — ustawodawca świadomie zrezygnował z expressis
verbis zaliczenia prorektorów i kanclerzy do kategorii osób, których wynagrodzenia
muszą być jawne (pozostawiając w tej grupie jedynie rektora oraz głównego
księgowego, a w miejsce wyliczenia stanowisk odwołując się do kryterium pełnienia
funkcji organu). Tę zmianę należy interpretować jako zawężenie ustawowego
obowiązku ujawniania indywidualnych wynagrodzeń w uczelniach publicznych. Skoro
zatem prawo szczególne (lex specialis) nie nakazuje ujawniania płac kanclerza
iprorektorów, to informacje takie co do zasady podlegają ochronie, chyba
że przemawia za tym inna podstawa prawna z zakresu dostępu do informacji
publicznej.
Informacja publiczna a prywatność. Osoby pełniące funkcje publiczne: Zgodnie
zart. 5 ust. 2 u.dii.p. prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze
względu na prywatność osoby fizycznej, z wyjątkiem informacji dotyczących osób
pełniących funkcje publiczne, które to informacje mają związek z pełnieniem tych
funkcji. Oznacza to, że imienne dane o wynagrodzeniu mogą zostać udostępnione
bez zgody zainteresowanego tylko wtedy, gdy dotyczą osoby pełniącej funkcję
publiczną w związku z wykonywaniem tei funkcji. Należy więc rozstrzygnąć, czy
kanclerz uczelni publicznej oraz prorektorzy są osobami pełniącymi funkcje publiczne
w rozumieniu powyższego przepisu. Ustawa nie definiuje tego pojęcia wprost,
dlatego sięgnąć trzeba do dorobku orzeczniczego i doktryny.
W świetle utrwalonego orzecznictwa sądów administracyjnych pojęcie osoby
pełniącej funkcję publiczną jest interpretowane szeroko, ale nie obejmuje ono
każdego pracownika sfery publicznej. Sąd Najwyższy i Naczelny Sąd
2
[LM
I
Administracyjny wielokrotnie wskazywały, że o uznaniu danej osoby za pełniącą
funkcję publiczną decyduje charakter wykonywanych przez nią zadań —
w szczególności realizowanie zadań władzy publicznej lub dysponowanie majątkiem
publicznym W kontekście uczelni publicznych najnowsze orzecznictwo przyjmuje,
że nawet stanowiska naukowo-dydaktyczne mogą być uznane za funkcje publiczne,
ponieważ realizują konstytucyjne zadania państwa w zakresie edukacji. Przykładowo
WSA we Wrocławiu w wyroku z 29 maja 2020 r. uznał nauczycieli akademickich
za osoby pełniące funkcje publiczne, stwierdzając że nie chroni ich prawo do
prywatności w zakresie informacji o wysokości pobieranego wynagrodzenia
Sąd argumentował, iż realizacja powszechnego prawa do wykształcenia (art. 70
Konstytucji RP) jest zadaniem publicznym spoczywającym na nauczycielach
akademickich, zatem wynagrodzenie pobierane za tę działalność pozostaje
w związku z pełnieniem funkcji publicznej. Pogląd ten podzielił Naczelny Sąd
Administracyjny, który w wyroku z 14 kwietnia 2023 r. (sygn. Ill OSK 3899/21)
przypomniał, że zgodnie z jednolitą linią orzeczniczą NSA i SN nauczyciel
akademicki jest osobą pełniącą funkcję publiczną, a skoro informacja o wysokości
wynagrodzenia przysługującego osobie pełniącej funkcję publiczną jest informacją
publiczną, to podlega ona udostępnieniu. Co więcej, NSA wskazał, że także
pracownicy administracji uczelni wykonujący powierzone zadania publiczne mogą
być objęci tą kategorią.
Należy jednak zaznaczyć, że równolegle w orzecznictwie wykształciła się linia
ograniczająca zakres ujawniania informacji o wynagrodzeniach imiennych
pracowników, w przypadku gdy nie sprawują oni funkcji publicznych w rozumieniu
powyższym. Sądy podkreślają, iż nie każda osoba zatrudniona w sektorze
publicznym musi godzić się na ujawnienie jej danych płacowych — granicą jest
właśnie status funkcjonariusza publicznego lub osoby zajmującej eksponowane
stanowisko w ramach władzy publicznej. W szczególności akcentuje się, że
informacja o wynagrodzeniu konkretnego pracownika (z imienia i nazwiska) nie
stanowi informacji publicznej, o ile osoba ta nie pełni funkcji publicznej w rozumieniu
u.d.i.p. tj. nie ma realnego wpływu na kształtowanie spraw publicznych). Takie
stanowisko zajął m.in. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 15
czerwca 2021 r., oddalając skargę na odmowę udostępnienia informacji o wysokości
nagród dla poszczególnych pracowników samorządowych niemających statusu
funkcji publicznej. Podobnie WSA w Olsztynie w wyroku z 13 czerwca 2023 r.
(Il SAB/Ol 64/23) uznał, że dane dotyczące wysokości podwyżek wynagrodzeń
imiennie oznaczonych pracowników urzędu (niepełniących funkcji publicznych) nie
stanowią informacji publicznej. Innymi słowy — o ile ogólna kwota środków
publicznych przeznaczonych na wynagrodzenia w danej instytucji jest jawna, o tyle
wysokość wynagrodzenia poszczególnych imiennie wskazanych pracowników
niebędących funkcjonariuszami publicznymi nie podlega udostępnieniu.
W przywołanym wyżej wyroku olsztyńskim sąd I instancji odwołał się do dorobku
Naczelnego Sądu Administracyjnego, zgodnie z którym normatywna definicja
informacji publicznej nie daje podstaw do utożsamiania prywatnych danych
dotyczących zatrudnionego pracownika z informacją o wysokości Środków
finansowych przeznaczanych na działalność publiczną. Jest to utrwalony pogląd
w judykaturze — już we wcześniejszych orzeczeniach NSA (m.in. z 4 lutego 2015 r.,
sygn. | OSK 430/14; z 5 lipca 2017 r., I OSK 2693/15; z 5 września 2019 r., I OSK
446/18) wskazywano, że żądanie udostępnienia imiennych składników wynagrodzeń
3
pracowników narusza sferę ich prywatności. Najnowszym wyrazem tego stanowiska
jest wyrok NSA z 11 lipca 2024 r. (sygn. III OSK 2547/23), w którym sąd kasacyjny
jednoznacznie stwierdził, że informacja o wynagrodzeniu pracowników niepełniących
funkcji publicznych, identyfikowanych z imienia i nazwiska, podlega ochronie ze
względu na prywatność i może zostać udostępniona wyłącznie po uzyskaniu zgody
tych pracowników.
Analiza statusu kancierza i prorektorów w kontekście powyższych standardów.
W realiach przedmiotowej sprawy należy rozstrzygnąć, czy kanclerz oraz prorektorzy
uczelni publicznej są osobami pełniącymi funkcje publiczne, których wynagrodzenia
— jako związane z pełnieniem tych funkcji — powinny być jawne, czy też nie. Z jednej
strony, nie ulega wątpliwości, że osoby te uczestniczą w realizacji zadań publicznych
uczelni (zadania z zakresu edukacji wyższej, gospodarowania mieniem publicznym
uczelni itp.) Z drugiej strony jednak, jak wykazano wyżej, ustawodawca nie nadał
kanclerzowi ani prorektorom statusu organów uczelni, co odróżnia ich pozycję od
Rektora. W praktyce kanclerz odpowiada za sprawy administracyjne i gospodarcze
uczelni, lecz czyni to z upoważnienia rektora. Kanclerz nie posiada własnej
kompetencji do wydawania władczych decyzji co do mienia, czy też decyzji
administracyjnych na zewnątrz, a jedynie zarządza mieniem uczelni w granicach
ustalonych przez władze uczelni. Podobnie prorektorzy działają w ramach
kompetencji delegowanych przez rektora, wspomagając go w określonych obszarach
(np. prorektor ds. nauki, ds. kształcenia itd.), lecz nie podejmują samodzielnie
rozstrzygnięć o charakterze władczym ani nie reprezentują uczelni jako jej organ.
W związku z tym nie można ich uznać za osoby sprawujące funkcje publiczne
w znaczeniu, w jakim czyni to art. 5 ust. 2 u.d.i.p.. Wprawdzie pojęcie to — jak
wspomniano — jest szerokie i obejmuje także osoby, które poprzez swoje działania
wpływają na sferę publiczną (np. gospodarują majątkiem publicznym), jednak
w przypadku kanclerza i prorektorów przesądzająca jest tutaj intencja ustawodawcy
wyrażona w przepisach ustawy PSWIN. Skoro nie zaliczono tych stanowisk do
organów władzy uczelni, a zarazem wyłączono je (w przeciwieństwie do stanu
poprzedniego) z katalogu jawnych z mocy prawa wynagrodzeń — należy przyjąć, że
osoby te traktowane są na gruncie prawnym jak pracownicy administracji publicznej,
którym nie przysługuje status funkcjonariusza publicznego w stopniu uzasadniającym
zniesienie ich prawa do prywatności w kwestiach płacowych. Innymi słowy, kanclerz
iprorektorzy nie są „osobami publicznymi” w rozumieniu przepisów o dostępie
do informacji, lecz raczej wysoko wykwalifikowanymi pracownikami pełniącymi
funkcje kierownicze wewnątrz instytucji publicznej.
Takie rozumienie znajduje oparcie zarówno w powołanych wyżej wyrokach, jak
rw stanowisku doktryny. Podkreśla się, że prawo do prywatności osoby zatrudnionej
w sferze publicznej ustępuje pierwszeństwa prawu do informacji tylko wtedy, gdy
istnieje istotny interes publiczny w ujawnieniu konkretnych danych osobowych —
np. w celu zapewnienia transparentności działania organów władzy lub zapobieżenia
nadużyciom ze strony osób na szczytach hierarchii. W przypadku kanclerza
i prorektorów taki nadrzędny interes publiczny nie został wykazany ani prawnie
zdefiniowany. Nie składają oni oświadczeń majątkowych, nie podejmują -
samodzielnych decyzji władczych wobec obywateli, nie rozstrzygają indywidualnych
spraw z zakresu administracji publicznej. lch działalność ma charakter służbowy,
wewnątrzorganizacyjny. W związku z tym informacja o wysokości ich indywidualnego
wynagrodzenia ma zasadniczo charakter danych osobowych, podlegających
4
|
SAN i
l
ochronie, a nie informacji publicznej w rozumieniu art. 1 ust. 1 u.d.i.p. (tj. informacji
o sprawach publicznych).
Ochrona danych osobowych (RODO) a wniosek o udostępnienie informacji.
Należy zauważyć, że żądane informacje — wysokość wynagrodzenia konkretnego
kanclerza i prorektorów, wskazanych z imienia i nazwiska — stanowią dane osobowe
tych osób, dotyczące ich sytuacji finansowej. Zgodnie z art. 4 pkt 1 Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) informacje pozwalające
zidentyfikować daną osobę fizyczną, w tym dotyczące wynagrodzenia za pracę, są
danymi osobowymi podlegającymi ochronie. Ich przetwarzanie (a udostępnienie na
wniosek jest formą przetwarzania poprzez ujawnienie) wymaga istnienia
odpowiedniej podstawy prawnej. W realiach niniejszej sprawy taką podstawą nie jest
przepis prawa rangi ustawy, gdyż — jak wyjaśniono — obowiązek ujawnienia nie
wynika ani z u.d.i.p. (ze względu na ochronę prywatności), ani z przepisów ustawy
PSWIN. Przetwarzanie mogłoby być legalne, gdyby zachodziła okoliczność z art. 6
ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze)
lub li. e (niezbędność do wykonywania zadania realizowanego w interesie
publicznym). Jednak w przypadku informacji o wynagrodzeniach kanclerza
iprorektorów brak jest takiego obowiązku prawnego, a udostępnienie nie jest
niezbędne do żadnego określonego zadania publicznego — przeciwnie, naruszałoby
ustawowe ramy ograniczające jawność w celu ochrony praw i wolności tych osób. Co
więcej, art. 86 RODO stanowi, iż dane osobowe w dokumentach urzędowych
podlegają ujawnieniu z uwagi na interes publiczny w zakresie określonym przepisami
prawa krajowego. W polskim porządku prawnym granice tego ujawnienia wyznacza
właśnie ustawa o dostępie do informacji publicznej oraz przepisy szczególne (jak art.
140 PSWiN) — skoro zatem te przepisy nie nakazują ujawnienia danych o pensjach
prorektorów i kanclerza, to zastosowanie znajduje ogólna zasada ochrony
prywatności. Naczelny Sąd Administracyjny w cytowanym wyroku z 11 lipca 2024 r.
wyraźnie zaznaczył, że imienne dane o wynagrodzeniu pracownika niepełniącego
funkcji publicznej mogą być ujawnione wyłącznie za zgodą tej osoby. W niniejszej
sprawie takich zgód nie przedłożono. W konsekwencji uwzględnienie wniosku
groziłoby naruszeniem przepisów o ochronie danych osobowych, za co administrator
danych (Uczelnia) ponosiłby odpowiedzialność.
Zasada transparentności finansowej a indywidualne wynagrodzenia. Odmowa
udostępnienia żądanych danych nie stanowi naruszenia zasady jawności życia
publicznego ani obowiązku transparentnego gospodarowania środkami publicznymi
przez uczelnię. Należy podkreślić, że informacja publiczna o charakterze
finansowym, która podlega udostępnieniu, to m.in. informacja o ogólnych wydatkach
uczelni na wynagrodzenia. Uczelnia publiczna realizuje swoje obowiązki
sprawozdawcze poprzez publikację rocznych sprawozdań finansowych oraz planów
rzeczowo-finansowych, które zawierają dane o łącznych nakładach na
wynagrodzenia pracowników. Tego rodzaju dane — zbiorcze i zanonimizowane —
pozostają w pełni jawne i dostępne, zapewniając społeczną kontrolę nad gospodarką
finansową uczelni. Przykładowo, każdy zainteresowany może uzyskać informację,
jaka była łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych w danym roku budżetowym
w danej uczelni, ewentualnie z podziałem na grupy pracowników (administracja,
nauczyciele akademiccy itp.). Informacje mogą zostać udostępnione na wniosek
w trybie u.d.i.p., o ile nie naruszają prywatności konkretnych osób. Transparentność
finansowa uczelni jest zatem zapewniona w ujęciu globalnym — społeczeństwo ma
5
wgląd w to, jakimi środkami publicznymi uczelnia dysponuje i na co je wydatkuje.
Natomiast zasada ograniczonej jawności indywidualnych wynagrodzeń wynika
z wyważenia dwóch wartości chronionych prawem: z jednej strony prawa obywateli
do informacji o wykorzystaniu funduszy publicznych, z drugiej — prawa pracowników
do prywatności. W ocenie organu, w przypadku kanclerza i prorektorów ochrona
prywatności przeważa, tym bardziej że ich indywidualne pensje nie kształtują
w sposób samodzielny polityki finansowej uczelni (są elementem ogólnego funduszu
płac zatwierdzanego przez właściwe organy). Jawność finansów uczelni nie doznaje
uszczerbku przez nieujawnienie konkretnych wynagrodzeń personalnych, skoro
wydatki te mieszczą się w zatwierdzonych pianach finansowych, a organy nadzorcze
oraz kontrolne (np. ministerstwo, organy kontroli skarbowej) mają pełny wgląd
w dokumentację płacową w razie potrzeby.
Warto również zaznaczyć, że informacje o zasadach wynagradzania kadry
kierowniczej uczelni są dostępne publicznie. Ustawa PSWiN określa maksymalne
pułapy wynagrodzeń rektorów, a statut uczelni oraz wewnętrzne regulaminy
wynagradzania (które są jawne) zawierają postanowienia co do dodatków
funkcyjnych dla prorektorów czy innych stanowisk kierowniczych. Społeczeństwo ma
zatem zapewnioną ogólną wiedzę na temat poziomu płac kadry zarządzającej
uczelnią — np. wiadomo, że wynagrodzenie zasadnicze rektora uczelni publicznej nie
może przekroczyć 300% średniego wynagrodzenia zasadniczego w uczelni osób
zatrudnionych na stanowisku, na którym zatrudniony jest rektor. Takie przepisy
pośrednio informują również o możliwych widełkach płac dla prorektorów (którzy
zwykle zarabiają mniej niż rektor, proporcjonalnie do zakresu ich obowiązków) oraz
kanclerza czy kwestora. Dla zapewnienia transparentności nie jest konieczne
podawanie do publicznej wiadomości imiennej wysokości poborów każdej z tych
osób, zwłaszcza że ustawodawca nie wprowadził takiego wymogu. Wystarczające
jest ujawnianie ram i zasad wynagradzania oraz kontrola instytucjonalna nad
przestrzeganiem tych zasad.
Reasumując, żądana informacja o wynagrodzeniach kanclerza i prorektorów nie
stanowi informacji publicznej podlegającej udostępnieniu w trybie u.d.i.p., gdyż
dotyczy osób, które nie są organami uczelni ani — w ocenie organu — nie pełnią
funkcji publicznych w rozumieniu art. 5 ust. 2 u.d.i.p.. Informacja ta ma charakter
danych osobowych chronionych prawem, a jej ujawnienie nie znajduje oparcia
w przepisach rangi ustawowej nakładających taki obowiązek. Wręcz przeciwnie,
obowiązujące przepisy (art. 140 PSWIiN w zw. z art. 17 PSWiN) wskazują pośrednio
na intencję nieujawniania indywidualnych wynagrodzeń osób niewchodzących
w skład organów uczelni, co wzmacnia ochronę ich prawa do prywatności.
Udostępnienie tych danych stanowiłoby naruszenie art. 5 ust. 2 u.d.i.p. oraz zasad
ochrony danych osobowych, podczas gdy cel w postaci zapewnienia przejrzystości
finansowej sektora publicznego może być realizowany w inny, mniej ingerujący
w prywatność sposób (poprzez udostępnianie informacji zagregowanych i ogólnych).
Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 5 ust. 2 oraz art. 16 ust. 1 u.dii.p.,
odmówiono udostępnienia informacji publicznej w zakresie wysokości wynagrodzeń
kanclerza i prorektorów uczelni publicznej. Decyzja ta zabezpiecza prywatność
wskazanych osób i jest zgodna z obowiązującymi przepisami regulującymi zakres
jawności w gospodarowaniu środkami publicznymi. Stanowi zarazem realizację
zasady legalizmu, wyrażonej w art. 7 Konstytucji RP — organ administracji publicznej
6
UI i
I
może działać jedynie na podstawie i w granicach prawa, a brak podstawy
do ujawnienia przedmiotowych danych oznacza obowiązek ochrony dóbr osobistych
i danych osobowych osób, których wniosek dotyczył.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji służy prawo zwrócenia się do Rektora Akademii Wychowania
Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku z wnioskiem o ponowne
rozpatrzenie sprawy w trybie art. 17 ust. 2 u.d.i.p. w związku z 127 S 3 k.p.a. i art.
129 S 2 k.p.a. w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. Od decyzji ostatecznej,
stanowiącej odpowiedź na wyżej wymieniony wniosek, stosownie do art. 21 u.d.i.p.,
przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, którą
wnosi się za pośrednictwem Rektora Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im.
Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku w terminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszej
decyzji (art. 52 $ I, art. 53 $ 1 i art. 54 $ I ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o
postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2024 r. poz. 935). Skarga
do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku — stosownie do art. 52 $3
art. 53 $ 1 i art. 54 $ 1 w związku z art. 3 $ 2 pkt I ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r.
Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi — może również zostać
wniesiona bez skorzystania z prawa do zwrócenia się o ponowne rozpatrzenie
sprawy. Skargę wnosi się za pośrednictwem Rektora Akademii Wychowania
Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku w terminie 30 dni od dnia
doręczenia decyzji podlegającej zaskarżeniu. Od skargi do Wojewódzkiego Sądu
Administracyjnego należy uiścić wpis stały w wysokości 200 złotych, zgodnie z $ 2
ust. 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie
wysokości oraz szczegółowych zasad pobierania wpisu w postępowaniu przed
sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2021 r. poz. 535). Strona ma możliwość
ubiegania się o zwolnienie od kosztów sądowych albo przyznanie prawa pomocy.
Na wniosek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku może przyznać prawo
pomocy obejmującej zwolnienie z kosztów sądowych oraz ustanowienie adwokata
lub radcy prawnego w trybie i na zasadach określonych w art. 243-262 ustawy
Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz na podstawie
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 sierpnia 2015 r. w sprawie określenia
wzoru i sposobu udostępniania urzędowego formularza wniosku o przyznanie prawa
pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz sposobu
dokumentowania stanu majątkowego, dochodów lub stanu rodzinnego
wnioskodawcy (Dz.U. poz. 1257). Zgodnie z art. 127a S 1 k.p.a. w trakcie biegu
terminu do zwrócenia się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy może Pan
zrzec się prawa do złożenia takiego wniosku. Z dniem doręczenia Rektora Akademii
Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do zwrócenia się z wnioskiem o ponowne
rozpatrzenie sprawy niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Rektor
prof. dr hab. Paweł Cięszczyk
/DOKUMENT PODPISANY ELEKTRONICZNIE/
7
|
l
r
ADO: WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I SPORTU IM. JĘDRZE
JA ŚNIADECKIEGO W GDAŃSKU TROWT)
KAZIMIERZA GÓRSKIEGO 1 AO LOS
80-336 GDAŃSK
K.0631.4.2.2025
EPO
PUH5521319560158 276
Umowa nr:554690 Data nadania: 07.03.2025
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Ursynowska 22/2
02-605 WARSZAWA
|
Potwierdzenie integralności oraz pochodzenia dokumentu elektronicznego od podmiotu
publicznego
Niniejszy dokument stanowi integralne odzwierciedlenie treści dokumentu przekazanego w
wersji elektronicznej do Poczty Polskiej S.A. za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
zintegrowanego z systemem teleinformatycznym Poczty Polskiej S.A. zgodnie z art. 58 ust. 4 ustawy
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320).
Integralność oraz pochodzenie dokumentu elektronicznego od podmiotu publicznego zostały
zapewnione z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej.
Dokument elektroniczny został przekształcony na wersję papierową zgodnie z art. 46 ust. | ustawy z
dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz.2320).
sai PofĘczen AE:PL-84577-74106-EAHCW-22
Elektronicznych Nadawcy
Data: 07.03.2025 Czas: 12:55:54
Liczba kartek 4 + 1 kartka adresowa zawierająca potwierdzenie integralności
dokumentu
Poczta Polska S.A - Operator Wyznaczony, o którym mowa w art. 3
Autor wydruku pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z |
2020 r. poz. 1041 i 2320) |
Data i czas wydruku Data: 07.03.2025 Czas: 14:44:50 |
am i A BM A= = - ==" m i
pz i. za. FETĄ PRZESYŁKA NIESTEMPLOWANA
WAW se. OPŁATA POBRANA TAXE PERCUE-POLOGNE
= jr: SU RNS j i Umowa z Pocztą Polską S.A.
| LIE I MIO MERaAC CI ami Nadano w Poczcle Polskiej S.A,
' = rm = * JF: sA OLA
| : pz ==" a ANĄ. | z PUH