E)
1
WRU-I.1431.206.2021
3-39542-2021
Sprawę prowadzi:
STARSZY
INSPEKTOR
ADAM WASILCZYK
tel. 32 273 97 99
* Zahrze
Prezydent Miasta Zabrze
158,11. 2021,
ZAGCZE,, „SZ aard
STOWARZYSZENIE SIEĆ OBYWATELSKA
WATCHDOG POLSKA
ul. URSYNOWSKA 22 m.2
02-605 WARSZAWA
sprawa-41993(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Dotyczy: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
który wpłynął do Urzędu Miejskiego w Zabrzu 04.11.2021 r., poniżej przekazuję
odpowiedzi (tekst podkreślony), na pytania zawarte we wniosku:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawastość raportu o stanie gminy za 2020
rok?
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu
M o stanie gminy, o którym mowa w art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym,
: b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
Metropolidi
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
i SEKAP d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
BIE] e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
e f) inne osoby — raport o stanie gminy za 2020 r6k sporządzono zgodnie z Art. 28aa
KE
ustawy o samorządzie gminnym,
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Urząd Miejski, 41-800 Zabrze, ul. Powstańców Śląskich 5-7, www.miastozabrze.pl, NIP: 648-10-07-779, REGON: 000515951
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020
rok?
a) dostępność wskaźników, danych i informacji
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
€) inne czynniki — ustawa o samorządzie gminnym.
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020r. oczekują
mieszkańcy?
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne — jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok?
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców.
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne — jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie.
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowaniu raportu za 2020 rok?
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszuańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
Urząd Miejski, 41-800 Zabrze, ul. Powstańców Śląskich 5-7, www.miastozabrze.pl, NIP: 648-10-07-779, REGON: 000515951
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne — jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można
zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok?
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu i telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta
(burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nie
prowadzonych przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób — proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy na 2020 rok mogli zabrać głos
także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28aa
ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie.
c) inna odpowiedź — zgodnie z Art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym.
Małgorzat: Mańka-Szulik
Otrzymują:
1. - Adresat
2. Aa.
Urząd Miejski, 41-800 Zabrze, ul. Powstańców Śląskich 5-7, www.miastozabrze.pl, NIP: 648-10-07-779, REGON: 000515951
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Kto jest Administratorem
Pani/Pana danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Zabrze, którego siedziba mieści
się w Urzędzie Miejskim w Zabrzu, 41-800, przy ul. Powstańców Śląskich nr 5-7
Jak się skontaktować
z Administratorem, żeby uzyskać
więcej informacji o przetwarzaniu
Pani/Pana danych osobowych?
Jak się skontaktować z Inspektorem
Ochrony Danych?
Jaki jest cel i podstawa prawna
przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych?
Koto jest odbiorcą Pani/Pana
danych osobowych?
lak długo przechowujemy
Pani/Pana dane osobowe?
Jakie masz uprawnienia wobec
Administratora w zakresie
przetwarzanych danych?
2 Administratorem może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych |
osobowych, w następujący sposób:
1) pod adresem poczty elektronicznej: um: Q©um zabrze.pl,
2) pod numerem telefonu: 032 373 33 00,
3) pisemnie na adres Urząd Miejski w Zabrzu,
nr 5-7 2 dopiskiem „Ochrona danych osobowych”
41-800, przy ul. Powstańców Śląskich
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, : ktorym może się Pani/Pan skontaktować
w sprawach związanych 2 ochroną danych osobowych. w następujący sposób
1)
2) pod numerem telefonu: 032 373 33 OU, |
3) pisemnie na adres. Urząd Miejski w Zabrzu, 41-800, przy ul. Powstańców Śląskich
nr 5-7 2 dopiskiem „inspektor ochrony danych”
Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy w związku z: prowadzonym postępowaniem
administracyjnym w celu rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest
« w przypadku danych niezbędnych do rozpoznania Pani/Pana wniosku, w tym w zakresie danych
koniecznych do udostępnienia informacji w sposób lub w formie określonej we wniosku - art. 10 ust.
1iart. 14 ustawy o dostępie do informacji publicznej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
e w przypadku dodatkowych danych zawartych we wniosku o udostępnienie informacji publicznej —
zgoda wyrażona poprzez jednoznaczną czynność potwierdzającą, jaką jest złożenie przez Panią/Pana
wniosku o udostępnienie informacji publicznej (art. 6 ust. 1 lit a RODO);
e w przypadku wystąpienia podstaw do odmowy udostępnienia informacji publicznej lub umorzenia
postępowania o udostępnienie informacji, gdzie przepis prawa nakłada na nas obowiązek wydania
decyzji na podstawie przepisow Kodeksu postępowania administracyjnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w zw. zart. 14 i art. 16 ustawy o dostępie do informacji publicznej w zw. z art. 104 i art. 107 Kodeksu
Postępowania Administracyjnego)
Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione odbiorcom będącym podmiotami przetwarzającymi
tojest świadczącym usługi na zlecenie Miasta Zabrze, w szczególności w zakresie usług IT.
W niektorych przypadkach podmioty zewnętrzne świadczące usługi na zlecenie Miasta Zabrze mogą
występować w roli niezałeznych sdministratorow np. poczta polska lub inni operatorzy pocztowi,
w tym firmy kurierskie, a także operatorzy transakcji płatniczych.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu,
dla którego zostały zebrane
Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane
jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim
na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrow w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych
rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych.
Na zasadach określonych przepisami Rozporządzenia RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania
ad administratora:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych,
2) sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
3) usunięcia swoich danych osobowych,
4) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
5) przenoszenia swoich danych osobowych
Nie wszystkie Pani/Pana żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnic. Zakres przysługujących praw
zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych,
jak i często - sposobu ich gromadzenia. Poniewaz Pani/Pana dane osobowe w Urzędzie Miasta Zabrze
przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa, w większości przypadków nie
będziemy mogli zrealizować na przykład prawa do przenoszenia czy prawa do usunięcia Pani/Pana
danych
Posiadają Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
1 prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Państwa zgody przed jej cofnięciem.
Czy przysługuje Pani/Panu prawo
do wniesienia skargi
na przetwarzanie danych przez
Czy musi Pani/Pan podać nam
swoje dane osobowe?
Administratora? 00-193 Warszawa
ka
Gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie
danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2,
Podanie Pani/Pana danych jest dobrowolne. Jednak, gdy Pani/Pan żąda udostępnienia informacji
w określony sposób lub formie, brak podania danych niezbędnych do wywiązania się z zakresu
wniosku, uniemożliwi nam jego rozpoznanie
Podanie danych wnioskodawcy może być jednak konieczne, jeżeli zaistnieje sytuacja odmowy
udostępnienia informacji publicznej lub umorzenia postępowania o udostępnienie informacji, gdzie
przepis prawa nakłada na nas obowiązek wydania decyzji na podstawie przepisów Kodeksu
postępowania administracyjnego.
W ramach składania wniosku o udostępnienie informacji publicznej Urząd Miejski w Zabrzu oczekuje
przekazywania przez Państwa danych osobowych jedynie w zakresie niezbędnym do jego
rozpoznania. W związku z tym nie nalezy przekazywać informacji o szerszym zakresie
W przypadku, gdy wniosek będzie zawierać informacje nieadekwatne do celu, nie będą one
wykorzystywane.
Czy przysługuje Ci prawo do nie
podlegania decyzji opartej
wyłącznie na zautomatyzowanym
przetwarzaniu, w tym
profilowaniu?
LEA.
Nie będzie Pani/Pan podlegać decyzji, która opierała się będzie wyłącznie na zautomatyzowanym
przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które jednocześnie będzie wywoływała wobec Pani/Pana skutki
prawne lub w podobny sposób istotnie na Panią/Pana wpływało.