Raport o stanie gminy - jak jest tworzony? #590
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne – wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka?Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres {{EMAIL}}
Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski
członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GUBIN
Dzień dobry,
w odpowiedzi na złożony w dniu 04.11.2021 r. wniosek o udostępnienie
informacji publicznej informuję, że:
Pytanie 1
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta)
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
Pytanie 2
a) dostępność wskaźników, danych i informacji
Pytanie 3
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację
publiczną
Pytanie 4
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie
debaty
Pytanie 5
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować
Pytanie 6
h) nie informowano o tym mieszkańców
Pytanie 7
b) nie
--
P.GłuszczakUrząd Gminy Gubin
ul. Obrońców Pokoju 20
66-620 Gubin
tel. 68 3591640
_www.gminagubin.pl_
-------------------------1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie
Gminy Gubin jest Wójt Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin,
tel. 068 3594546, e-mail: {{ email }}
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę
kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą:
- adresu {{ email }};
- telefonu: +48 68 3594546 w 130.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji czynności
urzędowych tj.:
- wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Urzędzie Gminy Gubin
w związku z realizowaniem zadań na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
Rozporządzenia;
- wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w
ramach
sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi w związku z
realizowaniem zadań przez Gminę Gubin
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia.
- w związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej,
Pani/Pana
dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom, którymi mogą być
podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie
odpowiednich przepisów prawa lub podmioty, które przetwarzają Pani/Pana
dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy
powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty
przetwarzające).
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do
realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również
obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
5. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych
przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do treści danych;
- prawo do sprostowania danych;
- prawo do usunięcia danych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
6. W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na
podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym
momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu
Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa w przypadku gdy przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia
sprawy w Urzędzie Gminy Gubin, przy czym podanie danych jest obowiązkowe
w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis
prawa lub zawarta między stronami umowa.
9. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie
będą profilowane.