GNS
PREZES
SĄDU OKRĘGOWEGO
W ZAMOŚCIU
Zamość, dnia (£ września 2019 roku
Nr Adm-061-75/19
PANI KATARZYNA BATKO-TOŁUĆ
PAN SZYMON OSOWSKI
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek z dnia 2 września 2019 roku o udostępnienie informacji
publicznej — na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września
2001 roku (t.j Dz. U z 2019 r. poz. 1429) w załączeniu przedstawiam zestawienia sporządzone przez
Kadry w zakresie pkt. 1-7 wniosku oraz Wydział Cywilny, Wydział Karny i Wydział Pracy i
Ubezpieczeń Społecznych w zakresie pkt. 8, 9, 10, 13 1 14 wniosku.
Jednocześnie informuję, że sprawozdania statystyczne za lata 2016, 2017 i 2018 są
umieszczone na stronie internetowej Sądu w zakładce „sprawozdania statystyczne”.
W zakresie pkt. 11 i 12 Sąd nie posiada danych statystycznych, informacja taka
musiałaby zostać wytworzona na potrzeby wniosku i jako taka stanowi informację przetworzoną.
W związku z powyższym wzywam w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego
pisma pod rygorem pozostawienia wniosku w pkt. 11 i 12 bez rozpoznania do:
- wykazania interesu publicznego dla uzyskania informacji przetworzonej.
Uzasadnienie
Przez pojęcie informacji przetworzonej można rozumieć każdą operację wykonaną na
informacji publicznej z wyjątkiem anonimizacji oraz kserokopię dokumentu, wykonaną przez
funkcjonariusza publicznego, która wykracza ponad proste udostępnienie informacji w postaci i
formie, w której została ona przez organ wytworzona w związku z wykonywaniem zadań publicznych.
Powyższe stanowisko potwierdzają liczne orzeczenia sądowoadministracyjne w tym zakresie
m.in. wyrok WSA w Szczecinie z dnia 10 stycznia 2013 r. II SAB/Sz 51/12 „1. Informacją
przetworzoną jest informacja publiczna opracowana przez podmiot zobowiązany przy użyciu
dodatkowych sił i środków, na podstawie posiadanych przez niego danych, w związku z żądaniem
wnioskodawcy i na podstawie kryteriów przez niego wskazanych, czyli innymi słowy informacja,
która zostanie przygotowana "specjalnie" dla wnioskodawcy wedle wskazanych przez niego
kryteriów. 2. Informacja publiczna przetworzona to taka informacja, na którą składa się pewna
suma informacji tzw. informacji publicznej prostej, dostępnej bez wykazywania przesłanki interesu
publicznego. Ze względu jednak na treść żądania, udostępnienie wnioskodawcy konkretnej
informacji publicznej nawet o prostym charakterze, wiązać się może z potrzebą przeprowadzenia
odpowiednich analiz, zestawień, wyciągów, usuwania danych chronionych prawem. Powyższe
zabiegi czynią takie informacje proste informacją przetworzoną, której udzielenie jest skorelowane
z potrzebą istnienia przesłanki interesu publicznego. 3. Jeżeli organ uważa, że skarżący żąda
informacji przetworzonej, to winien go wezwać do wykazania w stosownym terminie, że
udostępnienie informacji publicznej jest szczególnie istotne dla interesu publicznego, a po
ewentualnym bezskutecznym upływie terminu - wydać decyzję o odmowie udostępnienia
informacji publicznej na podstawie art. 16 ust. 1 u.d.i.p.”.
Prawo do uzyskania informacji przetworzonej jest natomiast w świetle przepisów ustawy o
dostępie do informacji publicznej ograniczone do przypadków, w których jest to istotne dla interesu
publicznego. Ograniczenie powyższe stanowi konsekwencję zasady podporządkowania interesu
prywatnego interesowi publicznemu, która ma za zadanie chronić podmioty zobowiązane do
udzielenia informacji publicznej przed koniecznością reorganizacji ich struktury i zasad pracy, w
przypadku obowiązku przetwarzania posiadanych informacji udzielanych wnioskodawcom dla ich
celów prywatnych [T. R. Aleksandrowicz, Komentarz do ustawy o dostępie informacji publicznej,
Warszawa 2002, s. 85-86]. Zgodnie z wyrokiem z dnia 9 listopada 2011 r. Naczelnego Sądu
Administracyjnego Sygn. akt. I OSK 1365/11, M.Prawn. 2011/23/1242 domaganie się dostępu do
informacji publicznej mającej charakter przetworzony jest zasadne jedynie wówczas, gdy
wnioskodawca wykaże, iż jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego. W przypadku
natomiast, gdy jest to prywatny interes wnioskodawcy, zasadne jest wydanie decyzji
o odmowie udostępnienia informacji publicznej.
JŻ/mż
1. Jerzy Żurawicki
2. Jerzy Rusin
3. 5.03.2010-4.03.2016
4. 2016—31, 2017 — 29,2018—27 (sędziów orzekających, nie etatów)
5. 2016—0, 20172, 2018—4
6. 2016 —6 sędziów, 2 tym 5 delegacji przez Prezesa SA na poszczególne dni, 1 delegacja przez
MS;
2017 — 1 sędzia, delegacja przez Prezesa SA na poszczególne dni;
2018 — 6 sędziów, 5 delegacji przez Prezesa SA na poszczególne dni, 1 delegacja MS;
7. W latach 2016 -2018 żaden z sędziów Sądu Okręgowego nie awansował do sądu wyższej
instancji.
Zamość, dnia 11 września 2019r.
Sąd Okręgowy w Zamościu
Il Wydział Karny
ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 1
22-400 Zamość
tel. 84 631 68 00 o. o.
Zamość, dnia 9 września 2019 r.
Adm.414-228/19
A
$ Pan Prezes
Sądu Okręgowego
w Zamościu
W odpowiedzi na pismo z dyfia 3 września 2019 r. Adm-061-75/19 Sąd Okręgowy II
Wydział Karny w Zamościu w załączeniu przedstawia odpowiedzi-na pytania w zakresie
Oddzist Adiministrac
punktów 8-14 wniosku: | Aach) atwo tezie Zwei
dad | 2009 -08- 09
Średnia liczba spraw na sędziego w II Wydziale Karnym : | |
W 2016 roku — 177,08; | godz
w 2017 roku = 179,62; | ilość załączników SZENYGZTY EE CGRON
|
| — ===
= i
W 2018 roku - 195,17;
Ad.9 1 10:
Wpływ spraw na sędziego w II Wydziale Karnym:
[wpływ spraw na sędziego w Il Wydziale Karnym: |
spraw spraw
Ad. 11i12:
Załatwienie spraw przez sędziego w II Wydziale Karnym:
spraw spraw
403
2340
2333
Ad.13i14:
Sąd nie zbierał statystki dotyczące liczny tomów akt dla każdej sprawy rozpatrywanej przez
danego sędziego.
TB/ak
Przewodniczący
II Wydziału Karnego
Sądu "U"
Tadeusż Bizior
Sąd Okręgowy w Zamościu
I Wydział Cywilny s
ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 11 (
22-400 Zamość
tel. 84 631 68 00 Zamość, dnia 10 września 2019 r.
Adm.402-255/19
Pan Prezes Sądu Okręgowego w Zamościu
W odpowiedzi na pismo z 3 września 2019 r. Adm-061-75/19 Sąd Okręgowy
I Wydział Cywilny w Zamościu w załączeniu przedstawia odpowiedź na pytania w zakresie
punktów 8-14 wniosku: OE
Ad.8:
Średnia liczba spraw na sędziego w I Wydziale Cywilnym: MIO _na. sn
w 2016 roku- 300,3; „a
w 2017 roku- 326,9;
w 2018 roku- 324;
Ad.9 i 10:
Wpływ spraw na sędziego w I Wydziale
Cywilnym
W okresie Z największą liczbą s Z najmniejszą liczbą Wydział ogółem
=praw spraw
212 (s. funkcyjny)
208 (s. funkcyjny)
Ad. 11i 12:
Załatwienie spraw przez Sędziego w I Wydziale
Cywilnym
W okresie Z największą liczbą Z najmniejszą liczbą Wydział ogółem
spraw spraw
2018 237 (s. funkcyjny) 2660 -|
Ad.13i 14:
Sąd nie zbierał statystki dotyczące liczny tomów akt dla każdej sprawy rozpatrywanej przez
danego sędziego.
Zastępca Przewodniczącego I W nego
Sądu Okręgoy/ego
Iwona Kipko
Oddział Administracyjny
Sądu Okręgowego w Zamościu
VWWPŁYNĘŁO
2019 -09--11
BOJZ. zł ów ża
Sąd Okręgowy
IV Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
Zamość, dnia 11.09.2019r.
Adm-432-89/19
ilość ZAŁĄCZNIKÓW 7..uuuaeasaasaauasw.
Z Pan Prezes
P Sądu Okręgowego
w Zamościu
W odpowiedzi na pismo Pana Prezesa z dnia 3 września 2019.
Adm -061-75/19 w załączeniu przedstawiam informacje żądane wskazanym wyżej
pismem w zakresie punktów 8 do 14:
Wpływ i załatwienie spraw na sędziego w Wydziale Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
Załatwienie _ spraw | Załatwienie spraw przez
przez sędziego z | sędziego z najmniejszym
haki wpływem
=zaj 323
nieobecność
w prac
Odnośnie punktu 13 i 14 pisma informuję, że w zbiorach statystyk nie ma informacji
odnośnie liczby tomów akt dla spraw przydzielonych poszczególnym sędziom.
Najwyższy | Najmniejszy
wpływ wpływ
KK/ak