Instytucja: 

OPOCZNO

 Monitoring: 

Sesje zdalne

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Dostarczony

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2022-03-28 10:19:33

NrPytanieOdpowiedź
11. W jakiej formie odbyły się tegoroczne sesje rady gminy? Prosimy o podanie daty każdej sesji wraz z zaznaczeniem właściwego dla niej trybu.Wszystkie tegoroczne sesje Rady Miejskiej w Opocznie tj. w dniu 31 stycznia 2022r., 25 lutego 2022r. i zaplanowana na dzień 29 marca 2022r. miały tryb zdalny (za pomocą środków porozumiewania na odległość).
1aa) Stacjonarnego
1bb) Za pomocą środków porozumiewania na odległość (chodzi o każdą sesję, w której uczestniczą radni z wykorzystaniem połączenia zdalnego)Wszystkie tegoroczne sesje Rady Miejskiej w Opocznie tj. w dniu 31 stycznia 2022r., 25 lutego 2022r. i zaplanowana na dzień 29 marca 2022r. miały tryb zdalny (za pomocą środków porozumiewania na odległość).
1cc) Korespondencyjnego
22. Czy w czasie tegorocznych sesji zdarzyły się sytuacje, gdy część radnych przebywała w sali sesyjnej lub w inny sposób stacjonarnie, a część łączyła się zdalnie?Nie było takiej sytuacji. Nawet w przypadku wystąpienia problemów z Internetem radny oczywiście mógł przyjechać do Urzędu, ale zawsze uczestniczył w posiedzeniu w formie zdalnej, Prawie zawsze na sali obrad obecny jest tylko Przewodniczący posiedzenia, choć nie jest to wymagane ani konieczne do zorganizowania posiedzenia.
33. Prosimy o linki do projektów uchwał opublikowanych w BIP przed każdą z ww. sesji.Od tego roku projekty uchwał nie są publikowane w BIP-ie, ponieważ są one udostępniane na platformie e-sesja. Każdy mieszkaniec, który chce zobaczyć projekt uchwały ma taką możliwość poprzez stronę www.opoczno.esesja.pl Jest tam porządek obrad wraz z projektami uchwał, a po sesji są tam również wyniki wszystkich głosowań oraz podjęte przez Radę Miejską uchwały.
44. Czy, w związku z prowadzeniem obrad za pomocą środków porozumiewania na odległość lub korespondencyjnie, doszło do zmiany statutu gminy, w zakresie regulującym aspekty obrad w tych trybach? Wnosimy o link do uchwały/ uchwał zmieniającej/zmieniających.W trakcie sesji zdalnych nie było zmiany Statutu Gminy Opoczno. Przepisy prawne dotyczące organizacji sesji i komisji zawsze były przestrzegane. W związku z formą zdalną posiedzeń nie było konieczności wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Opoczno.
5a5a. Czy w posiedzeniach rady gminy odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość, wyniki głosowania są od razu widoczne dla uczestniczących radnych i mieszkańców?Tak, wyniki głosowań są od razu widoczne zarówno dla wszystkich uczestniczących w sesji, jak i oglądających sesję. Są one wyświetlane na tablicy interaktywnej. Ponadto wszystkie wyniki głosowań są widoczne na platformie e-sesja pod każdą sesją i każdy mieszkaniec ma możliwość obejrzenia ich poprzez stronę www.opoczno.esesja.pl
5b5b. Czy, jeśli posiedzenia rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, mieszkańcy mogą brać udział z możliwością zabrania głosu?Tak, mieszkańcy mają możliwość czynnego (zabieranie głosu) uczestniczenia w posiedzeniu w formie zdalnej (otrzymują linki do połączenia się zdalnego podczas posiedzenia). Jeśli nie ma możliwości technicznych udostępniany jest sprzęt komputerowy dla mieszkańców w siedzibie Urzędu Miejskiego.
5c5c. W jaki sposób mieszkańcy mogą wziąć udział w obradach odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość - prosimy o opisanie tej sytuacji, np. wcześniejsze zgłoszenie, opublikowany link itp.Jeśli Urząd posiada informację kto jest zainteresowany udziałem w sesji wówczas wysyła zaproszenie i prosi w nim o telefoniczne skontaktowanie się z Biurem Rady w celu podania adresu e-mail, na który ma zostać przesyłany link do połączenia się zdalnego podczas obrad. W przypadku problemów technicznych organizowane jest stanowisko komputerowe dla mieszkańca. Takie same zasady obowiązują wobec mieszkańca, który przyjdzie do Urzędu lub zadzwoni i poprosi o możliwość zabrania głosu na sesji. Nawet w przypadku braku wcześniejszego zgłoszenia chęci uczestnictwa w sesji zawsze przygotowywane jest stanowisko komputerowe dla mieszkańców.
5d5d. Jeśli posiedzenia odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, to czy istnieje możliwość, żeby mieszkańcy uczestniczyli w posiedzeniu w siedzibie urzędu?Tak, każdorazowo przygotowywane jest stanowisko komputerowe w siedzibie Urzędu Miejskiego.
66. Czy posiedzenia komisji rady gminy są transmitowane?Tak, wszystkie posiedzenia (sesje i komisje) są transmitowane w Internecie.
77. Jeśli posiedzenia komisji rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, to czy istnieje techniczna możliwość by mieszkańcy uczestniczyli z możliwością zabierania głosu?Tak, w przypadku komisji obowiązują takie same zasady, jak w przypadku sesji.
88. Czy zdarzyło się, że w posiedzeniach komisji rady gminy odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość odmówiono jakimś mieszkańcom uczestnictwa?Nie było takich sytuacji.
8a8a Jakie były kryteria ewentualnej odmowy dopuszczania mieszkańców do uczestnictwa w zdalnym posiedzeniu rady gminy?Nieaktualne, wobec odpowiedzi na pytanie 8.
99. Czy do organów gminy wpłynęły skargi mieszkańców lub radnych dotyczące zdalnego (za pomocą środków porozumiewania na odległość) trybu obradowania? Jeśli tak, to wnosimy o podanie liczby skarg.Nie było żadnych skarg co do trybu obradowania Rady Miejskiej w Opocznie. Urząd zawsze stara się wychodzić naprzeciw potrzebom mieszkańców, oferując im najbardziej dogodną dla nich formę udziału w posiedzeniu.

Treść

  • Sesje zdalne przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP wnosimy o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie:

    1. W jakiej formie odbyły się tegoroczne sesje rady gminy? Prosimy o podanie daty każdej sesji wraz z zaznaczeniem właściwego dla niej trybu.
    a) Stacjonarnego
    b) Za pomocą środków porozumiewania na odległość (chodzi o każdą sesję, w której uczestniczą radni z wykorzystaniem połączenia zdalnego)
    c) Korespondencyjnego

    2. Czy w czasie tegorocznych sesji zdarzyły się sytuacje, gdy część radnych przebywała w sali sesyjnej lub w inny sposób stacjonarnie, a część łączyła się zdalnie?

    3. Prosimy o linki do projektów uchwał opublikowanych w BIP przed każdą z ww. sesji.

    4. Czy, w związku z prowadzeniem obrad za pomocą środków porozumiewania na odległość lub korespondencyjnie, doszło do zmiany statutu gminy, w zakresie regulującym aspekty obrad w tych trybach? Wnosimy o link do uchwały/ uchwał zmieniającej/zmieniających.

    5a. Czy w posiedzeniach rady gminy odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość, wyniki głosowania są od razu widoczne dla uczestniczących radnych i mieszkańców?

    5b. Czy, jeśli posiedzenia rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, mieszkańcy mogą brać udział z możliwością zabrania głosu?

    5c. W jaki sposób mieszkańcy mogą wziąć udział w obradach odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość - prosimy o opisanie tej sytuacji, np. wcześniejsze zgłoszenie, opublikowany link itp.

    5d. Jeśli posiedzenia odbywają odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, to czy istnieje możliwość, żeby mieszkańcy uczestniczyli w posiedzeniu w siedzibie urzędu?

    6. Czy posiedzenia komisji rady gminy są transmitowane?

    7. Jeśli posiedzenia komisji rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, to czy istnieje techniczna możliwość by mieszkańcy uczestniczyli z możliwością zabierania głosu?

    8. Czy zdarzyło się, że w posiedzeniach komisji rady gminy odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość odmówiono jakimś mieszkańcom uczestnictwa?

    8a Jakie były kryteria ewentualnej odmowy dopuszczania mieszkańców do uczestnictwa w zdalnym posiedzeniu rady gminy?

    9. Czy do organów gminy wpłynęły skargi mieszkańców lub radnych dotyczące zdalnego (za pomocą środków porozumiewania na odległość) trybu obradowania? Jeśli tak, to wnosimy o podanie liczby skarg.

    Prosimy o odpowiedź na adres {{EMAIL}}

    Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski
    członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OPOCZNO
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z OPOCZNO i zawiera odpowiedzi na pytania z
    wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • image001.jpg
    • Odpowiedź_na_wniosek_dot._sesji_.pdf