- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #188
Szkoła jest nasza #188
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Odrzucony z powodu spamu |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informacje przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 15 IM. MARII KONOPNICKIEJ
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi. -
SP 15 odpowiedzi na pytania przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 15 IM. MARII KONOPNICKIEJ
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 15 IM. MARII KONOPNICKIEJ i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- informacja_publiczna_dOPAmina_Lab.docx
- sprawozdanie_RR.jpeg
- Zgoda_na_publikację_wizerunku_dziecka.doc
Dzień dobry,
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: sprawa-71621@info.szkolajestnasza.pl
Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak
1 a. Jeśli tak, to z jakiego? - Librus
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
- waga 3 – sprawdzian, test całogodzinny, wyniki w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, gra na instrumencie (muzyka), zawody sportowe, dodatkowa aktywność sportowa, dwugodzinna praca klasowa z j. polskiego
- waga 2 – kartkówka, odpowiedź ustna, prezentacja projektu lub innego zadania wymagającego większego nakładu pracy, projekty edukacyjne, testy sprawnościowe (w-f), praca plastyczna, praca pisemna (wypracowanie), dyktando
- waga 1 – aktywność, praca na lekcji, recytacja, czytanie, praca domowa
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Nie
Pojęcie „nieprzygotowania” odrębnie definiują przedmiotowe regulaminy oceniania poszczególnych nauczycieli
- za brak pracy domowej? Tak (wpis zostanie zmieniony w nowym roku szkolnym)
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Nie jeżeli chodzi o oceny bieżące
Uczeń ma prawo do jednokrotnego poprawiania oceny niedostatecznej z pracy klasowej lub sprawdzianu w formie ustalonej przez nauczyciela przedmiotu w terminie 2 tygodni od dnia otrzymania stopnia.
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
1) w pełni opanował treści i umiejętności zawarte w podstawie programowej dla określonych zajęć edukacyjnych;
2) rozumie oraz biegle uogólnia materiał nauczania;
3) samodzielnie i twórczo wykorzystuje zdobyte umiejętności w rozwiązywaniu złożonych problemów teoretycznych i praktycznych;
4) posługuje się poprawnym językiem, stylem, ze swobodą przekazuje wiedzę i prezentuje umiejętności z uwzględnieniem terminologii przedmiotowej;
5) udziela odpowiedzi wyczerpującej, bezbłędnej, spójnej bez ingerencji nauczyciela;
6) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Nie, ale znajduje się wpis dotyczący bezpieczeństwa:
Uczeń nie nosi akcesoriów zagrażających zdrowiu własnemu i innych
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Obecnie nie, jednak wcześniej zasady ubierania się były określone w zarządzeniu dyrektora
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Nie dotyczy
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
Warunki korzystania z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły:
1) uczeń wyłącza telefon komórkowy w czasie trwania zajęć szkolnych;
2) zabronione jest używanie telefonu komórkowego oraz innych urządzeń elektronicznych w celu filmowania, robienia zdjęć, nagrywania itp.;
3) w wyjątkowych sytuacjach uczeń może zadzwonić do rodziców po uprzednim otrzymaniu zezwolenia od nauczyciela;
4) inne możliwości korzystania z telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych reguluje zarządzenie dyrektora.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
Nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- otwarte Tak
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- otwarte Tak
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze Tak
- wnętrze szatni Nie
- teren wokół szkoły Tak
- inne (proszę wpisać jakie):
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak (dobrowolne)
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- własnym koncie Rady Tak
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak (na zebraniach klasowych)
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Nie
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców:
- sfinansowanie organizacji balu karnawałowego dla uczniów
- zakup koszulek meczowych z logo szkoły dla uczniów
- zakup upominków dla wszystkich uczniów z okazji Mikołajek
- sfinansowanie przejazdu uczniów na zawody sportowe
- zakup nagród książkowych na zakończenie roku dla wszystkich uczniów kl. 1-3 i uczniów kl. 4-8, którzy uzyskali świadectwo z wyróżnieniem oraz nagród rzeczowych dla uczniów za 100% frekwencję
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców – 1.12.2019 r. (z późniejszymi zmianami - 19.11.2020 r.)
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego. – 2021 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
Kandydat musi być uczniem Szkoły Podstawowej nr 15. Jeżeli chce kandydować musi przedstawić krótką charakterystykę siebie oraz swój program wyborczy.
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. nie dotyczy
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach
- opinia dotycząca przyznania tytułu „Przyjaciel szkoły” x2
- opinia dotycząca dodatkowych dni wolnych tzw. dyrektorskich
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem?
Jeżeli pytanie dotyczy r. szk. 2023/2024 - Tak
Jeżeli pytanie dotyczy organizacji r. szk. 2024/2025 to odpowiedź brzmi Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
- nauczyciel wychowania do życia w rodzinie – 5 godzin
- nauczyciel historii i wosu (wakat dotyczy tylko okresu 2 miesięcy) – 1 etat
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 12/20
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów – jednolite studia magisterskie (kierunek psychologia)
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? 322
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 292
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 169
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak (Rada Rodziców ufundowała tzw. Różowe skrzyneczki, a środki menstruacyjne pozyskiwane są od darczyńców)
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak (jest to uregulowane w Standardach ochrony małoletnich)
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Nie
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Nie dotyczy
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Nie dotyczyJastrzębie-Zdrój, 31.08.2023r.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE
RADY RODZICÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15
ROK SZKOLNY 2022/2023
STANY POCZĄTKOWE:
STAN KONTA: 6268,85 zł
STAN KASY: 4716,19 zł
PRZYCHODY: 27315,00 zł
ROZCHODY: 25439,20zł
PRZYCHODY:
Wpłaty rodziców: 11 270.00 zł
Dochody z imprez i kiermaszy: 15145.00 zł
Darowizny: 900,00 zł
WYDATKI:
Organizacja imprez i kiermaszy,
dofinansowania konkursów,
zakupy biurowe, nagrody końcowe) : 25288,20 zł
Prowizje bankowe : 151,00 zł
STAN KOŃCOWY
STAN KONTA: 8031.31 zł
STAN KASY: 4829.53 zł
……………………………………………………………………………..………………………….……..
Czytelne imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego
ZGODA NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU DZIECKA
Aktualizacja obowiązująca od dnia 1 kwietnia 2022 roku w związku ze zmianą
inspektora ochrony danych
Będąc rodzicem/opiekunem prawnym ucznia:
imię i nazwisko ucznia: ………….…………………………………..…………………….…………………..……
po zapoznaniu się z podanymi poniżej informacjami, w pełni świadomie i
dobrowolnie składam poniższe oświadczenie dotyczące nieodpłatnego
wykorzystania wizerunku mojego dziecka /podopiecznego, zarejestrowanego w
czasie uroczystości, zabaw, zajęć dydaktycznych, wycieczek, imprez
okolicznościowych, zawodów sportowych itp. organizowanych przez placówkę
oraz zdjęć udostępnionych przeze mnie.
| | |Należy |
|L.p.|Forma publikacji |wpisać TAK|
| | |lub NIE |
|1. |Publikacja w kronice prowadzonej w placówce, zamieszczanie | |
| |zdjęć na terenie placówki oraz projekcja materiałów filmowych| |
| |podczas zamkniętych spotkań na terenie placówki. | |
|2. |Upublicznienie wizerunku w postaci zdjęć lub krótkich | |
| |materiałów filmowych na stronie internetowej prowadzonej | |
| |przez placówkę. | |
|3. |Upublicznienie wizerunku w postaci zdjęć lub krótkich | |
| |materiałów filmowych w portalach społecznościowym : Fanpage | |
| |szkoły | |
W związku z przetwarzaniem wizerunku przyjmuję do wiadomości, iż:
1. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 15 im.
Marii Konopnickiej
Adres: ul. Niepodległości 34, 44-336 Jastrzębie-Zdrój
2. Kontakt: e-mail: sekretariat@sp15.jastrzebie.pl, telefon/fax: +48
324 737 373
3. Aktualny bezpośredni kontakt z inspektorem ochrony danych dostępny
jest na naszej stronie internetowej.
4. Postawą prawną przetwarzania jest zgoda wyrażona na podstawie art.6
ust.1 lit. a RODO.
5. Dane osobowe przetwarzamy w celu promocyjno-informacyjnym dotyczącym
działalności statutowej placówki.
6. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie niniejszej zgody
wyrażonej w tabeli powyżej do czasu jej cofnięcia na pisemny wniosek
( w tym przekazany drogę e-mailową) lub do ustania celu
przetwarzania.
7. Odbiorcami danych osobowych mogą być instytucje upoważnione z mocy
prawa lub podmioty, którym administrator powierzył przetwarzanie.
8. Przysługuje mi prawo dostępu do danych oraz ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania a także prawo sprzeciwu,
zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych , jak
również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193) ul. Stawki 2na niezgodne z
prawem ich przetwarzanie.
9. Przysługuje mi prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie,
przy czym nie wpływa to na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przeze mnie
zgody przed jej cofnięciem.
10. Zgoda na wykorzystanie wizerunku jest dobrowolna, jednak w przypadku
braku zgody nie będzie możliwe upowszechnienie uczestnictwa dziecka w
życiu szkoły w ramach podejmowanych działań promocyjno-informacyjnych
.
11. Serwery serwisów społecznościowych znajdują się między innymi w
Stanach Zjednoczonych Ameryki, gdzie obowiązują inne przepisy z
zakresu ochrony danych osobowych, które w szczególności mogą nie
zapewniać dostatecznego poziomu ochrony. Dane osobowe mogą zostać
przetransferowane przez serwis społecznościowy jego serwery w celu
stworzenia kopii zapasowej oraz w celach związanych z działalnością
serwisu.
12. Zostałam(em) poinformowany ,że oświadczenie niniejsze nie musi być
ponawiane w kolejnym roku szkolnym.
…..………………………………………..
(data i podpis
rodzica/opiekuna prawnego)