Szkoła jest nasza #240
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 21 W TYCHACH
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 21 W TYCHACH i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
W odpowiedzi na PaÅstwa wniosek z dnia 29 lipca 2024 r. w zaÅÄ czonym
pliku przesyÅam odpowiedź podpisanÄ elektronicznie wraz z zaÅÄ cznikiem
bÄdÄ cym odpowiedziÄ na pytanie 69.Z poważaniem
Ewelina Kozik
wicedyrektor SzkoÅy Podstawowej nr 21 w Tychach
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dniu 2024-07-29 11:51, DopaminaLab napisaÅ(a):
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na nastÄpujÄ ce pytania.
> Prosimy o przesÅanie odpowiedzi za poÅrednictwem poczty elektronicznej na adres email {{ email }}
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracjÄ , poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreÅlenie) lub wpisanie prawidÅowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostÄpnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywoÅanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ Å¼e siÄ z zaÅÄ czeniem dokumentów, wnosimy o zaÅÄ czenie i przesÅanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytaÅ ale wiÄkszoÅÄ z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w zwiÄ zku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ Ä wiÄcej niż 30-40 minut.
>
> OCENIANIE
>
> 1. Czy korzystajÄ PaÅstwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ trzszkolnego, ustalony w statucie w PaÅstwa placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieÅ¼Ä cych przypisuje siÄ wagi? Tak/Nie
> 3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonujÄ w PaÅstwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ na podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z ocen bieÅ¼Ä cych? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa placówce ocenami bieÅ¼Ä cymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ oceny wyrażone cyfrÄ (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ :
> - za okreÅlonÄ liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba uczÄ ca siÄ może poprawiÄ danÄ ocenÄ bieÅ¼Ä cÄ ? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenÄ celujÄ cÄ ? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego artykuÅu/paragrafu.
>
> ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz farbowania wÅosów przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczÄ ce siÄ (lub istniejÄ regulacje dotyczÄ ce koloru paznokci)? Tak/Nie
> 11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób nieprzestrzegajÄ cych zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób uczÄ cych siÄ na terenie szkoÅy? Tak/Nie
>
> 16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczy".
>
> 17. Czy w szkole obowiÄ zujÄ mundurki? Tak/Nie
> 17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ ce siÄ kupujÄ mundurek na wÅasny koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoÅy.
>
> 19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy"
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeÅ/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ samodzielnie usprawiedliwiaÄ nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> BEZPIECZEÅSTWO
>
> 23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ możliwoÅÄ opuszczenia budynku szkoÅy w trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ :
> - zamkniÄte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ dozorujÄ cÄ ,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoÅy lub terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ monitoringiem (można wybraÄ kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnÄtrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokóŠszkoÅy (Tak/Nie)
> - inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
> - nie dotyczy
>
> ORGANY SZKOÅY
>
> 28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Tak/Nie
>
> 29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ skÅadki na dziaÅalnoÅÄ Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ tku danego roku szkolnego informuje spoÅecznoÅÄ szkolnÄ o sugerowanej wysokoÅci skÅadki na jej dziaÅalnoÅÄ? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - wÅasnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ czenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w BIP szkoÅy? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
>
> 35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez RadÄ Rodziców.
>
> 36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu Rady Rodziców.
>
> 37. ProszÄ o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
>
> 38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu SamorzÄ du Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ du Uczniowskiego? Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ du Uczniowskiego biorÄ udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ d Uczniowski przedstawiaÅ Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie dot. spraw szkoÅy? Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy".
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy".
>
> KADRY
>
> 42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ wakaty w PaÅstwa placówce i ile ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wyksztaÅcenia kierunkowego i ukoÅczonych kursów.
>
> ADMINISTRACYJNE
>
> 45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ zek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w PaÅstwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
>
> 49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
>
> 50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»?
>
> ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ
>
> 51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ gu ostatnich 5 lat termomodernizacjÄ? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne odnawialne źródÅa energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urzÄ dzenia monitorujÄ ce jakoÅÄ powietrza wewnÄ trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? Tak/Nie
>
> 55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ dzeÅ odpowiadajÄ cych za oczyszczanie powietrza wewnÄ trz budynku? Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ dzenia i rozwiÄ zania chÅodzÄ ce (w przypadku fali upaÅów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ siÄ instalacje bazujÄ ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, ÅÄ ka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków roÅlinnych w każdy dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
> - tak, wegetariaÅskie
> - tak, wegaÅskie
> - tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli âtak", czy opcja diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z innÄ odpÅatnoÅciÄ ?
> - tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z dodatkowÄ opÅatÄ (cena jest wyższa)
> - tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
> - nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
>
> 60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
>
> INNE
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ udziaÅ w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupÄ ? Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogÄ oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ opÅaty? Tak/Nie
> JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ ce przyjmowania upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników SzkoÅy (np. polityka prezentowa, rejestr korzyÅci)? Tak/Nie
>
> 65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ na stronie internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ w mediach spoÅecznoÅciowych? Tak/Nie
>
> 69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w PaÅstwa Szkole.
>
> 70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizacjÄ Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
> 70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w PaÅstwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
>
> UZASADNIENIE
> W ostatnich latach polska szkoÅa przechodziÅa i przechodzi, nieustajÄ ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudnoÅci i wyzwaÅ, zwiÄ zanych ze zmianami i rzeczywistoÅciÄ szkolnÄ oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierajÄ cej ustandaryzowanÄ i usystematyzowanÄ wiedzÄ (w tym prawnÄ ) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejÄ cych siÄ zmianach. Publikacja zostanie rozesÅana do wszystkich szkóŠobjÄtych monitoringiem. DostÄpna bÄdzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promowaÄ otwartoÅÄ, wÅÄ czenie, równoÅÄ oraz prawa dzieci i prawa czÅowieka w edukacji i szkole, wesprzeÄ kadry zarzÄ dzajÄ ce oraz pedagogiczne szkóŠi rodziców, a także otoczyÄ dzieci i mÅodzież opiekÄ i wsparciem. InicjatywÄ wspiera SieÄ Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. SzkoÅa jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, ewentualnych trudnoÅci w odpowiedzi lub wÄ tpliwoÅci, prosimy o kontakt: {{ email }} --
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstaÅo w lutym 2019 r. i jest wspólnÄ , oddolnÄ inicjatywÄ pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczÄ cych siÄ.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oÅwiatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich. -
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 21 W TYCHACH
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 21 W TYCHACH i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
W odpowiedzi na PaÅstwa wniosek z dnia 29 lipca 2024 r. w zaÅÄ czonym
pliku przesyÅam odpowiedź podpisanÄ elektronicznie wraz z zaÅÄ cznikiem
bÄdÄ cym odpowiedziÄ na pytanie 69.ProszÄ o potwierdzenie odbioru wiadomoÅci.
Z poważaniem
Ewelina Kozik
wicedyrektor SzkoÅy Podstawowej nr 21 w Tychach
------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dniu 2024-07-29 11:51, DopaminaLab napisaÅ(a):
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na nastÄpujÄ ce pytania.
> Prosimy o przesÅanie odpowiedzi za poÅrednictwem poczty elektronicznej na adres email {{ email }}
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracjÄ , poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreÅlenie) lub wpisanie prawidÅowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostÄpnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywoÅanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ Å¼e siÄ z zaÅÄ czeniem dokumentów, wnosimy o zaÅÄ czenie i przesÅanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytaÅ ale wiÄkszoÅÄ z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w zwiÄ zku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ Ä wiÄcej niż 30-40 minut.
>
> OCENIANIE
>
> 1. Czy korzystajÄ PaÅstwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ trzszkolnego, ustalony w statucie w PaÅstwa placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieÅ¼Ä cych przypisuje siÄ wagi? Tak/Nie
> 3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonujÄ w PaÅstwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ na podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z ocen bieÅ¼Ä cych? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa placówce ocenami bieÅ¼Ä cymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ oceny wyrażone cyfrÄ (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ :
> - za okreÅlonÄ liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba uczÄ ca siÄ może poprawiÄ danÄ ocenÄ bieÅ¼Ä cÄ ? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenÄ celujÄ cÄ ? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego artykuÅu/paragrafu.
>
> ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz farbowania wÅosów przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczÄ ce siÄ (lub istniejÄ regulacje dotyczÄ ce koloru paznokci)? Tak/Nie
> 11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób nieprzestrzegajÄ cych zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób uczÄ cych siÄ na terenie szkoÅy? Tak/Nie
>
> 16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczy".
>
> 17. Czy w szkole obowiÄ zujÄ mundurki? Tak/Nie
> 17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ ce siÄ kupujÄ mundurek na wÅasny koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoÅy.
>
> 19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy"
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeÅ/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ samodzielnie usprawiedliwiaÄ nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> BEZPIECZEÅSTWO
>
> 23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ możliwoÅÄ opuszczenia budynku szkoÅy w trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ :
> - zamkniÄte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ dozorujÄ cÄ ,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoÅy lub terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ monitoringiem (można wybraÄ kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnÄtrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokóŠszkoÅy (Tak/Nie)
> - inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
> - nie dotyczy
>
> ORGANY SZKOÅY
>
> 28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Tak/Nie
>
> 29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ skÅadki na dziaÅalnoÅÄ Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ tku danego roku szkolnego informuje spoÅecznoÅÄ szkolnÄ o sugerowanej wysokoÅci skÅadki na jej dziaÅalnoÅÄ? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - wÅasnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ czenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w BIP szkoÅy? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
>
> 35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez RadÄ Rodziców.
>
> 36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu Rady Rodziców.
>
> 37. ProszÄ o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
>
> 38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu SamorzÄ du Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ du Uczniowskiego? Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ du Uczniowskiego biorÄ udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ d Uczniowski przedstawiaÅ Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie dot. spraw szkoÅy? Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy".
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy".
>
> KADRY
>
> 42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ wakaty w PaÅstwa placówce i ile ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wyksztaÅcenia kierunkowego i ukoÅczonych kursów.
>
> ADMINISTRACYJNE
>
> 45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ zek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w PaÅstwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
>
> 49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
>
> 50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»?
>
> ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ
>
> 51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ gu ostatnich 5 lat termomodernizacjÄ? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne odnawialne źródÅa energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urzÄ dzenia monitorujÄ ce jakoÅÄ powietrza wewnÄ trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? Tak/Nie
>
> 55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ dzeÅ odpowiadajÄ cych za oczyszczanie powietrza wewnÄ trz budynku? Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ dzenia i rozwiÄ zania chÅodzÄ ce (w przypadku fali upaÅów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ siÄ instalacje bazujÄ ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, ÅÄ ka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków roÅlinnych w każdy dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
> - tak, wegetariaÅskie
> - tak, wegaÅskie
> - tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli âtak", czy opcja diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z innÄ odpÅatnoÅciÄ ?
> - tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z dodatkowÄ opÅatÄ (cena jest wyższa)
> - tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
> - nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
>
> 60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
>
> INNE
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ udziaÅ w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupÄ ? Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogÄ oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ opÅaty? Tak/Nie
> JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ ce przyjmowania upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników SzkoÅy (np. polityka prezentowa, rejestr korzyÅci)? Tak/Nie
>
> 65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ na stronie internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ w mediach spoÅecznoÅciowych? Tak/Nie
>
> 69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w PaÅstwa Szkole.
>
> 70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizacjÄ Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
> 70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w PaÅstwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
>
> UZASADNIENIE
> W ostatnich latach polska szkoÅa przechodziÅa i przechodzi, nieustajÄ ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudnoÅci i wyzwaÅ, zwiÄ zanych ze zmianami i rzeczywistoÅciÄ szkolnÄ oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierajÄ cej ustandaryzowanÄ i usystematyzowanÄ wiedzÄ (w tym prawnÄ ) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejÄ cych siÄ zmianach. Publikacja zostanie rozesÅana do wszystkich szkóŠobjÄtych monitoringiem. DostÄpna bÄdzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promowaÄ otwartoÅÄ, wÅÄ czenie, równoÅÄ oraz prawa dzieci i prawa czÅowieka w edukacji i szkole, wesprzeÄ kadry zarzÄ dzajÄ ce oraz pedagogiczne szkóŠi rodziców, a także otoczyÄ dzieci i mÅodzież opiekÄ i wsparciem. InicjatywÄ wspiera SieÄ Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. SzkoÅa jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, ewentualnych trudnoÅci w odpowiedzi lub wÄ tpliwoÅci, prosimy o kontakt: {{ email }} --
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstaÅo w lutym 2019 r. i jest wspólnÄ , oddolnÄ inicjatywÄ pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczÄ cych siÄ.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oÅwiatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.