Szkoła jest nasza #260
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. GUSTAWA MORCINKA W TOSZKU
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci, która zostaÅa wysÅana na adres {{ email }}.
Uwaga: to potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci oznacza tylko, że wiadomoÅÄ zostaÅa wyÅwietlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treÅÄ tej wiadomoÅci zostaÅa przeczytana lub zrozumiana.
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. GUSTAWA MORCINKA W TOSZKU
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. GUSTAWA MORCINKA W TOSZKU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
DzieÅ dobry,z upoważnienia Pani Dyrektor przesyÅam wypeÅnionÄ ankietÄ:
1. Czy korzystajÄ PaÅstwo z dziennika elektronicznego? *_Tak_*/Nie
1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
- Librus
- *_Vulcan _*
- inne (jakie?)2. Czy sposób oceniania wewnÄ trzszkolnego, ustalony w statucie w PaÅstwa
placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Tak/*_Nie_*3. Czy do konkretnych ocen bieÅ¼Ä cych przypisuje siÄ wagi? *_Tak_*/Nie
3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna,
praca domowa, itp.)funkcjonujÄ w PaÅstwa szkole oraz jakie przypisano do
nich wagi?_*Każda ocena czÄ stkowa otrzymywana przez uczniów ma okreÅlona wartoÅÄ
wagowÄ :*__*Forma aktywnoÅciWaga oceny*_
_*Praca klasowa: test, sprawdzian;5 (kolor czerwony)*_
_*Poprawa sprawdzianu, testu, pracy klasowej.4-5 *_
_*Kartkówka, poprawa kartkówki;3-4 *_
_*Zadania dodatkowe, projekty udziaÅ w konkursach;2-5 *_
_*AktywnoÅÄ, praca na lekcji;1 *_
_*Prace wytwórcze (plastyka, technika);4-5 *_
_*Inne;1-5*_
4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ na
podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z ocen bieÅ¼Ä cych?
Tak/*_Nie_*5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa placówce
ocenami bieÅ¼Ä cymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ
oceny wyrażone cyfrÄ (od 1 do 6)? *_Tak/_*Nie/Nie dotyczy6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem umocowanym w
statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ :
- za okreÅlonÄ liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Tak/*_Nie_*
- za brak pracy domowej? Tak/_*Nie*_
- za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? Tak/*_Nie_*7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w tygodniach/dniach) w
jakim osoba uczÄ ca siÄ może poprawiÄ danÄ ocenÄ bieÅ¼Ä cÄ ? Tak/Nietylko sprawdziany
*_3. UczeÅ musi zaliczyÄ sprawdzian w terminie uzgodnionym z
nauczycielem â nie później jednak niż do dwóch tygodni od daty
sprawdzianu lub powrotu do szkoÅy po dÅuższej nieobecnoÅci. _**_4. W przypadku nieobecnoÅci jednodniowej uczeÅ zalicza sprawdzian na
nastÄpnych zajÄciach. _**_5. W sytuacjach uzasadnionych nauczyciel może zwolniÄ ucznia z
zaliczania zalegÅego sprawdzianu._*8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenÄ
celujÄ cÄ ? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego artykuÅu/paragrafu.*_W ocenianiu bieÅ¼Ä cym uczniów klas 1-3_*
*_ocenÄ celujÄ cÄ â6â otrzymuje uczeÅ, który:_*
*_a) w caÅoÅci opanowaÅ treÅci podstawy programowej ksztaÅcenia ogólnego
danych zajÄÄ edukacyjnych, _**_b) potrafi zastosowaÄ zdobyte wiadomoÅci w rozwiÄ zywaniu trudnych
zagadnieÅ,_**_c) osiÄ ga sukcesy w konkursach szkolnych i miÄdzyszkolnych, _*
*_d) wykazuje szczególne zainteresowanie treÅciami zajÄÄ, z wÅasnej
inicjatywy korzysta z różnych źródeÅ wiedzy i wnosi nowe pomysÅy_**_Oceny bieÅ¼Ä ce i klasyfikacyjne poczÄ wszy od klasy IV stosuje siÄ
wedÅug nastÄpujÄ cej skali:_**_1) stopieÅ celujÄ cy â6â otrzymuje uczeÅ, który:_*
*_a) w caÅoÅci opanowaÅ treÅci podstawy programowej ksztaÅcenia ogólnego
danych zajÄÄ edukacyjnych, samodzielnie i twórczo rozwija swoje
uzdolnienia, _**_b) biegle posÅuguje siÄ zdobytymi wiadomoÅciami w rozwiÄ zywaniu
problemów teoretycznych i praktycznych, proponuje rozwiÄ zania nietypowe, _**_c) osiÄ ga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
sportowych i innych na terenie szkoÅy, na szczeblu rejonowym,
wojewódzkim lub krajowym, odpowiednio do swojego wieku lub posiada inne
porównywalne osiÄ gniÄcia,_**ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA*
9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o system
punktowej oceny? *_Tak_*/Nie10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz farbowania wÅosów przez
osoby uczÄ ce siÄ? Tak/*_Nie_*
10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/*_Nie_*/Nie
dotyczy11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz malowania paznokci przez
osoby uczÄ ce siÄ (lub istniejÄ regulacje dotyczÄ ce koloru paznokci)?
Tak/*_Nie_*
11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/_*Nie*_/Nie
dotyczy12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz makijażu przez osoby uczÄ ce
siÄ? Tak*_/Nie_*
12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/*_Nie_*/Nie
dotyczy13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz noszenia biżuterii przez
osoby uczÄ ce siÄ? Tak/*_Nie_*
13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/*_Nie_*/Nie
dotyczy14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób nieprzestrzegajÄ cych
zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- *_nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania paznokci,
noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ w naszej szkole_*
- inne (jakie?)15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób uczÄ cych siÄ na
terenie szkoÅy?_*Ta*__*k*_/Nie16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu
szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ.*_Strój szkolny § 98. _*
*_1. SzkoÅa zobowiÄ zuje uczniów do noszenia estetycznego i schludnego
stroju uczniowskiego._**_2. uchylony _*
*_3. uchylony _*
*_4. Ubranie nie może zawieraÄ wulgarnych i obraźliwych nadruków â
również w jÄzykach obcych. _**_5. Strój na wychowanie fizyczne to biaÅa koszulka i spodenki oraz
obuwie sportowe z bezpiecznÄ podeszwÄ . _**_6. UczeÅ zobowiÄ zany jest nosiÄ na terenie szkoÅy odpowiednie obuwie
zmienne. _**_7. W trakcie uroczystoÅci szkolnych ucznia obowiÄ zuje biaÅa bluzka lub
koszula i ciemne spodnie lub spódnica._*17. Czy w szkole obowiÄ zujÄ mundurki? Tak/*_Nie_*
17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ ce siÄ kupujÄ mundurek na wÅasny koszt?
Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole?
ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoÅy.*_3. Podczas zajÄÄ dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuÅczych oraz
przerw Åródlekcyjnych obowiÄ zuje caÅkowity zakaz używania telefonów
komórkowych oraz innych sprzÄtów elektronicznych._*19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu
uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa telefonu
niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak/*_Nie_*20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ zarekwirowane
telefony?
Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie â*_nie dotyczy_*â21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeÅ/uczennica
-*_nie dotyczy_*22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ samodzielnie usprawiedliwiaÄ
nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji? Tak/Nie/*_Nie dotyczy_**BEZPIECZEÅSTWO*
23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ możliwoÅÄ opuszczenia budynku szkoÅy w
trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie/ *Nie dotyczy
*24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? *_Tak_*/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? *_Tak_*/Nie25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ :
- zamkniÄte na klucz
-*_otwarte_*26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ dozorujÄ cÄ ,
- *_otwarte _*27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoÅy lub
terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak/*_Nie_*
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ monitoringiem
(można wybraÄ kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnÄtrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokóŠszkoÅy (Tak/Nie)
- inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
- *_nie dotyczy_**ORGANY SZKOÅY*
28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Tak/_*Nie*_
29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? *_Tak_*/Nie
30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ skÅadki na dziaÅalnoÅÄ Rady
Rodziców? *_Tak_*/Nie/Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy
siÄ Rady Rodziców31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ
deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto Rady Rodziców?
Tak/*Nie*//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady
Rodziców32. Czy Rada Rodziców na poczÄ tku danego roku szkolnego informuje
spoÅecznoÅÄ szkolnÄ o sugerowanej wysokoÅci skÅadki na jej dziaÅalnoÅÄ?
*_Tak_*/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady
Rodziców33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- *_wÅasnym koncie Rady_*
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/*_Nie_*//Nie dotyczy, jesteÅmy
placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ czenie ostatniego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w BIP szkoÅy? Tak/Nie
/Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
2023/24 przez RadÄ Rodziców._*-dofinansowanie imprez szkolnych (DzieÅ nauki, PrzeglÄ d Teatralny)*_
_*-ufundowanie nagród ksiÄ Å¼kowych
*_36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu Rady
Rodziców.*_27.11.2017_
*37. ProszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ jeżeli w szkole nie tworzy siÄ Rady
Rodziców.38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu SamorzÄ du
Uczniowskiego.*_24.09.2021_
*39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ
uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ du Uczniowskiego?
Tak/*_Nie_*
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ du Uczniowskiego biorÄ
udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? Tak/_*Nie*_41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ d Uczniowski przedstawiaÅ Radzie
Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie dot. spraw szkoÅy?
Tak/*_Nie_*
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków SamorzÄ du
Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie
dotyczyâ.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii SamorzÄ du
Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie
dotyczyâ.*KADRY*
42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ obsadzone
wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/*_Nie_*43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ wakaty w PaÅstwa placówce i ile
ich jest?_*brak:*_
_*-wychowanie przedszkolne*_
_*-doradztwo zawodowe*_
_*-psycholog
*_44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/*_Nie_*
44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym?
44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wyksztaÅcenia
kierunkowego i ukoÅczonych kursów.*ADMINISTRACYJNE*
45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? *_Tak_*/Nie
46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? *_Tak_*/Nie
47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ zek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
PaÅstwa placówce? *_248 uczniów_
*48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
*_244 uczniów_
*49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
*_nie dotyczy_
*50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»? *_142
uczniów_**ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ*
51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ gu ostatnich 5 lat
termomodernizacjÄ? Tak/*_Nie_*52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w najbliższych
trzech latach? Tak/*_Nie_*53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne odnawialne
źródÅa energii? *_Tak_*/Nie54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj.
zainstalowano specjalistyczne urzÄ dzenia monitorujÄ ce jakoÅÄ powietrza
wewnÄ trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? *_Tak_*/Nie55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ dzeÅ odpowiadajÄ cych za
oczyszczanie powietrza wewnÄ trz budynku? Tak/*_Nie_*56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ dzenia i
rozwiÄ zania chÅodzÄ ce (w przypadku fali upaÅów)? Tak/_*Nie*_57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ siÄ instalacje
bazujÄ ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, ÅÄ ka
kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/*_Nie_*
57 a. Jeżeli tak, to jakie?58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków roÅlinnych w każdy
dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
- tak, wegetariaÅskie
- tak, wegaÅskie
- tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
- _*nie*_59. Jeżeli âtakâ, czy opcja diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z innÄ odpÅatnoÅciÄ ?
- tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z dodatkowÄ opÅatÄ (cena jest wyższa)
- tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
- nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
- nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np. podpaski,
tampony)? Tak/*_Nie_**INNE*
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ udziaÅ w
wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupÄ ?
*_Tak_*/Nie62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogÄ
oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce dydaktyczne)? *_Tak_*/Nie63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ opÅaty? Tak/*_Nie_*
JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ ce przyjmowania
upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ, nauczycieli, nauczycielki i
innych pracowników SzkoÅy (np. polityka prezentowa, rejestr korzyÅci)?
Tak/*_Nie_*65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi
realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki? *_Tak_*/Nie66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi usÅugi na
terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy lub w BIP?
Tak/*_Nie_*/Nie dotyczy67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ na stronie
internetowej? _*Tak*_/Nie68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ w mediach
spoÅecznoÅciowych? Tak/*_Nie _*69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w PaÅstwa Szkole.Wyrażam zgodÄ / nie wyrażam zgody na wykorzystanie wizerunku mojego
dziecka ................. na stronie www szkoÅy.Podpis czytelny rodzica .................................
70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
Budżet Partycypacyjny? Tak/_*Nie*_
70 a. Jeżeli tak, jakÄ kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na
realizacjÄ Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie *_ânie dotyczy_*â.
70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach Szkolnego
Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w PaÅstwa
Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie â_*nie dotyczy*_â.Z poważaniem
Anna Janik
/Kierownik gospodarczo-administracyjny/
/godziny pracy w dni robocze:7:00-15:00/
/SzkoÅa Podstawowa nr 2 im. Gustawa Morcinka/
/44-180 Toszek, ul. Wilkowicka 2/
/tel. 32 233 43 14/
****************************************************************************************************************
KLAUZULA POUFNOÅCI
TreÅÄ tej wiadomoÅci jest poufna i podlega ochronie prawnej. OdbiorcÄ
może byÄ jedynie jej adresat z wyÅÄ czeniem dostÄpu osób trzecich.Jeżeli nie jesteÅ adresatem niniejszej wiadomoÅci, jej
rozpowszechnianie, kopiowanie, rozprowadzanie lub inne dziaÅanie o podobnymcharakterze jest prawnie zabronione i może byÄ karalne.
The information in this email is confidential and may be legally
privileged. It is intended solely for the addressee.Access to this email by anyone else is unauthorised. If you are not the
intended recipient, any disclosure, copying, distributionor any action taken or omitted to be taken in reliance on it, is
prohibited and may be unlawful.W dniu 2024-07-29 o 12:05, DopaminaLab pisze:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostÄpie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na nastÄpujÄ ce pytania.
> *Prosimy o przesÅanie odpowiedzi za poÅrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email {{ email }}*
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13
> ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, *zgodnie z numeracjÄ *,
> poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreÅlenie) lub wpisanie
> prawidÅowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostÄpnienie odpowiednich
> danych i informacji lub poprzez przywoÅanie odpowiedniego cytatu ze
> statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ Å¼e siÄ z zaÅÄ czeniem
> dokumentów, wnosimy o zaÅÄ czenie i przesÅanie ich w formie skanów lub
> odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytaŠale
> wiÄkszoÅÄ z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w zwiÄ zku z czym
> *odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ Ä wiÄcej niż 30-40 minut*.
>
> *OCENIANIE*
>
> 1. Czy korzystajÄ PaÅstwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ trzszkolnego, ustalony w statucie w
> PaÅstwa placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieÅ¼Ä cych przypisuje siÄ wagi? Tak/Nie
> 3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź
> ustna, praca domowa, itp.)funkcjonujÄ w PaÅstwa szkole oraz jakie
> przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ na
> podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z ocen
> bieÅ¼Ä cych? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa placówce
> ocenami bieÅ¼Ä cymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej)
> sÄ oceny wyrażone cyfrÄ (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem umocowanym w
> statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ :
> - za okreÅlonÄ liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
> statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w tygodniach/dniach) w
> jakim osoba uczÄ ca siÄ może poprawiÄ danÄ ocenÄ bieÅ¼Ä cÄ ? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenÄ celujÄ cÄ ? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego
> artykuÅu/paragrafu.
>
> *ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA*
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o system
> punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz farbowania wÅosów przez
> osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
> dotyczy
>
> 11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz malowania paznokci przez
> osoby uczÄ ce siÄ (lub istniejÄ regulacje dotyczÄ ce koloru paznokci)?
> Tak/Nie
> 11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
> dotyczy
>
> 12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz makijażu przez osoby
> uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
> dotyczy
>
> 13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz noszenia biżuterii przez
> osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
> dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób nieprzestrzegajÄ cych
> zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania paznokci,
> noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób uczÄ cych siÄ
> na terenie szkoÅy? Tak/Nie
>
> 16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu
> szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ.
>
> 17. Czy w szkole obowiÄ zujÄ mundurki? Tak/Nie
> 17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ ce siÄ kupujÄ mundurek na wÅasny koszt?
> Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w
> szkole? ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoÅy.
>
> 19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ
> zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeÅ/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ samodzielnie usprawiedliwiaÄ
> nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> *BEZPIECZEÅSTWO*
>
> 23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ możliwoÅÄ opuszczenia budynku szkoÅy
> w trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ :
> - zamkniÄte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ dozorujÄ cÄ ,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoÅy
> lub terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ monitoringiem
> (można wybraÄ kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnÄtrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokóŠszkoÅy (Tak/Nie)
> - inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
> - nie dotyczy
>
> *ORGANY SZKOÅY*
>
> 28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Tak/Nie
>
> 29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ skÅadki na dziaÅalnoÅÄ Rady
> Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy
> siÄ Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ
> deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto Rady Rodziców?
> Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady
> Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ tku danego roku szkolnego informuje
> spoÅecznoÅÄ szkolnÄ o sugerowanej wysokoÅci skÅadki na jej
> dziaÅalnoÅÄ? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie
> tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - wÅasnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy
> placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ czenie ostatniego
> sprawozdania finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców
> jest publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w BIP szkoÅy?
> Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady
> Rodziców.
>
> 35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
> 2023/24 przez RadÄ Rodziców.
>
> 36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu Rady
> Rodziców.
>
> 37. ProszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ jeżeli w szkole nie tworzy siÄ
> Rady Rodziców.
>
> 38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu
> SamorzÄ du Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ
> uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ du Uczniowskiego?
> Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ du Uczniowskiego
> biorÄ udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ d Uczniowski przedstawiaÅ Radzie
> Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie dot. spraw szkoÅy?
> Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków SamorzÄ du
> Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie
> dotyczyâ.
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii SamorzÄ du
> Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie
> dotyczyâ.
>
> *KADRY*
>
> 42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ obsadzone
> wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ wakaty w PaÅstwa placówce i
> ile ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wyksztaÅcenia
> kierunkowego i ukoÅczonych kursów.
>
> *ADMINISTRACYJNE*
>
> 45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ zek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
> PaÅstwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
>
> 49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
>
> 50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»?
>
> *ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ*
>
> 51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ gu ostatnich 5 lat
> termomodernizacjÄ? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w
> najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne odnawialne
> źródÅa energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urzÄ dzenia monitorujÄ ce jakoÅÄ powietrza
> wewnÄ trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? Tak/Nie
>
> 55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ dzeÅ odpowiadajÄ cych
> za oczyszczanie powietrza wewnÄ trz budynku? Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ dzenia i
> rozwiÄ zania chÅodzÄ ce (w przypadku fali upaÅów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ siÄ instalacje
> bazujÄ ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, ÅÄ ka
> kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków roÅlinnych w
> każdy dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
> - tak, wegetariaÅskie
> - tak, wegaÅskie
> - tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli âtakâ, czy opcja diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z innÄ
> odpÅatnoÅciÄ ?
> - tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z dodatkowÄ opÅatÄ (cena jest
> wyższa)
> - tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
> - nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
>
> 60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np. podpaski,
> tampony)? Tak/Nie
>
> *INNE*
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ udziaÅ w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupÄ ?
> Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogÄ
> oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ opÅaty? Tak/Nie
> JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ ce przyjmowania
> upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ, nauczycieli, nauczycielki
> i innych pracowników SzkoÅy (np. polityka prezentowa, rejestr
> korzyÅci)? Tak/Nie
>
> 65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi
> realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi usÅugi na
> terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy lub w BIP?
> Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ na stronie
> internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ w mediach
> spoÅecznoÅciowych? Tak/Nie
>
> 69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
> wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w PaÅstwa Szkole.
>
> 70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
> Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na
> realizacjÄ Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie ânie dotyczyâ.
> 70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach Szkolnego
> Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w PaÅstwa
> Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie ânie dotyczyâ.
>
> *UZASADNIENIE*
> W ostatnich latach polska szkoÅa przechodziÅa i przechodzi,
> nieustajÄ ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji,
> jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów
> trudnoÅci i wyzwaÅ, zwiÄ zanych ze zmianami i rzeczywistoÅciÄ szkolnÄ
> oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierajÄ cej
> ustandaryzowanÄ i usystematyzowanÄ wiedzÄ (w tym prawnÄ ) oraz
> kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejÄ cych siÄ
> zmianach.Publikacja zostanie rozesÅana do wszystkich szkóŠobjÄtych
> monitoringiem. DostÄpna bÄdzie również w formie elektronicznej. Swoim
> projektem pragniemy promowaÄ otwartoÅÄ, wÅÄ czenie, równoÅÄ oraz prawa
> dzieci i prawa czÅowieka w edukacji i szkole, wesprzeÄ kadry
> zarzÄ dzajÄ ce oraz pedagogiczne szkóŠi rodziców, a także otoczyÄ
> dzieci i mÅodzież opiekÄ i wsparciem. InicjatywÄ wspiera SieÄ
> Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i
> Henryka Wujców. SzkoÅa jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, ewentualnych trudnoÅci w odpowiedzi lub
> wÄ tpliwoÅci, prosimy o kontakt: _dopaminalaab@gmail.com_
> <mailto:{{ email }}>
>
> --
>
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstaÅo w lutym 2019 r. i jest wspólnÄ ,
> oddolnÄ inicjatywÄ pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczÄ cych siÄ.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oÅwiatowych polityk
> lokalnych i ogólnopolskich.
>