- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #303
Szkoła jest nasza #303
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Fw:Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W GDAŃSKU
Ocena LLM: C) email jest odpowiedzią z I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W GDAŃSKU i zawiera informację o przedłużeniu
terminu na odpowiedź.Załączniki
- ILO_odpowiedzi_na_wniosek_IP.docx
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego?
Tak
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Vulcan
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej?
Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi?
Tak
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
Przykładowe kategorie wag: sprawdzian waga 5 - 3 , odpowiedź ustna waga 3, praca domowa 1, praca na lekcji 1- 4
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących?
Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)?
Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji?
Nie
- za brak pracy domowej?
Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce?
Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
Tak
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Statut ILO :
§ 70 1.
Ustala się następujące ogólne kryteria ocen:
Stopień celujący (6) otrzymuje uczeń, który:
I) opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie
oraz
II) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe
lub
III) samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia
lub
IV) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych (zgodnie z ich regulaminem), zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia,
lub
V) wykazuje się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza program nauczania przedmiotu w danej klasie.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)?
Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
Nie
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
Nie
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się?
Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
Nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły?
Tak
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”
Statut ILO:
§ 52
1. Uczeń ma obowiązek:
o) nosić na terenie Szkoły oraz podczas zajęć organizowanych przez Szkołę strój schludny i estetyczny, stosowny do okoliczności, zabrania się noszenia w czasie lekcji (z wyłączeniem zajęć wychowania fizycznego) krótkich spodni (powyżej kolan) oraz bluzek odsłaniających brzuch i z głębokimi dekoltami oraz obuwia plażowego,
p) nosić strój galowy (biała koszula, biała bluzka oraz ciemne, jednolitego koloru spodnie lub spódnica, ewentualnie ciemny garnitur, ciemna garsonka) w dniach:
I) rozpoczęcia roku szkolnego,
II) zakończenia roku szkolnego, I
II) obchodów świąt państwowych i szkolnych
17. Czy w szkole obowiązują mundurki?
Nie
17 a. nie dotyczy
17 b. nie dotyczy
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
Statut ILO:
§ 52
1. Uczeń ma obowiązek:
U) przestrzegać zakazu używania podczas lekcji oraz innych zajęć organizowanych przez Szkołę telefonów komórkowych oraz urządzeń odtwarzających i nagrywających dźwięk i obraz bez zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia,
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami?
Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
Nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji?
Tak
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych?
Tak
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia?
Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej?
Tak
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- Otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:,
- Tak, są otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu?
Tak
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze –Tak
- wnętrze szatni - Tak
- teren wokół szkoły Tak
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
Nie
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
Tak
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- własnym koncie Rady
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Proszę zwrócić się do Rady Rodziców
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły?
Nie
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
Proszę zwrócić się do Rady Rodziców
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
26 Listopada 2014r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
15.09.2023r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego?
Tak
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
Regulamin Parlamentu Uczniowskiego
Rozdział III
Wybory na Przewodniczącego Parlamentu Uczniowskiego
§ 13. Wybory na Przewodniczącego są zarządzane przez Przewodniczącego upływającej kadencji, nie później niż na 7 dni przed jej upłynięciem.
§ 14. 1. Kandydować na stanowisko Przewodniczącego może każdy uczeń Szkoły, który:
1) ma nieposzlakowaną opinię,
2) jest odpowiedzialny, obowiązkowy i kreatywny,
3) ma z zachowania ocenę przynajmniej dobrą.
4) nie uczęszcza do klasy maturalnej.
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki?
Tak
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły?
Tak
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
8 wniosków: dot. organizacji imprez szkolnych, udostępnienia pomieszczeń na siedzibę klubu uczniowskiego, zakupu większej ilości szafek szkolnych dla uczniów, zorganizowania w szkole tzw, strefy relaksu; wnioski dot. stypendiów (4)
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
Nie dotyczy
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem?
Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Wychowanie do życia w rodzinie - wakat
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka?
Tak
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
2 etaty
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
mgr psychologii
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP?
Tak
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP?
Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
695 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
297 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
0 uczniów
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
0
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację?
Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach?
Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)?
Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku?
Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)?
Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana?
Tak
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
Łąka kwietna
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
Nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)?
Tak
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty?
Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)?
Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki?
Tak
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP?
Nie
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej?
Tak
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych?
Tak
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
FORMULARZ ZGÓD JEST DOKUMENTEM WEWNĘTRZNYM, OBJĘTYM PRAWAMI AUTORSKIMI I DOSTĘPNY JEST ON TYLKO DLA OSÓB ZAINTERESOWANYCH - RODZICE/OPIEKUNOWIE PRAWNI UCZNIÓW ORAZ UCZNIOWIE
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny?
Tak
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego?
10.000,00 zł
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
- nagłośnienie auli szkolnej,
- sprzęt do radiowęzła szkolnego
- sprzęt sportowy i stroje sportowe,