- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #439
Szkoła jest nasza #439
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Ankieta przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. IGNACEGO KRASICKIEGO W MALBORKU
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. IGNACEGO KRASICKIEGO W MALBORKU i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- ANKIETA.docx
- Oświadczenie-wizerunek_dziecka.pdf
ANKIETA
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a) posiadł wiedzę i umiejętności określone programem nauczania w dane klasie w pełnym zakresie
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje
rozwiązania nietypowe
c) uczestniczy i odnosi sukcesy w pozaszkolnych formach aktywności związanych
z danymi zajęciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe, zawody sportowe, artystyczne),
d) posiada wysoki ponadprzeciętny stopień aktywności fizycznej, duże umiejętności
techniczne w wybranej dyscyplinie sportu, znaczące osiągnięcia indywidualne lub
zespołowe w międzyszkolnych zawodach sportowych,
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
„W szkole istnieje możliwość korzystania z telefonów komórkowych oraz innych sprzętów
elektronicznych przez uczniów na następujących zasadach:
1) Uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe, odtwarzacze i inny sprzęt
elektroniczny na własną odpowiedzialność, za zgodą rodziców. Szkoła nie ponosi
odpowiedzialności za zniszczenie, zagubienie czy kradzież sprzętu.
2) Uczeń ma prawo korzystać na terenie szkoły z telefonu komórkowego innych urządzeń
elektronicznych (odtwarzaczy CD, mp3, dyktafonów, aparatów cyfrowych, kamer,
laptopów, tabletów) wyłącznie za zgodą nauczyciela podczas lekcji w celach
dydaktycznych wynikających z tematu zajęć.
3) Podczas pozostałych zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych, pozaszkolnych i na
przerwach obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z telefonów komórkowych oraz
innych sprzętów elektronicznych. Dotyczy to wszystkich funkcji, jakie posiada
urządzenie. Ponadto:
a) nie wolno filmować i fotografować nauczycieli, uczniów i innych pracowników
szkoły bez ich wiedzy i zgody;
b) nie wolno nagrywać i w jakikolwiek inny sposób utrwalać przebiegu lekcji bez
zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia;
4) Uczeń ma obowiązek wyłączyć telefon komórkowy oraz inny sprzęt elektroniczny
przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych (dotyczy to również słuchawek);
5) W wyjątkowych sytuacjach, po uprzednim uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego
zajęcia, uczeń może skorzystać z telefonu komórkowego lub innego sprzętu
elektronicznego. W czasie godzin lekcyjnych kontakt z dzieckiem jest możliwy poprzez
Sekretariat szkoły oraz wychowawców klasy;
6) Dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych rządzeń
elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą rodziców, którzy ponoszą pełną
odpowiedzialność za sprzęt.”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
“nie dotyczy”
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie / Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
- dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoszkolnym
- nagrody rzeczowe dla wyróżniających się uczniów
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
23.09.2019r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
20.09.2021r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
- uczęszczać do klasy siódmej lub ósmej
- posiadać co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania
- uzyskać przynajmniej dobre oceny ze wszystkich przedmiotów nauczania
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
„nie dotyczy”.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
„nie dotyczy”.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?- 22/22
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Psychologia – studia magisterskie
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
- 349
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
- 336
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
- nie dotyczy
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
- 146
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
nie dotyczy
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
nie dotyczy
UZASADNIENIE
W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: dopaminalaab@gmail.com
--
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.(data złożenia oświadczenia)
ZGODA NA PUBLIKACJĘ WIZERUNKU DZIECKA
Działając jako rodzic / opiekun prawny! niepełnoletniego dziecka
(imię i nazwisko oraz data urodzenia dziecka)
wyrażam dobrowolną zgodę na publikację wizerunku i innych danych osobowych dziecka przez Szkole
Podstawowa nr 2 im. Ignacego Krasickiego w Malborku, Aleja Wojska Polskiego 479 / zwaną dalej Szkołą/.
Zgoda dotyczy wizerunku utrwalonego w związku z udziałem dziecka w projektach realizowanych przez Szkołę,
np.: konkursy, zabawy, zawody, przedstawienia, itp. Zgoda dotyczy publikacji wizerunku w mediach
elektronicznych, papierowych, plakatach, zdjęciach, itp.
Poinformowano mnie, że:
w Szkole Podstawowa nr 2 im. Ignacego Krasickiego w Malborku, Aleja Wojska Polskiego 479 przetwarzane są
dane osobowe. Oznacza to, że Szkoła odpowiada za wykorzystanie danych w sposób bezpieczny i zgodny
z obowiązującymi przepisami. Administratorem danych jest Dyrektor Szkoły. Inspektorem Ochrony Danych
w Szkole jest Piotr Sypniewski. Dane osobowe są przetwarzane w celach promujących szkołę na podstawie art. 6
ust. 1 lit. a? rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119/1
z 4.5.2016). Przetwarzane dane nie są udostępniane podmiotom trzecim, innym państwom lub organizacjom
międzynarodowym. Dane nie są przetwarzane w sposób automatyczny, Dane osobowe będą przechowywane do
czasu uchylenia zgody na ich przetwarzanie. Mam prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia ich przetwarzania. Można także cofnąć zgodę, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, skorzystać
z prawa do przenoszenia danych. Z tych praw mogę skorzystać, składając wniosek w sekretariacie Szkoły. Zakres
każdego z tych praw oraz sytuacje, kiedy można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego
uprawnienia mogę skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez Szkołę danych oraz
celu ich przetwarzania. Mam także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli
uznam, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Krasickiego w Malborku
Aleja Wojska Polskiego 479
82-200 Malbork
tel. 55 272 37 10 e-mail: sp2-malborkQwp.pl
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
e-mail: iodQsypniewski.pl
(podpis rodzic / opiekun prawny)
1 Niepotrzebne skreślić.
2 Osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych
celów;