- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #544
Szkoła jest nasza #544
Instytucja: |
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W CZARNOCINIE |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Potwierdzenie odbioru: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W CZARNOCINIE
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Załączniki
- logo-poczta-wp_7Lp55OX.png
AP poczta
-
Odp: Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W CZARNOCINIE
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Załączniki
- Ankieta_PSP_Czarnocin.docx
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Żaden zapis statutu nie reguluje wymagania edukacyjnego na ocenę celującą.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
§ 28 ust. 3 pkt. 15 lit.a
Dostosowania pozostałych elementów stroju do ogólnie przyjętego wizerunku ucznia szkoły podstawowej, tj. unikania:
a) wyzywającego makijażu (dotyczy także paznokci), biżuterii, kolczykowania i tatuowania ciała,
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
Jak w pytaniu 12
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
§ 28 ust. 3 pkt. 15 lit. b-e
Dostosowania pozostałych elementów stroju do ogólnie przyjętego wizerunku ucznia szkoły podstawowej, tj. unikania:
b) krótkich bluzek i spódnic, ubiorów posiadających zbyt głęboki dekolt, nakryć głowy noszonych wewnątrz budynku (kaptury, czapki, chustki),
c) butów na wysokim obcasie,
d) wulgarnych i prowokacyjnych napisów na odzieży, ciele, torbach, plecakach,
e) emblematów propagujących treści antywychowawcze i znieważających symbole państwowe – sprzecznych z ogólnie przyjętym systemem wartości i norm społecznych;
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
Nie dotyczy
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
Uczeń ma możliwość korzystania z urządzeń elektronicznych (komórki, tablety, smartfony) podczas przerw i lekcji do celów dydaktycznych, pod nadzorem nauczycieli;
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Nie dotyczy
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
Nie dotyczy
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
- nagrody dla uczniów na zakończenie roku szkolnego
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
19/09/2022
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
Nie dotyczy
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
10/10/2022 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
art. 10 Regulaminu Samorządu Uczniowskiego :
- uzyskać co najmniej dobre oceny z wszystkich przedmiotów nauczania;
- posiadać co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
Wpłynęło 6 opinii.
- w sprawie długości przerw międzylekcyjnych
- propozycji dni wolnych od zajęć dydaktyczno wychowawczych
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Nie dotyczy
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
18/22
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
Magister psychologii
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
63 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
63 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
36 uczniów
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
Nie dotyczy
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
Nie dotyczy
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku
W związku z publikowaniem w serwisie społecznościowym Facebook na fanpage’a szkoły zdjęć uczniów biorących udział w uroczystościach szkolnych, jak również wycieczkach i konkursach, w celu promowania działań dotyczących organizacji uroczystości szkolnych, zapewnienia uczniom warunków rozwoju zainteresowań i uzdolnień oraz kształtowania aktywności społecznej i umiejętności spędzania wolnego czasu, wyrażam zgodę na rozpowszechnianie, wykorzystanie, utrwalanie, zwielokrotnianie, kopiowanie, opracowanie i powielanie mojego wizerunku/wizerunku mojego dziecka* zgodnie z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509).
_____________________________________________
(zgoda obojga rodziców/opiekunów prawnych/ucznia pełnoletniego, data, podpis)
_____________________________________________
(zgoda obojga rodziców/opiekunów prawnych/ucznia pełnoletniego, data, podpis)
* niepotrzebne skreślić
Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku
W związku z publikowaniem na stronie internetowej szkoły zdjęć uczniów biorących udział w uroczystościach szkolnych, jak również wycieczkach i konkursach, w celu promowania działań dotyczących organizacji uroczystości szkolnych, zapewnienia uczniom warunków rozwoju zainteresowań i uzdolnień oraz kształtowania aktywności społecznej i umiejętności spędzania wolnego czasu wyrażam zgodę na rozpowszechnianie, wykorzystanie, utrwalanie, zwielokrotnianie, kopiowanie, opracowanie i powielanie mojego wizerunku/wizerunku mojego dziecka* w publikacjach zgodnie z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2509). Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku nie jest ograniczona czasowo i terytorialnie. Zgoda jest udzielona nieodpłatnie.
*niewłaściwe skreślić
_____________________________________________
(zgoda obojga rodziców/opiekunów prawnych/ucznia pełnoletniego, data, podpis)
_____________________________________________
(zgoda obojga rodziców/opiekunów prawnych/ucznia pełnoletniego, data, podpis)
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy