- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #593
Szkoła jest nasza #593
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Przeczytano: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
Odpowiedź na wniosek o informację przez II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Informacja_publiczna_odpowiedzi_na_pytania.docx
- Załacznik_1_sprawozdanie_finansowe_RR.pdf
- Załacznik_2_zgoda.docx
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Z większości przedmiotów - nie. Średnia ważona stosowana jest tylko na matematyce.
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Jak wyżej
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
Praca na lekcji – waga 1
Kartkówka – waga 2
Zadanie przy tablicy – waga 2
Sprawdzian – waga 4
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Nie
- za brak pracy domowej? Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Nie ma żadnych dodatkowych wymagań na ocenę celującą. Jedyny zapis w Statucie dotyczący oceny celującej zamieszczony jest poniżej.
„5. Wszystkie formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, które są punktowane, przelicza się
na stopnie szkolne według następującej skali:
niedostateczny 0 - 39%
dopuszczający - 40% - 44%
dopuszczający 45% - 50%
dopuszczający + 51% - 54%
dostateczny- 55% - 61%
dostateczny 62% - 69%
dostateczny+ 70% - 74%
dobry- 75% - 78%
dobry 79% - 84%
dobry+ 85% - 89%
bardzo dobry- 90% - 92%
bardzo dobry 93% - 96%
bardzo dobry+ 97% - 99%
celujący 100%
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak, ale jesteśmy w fazie prac nad zmianą zasad oceniania zachowania – nie będą oparte na systemie punktowym.
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Jedyne zapisy dotyczący stroju brzmi następująco:
„1. Uczeń ma obowiązek :
[…]
13) nosić podczas uroczystości szkolnych strój galowy,
14) nosić obuwie zamienne;”
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”. Jak wyżej
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
„1. Uczeń ma obowiązek:
[…]
16) przestrzegać warunków wnoszenia telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych na teren szkoły i korzystania z nich, to jest:
a) telefon lub urządzenie musi być wyciszone podczas zajęć dydaktycznych;
b) telefon lub urządzenie nie może znajdować się w zasięgu wzroku ucznia podczas zajęć dydaktycznych;
c) obowiązuje zakaz fotografowania lub filmowania osób za pomocą tych urządzeń;
d) o możliwości skorzystania z telefonu lub urządzenia podczas lekcji decyduje nauczyciel;
e) podczas prac klasowych i kartkówek nauczyciel może zdecydować o zdeponowaniu w/w urządzeń.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie: Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
Drzwi są zamknięte – wszyscy uczniowie i pracownicy mają karty dostępu, więc otwierają sobie drzwi sami.
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Nie)
- wnętrze szatni (Tak)
- teren wokół szkoły (Tak)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak, jakaś kwota jest sugerowana, ale rodzice mogą zadeklarować tyle, ile chcą. Mogą też napisać, że nie deklarują nic. Wszystkimi tego typu kwestiami zajmuje się Rada Rodziców. Szkoła nie zajmuje się tym i w to nie ingeruje.
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Załącznik nr 1
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak – na stronie internetowej (od roku szkolnego 2022/2023)
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
Np.
nagrody dla uczniów za osiągnięcia (różnego rodzaju konkursy szkolne i zawody sportowe ; wyniki w nauce; wysoka frekwencja);
dofinansowanie wycieczek uczniów;
dofinansowanie działań związanych z organizacją „Dnia zawodowca” – imprezy szkolnej promującej zawody, których uczymy w technikum;
sfinansowanie warsztatów dla uczniów dotyczących cyberbezpieczeństwa;
sfinansowanie wynajmu „fotobudki” podczas studniówki maturzystów.
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców. 6 marca 2011 r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.-
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
27 września 2022 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Nie. Może kandydować każdy.
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki? Nie dotyczy
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
Pisemne wnioski nie wpływały. Wnioski Samorząd najczęściej przedstawia w formie ustnej na cyklicznych spotkaniach z dyrekcją szkoły. Dotyczyły one między innymi
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
6 opinii w formie pisemnej w sprawie oferty edukacyjnej szkoły oraz dni wolnych od zajęć lekcyjnych.
Wielokrotnie Samorząd opiniował sprawy szkoły ustnie – np. propozycje zorganizowania pikników rodzinnych; propozycję likwidacji dzwonków szkolnych; propozycje działań planowanych w programie wychowawczo – profilaktycznym; propozycję działań w ramach organizacji dwudziestolecia nadania imienia szkole i inne.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Język angielski zawodowy: 7 godzin (0,38 etatu)
Chemia: 6 godzin (0,32 etatu)
Język niemiecki: 8 godzin (0,44 etatu)
Pedagog: 16 godzin (0,73 etatu)
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 1,5 etatu
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
Kwalifikacje: pełne kwalifikacje w zakresie psychologii oraz w zakresie pedagogiki, a także pedagogiki opiekuńczej , oligofrenopedagogiki i logopedii
Kursy: Pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysowych w szkole; „Akademia wychowawcy” , „Praktyki treningu zastępowania agresji” , „Szkoła dla rodziców i wychowawców”; „Trener umiejętności społecznych TUSS SST”.
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
W liceum ogólnokształcącym uczyło się 387 uczniów; w technikum – 244 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 170 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 0
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
Ogród deszczowy; łąka kwietna
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Nie
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Załącznik nr 2 (załączony wzór zgody jest częścią większego dokumentu – oświadczenia dotyczącego zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz innych informacji, które rodzice składają po przyjęciu dziecka do szkoły).
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. Nie dotyczy
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”. Nie dotyczysi _ Analiza wydatków w Radzie Rodziców
pod) PRZ Zespołu Szkół Nr 2 im. E. Plater
w Piasecznie, Al. Brzóz 26
za rok szkolny 2022/2023
1. WPŁYWY zł. 34.256,00
- stan na pocz. r. szk. 2022/2023 zł. 7.342,29
zł. 41.598,29
2. WYDATKI zł. 39.433,03
Stan środków na 31.08.2023 r. — zł. 2.185,26
Kwota sald znajduje się na:
1. koncie RR — BGŻ 77 2030 0045 1110 0000 0191 5730 - 1.817,09 zł
2. gotówka w kasie RK-12/2023 z 31.08.2023 r.— 368,17 zł
ZGODA NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU DZIECKA I PUBLIKACJĘ PRAC
Wyrażam zgodę na rejestrowanie, nieodpłatne używanie, wykorzystanie i rozpowszechnianie wizerunku zarejestrowanego podczas realizacji: konkursów, turniejów sportowych i innych uroczystości szkolnych, w mediach: Internecie, prasie, telewizji, gazecie szkolnej, na tablicach szkolnych oraz w Kronice Szkolnej w celu informacji i promocji Szkoły
mojego syna/córki …………………………………………………………………..,
Wizerunek może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób, może być uzupełniony towarzyszącym komentarzem, natomiast nagrania filmowe z jego udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających na potrzeby szkoły.
Wyrażam zgodę na publikowanie przez szkołę na stronie internetowej szkoły, na facebooku szkoły, w szkolnej gazecie, w Kronice Szkoły oraz na tablicach ściennych i wystawach prac syna/córki tworzonych w ramach zajęć edukacyjnych. Ich publikacja jest nieodpłatna i związana z realizacją programu nauczania oraz z dokumentowaniem osiągnieć uczniów i życia szkoły oraz z jej promocją.
Przyjmuję do wiadomości, że Redakcja gazety szkolnej zastrzega sobie możliwość dokonania korekty nadesłanego tekstu (język wypowiedzi, styl pracy, błędy ortograficzne i gramatyczne), skrócenia tekstu lub połączenia kilku prac na ten sam temat w jeden tekst.
Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie.
Zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO osoba, której dane dotyczą ma prawo w dowolnym momencie w formie pisemnej wycofać zgodę.
.....................................................................
podpis rodzica/opiekuna prawnego
Piaseczno, dnia ………………………………
Al. Brzóz 26
05-501 Piaseczno
tel/fax: (22) 756-73-05
www.platerowka-szkola.edu.pl
* * *