- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #795
Szkoła jest nasza #795
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Przeczytano: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 54 IM. JANUSZA KORCZAKA
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
Odpowiedź na wniosek przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 54 IM. JANUSZA KORCZAKA
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 54 IM. JANUSZA KORCZAKA i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- ankieta.pdf
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa
placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca
domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub
z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami
bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone
cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie
szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca
się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
1. Ustala się następujące ramowe kryteria oceniania uczniów klas IV-VIII, odpowiadające
wymaganiom edukacyjnym na poszczególne stopnie szkolne:
1) ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w pełni opanował treści i umiejętności
określone w podstawie programowej danej klasy, czyli:
a) samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
b) właściwie wykorzystuje wiadomości i umiejętności,
c) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych w ramach programu danej klasy, proponuje
rozwiązania nietypowe,
d) samodzielnie, bez pomocy nauczyciela wyjaśnia zjawiska będące przedmiotem
nauczania,
e) posiada poprawny styl i język wypowiedzi, swobodę w posługiwaniu się
terminologią właściwą dla danego etapu kształcenia i zajęć edukacyjnych,
f)
uczestniczy i odnosi sukcesy w szkolnych i pozaszkolnych formach aktywności
związanych z danymi zajęciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe,
zawody sportowe);
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej
oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby
uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się?
Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby
uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia
biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie
szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli
nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
1. Przestrzegać następujących zasad dotyczących ubioru szkolnego i wyglądu:
1) ubiór codzienny ucznia jest dowolny przy zachowaniu następujących ustaleń:
a) uczeń ma obowiązek przestrzegać zasad higieny osobistej oraz estetyki wyglądu,
b) w doborze ubioru należy zachować umiar pamiętając, że Szkoła jest miejscem
pracy,
c) włosy powinny być czyste,
d) paznokcie krótkie, niepomalowane,
e) ciało bez tatuaży, bez biżuterii zagrażającej bezpieczeństwu ucznia, innych uczniów
oraz nauczycieli, a twarz bez makijażu,
f) na terenie szkoły, w szczególności w okresie jesienno-zimowym uczeń zobowiązany
jest nosić obuwie, które nie zagraża jego zdrowiu i bezpieczeństwu;
g) na zajęciach wychowania fizycznego uczeń powinien posiadać strój sportowy (biała
koszulka, ciemne, krótkie spodenki, obuwie zmienne);
2) każdy uczeń ma obowiązek nosić strój galowy w czasie uroczystości szkolnych,
państwowych, sprawdzianu ósmoklasisty, apeli okolicznościowych i innych dni
wyznaczonych przez Dyrektora Szkoły, w tym grupowych lub indywidualnych wyjść
poza teren szkoły w związku z reprezentacją Szkoły. Przez strój galowy należy
rozumieć:
a) dla dziewcząt – granatowa lub czarna spódnica/spodnie i biała bluzka,
b) dla chłopców – granatowe lub czarne spodnie i biała koszula;
3) wygląd zewnętrzny ucznia nie może mieć wpływu na oceny z przedmiotu nauczania,
ale ma wpływ na ocenę zachowania.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o
zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
2. Przestrzegać następujących zasad korzystania z telefonów i innych urządzeń
elektronicznych:
1) uczniów obowiązuje, z zastrzeżeniem treści pkt 3 i pkt 4, zakaz korzystania w czasie
pobytu w Szkole z telefonów komórkowych i innych środków komunikacji
elektronicznej;
2) w czasie pobytu ucznia w Szkole telefon komórkowy oraz inne urządzenia
elektroniczne będące w posiadaniu uczniów powinny być wyłączone i schowane
w plecaku, torbie lub szafce szkolnej;
3) telefon komórkowy może być używany jedynie w wyjątkowych sytuacjach, w tym
do kontaktu z rodzicami, tylko podczas przerw międzylekcyjnych, jedynie poza klasą,
salą gimnastyczną, biblioteką i świetlicą szkolną – za zgodą wyrażoną przez
nauczyciela;
4) telefon komórkowy może być używany na zajęciach lekcyjnych do celów
dydaktycznych tylko na polecenie nauczyciela;
5) na terenie Szkoły zabronione jest wykonywanie zdjęć, nagrywanie dźwięku lub/i
obrazu za pomocą telefonu, aparatu lub innego urządzenia elektronicznego;
6) w przypadku niedostosowania się do zakazu o którym mowa w pkt 1 i 4, osoba
prowadząca zajęcia edukacyjne lub sprawująca dyżur śródlekcyjny ma prawo
zatrzymać urządzenie i przekazać je do depozytu do Dyrektora Szkoły (sekretariatu
Szkoły);
7) w przypadku, o którym mowa w pkt 6, prawo do odbioru telefonu lub innego
urządzenia zatrzymanego przez nauczyciela, mają osobiście rodzice dziecka, któremu
zatrzymano telefon lub inny sprzęt, o którym mowa w pkt 6;
8) za zgubione, skradzione lub zniszczone na jej terenie urządzenia, o których mowa
w pkt 1, Szkoła nie ponosi odpowiedzialności,
9) w razie uzasadnionej potrzeby uczniowie mogą skorzystać z telefonu w sekretariacie
Szkoły.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w
przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami?
Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy” – jak wyżej – w pkt 18
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie/Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać
kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy,
jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w
której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Szkoła – dyrektor nie są
adresatami sprawozdania – dzieje się to pomiędzy rodzicami – Rada Rodziców
jest autonomicznym organem
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy,
jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez
Radę Rodziców. – jak w pkt 34a
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
– jak w pkt 34a
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego. 2023
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc
kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą
udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu
Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i
w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Nauczyciele – 7 wakatów, sprzątaczka – 4 wakaty, pomoc kuchenna – 1 wakat
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 16,5/22
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów. Wymagane – studia magisterskie + przygotowanie
pedagogiczne
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa
placówce? 530
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 350
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 221
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech
latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub
wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień
(stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)?
Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych
pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi
usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie
placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej?
Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie
wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Załącznik nr 11
…………………, dn. ………………
(miejscowość) (data)
…………………………………………………….
(imię i nazwisko rodzica lub opiekuna prawnego)
ZGODA NA PRZETWARZANIE I WYKORZYSTANIE WIZERUNKU UCZNIA
1.
Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie przez [...]
wizerunku mojego dziecka ……………………….. (podać imię i nazwisko dziecka) poprzez jego
publikację na stronie internetowej placówki i na jej profilu na portalu Facebook w celu
promowania działalności placówki oraz osiągnięć i umiejętności dziecka.
2.
Na podstawie art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.
(tekst jedn.: Dz.U. z 2017 r., poz. 880 ze zm.) wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie
wizerunku mojego dziecka…………………… (podać imię i nazwisko dziecka) przez [...] w postaci zdjęć
i materiałów filmowych, zarejestrowanego w ramach zajęć przedszkolnych, wycieczek,
konkursów, wyjść, uroczystości i innych wydarzeń organizowanych przez [...]. Zgoda obejmuje
zamieszczanie zdjęć i filmów na stronie internetowej placówki i na jej profilu na portalu Facebook
w celu promowania działalności placówki oraz osiągnięć i umiejętności dziecka.
……………………………………………....
(czytelny podpis rodzica lub opiekuna prawnego)
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet
Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację
Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli
nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie,
prosze o wpisanie “nie dotyczy”.