Gryfice, 08.08.2024 r.
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony przez
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab – art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10
ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu – dnia
29.07.2024 r. udzielając odpowiedzi na zadane w treści wniosku pytania, Zespół
Szkół im. Czesława Miłosza w Gryficach przekazuje następujące informacje:
OCENIANIE
1\. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
\- Librus
\- Vulcan
\- inne (jakie?)
2\. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce
przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3\. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.)
funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4\. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5\. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi
(w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)?
Tak/Nie/Nie dotyczy
6\. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną:
\- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
\- za brak pracy domowej? Tak/Nie
\- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7\. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły,
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może
poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8\. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o
zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
1) stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a) w pełni opanował wiedzę i umiejętności zawarte w podstawie programowej,
b) samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy o dużym stopniu trudności, często proponuje
rozwiązania nietypowe, twórczo rozwija uzdolnienia i zainteresowania,
c) jest uczestnikiem i osiąga sukcesy w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych lub
ma inne porównywalne osiągnięcia.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9\. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny?
Tak/Nie
10\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się?
Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się
(lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się?
Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14\. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
\- punkty ujemne z zachowania
\- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
\- upomnienie dyrektora/dyrektorki
\- nagana
\- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosow, malowania paznokci, noszenia biżuterii
lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
\- inne (jakie?)
15\. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły?
Tak/Nie
16\. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy".
Uczeń w szkole ma obowiązek:
9) dbania o schludny wygląd oraz noszenia stroju, stosownego do pory roku, okoliczności,
miejsca (delikatny makijaż i manicure), w tym noszenia stroju galowego w podczas
uroczystości szkolnych oraz egzaminów;
17\. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18\. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o
zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie
szkoły.
1. Uczeń na odpowiedzialność swoją i rodziców przynosi do szkoły telefon komórkowy lub
inne urządzenia elektroniczne.
2. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie tego rodzaju sprzętu.
3. W czasie lekcji obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń
elektronicznych np. dyktafonów.
4. Podczas przerw międzylekcyjnych uczeń może korzystać z telefonu.
5. Nagrywanie, odtwarzanie dźwięku i obrazu jest możliwe jedynie za zgodą osoby
nagrywanej i fotografowanej, a jeśli ma to miejsce w czasie lekcji dodatkowo konieczna jest
zgoda nauczyciela prowadzącego zajęcia.
6. W razie konieczności skontaktowania się z rodzicami czy omówienia ważnej sprawy uczeń
ma obowiązek zwrócić się do nauczyciela z prośbą o pozwolenie na włączenie telefonu lub
może skorzystać z telefonu szkolnego znajdującego się w sekretariacie szkoły.
19\. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20\. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
W sekretariacie szkoły w metalowej szafie.
Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy"
21\. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
\- rodzic/opiekun prawny
\- uczeń/uczennica
\- nie dotyczy
22\. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23\. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
24\. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
\- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
\- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25\. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
\- zamknięte na klucz
\- otwarte
26\. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
\- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
\- otwarte
27\. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół
szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
\- korytarze (Tak/Nie)
\- wnętrze szatni (Tak/Nie)
\- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
\- inne (proszę wpisać jakie):
\- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28\. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29\. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30\. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31\. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32\. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną
o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33\. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
\- indywidualnym koncie jednego z rodziców
\- własnym koncie Rady
\- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
\- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34\. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania
finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady
Rodziców Państwa plackowi.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na
stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką, w
której nie tworzy się Rady Rodziców.
35\. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę
Rodziców.
1. Nagrody dla uczniów (osiągnięcia, konkursy, zawody sportowe).
2. Dofinansowanie imprez szkolnych dla uczniów.
36\. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
04.10. 2023
37\. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38\. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego.
14.09.2023
39\. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by moc
kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40\. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział
nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41\. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz
Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w
jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy".
16 wniosków (stypendia uczniowskie, imprezy szkolne, „różowa skrzyneczka”, Czerwone
serca na nakrętki, szkolenie uczniów – pierwsza pomoc przedmedyczna.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w
jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy".
12 opinii (np. dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych, opiniowanie programu
profilaktyczno-wychowaczego szkoły)
KADRY
42\. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty
zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43\. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
44\. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
22 godziny - etat
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
Jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia
ADMINISTRACYJNE
45\. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46\. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47\. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
717
48\. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
258
49\. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
0
50\. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
595
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51\. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację?
Tak/Nie
52\. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach?
Tak/Nie
53\. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
54\. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55\. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56\. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57\. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa
altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
park kieszonkowy
58\. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień
(stołówka szkolna)?
\- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
\- tak, wegetariańskie
\- tak, wegańskie
\- tak, wegetariańskie i wegańskie
\- nie
59\. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
\- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
\- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
\- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
\- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60\. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61\. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62\. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63\. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64\. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i
innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np.
polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65\. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
terenie placówki? Tak/Nie
66\. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki
jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67\. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68\. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych?
Tak/Nie
69\. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie
wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Załącznik nr 1 Zgoda na wykorzystanie wizerunku dziecka
ZGODA NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU DZIECKA
.........................................................................
(imię i nazwisko rodzica / prawnego opiekuna)
Niniejszym oświadczam, że na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie
autorskim i prawach pokrewnych (t.j Dz. U. z 2022.0.2509) wyrażam/nie wyrażam zgody
(niepotrzebne skreślid) na rejestrowanie wizerunku mojego dziecka
…………………………………………………………...…
(imię i nazwisko dziecka) podczas szkolnych imprez / wycieczek / obozów sportowych /
innych wydarzeo i uroczystości organizowanych przez Zespół Szkół im. Czesława Miłosza w
Gryficach oraz wykorzystanie tego wizerunku poprzez umieszczanie zdjęd na stronach
internetowych, a także na profilach społecznościowych w celach informacji i promocji
(szkolnych imprez / wycieczek / obozów sportowych / innych wydarzeo i uroczystości.
……………………………………..
……………………………………………………………………….
(miejscowośd, data)
(czytelny podpis rodzica / opiekuna prawnego)
70\. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet
Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację
Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę
o wpisanie "nie dotyczy".
nie dotyczy
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę
o wpisanie "nie dotyczy".
nie dotyczy