Szkoła jest nasza #809
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
6 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Przeczytane: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA W CERKWICY
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<{{ email }}> o 29.07.2024 13:27To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o31.07.2024 13:28 -
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA W CERKWICY
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA W CERKWICY i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.From: DopaminaLab
Sent: Monday, July 29, 2024 1:27 PM
To: {{ email }}
Subject: Wniosek o informację DOPAMINA LABNa podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email {{ email }}Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczyORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.UZASADNIENIE
W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: {{ email }}
--
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.
sekretarz szkoły
Genowefa Sać-Ozdoba ,
SP w Cerkwicy ,ul.Szkolna 7,
tel.913867710
Informujemy, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Szkole Podstawowej w Cerkwicy jest Dyrektor Szkoły.
Dokładne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie BIP SP w Cerkwicy. -
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB - raport i wyniki diagnozy. przez SZKOŁA PODSTAWOWA W CERKWICY
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.W imieniu Dyrektora SzkoÅy Podstawowej w Cerkwicy , przesyÅam odpowiedź
na PaÅstwa wniosek o informacjÄ publicznÄ .W razie pytaÅ proszÄ o kontakt lelefoniczny: 913867710 lub e-mail:
{{ email }}.pozdrawiam
W dniu 10.03.2025 o 08:39, DopaminaLab pisze:
>
> *Szanowni PaÅstwo,*
>
> W pierwszej kolejnoÅci, bardzo dziÄkujemy za odpowiedź na nasz wniosek
> o informacjÄ publicznÄ (monitoring i badanie âSzkoÅa jest naszaâ).
>
> W nawiÄ zaniu do tego badania, w imieniu Stowarzyszenia Dopamina Lab
> oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu, zapraszamy PaÅstwa
> do udziaÅu w ogólnopolskiej konferencji *âZdrowa SzkoÅaâ*, która
> odbÄdzie siÄ *7 kwietnia 2025 r. w ZagÅÄbiowskiej Mediatece w Sosnowcu
> (ul. KoÅcielna 11)*.
>
> Wydarzenie to bÄdzie okazjÄ do wspólnej refleksji nad kluczowymi
> zagadnieniami i wyzwaniami wspóÅczesnej edukacji oraz szkolnym
> dobrostanem i jest zwiÄ zane z naszÄ obszernÄ diagnozÄ (opartÄ o dane
> pozyskane wnioskiem), którÄ realizowaliÅmy w okresie sierpieÅ -
> październik 2024 r. *Monitoringiem objÄliÅmy ponad 2000 szkóŠz caÅej
> Polski. *
> *Premiera raportu i publikacji: 7 kwietnia 2025r.*
>
> *Dlaczego i po co to wszystko? *
>
> By spojrzeÄ na szkoÅÄ z wielu perspektyw, w szeroki, wielowÄ tkowy
> sposób, by rozmawiaÄ o szkole i jej przyszÅoÅci w empatyczny sposób, w
> narracjach troski i nadziei, żeby mapujÄ c wyzwania i problemy, móc
> zobaczyÄ możliwe rozwiÄ zania, pokazaÄ potencjaÅ, szanse, możliwoÅci i
> ÅÄ czÄ ce nas wartoÅci.
>
> *Dla kogo?*
>
> Dla osób, które dadzÄ siÄ zaprosiÄ do wspólnej refleksji, zainspirujÄ
> (siÄ) i zaproponujÄ konstruktywne dziaÅania, którym wciÄ Å¼ zależy ale
> czujÄ , że potrzebujÄ wsparcia, wymiany doÅwiadczeÅ i dobrych praktyk i
> które wierzÄ w moc wspóÅpracy i dialog.
>
> SzczegóÅowe informacje na temat konferencji:
> https://szkolajestnasza.pl/2025/03/03/konferencja-zdrowa-szkola/
>
> UdziaÅ w konferencji jest bezpÅatny i wymaga zgÅoszenia:
> https://forms.gle/ykaDiod1CmJZAeH99
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, zapraszamy do kontaktu: tel. 504820333,
> {{ email }}
>
> Z poważaniem.
> W imieniu ZespoÅu
> Anna DÄboÅ
> Stowarzyszenie Dopamina Lab
>
> Konferencja "Zdrowa SzkoÅa" to wydarzenie organizowane przez
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab w ramach projektu "Zdrowa
> SzkoÅa"Â wspieranego finansowo przez FundacjÄ Rozwoju Demokracji
> Lokalnej w ramach programu Building Bridges - projekt FRDL , który
> jest wspóÅfinansowany przez KomisjÄ EuropejskÄ w ramach Projektu
> âBuilding Bridges - Civic Capital in Local Communitiesâ, realizowanego
> ze Årodków programu CERV finansowanego ze Årodków Komisji Europejskiej
> w ramach programu âObywatele, RównoÅÄ, Prawa i WartoÅciâ na lata 2021
> â 2027.
> UdziaÅ w konferencji jest bezpÅatny.
>
>
> W nawiÄ zaniu do pisma z dnia 2024-07-29 z adresu
> {{ email }}:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10
> ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej wnosimy w
> imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na
> nastÄpujÄ ce pytania.
> *Prosimy o przesÅanie odpowiedzi za poÅrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email
> {{ email }}*
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni
> (art. 13 ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, *zgodnie z
> numeracjÄ *, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub
> podkreÅlenie) lub wpisanie prawidÅowej odpowiedzi, poprzez
> podanie/udostÄpnienie odpowiednich danych i informacji lub
> poprzez przywoÅanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego.
> Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ Å¼e siÄ z zaÅÄ czeniem
> dokumentów, wnosimy o zaÅÄ czenie i przesÅanie ich w formie
> skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera
> 70 pytaÅ ale wiÄkszoÅÄ z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie,
> w zwiÄ zku z czym *odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ Ä
> wiÄcej niż 30-40 minut*.
>
> *OCENIANIE*
>
> 1. Czy korzystajÄ PaÅstwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ trzszkolnego, ustalony w statucie
> w PaÅstwa placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieÅ¼Ä cych przypisuje siÄ wagi? Tak/Nie
> 3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian,
> odpowiedź ustna, praca domowa, itp.)funkcjonujÄ w PaÅstwa
> szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ
> na podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z
> ocen bieÅ¼Ä cych? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa
> placówce ocenami bieÅ¼Ä cymi (w codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ oceny wyrażone cyfrÄ (od 1 do
> 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem
> umocowanym w statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ :
> - za okreÅlonÄ liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem,
> umocowanym w statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w
> tygodniach/dniach) w jakim osoba uczÄ ca siÄ może poprawiÄ danÄ
> ocenÄ bieÅ¼Ä cÄ ? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne
> na ocenÄ celujÄ cÄ ? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego
> artykuÅu/paragrafu.
>
> *ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA*
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o
> system punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz farbowania wÅosów
> przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
> Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz malowania paznokci
> przez osoby uczÄ ce siÄ (lub istniejÄ regulacje dotyczÄ ce
> koloru paznokci)? Tak/Nie
> 11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
> Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz makijażu przez
> osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
> Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz noszenia biżuterii
> przez osoby uczÄ ce siÄ? Tak/Nie
> 13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie?
> Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób
> nieprzestrzegajÄ cych zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania
> paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ ce
> siÄ w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób
> uczÄ cych siÄ na terenie szkoÅy? Tak/Nie
>
> 16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze
> statutu szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ.
>
> 17. Czy w szkole obowiÄ zujÄ mundurki? Tak/Nie
> 17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ ce siÄ kupujÄ mundurek na wÅasny
> koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów
> w szkole? ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze
> statutu szkoÅy.
>
> 19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa
> telefonu niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ
> zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeÅ/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ samodzielnie usprawiedliwiaÄ
> nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> *BEZPIECZEÅSTWO*
>
> 23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ możliwoÅÄ opuszczenia
> budynku szkoÅy w trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych
> zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ :
> - zamkniÄte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ
> dozorujÄ cÄ ,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoÅy lub terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ
> monitoringiem (można wybraÄ kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnÄtrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokóŠszkoÅy (Tak/Nie)
> - inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
> - nie dotyczy
>
> *ORGANY SZKOÅY*
>
> 28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Tak/Nie
>
> 29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ skÅadki na dziaÅalnoÅÄ
> Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której
> nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic
> podpisujÄ deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto
> Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w
> której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ tku danego roku szkolnego
> informuje spoÅecznoÅÄ szkolnÄ o sugerowanej wysokoÅci skÅadki
> na jej dziaÅalnoÅÄ? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w
> której nie tworzy siÄ Rady Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - wÅasnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady
> Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci
> szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie
> dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ czenie ostatniego
> sprawozdania finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady
> Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w
> BIP szkoÅy? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której
> nie tworzy siÄ Rady Rodziców.
>
> 35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku
> szkolnym 2023/24 przez RadÄ Rodziców.
>
> 36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu
> Rady Rodziców.
>
> 37. ProszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ jeżeli w szkole nie tworzy
> siÄ Rady Rodziców.
>
> 38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu
> SamorzÄ du Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ
> uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ du
> Uczniowskiego? Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ du
> Uczniowskiego biorÄ udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ d Uczniowski przedstawiaÅ
> Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie
> dot. spraw szkoÅy? Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków
> SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie,
> proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ.
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii
> SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie,
> proszÄ o wpisanie ânie dotyczyâ.
>
> *KADRY*
>
> 42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ
> obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ wakaty w PaÅstwa
> placówce i ile ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wyksztaÅcenia kierunkowego i ukoÅczonych kursów.
>
> *ADMINISTRACYJNE*
>
> 45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ zek szkolny w roku szkolnym
> 2023/24 w PaÅstwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje
> religii?
>
> 49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje
> etyki?
>
> 50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»?
>
> *ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ*
>
> 51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ gu ostatnich 5
> lat termomodernizacjÄ? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w
> najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne
> odnawialne źródÅa energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urzÄ dzenia monitorujÄ ce jakoÅÄ
> powietrza wewnÄ trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? Tak/Nie
>
> 55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ dzeÅ
> odpowiadajÄ cych za oczyszczanie powietrza wewnÄ trz budynku?
> Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ dzenia i
> rozwiÄ zania chÅodzÄ ce (w przypadku fali upaÅów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ siÄ
> instalacje bazujÄ ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, ÅÄ ka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków
> roÅlinnych w każdy dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
> - tak, wegetariaÅskie
> - tak, wegaÅskie
> - tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli âtakâ, czy opcja diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z innÄ
> odpÅatnoÅciÄ ?
> - tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z dodatkowÄ opÅatÄ
> (cena jest wyższa)
> - tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
> - nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
>
> 60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np.
> podpaski, tampony)? Tak/Nie
>
> *INNE*
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ
> udziaŠw wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w
> opiece nad grupÄ ? Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w
> których mogÄ oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce
> dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ opÅaty? Tak/Nie
> JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ ce
> przyjmowania upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ,
> nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników SzkoÅy (np.
> polityka prezentowa, rejestr korzyÅci)? Tak/Nie
>
> 65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi
> realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi
> usÅugi na terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy
> lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ na
> stronie internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ w mediach
> spoÅecznoÅciowych? Tak/Nie
>
> 69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego
> na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w
> PaÅstwa Szkole.
>
> 70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet
> Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024
> przeznaczono na realizacjÄ Szkolnego Budżetu
> Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie,
> prosze o wpisanie ânie dotyczyâ.
> 70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach
> Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego w PaÅstwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o
> wpisanie ânie dotyczyâ.
>
> *UZASADNIENIE*
> W ostatnich latach polska szkoÅa przechodziÅa i przechodzi,
> nieustajÄ ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej
> organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest
> zdiagnozowanie obszarów trudnoÅci i wyzwaÅ, zwiÄ zanych ze
> zmianami i rzeczywistoÅciÄ szkolnÄ oraz na tej podstawie
> opracowanie publikacji zawierajÄ cej ustandaryzowanÄ i
> usystematyzowanÄ wiedzÄ (w tym prawnÄ ) oraz kompedium dobrych
> praktyk celem wsparcia w dziejÄ cych siÄ zmianach.Publikacja
> zostanie rozesÅana do wszystkich szkóŠobjÄtych monitoringiem.
> DostÄpna bÄdzie również w formie elektronicznej. Swoim
> projektem pragniemy promowaÄ otwartoÅÄ, wÅÄ czenie, równoÅÄ
> oraz prawa dzieci i prawa czÅowieka w edukacji i szkole,
> wesprzeÄ kadry zarzÄ dzajÄ ce oraz pedagogiczne szkóŠi
> rodziców, a także otoczyÄ dzieci i mÅodzież opiekÄ i
> wsparciem. InicjatywÄ wspiera SieÄ Obywatelska Watchdog Polska
> i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. SzkoÅa
> jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, ewentualnych trudnoÅci w odpowiedzi
> lub wÄ tpliwoÅci, prosimy o kontakt: _dopaminalaab@gmail.com_
> <mailto:{{ email }}>
>
> --
>
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstaÅo w lutym 2019 r. i jest
> wspólnÄ , oddolnÄ inicjatywÄ pasjonatów edukacji, rodziców,
> nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczÄ cych siÄ.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oÅwiatowych
> polityk lokalnych i ogólnopolskich.
>
--
sekretarz szkoÅy Genowefa SaÄ-Ozdoba
SzkoÅa Podstawowa w Cerkwicy
ul.Szkolna 7, 72-342 Cerkwica
tel. 913867710,e-mail:{{ email }}
Informujemy,że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Szkole Podstawowej w Cerkwicy jest Dyrektor SzkoÅy. DokÅadne informacje dotyczÄ ce przetwarzania danych osobowych znajdujÄ siÄ na stronie BIP SP w Cerkwicy.