- Szkoła jest nasza
- Szkoła jest nasza #820
Szkoła jest nasza #820
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek dO!PAmina Lab przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM. JANA MATEJKI W KOSZALINIE
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM. JANA MATEJKI W KOSZALINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.DzieÅ dobry,
W zaÅÄ czeniu wypeÅniony wniosek od Stowarzyszenia dO!PAmina Lab.
Z poważaniem,
Specjalista SzkoÅy Podstawowej nr 18
im. Jana Matejki w Koszalinie
--
Katarzyna Baranowska
Sekretarz SzkoÅy Podstawowej nr 18
im. Jana Matejki w Koszalinie
ul. StanisÅawa Staszica 6
75-449 Koszalin
Tel. 94 343 62 23Administratorem danych osobowych jest SzkoÅa Podstawowa nr 18 im. Jana Matejki w Koszalinie. Klauzula informacyjna dotyczÄ ca przetwarzania danych osobowych jest opublikowana na stronie internetowej pod adresemhttp://sp18.koszalin.ibip.pl
Załączniki
- ankieta_-_Stowarzyszenia_dOPAmina0D0A_Lab.docx
- Zgoda_na_przetwarzanie_wizerunku0D0A_ucz.doc
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Vulcan
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej?
Tak – rozważamy zniesienie średniej ważonej.
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
Kategorie wag określają Przedmiotowe Zasady Oceniania, o wartości wag decyduje przedmiotowy zespół nauczycieli.
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Nie
- za brak pracy domowej? Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„Szczegółowe kryteria ocen wymienionych w ust. 13. 1) a) – f) znajdują się
w Przedmiotowych Zasadach Oceniania z poszczególnych przedmiotów”
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
System punktowy jest wspomagający do wystawienia oceny zachowania (jest dodatkowym narzędziem pomocy przy ustalaniu oceny zachowania, wskazuje mocne i strony ucznia nad którymi powinien popracować). Ocena zachowania wystawiana jest zgodnie z Prawem Oświatowym (44h ust.1), podlega określonym zasadom i składa się z kilku elementów. Wychowawca ma obowiązek zasięgnięcia opinii: nauczycieli uczących w zespole klasowym, uczniów oraz samego ucznia. Szczegółowe zasady zawarte są w statucie szkoły.
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy".
- w dni powszednie uczniowie chodzą ubrani schludnie, skromnie i estetycznie. Ubiór powinien być czysty, odpowiedniej długości, zakrywający brzuch, ramiona i bieliznę;
- w dni uroczyste, na konkursy szkolne i pozaszkolne, na egzaminy, na uroczystości wręczania nagród, w czasie wyjść poza szkołę na oficjalne uroczystości, podczas których uczeń reprezentuje szkołę, lub inne imprezy okolicznościowe, jeśli taką decyzję podejmie wychowawca lub dyrektor szkoły, uczniowie przychodzą w szkolnym stroju galowym – obowiązuje biała koszula lub bluzka, długie spodnie lub spódnica/sukienka w kolorze granatowym lub czarnym;
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
- Na terenie szkoły uczeń nie korzysta z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych;
telefon i inne urządzenia elektroniczne są wyłączone i schowane w czasie wszystkich zajęć
i przerw;
uczeń może skorzystać z telefonu tylko w szczególnych sytuacjach za zgodą nauczyciela;
uczniowie wnoszą telefony komórkowe i inny sprzęt elektroniczny na teren szkoły za zgodą
i na odpowiedzialność rodziców/opiekunów prawnych;
szkoła nie ponosi odpowiedzialności materialnej za telefony komórkowe i sprzęt elektroniczny wniesiony na teren szkoły;
o wykorzystaniu telefonu lub innych urządzeń elektronicznych na lekcji do celów edukacyjnych decyduje nauczyciel prowadzący zajęcia;
na terenie szkoły obowiązuje zakaz nagrywania i robienia zdjęć sprzętem ucznia
i przez uczniów.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
"nie dotyczy"
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak)
- wnętrze szatni (Nie)
- teren wokół szkoły (Tak)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- własnym koncie Rady
34. Czy Rada Rodziców przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.- Rada Rodziców przedstawia sprawozdanie finansowe wydatków podczas zebrania z dyrektorem szkoły i zebrań z rodzicami. Nie dysponujemy takim dokumentem.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? - nie
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców - Nagrody dla uczniów za wybitne osiągnięcia, na koniec roku, dofinansowanie wyjazdów sportowców
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
Regulamin zatwierdzony uchwałą Rady Rodziców nr 3 / 2018 z dnia 20 listopada 2018 r.
37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.- wrzesień 2020 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Nie
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Nie
Do dyrektora przychodzili uczniowie z samorządu uczniowskiego z prośbami ustnymi i pisemnymi), które zawsze były rozpatrywane z należytą powagą, poprzedzone rozmowami z uczniami i nauczycielami. Dotyczyły między innymi: niezadawania prac domowych na weekendy i przed feriami (przed rokiem 2020), muzyki na przerwach.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? – pełen etat
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów – wykształcenie pełne psychologiczne
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? 1024
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? - 401
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? - 4
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? - 290
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie
59. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- nie dotyczy
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? nie dotyczy.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? nie dotyczy
….………………………………… ………………………………….…
Imię i nazwisko rodzica
Data i miejsce
Zgoda na przetwarzanie wizerunku ucznia
w celach promocyjno-marketingowych szkoły
Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
osobowych (RODO) wyrażam/nie wyrażam* zgodę/y na nieograniczone czasowo
przetwarzanie danych osobowych w zakresie wizerunku w postaci fotografii
mojego dziecka,
………………………………………………….………………………………………..
(imię i nazwisko, klasa)
przez Administratora – ………………………………………………, zwanej dalej „Szkołą”, na
potrzeby działalności promocyjno-marketingowej Szkoły prowadzonej za
pośrednictwem:
- gazetek szkolnych
- strony internetowej Szkoły pod adresem ……………………….
- kronik szkoły.
Oświadczam, że zostałam/em poinformowany, że powyższą zgodę mogę
w dowolnym momencie odwołać.
Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej
cofnięciem.
…….…………………………………………
Podpis rodzica/opiekuna
prawnego