Szkoła jest nasza #847
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Dzień dobry
Szanowni Państwo odsyłamy odpowiedzi na państwa wniosek
Bardzo przepraszamy że na drugą wiadomość, ale pierwsza do nas nie dotarła.pon., 23 wrz 2024 o 09:44 DopaminaLab <{{ email }}>
napisał(a):> Dzień dobry,
>
> Do dnia 23.09.2024r. nie otrzymaliśmy od Państwa odpowiedzi na wniosek
> (załączony poniżej) o udostępnienie informacji publicznej z dnia
> 29.07.2024r. Przypominamy, że są Państwo zobowiązani do udzielenia
> odpowiedzi a udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez
> zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia
> wniosku, który w Państwa przypadku został już znacznie przekroczony. W
> razie jakichkolwiek wątpliwości, trudności lub dodatkowych pytań, potrzeby
> wyjaśnienia i wsparcia w przygotowaniu odpowiedzi, pozostajemy w kontakcie
> i służymy wsparciem.
>
> W przypadku udzielenia odpowiedzi na ww. wniosek, prosimy potraktować tę
> wiadomość, jako niebyłą.
>
> Prosimy o odpowiedź na adres {{ email }}
>
> --
> Z poważaniem i pozdrowieniami
> W imieniu Zespołu
> Anna Dęboń
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> tel. 504820333
> e-mail: *{{ email }}* <%7B%7B%20email%20%7D%7D>
> NIP: 6292493017
> KRS: 0000773382
>
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną,
> oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczących się.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy
> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
> ogólnopolskich.
>
>
> W nawiązaniu do pisma z dnia 2024-07-29 z adresu
> {{ email }}:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy
> o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia
> dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
> *Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na
> adres email {{ email }}
> <{{ email }}>*
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, *zgodnie z numeracją*, poprzez
> zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej
> odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji
> lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli
> odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o
> załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do
> dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko
> odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym *odpowiedź na wniosek nie powinna
> zająć więcej niż 30-40 minut*.
>
> *OCENIANIE*
>
> 1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa
> placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna,
> praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do
> nich wagi?
>
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie
> lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce
> ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są
> oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
> - za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
> statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
> jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę
> celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
>
> *ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA*
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system
> punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby
> uczące się? Tak/Nie
> 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
> uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
> 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące
> się? Tak/Nie
> 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby
> uczące się? Tak/Nie
> 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających
> zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci,
> noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na
> terenie szkoły? Tak/Nie
>
> 16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu
> szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
>
> 17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> 17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
> Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole?
> Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
>
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy,
> w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi
> warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane
> telefony?
> Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeń/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> *BEZPIECZEŃSTWO*
>
> 23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w
> trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
> - zamknięte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
> terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem
> (można wybrać kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnętrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> - inne (proszę wpisać jakie):
> - nie dotyczy
>
> *ORGANY SZKOŁY*
>
> 28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
>
> 29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
> Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się
> Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację
> wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie
> dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
> Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
> Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - własnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
> sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w
> której nie tworzy się Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
> finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
> publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie
> dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
>
> 35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24
> przez Radę Rodziców.
>
> 36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady
> Rodziców.
>
> 37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady
> Rodziców.
>
> 38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
> Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica,
> by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą
> udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
> Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły?
> Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu
> Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie
> dotyczy”.
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu
> Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie
> dotyczy”.
>
> *KADRY*
>
> 42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
> etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile
> ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
> kierunkowego i ukończonych kursów.
>
> *ADMINISTRACYJNE*
>
> 45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
> Państwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
>
> 49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
>
> 50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
>
> *ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ*
>
> 51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
> termomodernizację? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych
> trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
> energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza
> wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
>
> 55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
> oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
> chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
> bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna,
> park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy
> dzień (stołówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
> - tak, wegetariańskie
> - tak, wegańskie
> - tak, wegetariańskie i wegańskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
> - tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest
> wyższa)
> - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
> - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
>
> 60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski,
> tampony)? Tak/Nie
>
> *INNE*
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
> Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
> przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
> upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i
> innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)?
> Tak/Nie
>
> 65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi
> realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
> terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie
> dotyczy
>
> 67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie
> internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
> społecznościowych? Tak/Nie
>
> 69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
> wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
>
> 70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
> Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na
> realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
> 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
> Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli
> nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
>
> *UZASADNIENIE*
> W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające
> przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia
> codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i
> wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej
> podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i
> usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem
> wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do
> wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie
> elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie,
> równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć
> kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć
> dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła
> jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub
> wątpliwości, prosimy o kontakt: *{{ email }}*
> <{{ email }}>
> --
>
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną,
> oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczących się.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy
> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
> ogólnopolskich.
>
>--
PozdrawiamAnna Parafianowicz-Ramus
Sekretariat
Szkoła Podstawowa w Przecławiu
72-005 Przecław 27 A
tel./fax 91 311 76 08Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa w
Przecławiu .
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Szkole
Podstawowej w Przecławiu znajdują się na stronie internetowej pod
adresem *https://szkolaprzeclaw.pl/podstawowka/o-szkole/polityka-rodo/
<https://szkolaprzeclaw.pl/podstawowka/o-szkole/polityka-rodo/>*