OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w
Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź
ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie
przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na
podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen
bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce
ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej)
są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach)
w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego
artykułu/paragrafu.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system
punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez
osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)?
Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby
uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez
osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających
zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci,
noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej
szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących
się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze
statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy".
- STATUT LO §37 pkt 1 ust 5, STATUT BSIS §46 pkt 4 ust 5, STATUT T §46 pkt 4 ust 5 „Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie, a zwłaszcza (…) przychodzić do szkoły ubranym czysto i estetycznie, strój nie może być wyzywający; odsłaniający brzuch, plecy, niedozwolone są duże dekolty;”
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny
koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w
szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu
szkoły.
STATUT LO §38, STATUT T §46 pkt 6, STATUT BSIS §46 pkt 6
“Korzystanie z telefonów i innych urządzeń elektronicznych:
1) na terenie szkoły obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń rejestrujących lub odtwarzających dźwięk lub obraz podczas zajęć lekcyjnych;
2) jeżeli uczeń przyniesie do szkoły telefon, powinien być on wyłączony w czasie lekcji;
3) w wyjątkowych sytuacjach możliwe jest skorzystanie z urządzeń elektronicznych po uzgodnieniu z wychowawcą, nauczycielem lub dyrektorem;
4) jeżeli uczeń korzysta z telefonu lub innego urządzenia bez zezwolenia, otrzymuje uwagę pisemną i jest zobowiązany wyłączyć oraz schować urządzenie;
5) szkoła nie ponosi odpowiedzialności za utratę telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych, które są własnością ucznia.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są
zarekwirowane telefony? nie dotyczy
Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy"
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku
szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody
na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę
dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły
lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem
(można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność
Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie
tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się
Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie
tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców
jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły?
Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się
Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
2023/24 przez Radę Rodziców. NAGRODY DOFINANSOWANIA INICJATYW SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO.
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady
Rodziców. 01.10.2017 r.
37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się
Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu
Samorządu Uczniowskiego. 17.09.2014 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić
uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu
Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
nie dotyczy
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego
biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły?
Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków
Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o
wpisanie "nie dotyczy". W LATACH 2021-2024 WPŁYNĘŁO 9 WNIOSKÓW (ORGANIZACJA IMPREZ SZKOLNYCH – 8, ORGANIZACJA KĄCIKA MUZYCZNEGO -1)
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii
Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o
wpisanie "nie dotyczy". W LATACH 2021-2024 WPŁYNĘŁO 17 OPINII (SKREŚLENIA Z LISTY UCZNIÓW – 6, OCEN PRACY NAUCZYCIELA – 3, OPINIA DO WNIOSKU O STYPENDIUM PREZESA RADY MINISTRÓW -8).
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i
ile ich jest?NAUCZYCIEL INFORMATYKI, NAUCZYCIEL MATEMATYKI, NAUCZYCIEL JĘZYKA ANGIELSKIEGO
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?1/2 etatu
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
kierunkowego i ukończonych kursów.
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
Państwa placówce?648
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?42+
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?0
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w
najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne
źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj.
zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń
odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się
instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie? park kieszonkowy
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w
każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną
odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena
jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np.
podpaski, tampony)? Tak/Nie
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których
mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki
i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr
korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi
realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi
na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP?
Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie
internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa
Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono
na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego
Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa
Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".