Udział gmin w ochronie lasów #579
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez marta@lasyiobywatele.pl
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania.
Wszystkie pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami naświetlającymi kontekst pytań.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.2. Nie
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych form ochrony przyrody2. Nie
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
1. Tak.
Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania gmina otrzymała kwestionariusz?
1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do konsultacji z lokalną społecznością?
1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)?2. Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania)
1.2 Jeżeli tak i jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie2. Nie
Wyjaśnienia
Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć.Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe.
Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie
rozsyłany do gmin, a na miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów)Pyt. 4 Rosnąca liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej, przyrodniczej i gospodarczej.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -
Re: wniosek o informację - doprecyzowanie przez marta@lasyiobywatele.pl
W związku z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej przesłanym do Państwa w dniu 21 lutego wyjaśniamy że pytanie nr 1
"Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?"
odnosi się do konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw a NIE uproszczonych Planów Urządzenia Lasu sporządzanych przez starostwa
Prosimy o korespondencję na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707W nawiązaniu do pisma:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
> do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie
> informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania. Wszystkie
> pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź
> na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami
> naświetlającymi kontekst pytań. Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta
> zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu
> organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie
> gminy? 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie
> to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
> 1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały
> przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone. 2. Nie Pytanie 2. Czy
> gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach
> leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie? 1.
> Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy
> ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie 1.2
> Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych
> form ochrony przyrody 2. Nie Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w
> procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych
> walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship
> Council? 1. Tak. Jeżeli tak, to: 1.1. Czy w toku procesu wyznaczania
> gmina otrzymała kwestionariusz? 1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do
> konsultacji z lokalną społecznością? 1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono
> strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)? 2. Nie Pytanie 4. Czy władze
> bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład
> poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali
> wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
> 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji
> takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania) 1.2 Jeżeli tak i
> jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie 2. Nie
> Wyjaśnienia Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy
> swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego
> dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski
> do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są
> zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć. Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o
> ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w
> lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki
> ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe. Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające
> się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest
> to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w
> zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High
> Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla
> tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w
> porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem
> opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku
> certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie rozsyłany do gmin, a na
> miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy
> wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z
> uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości
> kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych
> Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-
> pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów) Pyt. 4 Rosnąca
> liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby
> oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia
> gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej,
> przyrodniczej i gospodarczej. Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres
> {{EMAIL}} Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -
FW: odpowiedź przez ZABÓR
From: Małgorzata Ostrowska | Urząd Gminy Zabór
[mailto:{{ email }}]
Sent: Thursday, February 24, 2022 8:32 AM
To: '{{ email }}'
Subject: odpowiedźDzień dobry
W załączeniu przekazuję odpowiedź na udostępnienie informacji publicznej.
--
Z poważaniemMałgorzata Ostrowska
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościamiUrząd Gminy Zabór
tel. 68 321 83 08
fax. 68 321 83 01e-mail: <mailto:{{ email }}>
{{ email }}KLAUZULA INFORMACYJNA
Administratorem danych jest Wójt Gminy Zabór. Podstawą przetwarzania danych
są kompetencje gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym, a cel
przetwarzania danych nie wykracza poza te kompetencje. Szczegółową podstawę
prawną zawarto w treści niniejszego dokumentu. Dane mogą być przekazane
podmiotom uprawnionym do ich otrzymania przepisami prawa lub na podstawie
umowy, np. na serwis systemów informatycznych. Dane przechowywane będą przez
okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach
art. od 15 do 22 RODO możesz wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść
sprzeciw wobec przetwarzania, żądać dostępu do danych, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przeniesienia danych, cofnąć zgodę na
przetwarzanie, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek
podania danych może wynikać wyłącznie z wymagań ustawowych, chyba że jest
warunkiem zawarcia umowy. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych
informacji możesz zapoznać się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w
urzędzie, na stronie BIP lub skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych
Osobowych Krzysztofem Pukaczewskim: <mailto:{{ email }}>
{{ email }}From: {{ email }} [mailto:{{ email }}]
Sent: Thursday, February 24, 2022 9:31 AM
To: {{ email }}
Subject: Message from KM_C224e