Udział gmin w ochronie lasów #736
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez marta@lasyiobywatele.pl
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania.
Wszystkie pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami naświetlającymi kontekst pytań.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.2. Nie
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych form ochrony przyrody2. Nie
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
1. Tak.
Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania gmina otrzymała kwestionariusz?
1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do konsultacji z lokalną społecznością?
1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)?2. Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania)
1.2 Jeżeli tak i jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie2. Nie
Wyjaśnienia
Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć.Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe.
Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie
rozsyłany do gmin, a na miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów)Pyt. 4 Rosnąca liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej, przyrodniczej i gospodarczej.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -
Re: wniosek o informację - doprecyzowanie przez marta@lasyiobywatele.pl
W związku z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej przesłanym do Państwa w dniu 21 lutego wyjaśniamy że pytanie nr 1
"Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?"
odnosi się do konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw a NIE uproszczonych Planów Urządzenia Lasu sporządzanych przez starostwa
Prosimy o korespondencję na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707W nawiązaniu do pisma:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
> do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie
> informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania. Wszystkie
> pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź
> na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami
> naświetlającymi kontekst pytań. Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta
> zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu
> organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie
> gminy? 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie
> to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
> 1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały
> przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone. 2. Nie Pytanie 2. Czy
> gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach
> leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie? 1.
> Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy
> ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie 1.2
> Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych
> form ochrony przyrody 2. Nie Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w
> procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych
> walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship
> Council? 1. Tak. Jeżeli tak, to: 1.1. Czy w toku procesu wyznaczania
> gmina otrzymała kwestionariusz? 1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do
> konsultacji z lokalną społecznością? 1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono
> strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)? 2. Nie Pytanie 4. Czy władze
> bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład
> poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali
> wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
> 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji
> takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania) 1.2 Jeżeli tak i
> jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie 2. Nie
> Wyjaśnienia Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy
> swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego
> dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski
> do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są
> zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć. Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o
> ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w
> lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki
> ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe. Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające
> się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest
> to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w
> zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High
> Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla
> tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w
> porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem
> opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku
> certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie rozsyłany do gmin, a na
> miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy
> wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z
> uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości
> kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych
> Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-
> pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów) Pyt. 4 Rosnąca
> liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby
> oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia
> gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej,
> przyrodniczej i gospodarczej. Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres
> {{EMAIL}} Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -
Re: wniosek o informację przez marta@lasyiobywatele.pl
Szanowni Państwo,
21 lutego 2022 r. skierowaliśmy do Państwa drogą mailową wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczący udziału gmin w ochronie lasów. Do dziś nie otrzymaliśmy na niego odpowiedzi. Przypominamy Państwu o obowiązku niezwłocznego udzielenia na niego odpowiedzi. Prosimy o odpowiedź na adres {{EMAIL}}--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707W nawiązaniu do pisma z dnia 2022-02-21:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
> do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie
> informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania. Wszystkie
> pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź
> na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami
> naświetlającymi kontekst pytań. Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta
> zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu
> organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie
> gminy? 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie
> to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
> 1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały
> przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone. 2. Nie Pytanie 2. Czy
> gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach
> leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie? 1.
> Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy
> ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie 1.2
> Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych
> form ochrony przyrody 2. Nie Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w
> procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych
> walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship
> Council? 1. Tak. Jeżeli tak, to: 1.1. Czy w toku procesu wyznaczania
> gmina otrzymała kwestionariusz? 1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do
> konsultacji z lokalną społecznością? 1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono
> strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)? 2. Nie Pytanie 4. Czy władze
> bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład
> poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali
> wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
> 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji
> takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania) 1.2 Jeżeli tak i
> jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie 2. Nie
> Wyjaśnienia Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy
> swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego
> dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski
> do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są
> zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć. Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o
> ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w
> lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki
> ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe. Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające
> się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest
> to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w
> zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High
> Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla
> tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w
> porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem
> opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku
> certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie rozsyłany do gmin, a na
> miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy
> wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z
> uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości
> kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych
> Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-
> pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów) Pyt. 4 Rosnąca
> liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby
> oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia
> gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej,
> przyrodniczej i gospodarczej. Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres
> {{EMAIL}} Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -
Re: wniosek o informację przez BĘDKÓW
Dzień dobry,
Urząd Gminy Będków informuje, iż w dniu 21.02.2022 r. nie wpłynął od
Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej na adres mailowy
{{ email }}.
Prosimy o ponowne przesłanie treści wniosku w celu udzielenia Państwu
odpowiedzi.Z poważaniem
Patrycja Rozpędek--
Pozdrawiam
Sekretariat
Urząd Gminy Będków
ul. Parkowa 3, 97-319 Będków
{{ email }}--
Otrzymana przez Panią/Pana wiadomość oraz załączone do niej pliki
stanowią tajemnicę urzędu i są przeznaczone tylko dla wymienionych
adresatów. Jeżeli nie są Państwo zamierzonym odbiorcą, proszę
poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć wiadomość wraz z
załącznikami ze swojego systemu. Nie powinni Państwo także ujawniać
otrzymanych informacji nikomu, ani sporządzać/ zachowywać, czy
dystrybuować żadnej kopii otrzymanych informacji. E-mail jest
nieformalnym sposobem komunikacji i dane w nim zawarte mogą podlegać
uszkodzeniu. Nie jesteśmy w stanie sprawować pełnej kontroli nad
zawartością będącą przedmiotem transmisji dokonywanej za pośrednictwem
Internetu. Opinie, wnioski i inne informacje zawarte w tej wiadomości
pochodzą wyłącznie od ich autora i nie są udzielane lub autoryzowane
przez urząd, chyba że zostały autoryzowane przez reprezentanta Firmy
niezależnie od tej wiadomości. Obowiązkiem adresata tej wiadomości jest
upewnienie się, czy ta wiadomość lub jej załączniki nie zawierają
wirusów, zaś nasza firma zastrzega, iż nie ponosi odpowiedzialności za
jakiekolwiek szkody lub straty wynikające z ich działania, niezależnie
od sposobu wykorzystania niniejszej wiadomości.Administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy w Będkowie. Dane
przetwarzane są w celu podjęcia działań we wnioskowanych sprawach,
wydania wnioskowanych opinii i dokumentów oraz uzyskania informacji.
Masz prawo do dostępu, sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, przenoszenia oraz sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 15-21
ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r. Więcej informacji znajdziesz na stronie http://bedkow.eu/Dzień dobry,
Urząd Gminy Będków informuje, iż w dniu 21.02.2022 r. nie wpłynął od
Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej na adres mailowy
{{ email }}.
Prosimy o ponowne przesłanie treści wniosku w celu udzielenia Państwu
odpowiedzi.Z poważaniem
Patrycja RozpędekW dniu 2022-04-14 16:57, {{ email }} napisał(a):
> Szanowni Państwo,
> 21 lutego 2022 r. skierowaliśmy do Państwa drogą mailową wniosek o
> udostępnienie informacji publicznej dotyczący udziału gmin w
> ochronie lasów. Do dziś nie otrzymaliśmy na niego odpowiedzi.
> Przypominamy Państwu o obowiązku niezwłocznego udzielenia na niego
> odpowiedzi. Prosimy o odpowiedź na adres
> {{ email }}
>
> --
> Fundacja Lasy i Obywatele
> KRS 0000906912
> tel. 515-832-707 --
> Fundacja Lasy i Obywatele
> KRS 0000906912
> tel. 515-832-707 > W nawiązaniu do pisma z dnia 2022-02-21: > Na
> podstawie art. 61 > ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie > do > informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele
> wnosi o > udostępnienie > informacji publicznych w odpowiedzi na
> poniższe > cztery pytania. Wszystkie > pytania dotyczą okresu od 1
> stycznia > 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź > na wniosek.
> Na końcu > wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi
> informacjami > > naświetlającymi kontekst pytań. Pytanie 1. Czy
> przedstawiciele > gminy/miasta > zgłaszali wnioski podczas
> konsultacji społecznych > Planów Urządzenia Lasu > organizowanych
> przez Lasy Państwowe dla > nadleśnictw znajdujących się na terenie
>> gminy? 1. Tak. 1.1 > Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie
> informacji jakie > to były > wnioski i czy zostały przyjęte,
> częściowo przyjęte, czy też > odrzucone. > 1.2 Jeżeli tak,
> wnioskujemy o przesłanie informacji > czy wnioski zostały >
> przyjęte, częściowo przyjęte, czy też > odrzucone. 2. Nie Pytanie
> 2. Czy > gmina/miasto utworzyła/o > tak zwane małe formy ochrony
> przyrody na obszarach > leśnych > zarządzanych przez Lasy Państwowe
> znajdujących się na jej terenie? > 1. > Tak. 1.1 Jeżeli tak,
> wnioskujemy o przesłanie informacji > jakie to były formy > ochrony
> przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto > zainicjował ich powstanie
> 1.2 > Jeżeli tak, wnioskujemy o > przesłanie informacji kto
> zainicjował powstanie tych > form ochrony > przyrody 2. Nie Pytanie
> 3. Czy gmina/miasto brała udział w > > procesie wyznaczania stref
> High Conservation Value Forest (lasów o > szczególnych > walorach) w
> ramach systemu certyfikacji gospodarki > leśnej Forest Stewardship >
> Council? 1. Tak. Jeżeli tak, to: > 1.1. Czy w toku procesu
> wyznaczania > gmina otrzymała > kwestionariusz? 1.2. Czy
> kwestionariusz został wyłożony do > > konsultacji z lokalną
> społecznością? 1.3. Czy w wyniku tego procesu > utworzono > strefę
> lasu o szczególnych walorach (HCVF)? 2. Nie > Pytanie 4. Czy władze
>> bądź przedstawiciele gminy/miasta w > jakikolwiek inny sposób
> (czyli na przykład > poprzez apele, > uchwały, wnioski, dialog,
> negocjacje) wpływali bądź próbowali > > wpłynąć na sposób
> prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy > Państwowe? > 1.
> Tak. 1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o > informacje jaka jest
> dokumentacji > takich działań (np. pisemny > apel, uchwała,
> protokół spotkania) 1.2 Jeżeli tak i > jeżeli > istnieje
> dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie 2. Nie > > Wyjaśnienia
> Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć > lat
> tworzy > swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia >
> Lasu. Podczas tworzenia tego > dokumentu przedstawiciele gminy oraz >
> społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski > do projektu Planu >
> Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są > >
> zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć. Pyt. 2 Zgodnie z >
> ustawą o > ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w >
> drodze uchwały tworzyć w > lasach tak zwane małe formy ochrony >
> przyrody: pomniki przyrody, użytki > ekologiczne, zespoły >
> przyrodniczo krajobrazowe. Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające > się >
> systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council >
> (a jest > to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są >
> zobowiązane tworzyć w > zarządzanych przez siebie lasach strefy >
> lasów o szczególnych walorach High > Conservation Value Forest. >
> Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla > tożsamości
>> kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w >
>> porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z >
> dokumentem > opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy >
> Państwowe „powinny w toku > certyfikacji stworzyć kwestionariusz,
>> który będzie rozsyłany do gmin, a na > miejscu wykładany do >
> konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy >
> wskażą > obszary leśne, które do tej kategorii powinny
> należeć, wraz z > > uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane
> jako lasy kluczowe dla > tożsamości > kulturowej lokalnej
> społeczności” (Kryteria > Wyznaczania Lasów o Szczególnych >
> Walorach Przyrodniczych (HCVF) w > Polsce, str 9,
> https://pl.fsc.org/pl- > pl/standardy-i-inne- > dokumenty, w zakładce
> Certyfikacja lasów) Pyt. 4 Rosnąca > > liczba gmin w Polsce
> reprezentując interes mieszkańców podejmuje > próby >
> oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony >
> sposób prowadzenia > gospodarki leśnej oraz zrównoważone >
> realizowanie przez lasy funkcji społecznej, > przyrodniczej i >
> gospodarczej. Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres > > {{EMAIL}}
> Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami > >
> reprezentacji--
Pozdrawiam
Sekretariat
Urząd Gminy Będków
ul. Parkowa 3, 97-319 Będków
{{ email }}--
Otrzymana przez Panią/Pana wiadomość oraz załączone do niej pliki
stanowią tajemnicę urzędu i są przeznaczone tylko dla wymienionych
adresatów. Jeżeli nie są Państwo zamierzonym odbiorcą, proszę
poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć wiadomość wraz z
załącznikami ze swojego systemu. Nie powinni Państwo także ujawniać
otrzymanych informacji nikomu, ani sporządzać/ zachowywać, czy
dystrybuować żadnej kopii otrzymanych informacji. E-mail jest
nieformalnym sposobem komunikacji i dane w nim zawarte mogą podlegać
uszkodzeniu. Nie jesteśmy w stanie sprawować pełnej kontroli nad
zawartością będącą przedmiotem transmisji dokonywanej za pośrednictwem
Internetu. Opinie, wnioski i inne informacje zawarte w tej wiadomości
pochodzą wyłącznie od ich autora i nie są udzielane lub autoryzowane
przez urząd, chyba że zostały autoryzowane przez reprezentanta Firmy
niezależnie od tej wiadomości. Obowiązkiem adresata tej wiadomości jest
upewnienie się, czy ta wiadomość lub jej załączniki nie zawierają
wirusów, zaś nasza firma zastrzega, iż nie ponosi odpowiedzialności za
jakiekolwiek szkody lub straty wynikające z ich działania, niezależnie
od sposobu wykorzystania niniejszej wiadomości.Administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy w Będkowie. Dane
przetwarzane są w celu podjęcia działań we wnioskowanych sprawach,
wydania wnioskowanych opinii i dokumentów oraz uzyskania informacji.
Masz prawo do dostępu, sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, przenoszenia oraz sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 15-21
ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r. Więcej informacji znajdziesz na stronie http://bedkow.eu/