- Warunki pracy w szpitalach w związku z SARS-CoV-2
- Warunki pracy w szpitalach w związku z SARS-CoV-2 #117
Warunki pracy w szpitalach w związku z SARS-CoV-2 #117
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację publiczną przez KatarzynaBatkoToluc
Szanowni Państwo,
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP wnosimy o udostępnienie informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2. Zdajemy sobie sprawę z obecnego obciążenia personelu zarządzającego szpitalem. Nie chcemy zwiększać tego obciążenia. Jednocześnie widzimy, że szpitale potrzebują wsparcia społecznego, a informacja o problemach rozchodzi się dzięki sygnalistom. Naraża to osoby dbające o dobro pacjentów na dodatkowe konsekwencje. Potrzebna jest usystematyzowana informacja z wielu placówek. W związku z tym, dla dobra zarówno personelu szpitala, jak i zdrowia obywateli, wnioskujemy o:
1) Informację u jakiej liczby osób hospitalizowanych w państwa placówce w czasie od 4 marca do daty otrzymania wniosku potwierdzono zakażenie wirusem SARS-CoV-2
2) Informację ilu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 jest hospitalizowanych na dzień otrzymania wniosku?
3) Informację jaka liczba osób, które zmarły w szpitalu od 4 marca do dnia poprzedzającego dzień wykonania wniosku, miało dodatni wynik testu na SARS-CoV-2?
4) Informację o tym, czy w Państwa placówce funkcjonuje izba przyjęć /szpitalny oddział ratunkowy, w którym mogą być przyjmowane osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
a) jeśli tak, prosimy o podanie nazwy takiego oddziału lub oddziałów,
b) Jeśli tak, prosimy o udostępnienie dokumentu określającego procedury na wypadek konieczności przyjęcia takiego pacjenta na izbie przyjęć/oddziale ratunkowym.5) Informację czy przyjmowanie pacjenta z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa się w budynku placówki czy jest oddzielne miejsce wyznaczone do tego działania.
6) Treść wszystkich dokumentów opisujących procedury na oddziałach i w poradniach szpitalnych oraz na blokach operacyjnych i porodowych, wprowadzone w placówce w odniesieniu do zagrożenia epidemicznego związanego z wirusem SARS-CoV-2 ,7) Informację o rodzaju środków ochrony osobistej, dostępnych w placówce: ich wykaz, ich ilość na dzień otrzymania niniejszego wniosku,
8) Informację, czy w Państwa szpitalu przeprowadza się testy na obecność wirusa SARS-CoV-2?
a) Jeśli tak to jaki to jest typ testu i jaki jest średni czas oczekiwania na wynik?
b) Jeśli tak, to ile testów na obecność SARS-CoV-2 wykonano w szpitalu do dnia otrzymania wniosku?9) Informację, jaka jest procedura postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie SARS-CoV-2, w czasie oczekiwania na wynik testu,
10) Informację czy wobec personelu zatrudnionego w Państwa szpitalu wprowadzono zakaz wypowiadania się o sytuacji w szpitalu, jeżeli tak to prosimy o udostępnienie treści komunikatu przekazanego personelowi szpitala.
Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres {{EMAIL}}
Członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski -
RE: Wniosek o informację publiczną przez INSTYTUT "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI"
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na przesłany wniosek.Z poważaniem
Dominika Mielczarek
Sekretariat Dyrektora
Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki
ul. Rzgowska 281/289, 93-338 Łódź
tel. (42)271-11-24, fax. 42 646-66-53
e-mail: {{ email }}www.iczmp.edu.pl
Administratorem Państwa danych osobowych jest Instytut „Centrum Zdrowia Matki Polki” w
Łodzi, ul. Rzgowska 281/289. Wszelkie informacje związane z przetwarzaniem Państwa danych
osobowych znajdują się na stronie www.iczmp.edu.pl – O Instytucie – RODO.
Niniejsza wiadomość wraz z wszelkimi załącznikami jest przeznaczona wyłącznie dla adresata i
może zawierać informacje poufne. W przypadku omyłkowego otrzymania tej wiadomości,
ujawnianie, wykorzystanie lub powielanie niniejszej informacji jest zabronione. Prosimy o trwałe
usunięcie jej z komputera i powiadomienie nadawcy. Dziękujemy.
The administrator of your personal detail is Polish Mother´s Memorial Hospital Research Institute
(ICZMP) in Lodz, Rzgowska 281/289 Street. The present message along with any attachment is
destined for recipient and may contain confidential information. In case of obtaining this message
by mistake, disclosing, copying, distributing or any other using of this information is strictly
forbidden. We ask you to securely delete it from your computer and notify the sender. Thank you.
From: {{ email }} [mailto:{{ email }}]
Sent: Friday, March 27, 2020 7:01 AM
To: {{ email }}
Subject: Wniosek o informację publicznąSzanowni Państwo,
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP wnosimy o udostępnienie informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2. Zdajemy sobie sprawę z obecnego obciążenia personelu zarządzającego szpitalem. Nie chcemy zwiększać tego obciążenia. Jednocześnie widzimy, że szpitale potrzebują wsparcia społecznego, a informacja o problemach rozchodzi się dzięki sygnalistom. Naraża to osoby dbające o dobro pacjentów na dodatkowe konsekwencje. Potrzebna jest usystematyzowana informacja z wielu placówek. W związku z tym, dla dobra zarówno personelu szpitala, jak i zdrowia obywateli, wnioskujemy o:
1) Informację u jakiej liczby osób hospitalizowanych w państwa placówce w czasie od 4 marca do daty otrzymania wniosku potwierdzono zakażenie wirusem SARS-CoV-2
2) Informację ilu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 jest hospitalizowanych na dzień otrzymania wniosku?
3) Informację jaka liczba osób, które zmarły w szpitalu od 4 marca do dnia poprzedzającego dzień wykonania wniosku, miało dodatni wynik testu na SARS-CoV-2?
4) Informację o tym, czy w Państwa placówce funkcjonuje izba przyjęć /szpitalny oddział ratunkowy, w którym mogą być przyjmowane osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
a) jeśli tak, prosimy o podanie nazwy takiego oddziału lub oddziałów,
b) Jeśli tak, prosimy o udostępnienie dokumentu określającego procedury na wypadek konieczności przyjęcia takiego pacjenta na izbie przyjęć/oddziale ratunkowym.5) Informację czy przyjmowanie pacjenta z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa się w budynku placówki czy jest oddzielne miejsce wyznaczone do tego działania.
6) Treść wszystkich dokumentów opisujących procedury na oddziałach i w poradniach szpitalnych oraz na blokach operacyjnych i porodowych, wprowadzone w placówce w odniesieniu do zagrożenia epidemicznego związanego z wirusem SARS-CoV-2 ,
7) Informację o rodzaju środków ochrony osobistej, dostępnych w placówce: ich wykaz, ich ilość na dzień otrzymania niniejszego wniosku,
8) Informację, czy w Państwa szpitalu przeprowadza się testy na obecność wirusa SARS-CoV-2?
a) Jeśli tak to jaki to jest typ testu i jaki jest średni czas oczekiwania na wynik?
b) Jeśli tak, to ile testów na obecność SARS-CoV-2 wykonano w szpitalu do dnia otrzymania wniosku?9) Informację, jaka jest procedura postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie SARS-CoV-2, w czasie oczekiwania na wynik testu,
10) Informację czy wobec personelu zatrudnionego w Państwa szpitalu wprowadzono zakaz wypowiadania się o sytuacji w szpitalu, jeżeli tak to prosimy o udostępnienie treści komunikatu przekazanego personelowi szpitala.
Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres {{ email }}
Członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS: 0000181348
tel: +48 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl | www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoObraz usunięty przez nadawcę.
Załączniki
- image001_FcRtqKy.jpg
- CCF_000098.pdf
Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki
ul. Rzgowska 281/289, 93-338 Łódź,
tel. (+48 42) 271-10-00, tel./fax (+48 42) 271-16-30.
ICZMP.D.051.13.2020. Łódź, dnia 08 kwietnia 2020 r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
sprawa-20240Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
w Odpowiedzi na wniosek z dnia 27 marca 2020 roku przesłanego na adres:
biuro15(QQiczmp.edu.pl, informuję jak niżej.
1) Informację u jakiej liczby osób hospitalizowanych w państwa placówce w czasie od 4
marca do daty otrzymania wniosku potwierdzono zakażenie wirusem SARS-CoV-2
2
2) Informację ilu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 jest hospitalizowanych na dzień
otrzymania wniosku?
0
3) Informację jaka liczba osób, które zmarły w szpitalu od 4 marca do dnia poprzedzającego
dzień wykonania wniosku, miało dodatni wynik testu na SARS-CoV-2?
0
4) Informację o tym, czy w Państwa placówce funkcjonuje izba przyjęć /szpitalny oddział
ratunkowy, w którym mogą być przyjmowane osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem
SARS-CoV-2.
Zarówno w Szpitalu Gin. — Położn. jak i Pediatrycznym funkcjonują oddzielne Działy
Przyjęć.
a) jeśli tak, prosimy o podanie nazwy takiego oddziału lub oddziałów,
Dział Przyjęć A, Dział Przyjęć B
b) Jeśli tak, prosimy o udostępnienie dokumentu określającego procedury na wypadek
konieczności przyjęcia takiego pacjenta na izbie przyjęć/oddziale ratunkowym
1. Polecenie sł. nr 23/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie zasad postępowania przy udzielaniu
świadczeń zdrowotnych w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.
2. Polecenie sł. nr 29/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie trybu postepowania z pacjentem,
który zgłosił się do Działu Przyjęć B z podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem
3. Polecenie sł. nr 38/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie zasad kwalifikacji do przyjęcia do
szpitala pacjentów zgłaszających się do Działu Przyjęć A
5) Informację czy przyjmowanie pacjenta z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa się w
budynku placówki czy jest oddzielne miejsce wyznaczone do tego działania.
Przyjęcia pacjentów z podejrzeniem zakażenia koronawirusem odbywają się w budynku
placówki, w wydzielonych pomieszczeniach przynależnych do Działów Przyjęć.
6) Treść wszystkich dokumentów opisujących procedury na oddziałach i w poradniach
szpitalnych oraz na blokach operacyjnych 1 porodowych, wprowadzone w placówce
w odniesieniu do zagrożenia epidemicznego związanego z wirusem SARS-CoV-2,
1. Polecenie sł. nr 23/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie zasad postępowania przy udzielaniu
świadczeń zdrowotnych w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.
2. Polecenie sł. nr 27/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie: trybu postępowania podczas
przyjęć i wypisów pacjentów pełnoletnich i noworodków hospitalizowanych w Szpitalu
Ginekologiczno - Położniczym ICZMP.
3. Polecenie sł. nr 34/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie: trybu postępowania z pacjentem
Szpitala Pediatrycznego, u którego występuje podejrzenie zakażenia korononawirusem.
4. Polecenie sł. nr 36/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie: przeprowadzenia ankiety
z pacjentami przyjmowanymi do hospitalizacji planowej w ICZMP.
5. Polecenie sł. nr 39/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie: zakazu odwiedzin w oddziałach
noworodkowych związku z rozprzestrzenianiem się zakażeń koronawirusem COVID - 19.
6. Polecenie sł. nr 40/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie: rozszerzenie zakazu odwiedzin
w związku z rozprzestrzenianiem się zakażeń koronawirusem COVID - 19 w oddziałach, w
których hospitalizowane są dzieci.
7. Polecenie sł. nr 43/2020 Dyrektora ICZMP w sprawie: okresowej zmiany przeznaczenia
pomieszczeń Kliniki Pediatrii, Immunologii i Nefrologii.
Wskazówki postępowania dla personelu medycznego — opracowane przez Samodzielną Sekcję
Higieny Szpitalnej
Wytyczne postępowania w klinikach noworodkowych — opracowane przez prof. E. Gulczyńską
7) Informację o rodzaju środków ochrony osobistej, dostępnych w placówce: ich wykaz, ich
ilość na dzień otrzymania niniejszego wniosku,
Stan na dzień 27 marca 2020r.
1. kombinezony ochronne 200 szt. 5. gogle 30 szt.
2. zestawy wysokiego ryzyka 167 szt. 6. przyłbice O szt.
3. maska FFP 2 200 szt. 7. osłony na buty 80 szt.
4. maska FFP3 500 szt.
8) Informację, czy w Państwa szpitalu przeprowadza się testy na obecność wirusa SARS-
CoV-2?
Nie
a) Jeśli tak to jaki to jest typ testu i jaki jest Średni czas oczekiwania na wynik?
b) Jeśli tak, to ile testów na obecność SARS-CoV-2 wykonano w szpitalu do dnia otrzymania
wniosku?
9) Informację, jaka jest procedura postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie
SARS-CoV-2, w czasie oczekiwania na wynik testu,
l. Polecenie nr 38 Dyrektora ICZMP w sprawie: zasad postępowania przy wstępnej
kwalifikacji do przyjęcia do szpitala pacjentów zgłaszających się do Działu Przyjęć A
2. Polecenie nr 43 Dyrektora ICZMP w sprawie okresowej zmiany przeznaczenia
pomieszczeń Kliniki Pediatrii, Immunologii i Nefrologii.
10) Informację czy wobec personelu zatrudnionego w Państwa szpitalu wprowadzono zakaz
wypowiadania się o sytuacji w szpitalu, jeżeli tak to prosimy o udostępnienie treści
komunikatu przekazanego personelowi szpitala.
Nie.
Personel Instytutu CZMP zobowiązany jest wyłącznie do zachowania tajemnicy lekarskiej.
E AT a i >3 ©
UULAOW CHU
ictwa
stępca Dyrektora dB. Lecznice a
a "Centrum Zdrowia Matki Polki
ak
dr n. med. Eyja Kalinka
NE ap! "= m az wa ap" anek qpaelą za dop" FŻZR. wam.my PE gab ug” r ZIzEICEME „i
= JE Gzy MSTHGTC „Ps — „dóńć
W. cia 4 mą! mi”,
ZI <jynz © 6 ufa. BAW, „madn=sbER, Ń
sga:9 pAL% * 4 © aż 2! STSAGUWFJ, 2 .wLĘK. |
Sie ML TE „ rely 5 K-=FM 5-4 ora 2
NPOTNA TE ZAL
"LM. meoej zy zyl Mk p” * = ntlaieiyySl ij MAS 1-5 .- * 19 Alu -E Tsu (5
o m rfzż
o w,
RU ar BIE," dzy Om; uŁani try 4£, F Mae" „J5; „SĘ LI "45. .. 4 "qr. tz
Łoś iza Elfi M sifeNTrE wł „adę. dow aęgE KLaTW sk EWA Te 1. 7.) suv +H
l Sry"
"Molo" tw rysziój rail - FOLK RTAS E |; WRFYJPABE 7 Lasj Biymadzial m,
| rzec Ró Ka a” J* dam. EFTUU a 2 Plr, safe] Az
Ia: F3 FTR quy.. a'guik, KT. sa OTL. 4 x e NONTEMILNKE + EEE i
r mmrhcemw ORL, tramzeizi rroftjcu uwa” żm:5..62 *, muz dwo
sf, Ray siKSZ "YW | LEM zla, Bo WWÓL TT m kr. 4 = + „i. „Bgsó* R
| "maya tłaay aa mi -PM=4 Ria lm "Gim
==" AE a REZW „AIEĘT 1. PES 5, UNA SUJE Z „0. Mię: |, HE Prwataśf
Ry zwiad „ -Poagcyz „- 15 pacta pyzijąd wl o mam F 6 msewemic woj .
| A KĘ WA AI „z EDO IJBa -LATH -
ać
zrtqtano Foynóak ;uldbowtywi iR sta „*ędih” "aadz de a Że paz Tzn I Ą , z A.
zk r. = zyl
WATEK 12] „pf: teztdwn,ti pztsik
aleś meżwać ęiR=U" Lrfvjżfj | 3
zę m
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 23/2020 R.
DYREKTORA INSTYTUTU "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI"
Z DNIA 6 MARCA 2020 R.
w sprawie: zasad postępowania przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.
W celu realizacji programu zapobiegania zakażeniom koronawirusem w Instytucie
CZMP oraz zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu
poleca się co następuje
$1.
Wprowadza się obowiązujące zasady postępowania:
1.
a)
b)
G
—
Postępowanie z Pacjentką/ Pacjentem, który zgłosił się na Izbę Przyjęć A
z podejrzeniem zakażenia koronawirusem
Pacjentka/ Pacjent z podejrzeniem zakażenia koronawirusem kieruje się do
oznakowanych drzwi Izby Przyjęć A ( drzwi nr 3), dzwoni dzwonkiem lub
telefonem pod nr 42-271-10-16.
Położna Dyżurna Izby Przyjęć odbierająca telefon zbiera wywiad i informuje
Lekarza Dyżurnego Izby Przyjęć A o Pacjentce/ Pacjencie z podejrzeniem
zakażenia koronawirusem. Położna i Lekarz stosują środki ochrony osobistej.
Przechodzą do drzwi nr 3 i przeprowadzają Pacjentkę/ Pacjenta zabezpieczoną/
- ego w maseczkę ochronną do pokoju badań nr 12.
Po wykonaniu badania Lekarz Izby Przyjęć A w porozumieniu z Szefem Dyżuru
decyduje o dalszym postępowaniu:
-_ przyjęciu do szpitala ICZMP
- przewiezieniu Pacjentki/ Pacjenta do Wojewódzkiego Specjalistycznego
Szpitala im. dr Władysława Biegańskiego w Łodzi. ul. Kniaziewicza 1/5- przy
braku wskazań do przyjęcia do szpitala ICZMP Lekarz Izby Przyjęć zamawia
transport sanitarny (nr tel. 112, 999).
Pacjentkę przyjętą do ICZMP Położna Izby Przyjęć transportuje do
pomieszczenia znajdującego się na poziomie „07 przy oznakowanym wejściu do
Kliniki Neonatologii
- sala nr 58 — pacjentka rodząca,
- sala nr 54 — pacjentka ciężarna lub ze schorzeniem ginekologicznym i
przekazuje personelowi Kliniki
Szef Dyżuru podejmuje decyzję i wskazuje osoby z personelu Kliniki ( Lekarz,
Położna, Pielęgniarka), które będą zajmowały się diagnostyką i leczeniem
pacjentki.
a)
d)
e)
a)
b)
c)
d)
e)
Postępowanie w sytuacji kiedy pacjentka wymaga leczenia w Klinikach Pionu
Ginekologicznego
Lekarz dyżurny Izby Przyjęć decyduje o konieczności hospitalizacji pacjentki
z rozpoznaniem lub podejrzeniem zakażenia wirusem COVID-19 w określonej
Klinice Pionu Ginekologicznego i kieruje taką pacjentkę do wydzielonego
oddziału izolacyjnego Izby Przyjęć oraz zawiadamia o tym lekarza dyżurnego
Pionu Ginekologicznego.
Na wezwanie Lekarza Dyżurnego Izby Przyjęć A Lekarz Dyżurny Pionu
Ginekologicznego schodzi do wydzielonego dla tych pacjentek oddziału
izolacyjnego i po badaniu klinicznym (USG, badaniach laboratoryjnych)
kwalifikuje do określonego leczenia ( zachowawcze zabiegi,zabieg tzw. drobny,
zabieg operacyjny).
W przypadku konieczności zabiegu operacyjnego, Lekarz Dyżurny zawiadamia
pozostały zespół dyżurny o konieczności operacji w oddziale izolacyjnym (szef
dyżuru celem wyznaczenia lekarza do asystowania, anestezjolog, pielęgniarki
instrumentujące).
w każdym przypadku Lekarz Dyżurny, o konieczności interwencji w
wydzielonym oddziale izolacyjnym, powiadamia Szefa dyżuru, którego
obowiązkiem jest wyznaczenie nadzoru w Klinikach Pionu Ginekologicznego
przez innego lekarza ze składu lekarzy dyżurujących.
po interwencji w oddziale izolacyjnym Lekarz Dyżurny wraca do obowiązków
w klinikach Pionu Ginekologicznego.
każdorazowa interwencja w wydzielonym oddziale izolacyjnym przez Lekarza
Dyżurnego musi się odbywać z przestrzeganiem instrukcji postępowania z
pacjentami z podejrzeniem zakażenia koronawirusem SARS-cov-2 ( choroba
COVID-19).
Postępowanie w sytuacji pacjentki rodzącej:
Poród odbywa się w wyznaczonym i przygotowanym bloku operacyjnym
( w obrębie dawnego drugiego bloku porodowego).
(zespół neonatologiczny zabezpieczony ubiorem ochronnym PPE - personal
protective equipment)
Niezbędne zestawy przygotowane są na lzbie Przyjęć. Ubiór należy zdjąć przed
opuszczeniem bloku porodowego, następnie przeprowadzić dezynfekcję rąk.
Proszę używać wyłącznie dedykowanego stetoskopu.
Transport noworodka do Klinik Pionu Położniczego musi odbywać się w
przygotowanym inkubatorze zamkniętym.
Transport odbywa się windami wewnętrznymi .
W oddziałach położniczych przygotowano odseparowane pomieszczenia
V. piętro pokój nr.2 - Klinika Położnictwa Perinatologii i Ginekologii
[V. piętro pokój nr.l — Klinika Położnictwa i Ginekologii
W wyżej wymienionych Klinikach noworodkiem opiekuje się wyznaczona
pielęgniarka, która jest zabezpieczona ubiorem ochronnym PPE
Konieczne badania lekarskie noworodka personel przeprowadza w odzieży
ochronnej PPE ( uwaga stetoskop!).
Diagnostyka — do czasu potwierdzenia u matki COVID 19, obowiązuje
diagnostyka standardowa.
f) W przypadku potwierdzenia zakażenia COVID 19 u matki, niezbędne są także
badania u noworodka. Zakres i czas pobierania badań ustalane będą z
konsultantem chorób zakaźnych.
W przypadku, kiedy noworodek wymaga hospitalizacji w Klinice Neonatologii,
przekazany zostaje do wyizolowanego boksu 6A. Personel postępuje jak wyżej.
h) Decyzja o wcześniejszej diagnostyce COVID 19 u noworodka podejmowana
będzie indywidualnie.
go
—
Przygotowanie Bloku Operacyjnego
a) W obrębie dawnego drugiego bloku porodowego znajduje się sala operacyjna
w pelni przygotowana do wykonywania ostrych zabiegów położniczych
i ginekologicznych ( bez laparoskopii).
b) W przypadku konieczności przeprowadzenia takiego zabiegu cały personel
uczestniczący w tym zabiegu otrzymuje odzież ochronną.
c) Po zabiegu pacjentka pozostaje pod opieką pielęgniarki anestezjologicznej przez
czas wskazany przez lekarza anestezjologa.
d) Po zakończeniu opieki po znieczuleniu pacjentka zostaje przekazana Położnej,
która będzie sprawowała nadzór pooperacyjny.
e) Po zakończonym zabiegu powiadomiony zostanie Dział Centralnej Sterylizatorni,
celem dezynfekcji sali operacyjnej i pozostawienie tej sali w gotowości.
f) W obrębie dawnego drugiego bloku porodowego znajduje się sala zabiegowa
w pełni przygotowana do wykonywania ostrych zabiegów położniczych
i ginekologicznych w znieczuleniu krótkotrwałym.
Przygotowanie Oddziału Intensywnej Terapii:
W obrębie OIT jedno stanowisko intensywnej terapii znajduje się w osobnym
pomieszczeniu i zostanie ono wydzielone w przypadku konieczności przyjęcia pacjentki
po zabiegu lub pogorszenia się stanu zdrowia pacjentki przebywającej w ICZMP.
$2.
|. - Zobowiązuje się Kierowników Klinik/ Oddziałów; Pielęgniarki/ Położne
Oddziałowe Szpitala Ginekologiczno- Położniczego do zapoznania się z treścią
niniejszego polecenia i nadzoru nad jego prawidłową realizacją.
o
Nadzór nad wykonaniem postanowień zawartych w poleceniu powierza się
Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa.
$3.
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
/ I
gn, med Bogustyo
4 jalista 208
specjalis"
b intensy
, ZUS 2493562
2 UPON Ąję APR
Instytutu *Centrum/yn c FP rektorą
prof de pe 'UMYZPOWIa Matki Polki*
, „ Mócieja Banacha
Ę 7
Lecznictwa
ze (u atkęWiEC Lud z "TYT dg tł dawasdwieanh zj a dwie Boe m -
s pdg Gaeluiam pdf wiznałojeńz zac i UA "4 FEC a AJARDETI z
| j 7,5 JhoŃ> "rz nań sdi
kiynirdaoned std W 11 keine ssa rw dshyiłwówe Le acdaizcez wł iu
śflzwu Bd dozj=nq Mego 24. KA prad szydła rf apo (ESEE -
am panią wibowede „ FP CIO Szpary: joez a ktaCkt ew? i Mic: fo".
| marurgiwęląć uznać , |
NOTE MED oki dk
pyzy i jaa 3, zegyóewśinorzeny krk my scą.nh azrez oz W le
WF ASZEOŁE EE EDI tipęsjywykzie ts fan "UkSAE | JSSOkU a
jidlnozee zew! va * Huq"lKspóln* dake i
JeRkaz Fi ja i Leśstesywyze Luria zżadiadjos © M5 „ |.
„FURA. | „Sza WEDEOWYZIJ ULTÓĘA JO. 90 FiK INK DZID "=
"Ra ao AOR SED DEDNALZE sławy ksrcrz a | mgiut a sda, z
A GLNSKEDIE ROSES |
pa APOF - toEŚPDĄ „Wala wdnisjiską wBAŻWNKAL 3 sę eg ajma nkoiĄ 12 6 . -
„aS AUY 1 płn: ZAK rastąk zbyć wwiA "„„,
„datay, mać gamtsyirz.) Lust | az medzó TyakuaWASOWWCĄ agaloe „AWA KB l | >
nauke M lee tel ale rts 1 (BOL GA01% 41 A= ita Tur he a
zaógęykiz Boa AE KiS aysębOwA wArdd byżezaeóa wo alt uk ba EE 7
sypaLątckr egz daru tletfynajc=" 13 rh Sómlą Pw Idz „M
| B, saetróe „żli Wilyziecasir w Szer rok jaka 6
_ NĄ aa gatuzaj pfetek 25 pi tyop ma
wer zlis=s? „ia atu nusel orreazmeju nk dm wole, KAŻ teza w
utewaką AzETH| |sgunsgie uci fusy cję 8 nade Sea óp: IA teE; | LH RASTA A ATP
"aa SoFipray zzz Aion A RULET „1 kióezali: gó0 BOS 0a _,
ik -
JALIgd Ksfbcizyry? „ 7 «sal ajstiłzdj "HiLA areał P001.4 MAT PALIT 125, - L-
KRA 1-43 SNERCE 1e 2 serypl A? aadgiekianJ pumy tueónmeli .
uEultr 43751 * ro AK batUWn=H : wskzsyi EE 1 AZAICJI -
- Ary ra ug RiyniMERy =" POT. ŻWENSLANĘ ATuIZE.sIÓTY LBA 1 -F |
atu ipą 1 Papo jefer<lipxh * | |
Legi. a>] EiS £ siog wr Low drze rid! |
m 1 zlizą, = ;
Ka _A
E Ka zzj "LEN | i
| 1 «12
PE ki R A |
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 27/2020 R.
DYREKTORA INSTYTUTU "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI"
Z DNIA 11 MARCA 2020 R.
w sprawie: trybu postępowania podczas przyjęć i wypisów pacjentów pełnoletnich
i noworodków hospitalizowanych w Szpitalu Ginekologiczno - Położniczym ICZMP
W związku z zagrożeniem epidemicznym,
poleca się co następuje
$1.
. W przypadku przyjęcia pacjentów pełnoletnich do Szpitala Ginekologiczno-
Położniczego Instytutu CZMP rodzina ma prawo towarzyszyć pacjentowi wyłącznie do
momentu jego przyjęcia na Izbie Przyjęć A.
„ Za transport rzeczy osobistych pacjenta do Kliniki odpowiada personel Kliniki, w której
pacjent będzie hospitalizowany.
„ W sytuacji gdy w momencie wypisu ze szpitala pacjent wymaga opieki osoby bliskiej,
osoba ta oczekuje na pacjenta na Izbie Przyjęć A, o wskazanej przez personel Kliniki
godzinie. Personel Kliniki w której pacjent był hospitalizowany odpowiada za
doprowadzenie pacjenta wraz z jego rzeczami osobistymi do Izby Przyjęć A, gdzie
oczekuje na niego rodzina.
„ Godziny odbioru pacjentów przez rodziny w Dziale Przyjęć A koordynowane są przez
Pielęgniarkę Oddziałową Działu Przyjęć A, we współpracy z Kierownikami Klinik.
„ W przypadku kiedy zaistnieje potrzeba dostarczenia pacjentom rzeczy osobistych przez
rodziny w trakcie trwania hospitalizacji, możliwe jest pozostawienie ich odpowiednio
zabezpieczonych i dokładnie opisanych na Izbie Przyjęć A. Personel Działu Przyjęć A
powiadamia o fakcie pozostawienia rzeczy osobistych personel Kliniki w której pacjent
jest hospitalizowany, celem odebrania rzeczy i przekazania pacjentowi.
„Pozostawione i odpowiednio zabezpieczone przez rodzinę pacjenta w Dziale Przyjęć A
rzeczy osobiste nie mogą zawierać rzeczy wartościowych, ani pieniędzy. Personel
Szpitala nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy osobiste.
$2.
. Za prawidłową realizację polecenia czyni się odpowiedzialnymi Kierownika Działu
Przyjęć A/ Pielęgniarkę Oddziałową Działu Przyjęć A oraz Kierowników Klinik,
Pielęgniarki/ Położne Oddziałowe/ Koordynujące Klinik Szpitala Ginekologiczno-
Położniczego.
Nadzór nad prawidłową realizacją niniejszego polecenia powierza się Z-cy Dyrektora ds.
Lecznictwa.
$3.
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do odwołania.
OWiyżyc==" SR OuPiJ Kół Jan 174 [43%
"LE A ENLAM FH: WALI MOKRY „al a. mi „Bra
UA ROTKYW LI paz L
yldlr="nydt] *ia jaz - Rasa * kir szakDĘ Linus=,„zf Efx Maruti H *
ÓW H made FE. Pa.” ujokakiąns| miatżzyi! « das: i ra TURNIA |
"1
JSP U IZ UNA he 47 ga: "ndz A
uszu af kara”,
tE ;
SMLAF. +. ruM5E -' Js. U7% - s: FILE asp 4 FA, ZARZ "
DIE imi na m kia a zo=rajgSĄ DY darfolam * Ike" = aużżyrń = Fir" 1
| RES UWE ZE a OOOADCE
inni w oli wa mię zda Fis! sIeNuLA <A kATZej Hoódnu . US Tacie = s.
"fd: Ę 7 doł tezy iS
Imi l Frxaa L- RR SBKIETT= " ME, rl raki 93 kTEM M aja" 4, 26 afbj a as.ily. 72
znim. buro "Lq Z]. 1miiiejów © . [TI MMI a. oiktej (U) uga stw: a: „adw a
ao kę eegjh (2.7 „” "m pri EMAMf © i: a TE = - sur. M
k'"Ą „% MYLE 1uLi „b a. MEI po „is.IZAY HI. * * zfre sf A. aa
o „iii FER|'- „msza:
Tuirdu ZAM Ha-A i. . "E ©: muli 2 air EM SAI IPL7 Lma MB zania |
dSApRoc= Ml 7 -%" rFieE Z, Poaśtu - FB nuci jork NONIŁECINE EJ
iza” s zal ax -* „ARA NAstrEne_j =RaTU Liu ts Wj AE 4 Bo 1. krteżoni jj 2
rApedie-FOFRu ME dareustk 5 Js . Weiąć (U upEfóJCZ E «a 1 Mdszh = „KME
1 XU AF] arezsf! Sekta I, =. "| zerłal zar óu ty, 51 lkóe 2. R 9-6 Wy AA,
«ma py AdA sruzuUż Wuj nil tli ea "AMY" bus asos="u - „ĄBA i DUUKAO
Meu — lm -% dza (kM KAZSISCJ JLF. „spiżu 1a FA
„Mya - Lzs"q A*izrJ =" mu. trrna je w, Jrkae (7 SAŁATA, 0 _
rzpzs lh SĘ «za HZ pers "=f = „rzJęEKE Ia PNI AkTE.. pĘTZ. sa ERETONECNEJNE
"TeŃ a wp: ż roptÓAE=tir, KA | „PESJINTEFWADĄ. | PNY "1. U, izy.
| mi -
uLał xk rus .Ą rea ieco =" 1% yy, uiewia! KltOWAM w oALISRK 1.3
"13% mło k ABF 6. Wa, MIIUJ |eadzrdna: zzingma! "A zam 1
+
-Pa_ipiyl oż=yii Ha i” SW. . . "Je. ena m ALutęsioaj qr] -ohmergyia | .
„mieni „1ł
al sm plszęT 71-04, złe ESLGPMIG: AMM neti Ce kyejzlArI „plk maOłinYi,, 25 aa o”
na" JEJ K |
a =ż
Ę 2 sel: l. rym e"F. „arterii UW = Epa4 « a OP='i2 "=; z (i
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 29/2020R.
DYREKTORA INSTYTUTU CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI
W ŁODZI Z DNIA 12 MARCA 2020R.
W sprawie: trybu postępowania z pacjentem. który zgłosił się do Działu Przyjęć B z
podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem.
W związku z zagrożeniem epidemicznym
poleca się co następuje:
$1.
I. Zasady postepowania z pacjentem zgłaszającym się do Działu Przyjęć B, który
jest nieświadomy podejrzenia zakażeniem/zakażenia koronawirusem
b
1
0
Do każdego pacjenta. który nie jest do planowego przyjęcia do Szpitala
Pediatrycznego , zgłaszającego się do rejestracji Działu Przyjęć wzywana jest
pielęgniarka.
Pielęgniarka zakłada maseczkę twarzową i zbiera wywiad od pacjenta lub
opiekuna w kierunku potwierdzenia lub wykluczenia podejrzenia zakażenia
koronawirusem.
W przypadku niepotwierdzenia podejrzenia zakażenia koronawirusem
pielęgniarka zleca rejestratorce zarejestrowanie Pacjenta do właściwego lekarza.
W przypadku potwierdzenia podejrzenia zakażeniem koronawirusem pielęgniarka
zakłada pacjentowi maseczkę twarzową, telefonicznie informuje pozostały
personel Działu Przyjęć w celu opróżnienia korytarza z osób postronnych.
otwarcia gabinetu nr 2, przygotowania się personelu w odpowiednie środki
ochrony osobistej.
Pacjent wraz z osobami towarzyszącymi przeprowadzany jest do gabinetu nr 2,
gdzie jest zbierany szczegółowy wywiad, pacjent jest badany przez lekarza,
następnie lekarz badający pacjenta podejmuje decyzję o dalszym postepowaniu z
pacjentem.
Po przeprowadzeniu pacjenta do gabinetu nr 2, pozostały personel Działu Przyjęć
opróżnia z pacjentów i osób towarzyszących korytarz pomiędzy gabinetami nr 1 i
7 i zamyka drzwi znajdujące się na końcu korytarza.
Pozostali pacjenci przyjmowani są w gabinetach 8, 9 i 10.
Z pacjentem, który według decyzji badającego lekarza nie wymaga hospitalizacji
w Instytucie CZMP, lekarz ustala dalszy sposób postępowania telefonicznie z
Oddziałem Chorób Zakaźnych dla Dzieci Wojewódzkiego Szpitala
Specjalistycznego im. Biegańskiego w Łodzi.
9.
W przypadku decyzji o konieczności hospitalizacji w oddziale chorób zakaźnych.
wzywany jest transport medyczny, w przypadku odmowy transportu takiego
pacjenta przez zakontraktowaną przez Instytut CZMP firmę przewozowa. należy
postępować zgodnie z instrukcją Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącą
transportu osób z podejrzeniem zakażenia koronawirusem. Do czasu wykonania
transportu pacjent i osoby towarzyszące są izolowane w gabinecie nr 2 i znajdują
się cały czas pod nadzorem personelu Działu Przyjęć ubranego w środki ochrony
osobistej.
. W przypadku konieczności hospitalizacji pacjenta z podejrzeniem koronawirusa
pacjent i osoby towarzyszące są izolowane w gabinecie nr 2 i znajdują się cały
czas pod nadzorem personelu Działu Przyjęć ubranego w środki ochrony osobistej
do czasu przygotowania się właściwej Kliniki na przyjęcie pacjenta.
|. W przypadku podejrzenia zakażenia u pacjenta koronawirusem, lekarz badający
pacjenta w Dziale przyjęć i stawiający takie podejrzenie, kontaktuje się
telefonicznie z Kierownikiem Samodzielnej Sekcji Higieny Szpitalnej dr Danuta
Górecką-Turską ( telefon 660-49-37-37 ) i ustala z nią sposób postepowania
dotyczący personelu z kontaktu z takim pacjentem.
Il. Postępowanie z pacjentem z podejrzeniem zakażenia koronawirusem,
transportowanego do Instytutu CZMP przez zespoły ratownictwa medycznego.
l.
u
W przypadku powiadomienia przez dyspozytora medycznego o transporcie
pacjenta. który może wymagać leczenia w jednej z Klinik Instytutu CZMP z
podejrzeniem koronawirusa personel Działu Przyjęć opróżnia z pacjentów i osób
towarzyszących trakty komunikacyjne od drzwi wejściowych do szpitala do
gabinetu nr 2.
Pacjent jest bezpośrednio transportowany przez zespół ratownictwa medycznego
do gabinetu nr 2.
Dalszy schemat postepowania jest zgodny z punktami od 6 do Il „Zasad
postepowania z pacjentem, który jest nieświadomy podejrzenia
zakażeniem/zakażenia koronawirusem”.
W przypadku niepowiadomienia przez dyspozytora medycznego o transporcie
pacjenta z podejrzeniem zakażenia koronawirusem schemat postepowania jest
zgodny z punktami od 2 do 11 „Zasad postepowania z pacjentem, który jest
nieświadomy podejrzenia zakażeniem/zakażenia koronawirusem”.
III. Postępowanie w Dziale Przyjęć B z pacjentami przyjmowanymi w trybie
planowym, u których pielęgniarka zbierająca wywiad epidemiologiczny
podejrzewa zakażenie koronawirusem
1. Postępowanie z pacjentami przyjmowanymi w trybie planowym jest zgodne z
procedurą PP/O01"Przyjęcie pacjenta do Szpitala w trybie planowym” i
poleceniem służbowym Kierownika Działu Przyjęć B z dnia 09 marca 2020r.:
Od dnia 09.03.2020r. wprowadzam obowiązek dla pielęgniarek
realizujących procedurę „PPP/01 Przyjęcie pacjenta do szpitala w trybie
planowym w trakcie zbieraniu wywiadu epidemiologicznego, pomiar
temperatury pacjenta oraz pomiar temperatury opiekuna pacjenta, który
będzie pozostawał z pacjentem w oddziale. Wyniki pomiaru należy zapisać
w ankiecie.
W przypadku stwierdzenia temperatury ciała powyżej 37,5'C pielęgniarka
zobowiązana jest do powiadomienia oddziału, do którego kierowany był
pacjent. Decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia pacjenta podejmuje
lekarz właściwego oddzialu.
2. W przypadku gdy pielęgniarka zbierająca wywiad epidemiologiczny
podejrzewa zakażenie u pacjenta koronawirusem schemat postepowania jest
zgodny z punktami od 2 do 11 ..Zasad postepowania z pacjentem, który jest
nieświadomy podejrzenia zakażeniem/zakażenia koronawirusem”.
$2.
1. Za prawidłową realizację niniejszego polecenia odpowiada Kierownik Działu
Przyjęć B/ Pielęgniarka Oddziałowa Działu Przyjęć B oraz Lekarz Naczelny
Szpitala Pediatrycznego.
2. Nadzór nad prawidłową realizacją polecenia powierza się Z-cy Dyrektora ds.
Lecznictwa.
$3.
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
cktora
e
la Matki Polki"
Z upo:Aż
PE nt
Inst”"tu "O8(
irtilnsa m 4 nin dzią tetblóy Km AWCE WAL | AE r lech 5-1
suki wiasłeg wa. Aeięwaą PP ŚLIAIĄG aru „A Kar Ady
TT” JSZASA NACJI WD WANA STAT AA X AAA * mim. 1 b"
Goió nETzgiLN, Piw CU FEREYW HE APA A, AIALAT DĄ DIAYTNYY
seti ahnz iwysiez.ky rze A ZOK W Ps NAA, © Bee TAE U ak YA
reudgie .
_nabASOG LS YE "KE DHSĄ Rai AW WOT TEAC ADEL staz „Piny; TF "R
gl qRewznski Tyr a, Gy Mayr zró SK zj" syf ay ż edu :
„PARSE DĄ LĄ pne l przyjy ty: Z 0 lorzzęć,
zina le. narty. dia | „Kal
SMEATJGHACAIE Map wróęnAW wbadyątay Ar Haga A Z
TĄ YI XA. PODOLA Plmsjafr:| lak «Alma =" u nogaj ty ;
a, gdsś IAA) Bien F]ue=, Szęad, Fi 1: © By nytbidtzoę j wydir cej:
„ROSZ a A 108 4 0h. "a a rk" U
=
alma kensózńć wikówuwiae raz UszwakW wolo „AO RA
laziń łą] wra A dust :A-ix$S pmedyłatutći kosjęaleF1 MI kozi
OT ZWERZSCE
z Aeńtżz gi! uga nę dyuem=śraj ziRYaoJ JienSE, Woody w ały „uż: 7
| Lmst==" 7
„Ę
- iasiefanę nrami A AŚ A PD ji, uj „ę]
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 33/2020 R.
DYREKTORA INSTYTUTU "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI"
Z DNIA 13 MARCA 2020 R.
w sprawie: zakazu odwiedzin w związku z rozprzestrzeeniem się zakażeń
koronawirusem.
w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz personelu medycznego,
poleca się co następuje
$1
1. Wprowadza się całkowity zakaz odwiedzin pacjentów dorosłych Szpitala
Ginekologiczno- Położniczego oraz dzieci przebywających w Klinice Anestezjologii i
Intensywnej Terapii Pediatrycznej Szpitala Pediatrycznego.
2. W pozostałych Klinikach, przy dziecku może przebywać jeden opiekun. Opiekun
musi być zdrowy, bez objawów jakiejkolwiek infekcji, ten, który był obecny przy przyjęciu
dziecka. Nie ma możliwości wymiany opiekunów.
3. Zakaz obowiązuje na terenie całego Szpitala Ginekologiczno - Położniczego oraz
Szpitala Pediatrycznego, do odwołania.
$2
l. Za prawidłową realizację niniejszego polecenia odpowiedzialność ponoszą Lekarze
Naczelni oraz Naczelna Pielęgniarka
2. Traci moc polecenie służbowe nr 21/ 2020r. z dnia 4 marca 2020r. w sprawie zakazu
odwiedzin w związku z zakażeniem koronawirusem w Polsce.
$3
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
„ine * art ATOTCHS KULE RATAOA OE A
"TASQ4 KA a ALS SUATEWY" YTWTY SAN AROTAARFA
0 SO? ZARA TE AJSKI |
WER U WIĘCEJ" akon * izaA 4 umlrzrlo praódżu e © a
o O, WTEF ENOMTR | a
Ria AdEE Ue. Fy ue Arrajanj p. EE" lu "8 gu :li 1.4 „ME >
DLX FE ZK
xl = <rradoq" adietńq |-deafy. Sadu. rirżmne uż zluwazze a.
| « pRY.iMiGA „ezóć | woja niespóddzyj kionii ATU szyć "spkó] Asoxtzhai ©
PPPP„z pzte l zae R aartukni.
Mauri! gi AT „fa riae "a dysih yy „Tiię „TŁ: uj a s
APLĄSREW , F1., pil. sf tę: J-t ask: ro Szin H*:* <zi*, „sj $hNUE aqi MEU"
| ay whiąn owy" arti n$ł uk js ufsali
Rye spotami - óayy FA, FauZGR BYTU WZA mi amfjymapii wdźd A e
Exf hakT „26, Cay aięd 20 aesun
kĘ - o s
zu 1 przreyz znak nowo WEŃ GI PIKII HansUzi JR das Ą fa m
*=lr upa. w Myzieg A Padu, 4, >
„uk gy, W PBID „s, FMÓŁA OMARA W s: „male wawa Ba PARY
ala qe rbrzzał o 10E nazstnta (GR 3 SKÓR FE W: Abey
Ep -
uyszelsżą W 6 1 a 14 ta rażcai. H bronzaiiel
nu 1 -
8 S |
"=;
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 36/2020
DYREKTORA INSTYTUTU „CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI”
Z DNIA 17 MARCA 2020 R.
w sprawie: przeprowadzenia ankiety z pacjentami przyjmowanymi do
hospitalizacji planowej w ICZMP
W z uwagi na sytuację epidemiologiczną, związaną z ogłoszeniem przez Światową
Organizację Zdrowia pandemii koronawirusa (wywołującego COVID-19)
poleca się, co następuje:
$1
„. Każdorazowo przy telefonicznym wyznaczaniu Pacjentowi terminu pobytu, personel
Kliniki przed przyjęciem Pacjenta, ma obowiązek przeprowadzić telefonicznie ankietę
z pacjentem. Pracownik na podstawie ankiety przeprowadza wywiad z pacjentem, na
podstawie którego potwierdza przyjecie Pacjenta do Kliniki.
„. Wywiad epidemiczny powinien zostać przeprowadzony w możliwie najbliższym
terminie przyjęcia Pacjenta.
„ Ankietę w Dziale Przyjęć wypełnia Pacjent w dniu zgłoszenia się do przyjęcia.
Pacjent jest zobowiązany do podpisania dokumentu.
„ Ankieta stanowi załącznik do niniejszego Polecenia. Wypełnioną i podpisaną przez
pacjenta ankietę należy dołączyć do historii choroby.
$2
Nadzór nad prawidłową realizacją niniejszego polecenia powierza się Kierownikom
Klinik oraz Działów Przyjęć.
$3
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wersja elektroniczna dokumentu. Podpis Dyrektora na oryginale.
Załącznik do Polecenia sł. nr 36/20202
Dyrektora ICZMP z dn. 17.03.2020
Ankieta dla każdego pacjenta zgłaszającego się do Działu Przyjęć
celem przyjęcia do Klinik ICZMP.
Dane pacjenta ( nalepka )
Planowe przyjęcie do KIiNIKI.....2...:-sss-sees seen wawa
Szanowni Państwo,
Ankietę wypełnia samodzielnie pacjent pełnoletni lub przedstawiciel ustawowy w przypadku
dzieci i młodzieży poniżej 16-go roku życia.
Wypełnienie ankiety jest obowiązkowe. Prosimy zakreślić odpowiedź prawdziwą
Czy Pan/Pani lub dziecko, którego jest Pan/Pani opiekunem prawnym/przedstawicielem
ustawowym:
Miał/a/-o kaszel, duszność lub gorączkę w ciągu ostatnich 14 dni? TAK NIE
Przebywał/a/-o zagranicą w ciągu poprzednich 14 dni? TAK NIE
Miał/a/-o kontakt z osobą przebywającą za granicą w ciągu ostatnich 14 dni (*jeśli TAK to
proszę wpisać kraj, w którym ta osoba przebywała): TAK NIE
*Kraj pobytu: eee
Miał/a/-o kontakt z osobą z potwierdzoną infekcją KORONAWIRUSEM lub z osobą
podejrzaną o taką infekcję lub z osobą przebywającą w kwarantannie?
TAK NIE
*jeśli TAK to kiedy? ............2::-sssesusnsosnsnee00:
Data, podpis pacjenta/przedstawiciela ustawowego podpis pacjenta powyżej 16 r.ż.
Data, podpis osoby przeprowadzającej ankietę
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 38/2020 R.
DYREKTORA INSTYTUTU "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI"
Z DNIA 20 MARCA 2020 R.
w sprawie: zasad postępowania przy wstępnej kwalifikacji do przyjęcia do szpitala
pacjentów zgłaszających się do Działu Przyjęć A
W celu zapobiegania zakażeniom koronawirusem oraz zapewnienia bezpieczeństwa
pacjentów i personelu
poleca się co następuje
$1.
Wprowadza się obowiązujące zasady postępowania w dziale Przyjęć A:
1. Pacjentka/ Pacjent, który zgłosił się do Działu Przyjęć A podlega wstępnej kwalifikacji
do przyjęcia, w pomieszczeniu oznakowanym jako wejście nr 1.
Pacjenci zobowiązani są wchodzić do pomieszczenia pojedynczo, o czym informują
odpowiednie napisy.
2. W pomieszczeniu nr lpacjent obowiązkowo wypełnia ankietę ( patrz Załącznik nr 1 ).
3. Z wypełnioną ankietą pacjent udaje się do wejścia nr 2, oznaczonego : „ Wejście dla
pacjentów z wypełnioną ankietą”.
4. W pomieszczeniu nr 2 pacjent powinien zadzwonić znajdującym się tam dzwonkiem,
w celu zawezwania osoby z personelu medycznego.
5. Po sprawdzeniu informacji podanych przez pacjenta w ankiecie, personel otwiera drzwi
prowadzące do zasadniczej części Działu Przyjęć.
6. Jeżeli informacje podane w ankiecie wykluczają podejrzenie zakażenia wirusem
COVID-19, uruchomiona zostaje standardowa procedura przyjęcia do szpitala.
W przypadku podejrzenia zakażenia wirusem COVID-19 należy stosować zasady jak
przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych w przypadku podejrzenia zakażenia
koronowirusem , określone w odrębnych poleceniach.
$2.
1. Zobowiązuje się Kierownika Działu Przyjęć oraz Położną Oddziałową do zapoznania
podległego personelu z ustalonym trybem postępowania i nadzoru nad jego prawidłową
realizacją.
2. Nadzór nad wykonaniem postanowień zawartych w poleceniu powierza się Z-cy
Dyrektora ds. Lecznictwa.
$3.
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wersja elektroniczna dokumentu. Podpis Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa,
z upoważnienia Dyrektora, na oryginale.
:
SIŁE 16 SOK REICH SEE AI "am.
„UAAA KATAMI 25 WNE OPTY MTL PARKI ALLIFAGRKĄ | ©,
JT SCĄ4 AOSŁAŚM O KLAF M
-
strip <A, afoą 71 r] (7 realne I yz wr SA AH ETS POBIEK TAR UKTA WE
A mirqą szt l wadi GISKIW, SATA PT
FARRA MYEA IAA =Ga - Sie SIEOMILNEKOA YW „1 LU.Enal s-ĄE r=teży, w%, W, «
| qlegiterym | no_Bi,2_ oś
spoza © z zupe
„rf | na |
Mqr, "a „Bo Fiu mati fed „ił 2, na” 'g Pamir em S:lnse: sgk |
a flick =4 ue] Bo. Ip] dt ki el. a = q: e ia „2: aa z= - Wd Ę |
DEER TRECNEJE
A geo oro plz jaj: poojłażizwą ch izcodz n 2+* uwatee mur? * koLiejsó b ;
—
„FAM a= Blau . 25.
e LaM repr są Wiza mj © «óyLm Eru sady nzenwa W -
mf gy „DETZmż. nau © WERORAI ręwę ni 0-0 s: dł FeniGfny"E » „«
„„BtPILE pezińia pp S"us=NEf7 | >"Y o
Ha Dazskóir zgy <fe ojew JLX KA". TF, - ESY gie=zRUSAĘ kociaki sz PoE. |.
fg Ju SIE LEE. =. "ISS ATA SM „y'MEA * | Ę-
+=. ZR m Ka "i; mol 5 HE na mua | dękzdóe. rm [KSK gó Ekbrkj i. L= -
"Tr" az ueaka ja -BEfg W ol. «ary o
dyzary wi sg nei , S=.jyME Ski MILA "KI z © WiiAĘ mA IAdfU "M e „M
REDEZECI x aadz "Ar u ratzaskuyda . = Ciarrz dy. 1 l (ZWIS |
RA EMR „-1*. UN "Se"Haf - SeMS EDS JW 5 MILE. -* + myTaTyjAĆei „MazzTcą "©
kx z Ry MIĘB= <q ż13 iz YET 24 gł se” moe. ie 10: „»oajktia, eq |
dziady das Hm niona, głoraz, BEWE L » A -.
| =
o:
=" |
EO 2 TTE KAENEHW js uj ES „2 AI 2... IE zw fulFtekretata = a
sei af uj A=) "Ry HF=-t 1. - siem Spr I: ee |EE= Pozn, każi gewik ryj |
e tęst .
M e JuTmdU% LIUTAASE «+ „azeBELEkSY PRokÓlieyLISSK* «Z Tzfusłyn GB RATLAM xE _
R<Hrmurtioj ck aeszaiz - ,
7Ę - | a.
"Jm |oq4 "Fal Sdz HUR", s atm „l
Es
z
u -
y
i =
|.
w
wa ulnę Li M: rysa. m1 Kagne4 AWSEKI dl ="LIF"I kyysE! -
Mud yuiea mó W waka | „e.
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 39/2020 R. _
DYREKTORA INSTYTUTU "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI
Z DNIA 23 MARCA 2020 R.
w sprawie: zakazu odwiedzin w oddziałach noworodkowych w związku
z rozprzestrzenianiem się zakażeń koronawirusem COVID - 19
W związku z narastającą liczbą zakażeń COVID-19 i ryzykiem transmisji horyzontalnej
zakażeń pomiędzy rodzicami i personelem, mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa
pacjentów oddziałów noworodkowych, rodziców oraz personelu medycznego.
poleca się co następuje
gi .
1. Wprowadza się całkowity zakaz odwiedzin w Klinice Neonatologii, Klinice Intensywnej .
Terapii i Wad Wrodzonych Noworodków i Niemowląt oraz Pododdziałach Noworodków Ii II.
2. Utrzymana zostaje możliwość karmienia odciągniętym wcześniej pokarmem. o czym
personel medyczny zobowiązany jest informować matki.
3. Wyjątek stanowią:
- sytuacje terminalne.
- karmienie piersią przez matki z internatu,
- okres przysposobienia rodziców do przejęcia opieki nad dzieckiem w domu
(niezbędne 2-3 dni przed wypisem) .
4. Zakaz obowiązuje do odwołania.
$2
1.Kierownicy klinik, Pielęgniarki/Położne oddziałowe zobowiązane są do poinformowania
podległego personelu o wprowadzonym zakazie odwiedzin i umieszczenie takiej
informacji w miejscu widocznym dla rodziców.
2.Personel medyczny zobowiązany jest do informowania rodziców o całkowitym
zawieszeniu odwiedzin w wymienionych klinikach.
3.Kierownicy Klinik wykonujących świadczenia w zakresie opieki nad noworodkiem
ponoszą odpowiedzialność za prawidłową realizację wprowadzonych zasad i nadzór nad
ich przestrzeganiem.
$3
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z upowąż feni ektora
ż wała Matki Polki”
acieja Banacha
Zacl 'pź 1 iwj
dr nu fed. Ewa Kc
SARZE? M PRGUŻUJĘ FIE sTr' a
s NPA ABE AW LEGE MAGPRRC" i LTEML AMM WAW:
i 8 BIE AMA SL ATS x 3
wę śiopyrcajia « d606 oesie w zdbozwiną wmyzfka . =pm o =
+1: ERA znac FEREŃDY 17 ROłaRAATEIAJE TWĄ Z zaw
BOZE „janicaiae ZB m: 6 EAWLEE SEZ: ST ul rza i z 1 włozaą 7
arki tzn ty! ajeiiezącw UR r nzjsk „stałamuj I psiastybiąi toopicae laj *
rAPA sęk anna Tomy WÓstnika «|= wa Fitz ap: rakayniurpyje zo
TA a i Szyjka | "|
| - a
ab y ;
HEYEFU Bania Aya Oak RAJA r OLA <ZdEF salę odka rurowy. W
2." «Mdimtwnaa , tadklskdnaka I znus oatnwny A 4 ted dł ród 2 zHeRÓYŚ Żak! I ky ę
HĘNE 11, zmia, | BaFoT. 4 .jysągiuka alozierma ine "iztOg Ik 4 lz: Panpikiźć ;
ikon Awiw Et pal pmzwnay FET" "zssEE ' "fedazj
Sł AG AP Big ki £-
| ; „nzi SUSZAŚN fa ud y= |
| „Aiżritgim: R GZMieE naj psŁisaj UBiLILr
uBtól e we żkrzzsh ad isp ZKe%zizoi: "ri marza: LALĄ SFEKJ Ofidn |
| |memywby ko lókniaea a:
ai Uk raf gu 205 „BCE A AA, ż;
| RIN śe Pa jc SOA dd usu ok „kin gaci |
mal wBmiNanie E dóhinin: <Quuika mytuomówemu | ubi mą. węałtadiycy ń
zam iu ok "r |%: koeirero Fir asrzaltu -
aatiymiliez *« www wd-rzwdy| wb Je FREY HSW = Oi ieczastria wwo ty
| „Mwi=pl I ru AA PAŁAZ r UNŻĘTÓA. smdkidieg
Rowiwidwóh Bax uzitie mrotćly uśnocdkiwh so | mika łya Mei pea i.
161: ralóabracj 1 e. Randy tęcji. "aa "Po „| „Riegkk, pac iklsz,. |
| | peiueznawtodsą Aj, = |
ają miły wt zi KLAMKI dada |. . >
modach ku | | | a
FA EEE i wat e | | s "aa
"a EFRR, TA 5 |=
Raf - „=
| Mlini 2) Rz: o u o o u m „=
mg B_ > a a ; e .
; j s e.
=
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 40/2020 R.
DYREKTORA INSTYTUTU "CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI"
Z DNIA 24 MARCA 2020 R.
w sprawie: rozszerzenie zakazu odwiedzin w związku z rozprzestrzenianiem się
zakażeń koronawirusem COVID - 19 w oddziałach, w których
hospitalizowane są dzieci
W związku z narastającą liczbą zakażeń COVID-19, mając na celu zapewnienie
bezpieczeństwa dzieci, rodziców oraz personelu medycznego.
poleca się co następuje
g1
|. Z dniem 24 marca 2020 r. wprowadza się całkowity zakaz odwiedzin dzieci w Klinice
Endokrynologii i Chorób Metabolicznych. Zakaz obowiązuje do odwołania.
2. Ulega zmianie organizacja odwiedzin dzieci hospitalizowanych w budynku pediatrycznym
w następujący sposób:
a) do klinik pediatrycznych mogą wchodzić tylko rodzice posiadający przepustkę,
b) odwiedziny są możliwe tylko między godz. 12:00-15:00 .
c) rodzic każdorazowo wypełnia ankietę. taką samą jaką wypełniają pacjenci
przyjmowani do ICZMP w Działach Przyjęć. Ankietę należy włączyć do historii
choroby dziecka.
$2
1. Personel medyczny Działu Przyjęć B odpowiada za ocenę wypełnionej ankiety oraz pomiar
temperatury.
2. Powyższe ustalenia nie dotyczą Kliniki Intensywnej Terapii i Wad Wrodzonych Noworodków i
Niemowląt, gdzie obowiązują ustalenia zawarte w Poleceniu sł. nr 39/2020.
3. Pozostają w mocy wszystkie dotychczasowe ograniczenia, wprowadzone poleceniami lub
zarządzeniami Dyrektora, o ile nie zostały zastąpione innym wewnętrznym aktem
normatywnym.
g3
l. Kierownicy klinik, Pielęgniarki/Położne oddziałowe wymienionych klinik zobowiązane
są do poinformowania podległego personelu o wprowadzonych ograniczeniach
odwiedzin i umieszczenie takiej informacji w widocznym dla rodziców miejscu.
2.Kierownicy Klinik ponoszą odpowiedzialność za prawidłową realizację wprowadzonych
zasad i nadzór nad ich przestrzeganiem.
$3
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
j b n med. Maciej Banach
NEPE_EE
„a, a
"F.E_ >.
- "i = = u
"aLo
1 s sa
| A SZRCŁ RYGTWZCNŻY AMFZY RUM AL s a
-DAJ04 Dfraki ateraz RORTWTY UTFCTTECH shoraaaóg o
„A 05 ADĄABE 22 2iML X =.
b milęrionówzywa » dlugie pr ażydia tę aniisto AROSTRMOTAI LSACZANA TE "m -
kapa w Jiókiw 62 «10 zmimÓzznęaj prada | |. 5.
| aka 14 szkic Orzlga rad s.
Fsinarapa nem uB dzi £ "AIIERK prize pfrwi! BezaiTaŻ i pokazem. Hej |
„Tem, Ml aa „ONO SE we ALEZ: „KNT: sdaaaczygya
<UeqEEKŃ wita Kara", | ||.
a ią m.
AaeLE, = Gre zzóweńb twą qiizzyahęc qikzmalięc: ls goła Ha - RCETNESNETEJE
Duklhwksw ść. sys gel SAAS uł kwadra 3 Pęd padka
jocrea mewa udżpzzykikwdiąicai iówchi af a róka. ewyjeiy w sitadem jąkikh :
dz ERAT a
Ame apióżą qoekieżnie ye SEM ddakujkiwe rążni Śri zyaisry Ao! Ele 457
WINI=RZTH Kegogahenn * dięł railseeh pi qóskodikty Ka 2.
_ kitapst „adiaiogym piej „dy dać zodłik srokuyęz rEgWĘł LiłA 11,
Lae nh ryzęte stuliz M. KA, tmpeat dreódiaiy m r. „4 oboitrar zk
| | o suty słzew |:
- o | ; £7 s EM
fon zn <Bidie zgodą pe. — 5% A alalirezcgky $ł 2; pry wiat groocęłena fauwmh a. -
„WETA e
+ aófinnoga? AęEŻOÓE JOB | oś pdykte PLEJ pocuh łn samy zdal pić sz
| „AÓFF 1 © sireminf « pzwa AohęA póz WST „U ark"
su] uiróęew AGR >NTUAPAECYA m TSWAAGH (FrUAZKAKŻI tyko TH PAGE 8 sórin LE
Mmeżiką ssPEMieRawY"qemi saokyjsekY vara mn..ó ..umagraklmaśnicwai .
murpwie.
| i -
wanpłowyży *biulĄ dyogeni, 0-0, u1 gzółkjskje wii, Tur dł oj PLieiązih £ I
rme dętejmyśna 0 Hbćtrom zka Żusasanowaier |, ba w 2
Bzqquit wazytey ady TLB A ŻĘRAREIDE KAI SLE AAEA = 2 UELEGWYA
Azęńsbaiwyza gziępbza ErwiKAZTĄ A Jedi Dycydy wu.279 de = gesrzotuiż |
; Ą | afżza prod 28 bo, PURUĘBRAZ : s
= ż3 = . -
jitegigiwą lesigi £ napi 2 r Żusż2 W iEdrodzEE
sz = ax?
„
o
i.
s"iEĘEE
..-
o
10
r»
POLECENIE SŁUŻBOWE NR 43/2020
DYREKTORA INSTYTUTU „CENTRUM ZDROWIA MATKI POLKI”
Z DNIA 27 MARCA 2020 R.
w sprawie: okresowej zmiany przeznaczenia pomieszczeń Kliniki Pediatrii,
Immunologii i Nefrologii
W związku z narastającą liczbą zakażeń wirusem COVID-19, mając na celu
zapewnienie bezpieczeństwa dzieci, rodziców oraz personelu medycznego,
poleca się, co następuje:
$1.
_ W Klinice Pediatrii. Immunologii i Nefrologii wydziela się część Kliniki ( tzw.
odcinek dzieci młodszych) na potrzeby hospitalizacji pacjentów do diagnostyki w
kierunku COVID — 19.
Pacjenci zgłaszający się do Działu Przyjęć z podejrzeniem zakażenia koronawirusem
SARS CoV - 2 do czasu wykluczenia/potwierdzenia zakażenia powinni być
hospitalizowani w wydzielonej części Kliniki Pediatrii. Immunologii i Nefrologii. a w
przypadku niewydolności oddechowej wymagającej sztucznej wentylacji do Kliniki
Anestezjologii i Intensywnej Terapii Medycznej.
. Personel w Dziale Przyjęć oraz w wydzielonej części Kliniki zobowiązany jest do
stosowania środków ochrony osobistej do czasu wykluczenia u pacjenta zakażenia
koronawirusem.
$2.
. Zobowiązuje się Kierownika Kliniki Pediatrii. Immunologii i Nefrologii do
udostępnienia sal chorych w wydzielonym odcinku dla potrzeb pacjentów z
podejrzeniem zakażenia COVID — 19.
Zobowiązuje się Kierownika Działu Przyjęć oraz Położną Oddziałową do zapoznania
podległego personelu z ustalonym trybem postępowania i nadzoru nad jego
prawidłową realizacją.
. Nadzór nad wykonaniem postanowień zawartych w poleceniu powierza się Z-cy
Dyrektora ds. Lecznictwa.
$3.
Polecenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
tięfua. LĘr=<toTA
| A Tdzówia Matii Polki"
Jr 18 Bańiacha
(aboórń Hy Lecznictwa
dr n. medź Ewa Kali
ŻĘ
OGAÓTZ FT TWOWEŃNAY 4/5 Ki TPR
ESTE MPAA ŁPOTURIA UŻYTEJ, «De Pelny JWyp ię a= ża *
AOR ARABENE AIFIK: 4
rzeki Jorma der. piwa swą ula Biepranczeą Nati) "niędekieeah aiz ze ry ;
true A Tez anaacszi
">,omassze
e sa
|. „złe *
- u =
Pa
02 _ M
„mk u -al-- _ :
o
= - - „
z
dzi ża ujęcia BLEYTE piascia maż KRA «wowem < adw: Fo:
* tra) roiak A zET; ERY, winybary „ye Ł. ts zę! prżd =TFMILATHRĘ | *
| dona iauE wuj "
M o
„ŻA — RETE. Ryu ge da! Hrpat Aku mal gan eo ti wuzek z-kRĘ 7 | -
s. grey o Aa sGósiAekić WOELIPO -- uży Hlmdm "narafu zamypiay ©
Gieyiwzrajć | . |.
ZE wota SEBA NĄ 1 „zB ira ieuz r RUEWAa" Kreamij =
św agiianą zuzńs34ę tiny kłuasaje e Latzzh U PWAKASE | 2,,*
AA aeawiigy, | Uznany „eq | BEE „sda Funk: 2 1.0 IT IRSsG. RU K2EJSTKI |
am] R my „aięzeć pda. opka Dary | Abia z | 7
; adacnytot sięna! sQl Fepskf | yte skiy 4. 0
TER meygeenytcz IiE: rdr dka ho WL ań, FekasLi a» |simate AS >
Sdposem Raja ET EA płeżz ch yt Gu z kler st uritrierreśie a,
u a.
(4 uyaófs=" a ugpeu cad lrytyh świ sosu RX "sk wiypiiw=nhyS +. |
= KUBIE] wata ib wiek ssniadkyk w n.. „= św zikonujatowe >.
| i UZESPOPZUNCEBNE SE =
zkurozejci ch paedaiydkj riaeei Wa zĄcFĘ (ul lire X a grmacaAAkUh sk a
iy,.| tsi uazie € Emira ion mę męmdcHe „ dowusre ulewy -* * |
FW: 33 lig : o
4a jęka | puhagufarj 2. Hięrzanui = A AsE .aamite urz «ezlmukit A” -.
| FA -GSKC! „kugiw at ma
"8; rom
; obr waza ek gbnefzir zawzzhaH 31 .*
- „i ga a
"=tihru 0 -
Ea m 4
z
uu =
Instytut "Centrum Zdrowia Matki Polki ”
Klinika Neonatologii
Kierownik Kliniki dr hab. n. med. Ewa Gulczyńska prof. ICZMP
Lekarz Naczelny ds. Położnictwa
93-338 Łódź, ul. Rzgowska 281/289 tel. +48 +42 271-10-41
6 marca 2020 roku
Wytyczne dotyczące dotyczące za obiegania zakażeniom i kontrola choroby
korona wirusowej 2019 (COVID-I 9) u noworodków.
Dotychczas nie wiadomo. czy noworodki z COVID-19 są narażone na zwiększone ryzyko
poważnych powikłań. Brane jest pod uwagę potencjalne ryzyko transmisji wirusa po
urodzeniu poprzez kontakt z zakaźnymi wydzielinami dróg oddechowych.
Aby zmniejszyć ryzyko przeniesienia wirusa wywołującego COVID-19 z matki na
noworodka. należy rozważyć czasowe oddzielenie (np. oddzielne pokoje) matki, u której
potwierdzono COVID-19 lub PUT - persons under investigation (w trakcie obserwacji i
diagnostyki) od dziecka, do czasu kiedy można zakończyć stosowanie środków ostrożności
zmniejszających ryzyko potencjalnej transmisji wirusa od matki.
https: www.cde.gov/coronavirus/2019-ncov/hepiinpatient-obstetric-healthcare-guidance html
PUT - persons under investigation
PPE - personal protective equipment
zedstawiono rozważani z4ce fymczasowej separacji matki od dziecka:
Lekarze powinni omówić z matką ryzyko i korzyści wynikające z tymczasowego oddzielenia
matki od dziecka.
Powinien być dostępny osobny odizolowany pokój dla dziecka, dopóki jego status pozostaje
Jako PUT. Należy rozważyć ograniczenie liczby odwiedzających, z wyjątkiem zdrowego
rodzica lub opiekuna. Odwiedzających należy pouczyć, aby nosili odpowiednie środki
ochrony osobistej, w tym fartuchy, rękawiczki. maskę i ochronę oczu. Jeśli obecna Jest inna
zdrowa osoba z rodziny lub członek personelu niezbędny celem zapewnienia opieki (np.
badanie lekarskie, pielęgnacja, kąpiel) i karmienia noworodka, także te osoby powinny
zastosować odpowiednie środki ochrony osobistej.
Dla zdrowych członków rodziny odpowiednie środki ochrony indywidualnej obejmują
tartuchy, rękawiczki, maskę na twarz i ochronę oczu.
W przypadku personelu medycznego zalecenia dotyczące odpowiednich PPE zostały
przedstawione w Zaleceniach dotyczących zapobiegania i kontroli zakażeń ( Intection
Prevention and Control Recommendations).
htips://www.ede.gov/coronavirus/2019-ncov/infection-control/'contro|-recommendations.html
Decyzja o zakończeniu tymczasowej separacji matki od dziecka
Decyzja o zakończeniu tymczasowej separacji matki od dziecka powinna być podejmowana
indywidualnie w porozumieniu z neonatologami i specjalistami chorób zakaźnych. Decyzja
powinna uwzględniać nasilenie choroby, oznaki i objawy choroby oraz wyniki badań
laboratoryjnych w kierunku COVID-19.
Rozważania o zaprzestaniu tymczasowej separacji są takie same, jak zaprzestanie stosowania
środków ostrożności opartych na transmisji u hospitalizowanych pacjentów z COVID-19.
Proszę zapoznać się z tymczasowymi i uwagami dotyczącymi postępowania u
hospitalizowanych pacjentów z COVID-19.
Przed rozważeniem zaprzestania stosowania środków ostrożności związanych z transmisją
potrzebne są ujemne wyniki rRT-PCR które pochodzą z co najmniej 2 kolejnych zesiawów
wymazów z jamy nosowo-gardłowej i gardła i są pobrane w odsiępie co najmniej 24 godzin
od pacjenta z COVID-19 Aby spełnić ten wymóg, potrzebne są w sumie cztery próbki ujemne.
https://www.edc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/disposition-hospitalized-patients.html
Wytyczne dotyczące karmienia piersią
Podczas tymczasowej separacji matki, które zamierzają karmić piersią, powinny być
zachęcane do odciągania mleka z piersi w celu stabilizacji i utrzymania laktacji. Jeśli to
możliwe, należy zapewnić dedykowany laktator. Przed odciąganiem mleka matki powinny
stosować właściwą higienę rąk.
Po każdej sesji odciągania wszystkie części mające kontakt z mlekiem powinny być
dokładnie umyte, a cała pompa powinna zostać odpowiednio zdezynfekowana zgodnie z
instrukcjami producenta. Tak odciągniętym mlekiem noworodek może być karmiony przez
zdrowego opiekuna
z
NE OWATOLOGIK=— 17
ŻE Jństy CZMP' CZ 7
qf hab. n. med Gułczyńska
0 MP
Instytut „Centrum Zdrowia Matki Polki”
Samodzielna Sekcja Higieny Szpitalnej
93-338 Łódź, ul. Rzgowska 281/289
tel.: 42 271-15-32, 42 271-15-33, e-mail: biuro36Q©iczmp.edu.pl
ŁÓDŹ 18.03.2020r.
OGÓLNE ZASADY POSTĘPOWANIA DLA PERSONELU INSTYTUTU W PRZYPADKU
HOSPITALIZACJI PACJENTA Z PODEJRZENIEM/ROZPOZNANIEM ZAKAŻENIA
KORONAWIRUSEM
CEL: zapobieganie przeniesienia zakażenia poprzez przecięcie dróg szerzenia
się zakażenia
Zasady przygotowania personelu do pracy w przypadku przyjęcia/hospitalizacji
pacjenta z podejrzeniem/rozpoznaniem zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2
Przygotowanie pomieszczenia i jego wyposażenia w którym przebywa pacjent z
COVID — 19. — dekontaminacja pomieszczeń, postępowanie z brudną bielizną oraz
odpadami medycznymi
Zasady postępowania dla pozostałego personelu
Zasady postępowania z pacjentem — transport
Zasady przygotowania personelu do pracy w przypadku
podejrzenia/rozpoznania zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2:
Bezwzględne przestrzeganie higieny rąk — praca personelu bez biżuterii, zegarków,
krawatów, identyfikatorów na „smyczy” itp.
Paznokcie krótko obcięte, bez sztucznych powłok na płytce paznokciowej
Polityka ubraniowa — zasada „nic poniżej łokcia”, krótki rękaw odzieży
Przestrzeganie 5 momentów higieny rąk wg WHO — dezynfekcja rąk
Dezynfekcja kilkukrotna w ciągu dyżuru długopisów, telefonów komórkowych itp.
Dezynfekcja stetoskopów po każdym użyciu
Na dyżurze musi być wyznaczona osoba wśród personelu do informowania o
zasadach obowiązujących w Klinice dla innego personelu wchodzącego do Kliniki
Jeśli nie ma wentylacji mechanicznej w Sali izolacyjnej, zaleca się stosowanie
przepływowych urządzeń dezynfekujących powietrze dopuszczonych do użycia w
obecności ludzi;
ŚRODKI OCHRONY INDYWIDUALNEJ ( ŚOI ) muszą być dostępne na stanowisku
pracy, codziennie inwentaryzowane oraz sprawdzane( uszkodzenia,
zanieczyszczenia )
e Pracownicy muszą mieć bezpośredni dostęp do środków ochronny
indywidualnej ( ŚOI)
e Każdy z pracowników musi wiedzieć do czego są przeznaczone
e Indywidualne środki ochrony pracownika — fartuch/kombinezon, maseczka i
czepek chirurgiczny, gogle/przytbice, ochraniacze na buty, rękawice — są
"
e Maska chirurgiczna zapewnia ochronę przez maks. 1 godzinę od nałożenia —
zapobiega rozsiewaniu drobnoustrojów przez osobę ją noszącą, chroni osobę
noszącą maskę przed fizycznym narażeniem na np. rozprysk materiału
biologicznego, nie chroni osoby noszącej maskę przed aspiracją bioaerozolu
zawierającego drobnoustroje (w tym wirusy).
e Półmaska filtrująca typu FFP2 lub FFP3 zapewnia ochronę przez maks. 8
godzin od nałożenia. (jeżeli producent nie wskazuje inaczej) — chroni osobę
noszącą przed aspiracją bioaerozolu (FFP2=N95 — chroni w 95 % przed
przenikaniem, FFP3=N99 — chroni w 99 % przed przenikaniem).
© Dopuszcza się „ zestawy do procedur wysokiego ryzyka” jako środki ochrony
indywidualnej stosowane w opiece nad pacjentem zakażonym korona
wirusem
Załącznik nr 1 — zakładanie i zdejmowanie odzieży ochronnej
e Indywidualną odzież ochronną po użyciu należy umieścić w pojemniku o
sztywnych ściankach koloru czerwonego ( bez kontaktowe usuwanie odpadów
) - kod wysoce zakaźnego odpadu 18 01 03
Przygotowanie pomieszczenia i jego wyposażenia w którym przebywa pacjent z
COVID — 19 - dekontaminacja pomieszczeń, postępowanie z brudną bielizną oraz
odpadami medycznymi:
jeśli nie ma wentylacji mechanicznej, zaleca się stosowanie przepływowych urządzeń
dezynfekujących powietrze dopuszczonych do użycia w obecności ludzi w Sali
izolacyjnej oraz w śluzie brudnej;
w pomieszczeniu znajdują się tylko niezbędne sprzęty ( stetoskop, aparat do
mierzenia ciśnienia, termometr, pulsoksymetr, zestaw do resuscytacji, zestaw
narzędzi i wyrobów medycznych do zaopatrzenia pacjenta z urazem, telefon, dostęp
do gazów medycznych, dostęp do diagnostyki radiologicznej oraz laboratoryjnej — do
pobrania krwi, wymazów i innych ), w pobliżu lub w wydzielonym pomieszczeniu
może znajdować się kardiomonitor / aparat EKG
w wyznaczonych, newralgicznych punktach pomieszczenia umieścić preparaty do
dezynfekcji rąk
wietrzyć pomieszczenie kilkukrotnie w ciągu dnia, jeżeli można
usunąć zbędne przedmioty z pomieszczenia oraz ze ścian( naklejone informacje)
pojemnik na odpady medyczne uruchamiane bez użycia rąk — minimum 2 szt.
1 — w sali izolacji,
2 — w śluzie brudnej (lub przy wejściu do pokoju izolacji, jeśli nie ma śluzy). Odpady
gromadzimy w workach/pojemnikach koloru czerwonego, następnie pojemnik/worek
umieszczamy w większym pojemniku, który musi posiadać oznaczenie zgodnie z
procedurą PP/1 — Ś0 — Gospodarowanie odpadami
stelaż na bieliznę skażoną wielorazową jeśli jest w użyciu, otwierany bez użycia rąk
— z workiem samorozpuszczalnym + dostępny (tzn. umieszczony w miejscu, w którym
nie będzie narażony na skażenie) drugi worek stanowiący dodatkowe opakowanie
zewnętrzne w kolorze pomarańczowym — worki rozpuszczalne - do pobrania z
magazynu bielizny,
pojemnik/kontener na skażony drobny sprzęt wielorazowy — wyłożony czerwonym
workiem do transportu zawartości do Centralnej Sterylizatorni — zabezpieczony
przed przypadkowym otwarciem. Zgodnie z informacją z Centralnej Sterylizatornii z
dnia 19.03.2020 rok, umieszczonej w Intranecie w zakładce organizacja,
10.
11.
154
13.
14.
5.
16.
R
pojemnik/kontener na skażone obuwie — wyłożony workiem foliowym do
transportu zawartości do Centralnej Sterylizatorni — zabezpieczony przed
przypadkowym otwarciem. Zgodnie z informacją z Centralnej Sterylizatornii z dnia
19.03.2020 rok, umieszczonej w Intranecie w zakładce organizacja,
stanowisko do higieny rąk w pełni wyposażone ( dozownik na mydło płynne,
preparat alkoholowy, podajnik na ręczniki jednorazowego użycia, kosz na zużyte
ręczniki jednorazowego użycia wyłożony kolorem czerwonym, piktogramy z techniką
mycia/dezynfekcji rąk — w sali izolacyjnej oraz w śluzie,
dostęp do toalety — najlepiej w obrębie pokoju izolacji, bez potrzeby opuszczania
pomieszczenia przez pacjenta lub wydzielona toaleta w obszarze wydzielonym od
ogólnodostępnej części szpitala lub jednorazowe naczynia sanitarne ( kaczka / basen).
drzwi do sali izolacji — zamknięte.
oznakowanie pomieszczenia —piktogram zgodnie z procedurą izolacji powietrzno-
kropelkowej.
bielizna —
e bielizna jednorazowa — traktować jak odpad medyczny zakaźny 18 01 03;
e bielizna wielorazowa — traktować jak bieliznę skażoną, w tym poduszki, koce,
materace itp. — transportowana w dwóch (worek rozpuszczalny umieszczony
w worku koloru pomarańczowego).
Podczas hospitalizacji pacjenta z zakażeniem korona wirusem:
e personel sprzątający dokładnie dezynfekuje powierzchnie i sprzęt — dezynfekcja
co 2 h (np. o parzystych godzinach), w szczególności powierzchnie dotykowe:
klamki, gałki, przełączniki, włączniki, poręcze, oparcia krzeseł, blaty robocze,
przeszklenia itp. oraz toalety,
e do sprzątania powierzchni należy stosować wydzielony sprzęt — wózek do
sprzątania, nakładki bawełniane, jednorazowe ściereczki do sprzątania,
e personel sprzątający musi stosować odzież ochronną podczas wykonywania prac
dezynfekcyjnych i myjących,
e nie stosujemy preparatów do dezynfekcji powierzchni w postaci aerozolu.
Dezynfekcja powierzchni tylko metodą przecierania na mokro.
Po wypisie pacjenta z zakażeniem koronawirusem:
wyłączyć z funkcjonowania pomieszczenie, w którym przebywał pacjent,
nie wchodzić do pomieszczenia bez ŚOI. Obowiązują zasady gruntownej dezynfekcji
pomieszczenia,
zdezynfekować i umyć wszystkie powierzchnie w pomieszczeniu (powierzchnie
pionowe, poziome, meble, sprzęt użytkowy, aparatura medyczna) — po dezynfekcji
może być ponownie używane,
wywietrzyć pomieszczenie, można zastosować dodatkowo metodę dezynfekcji przez
zamgławianie lub też przeprowadzić naświetlanie lampą UV,
zdezynfekować drogę dojścia do sali izolacyjnej oraz wszystkie powierzchnie
dotykowe (poręcze, klamki, lady itp. — wszystkie powierzchnie, których pacjent mógł
dotknąć),
ustalić , czy personel zajmujący się pacjentem był odpowiednio zabezpieczony i czy
miał bliski kontakt z pacjentem, informacje przekazać na piśmie do Samodzielnej
Sekcji Higieny Szpitalnej:
e personel mający bezpośredni kontakt z pacjentem bez zabezpieczenia w środki
ochrony indywidualnej powinien zostać odsunięty od świadczenia pracy do
czasu uzyskania informacji o wyniku testu pacjenta, personel pracujący w
zabezpieczeniu nie wymaga odsunięcia od pracy na 14 dni, ale obowiązuje
samoobserwacja.
Zasady postępowania dla pozostałego personelu:
wszystkie osoby wchodzące do sali izolacyjnej ( konsultanci ) muszą stosować środki
ochrony indywidualnej oraz przestrzegać higieny rąk ( dezynfekcja ),
pracownicy transportu wewnętrznego do transportu odpadów medycznych wysoce
zakaźnych i bielizny skażonej muszą zakładać Ś0I ( 1x użycia fartuch ochronny,
rękawiczki oraz maska chirurgiczna),
należy zachować szczególną ostrożność przy transporcie, aby nie doszło do otwarcia
pojemników. Nie rzucać pojemnikami. Jeśli pojemnik jest ciężki — wykonywać
czynności transportowe w dwie osoby,
po rozładowaniu odpadów medycznych/bielizny skażonej wykonać dezynfekcję
wózków transportowych, zdjąć odzież ochronną zgodnie z procedurą (traktować ją
jak odpad medyczny zakaźny 18 01 03), zdezynfekować ręce
po odbiorze odpadów i bielizny z magazynów wózek oraz powierzchnie magazynów
zdezynfekować preparatem dezynfekcyjnym o szerokim spektrum działania
Zasady postępowania z pacjentem — transport np. do Działu Diagnostyki Obrazowej
Należy poinformować personel transportu wewnętrznego i Działu Diagnostyki
Obrazowej o zagrożeniu epidemicznym związanym z kontaktem z pacjentem z
podejrzeniem lub rozpoznaniem zakażenia SARS-CoV-2
pacjent przed opuszczeniem Sali izolacyjnej musi mieć założoną szczelnie na twarz (
usta i nos ) maskę, po założeniu maski pacjent może opuścić pomieszczenie izolacji
osoby uczestniczące w transporcie muszą być wyposażone w Ś0I
personel opuszcza pokój izolacji (zgodnie z zasadami zdejmowania ŚO!) i zakłada
nowe środki ochrony indywidualnej, transportuje pacjenta do miejsca docelowego
Załącznik nr 1
ZESTAW — Z FARTUCHEM JEDNORAZOWYM — zestaw do procedur wysokiego ryzyka —
zgodnie z informacją z dnia 17.03.2020 roku umieszczoną w Intranecie zakładka
organizacja
ZESTAW — Z KOMBINEZONEM
A.
KOLEJNOŚĆ ZAKŁADANIA ZESTAWU Z KOMBINEZONEM :
Zakładanie ŚOI przed śluzą
usiądź na krześle, zdejmij obuwie
ostrożnie umieść nogi w nogawkach kombinezonu, załóż buty, załóż ochraniacze na buty
wstań, podciągnij kombinezon do pasa, umieść ręce w rękawach i naciągnij kombinezon na
ramiona
załóż maskę, okulary lub gogle (jeśli w użyciu są przyłbice zakładaj je po naciągnięciu na
głowę kaptura)
naciągnij kaptur na głowę ( założyć przyłbicę)
zasuń kombinezon do samej góry
załóż parę rękawic zakrywając nadgarstek oraz rękawy kombinezonu
KOLEJNOŚĆ ZDEJMOWANIA ZESTAWU Z KOMBINEZONEM:
Zdejmowanie w śluzie przed pomieszczeniem izolacji
IŚO — za wyjątkiem maseczki ! — zdejmij przed opuszczeniem pokoju izolacji lub obszaru
opieki, najlepiej w odległości ok. 2 m od pacjenta (jeżeli pacjent jest nadal w sali izolacji) lub
w śluzie (traktowanej jako brudna), oddziełonej drzwiami od pokoju izolacji, po ich
zamknięciu i wyrzuć do kosza na odpady medyczne wysoce zakaźne 18 01 03
podczas zdejmowania ŚOI zachowaj szczególną ostrożność — nie dopuść do zanieczyszczenia
krzyżowego między skażoną powierzchnią ŚOI a skórą, włosami, nie wzniecaj pyłu,
bioaerozolu
nie zdejmując rękawic zdejmij przyłbicę (jeśli używana — jednorazową umieść w pojemniku
na odpady medyczne wysoce zakaźne 18 01 03*, jeśli jest wielorazowa — wrzuć do pojemnika
na skażony sprzęt), powoli odchyl kaptur do tyłu uważając aby nie dotknąć głowy, włosów,
twarzy
umieść obie ręce za plecami i pociągnij za rękawy aż do całkowitego ich zdjęcia
zdejmij ochraniacze na buty, zsuń kombinezon do końca (uważaj aby nie skazić spodniej
odzieży)
umieść ostrożnie ochraniacze na buty i kombinezon w koszu na odpady medyczne wysoce
zakaźne 18 01 03
zdejmij rękawice (umieścić je w koszu na odpady medyczne wysoce zakaźne 18 01 03*),
zdezynfekować ręce
zdejmij ostrożnie okulary/gogle (jeśli używane) nie dotykając eksponowanej (przedniej)
części tych elementów (czaszy maski, okularów), umieść je w pojemniku na odpady
medyczne zakaźne 18 01 03 lub jeśli okulary/gogle są wielorazowe — wrzuć do pojemnika na
drobny sprzęt skażony, „ponownie zdezynfekuj ręce
zdejmij mask iu j j) — umieść ją w
pojemniku na odpady medyczne zakaźne 18 01 03, wykonaj dezynfekcję rąk
3
- PAD ORNEAA AWA AbraCiKWEBA, GdGACJEA A | o
STR -1<-kleZ WA=deinY: |
; 25 ue ową” =; głomitżą Lóglu: *
si GEJ SO TE ŻAM: „ZA IF 5 LTE HERY Su "| JAY WTZ ©
misa zwi (rż eli Freed POPENNNENCE TEA w [USER AK =
RETE
Fanny „Logióżż, dł raki 1 ję ów ga edia mi LEA: *Ff=W="u jwetm złą. - |
MUALST ar Ef
fpalókę wę dynia 3 gar sp, uskiae |rgparSa. *
pyt ea yikrOd REY w i
WARNA Paid ku zali liry: |RAŹjoy ód 4
| RIETYAYSY EKO ARRAL ARTE.
> Nycz PPRGROACEJŃ M Leon SPAT KO A AJ my Dyni az =
buen dir ze dcą rar znim koo a - faz zen wi 1 |.
d dftaksi ie 47 Ubozjrz Lryey tóiejkoożcóy da. 51 L Hi toagzipe WelyE a zknęa
Miżą fpóst dozna ża wieze iciwskua | DA Tenseeaniaz"! oięcki re
38 Ly wiCHĄAŃ FAN Barry iEL A EeJkA GA 1141 Cd 1a gt» wi grałędi az.
iu rzepa mia Saząci zt orzdfąca So=yzjor. 10H BŁARCAPJ sk BĄK -
sady kaaSŻiA W” ora gain „m, patio pigłtnwz wryta
NETU
iflan Keq w Emar Pzuznąteić .. mażaręt w Zar jołyb yz fele. Ann IĘB KAIR Mt z
UB =la bi owy zyje —, BŚ „*LĄ LIGL GARE UW | "czynu A MAS
„Tee Amora” „yn „atwo aż wygnał toć 1411-4„ifę oni, „Azónilk nu
jom
Lazzkta Wi usjęsttaninć „u. wayoężno Sm ffocyco: ekra Mojęn odró 4 2
|sbuęe ży: 5 Męki GA mods totdeoń zn +
je Vabsh u
AORATPia moęanrantę si pia mi moROGEŚWEAKĄ qikioR akinpd r efrarjzrznówą PF
Er |WEE BeżmE=i
ARIAL KOI SCO H 7 - wykzci pimfeese KÓWA - tkT „AEC faja = o |
| "uj. ijłatu inych |.
ękarji. zawsz raw 4 (jrtopykwe Baez u ty, żę radu m ohirńdke ger =
wabęod a ylirzafy lu] See (z MN" aęrzi Ar 12.] BC
e at ia note © Saruńyalcia rez łrityworża 2 AMS M Lei M4 pęłewa
sgja talia zj lilteranij . . hal zręwymoye
e waż" -Meajsim, RAB ASAOLASNE Kia.
zgi pratęw; |łmwięw 05 68 BOSEARI wanbio oatni le „iluląya;
A ZWrę A „onaza [Bt a
-
DZ = a sa - e
| u porz a uAriż: o
.=xr
u
O
a, = = - = nu u
a o o :
Zn TT "u m..
e -
= e" =
-
sa
==