'

Treść

  • Wniosek o informację publiczną przez KatarzynaBatkoToluc

    Szanowni Państwo,

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP wnosimy o udostępnienie informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2. Zdajemy sobie sprawę z obecnego obciążenia personelu zarządzającego szpitalem. Nie chcemy zwiększać tego obciążenia. Jednocześnie widzimy, że szpitale potrzebują wsparcia społecznego, a informacja o problemach rozchodzi się dzięki sygnalistom. Naraża to osoby dbające o dobro pacjentów na dodatkowe konsekwencje. Potrzebna jest usystematyzowana informacja z wielu placówek. W związku z tym, dla dobra zarówno personelu szpitala, jak i zdrowia obywateli, wnioskujemy o:

    1) Informację u jakiej liczby osób hospitalizowanych w państwa placówce w czasie od 4 marca do daty otrzymania wniosku potwierdzono zakażenie wirusem SARS-CoV-2

    2) Informację ilu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 jest hospitalizowanych na dzień otrzymania wniosku?

    3) Informację jaka liczba osób, które zmarły w szpitalu od 4 marca do dnia poprzedzającego dzień wykonania wniosku, miało dodatni wynik testu na SARS-CoV-2?

    4) Informację o tym, czy w Państwa placówce funkcjonuje izba przyjęć /szpitalny oddział ratunkowy, w którym mogą być przyjmowane osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
    a) jeśli tak, prosimy o podanie nazwy takiego oddziału lub oddziałów,
    b) Jeśli tak, prosimy o udostępnienie dokumentu określającego procedury na wypadek konieczności przyjęcia takiego pacjenta na izbie przyjęć/oddziale ratunkowym.

    5) Informację czy przyjmowanie pacjenta z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa się w budynku placówki czy jest oddzielne miejsce wyznaczone do tego działania.

    6) Treść wszystkich dokumentów opisujących procedury na oddziałach i w poradniach szpitalnych oraz na blokach operacyjnych i porodowych, wprowadzone w placówce w odniesieniu do zagrożenia epidemicznego związanego z wirusem SARS-CoV-2 ,

    7) Informację o rodzaju środków ochrony osobistej, dostępnych w placówce: ich wykaz, ich ilość na dzień otrzymania niniejszego wniosku,

    8) Informację, czy w Państwa szpitalu przeprowadza się testy na obecność wirusa SARS-CoV-2?
    a) Jeśli tak to jaki to jest typ testu i jaki jest średni czas oczekiwania na wynik?
    b) Jeśli tak, to ile testów na obecność SARS-CoV-2 wykonano w szpitalu do dnia otrzymania wniosku?

    9) Informację, jaka jest procedura postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie SARS-CoV-2, w czasie oczekiwania na wynik testu,

    10) Informację czy wobec personelu zatrudnionego w Państwa szpitalu wprowadzono zakaz wypowiadania się o sytuacji w szpitalu, jeżeli tak to prosimy o udostępnienie treści komunikatu przekazanego personelowi szpitala.

    Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres {{EMAIL}}

    Członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
    Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski

  • Re: Wniosek o informację publiczną przez SAMODZIELNY PUBLICZNY SZPITAL KLINICZNY IM.PROF.ADAMA GRUCY CENTRUM MEDYCZNEGO KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO

    Dzień dobry,

    w odpowiedzi na wniosek w sprawie udostępnienia informacji przesyłam w
    załączeniu skan pisma.

    Z poważaniem,

    --
    Barbara Klatt

    Kancelaria SPSK im.Prof A. Grucy CMKP
    ul. Konarskiego 13, 05-400 Otwock

    tel/fax. +48 22 460 04 50

    e-mail: sekretariat@spskgruca.pl
    www.spskgruca.pl

    W dniu 2020-03-31 o 22:41, sprawa-20660@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

    Załączniki

  • informacja publiczna przez SAMODZIELNY PUBLICZNY SZPITAL KLINICZNY IM.PROF.ADAMA GRUCY CENTRUM MEDYCZNEGO KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO

    Otwock, dnia 4 czerwca 2020 r.

    Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny

    im. prof. Adama Grucy CMKP

    ul. Konarskiego 13

    05-400 Otwock

    Wnioskodawca:

    Stowarzyszenie

    Sieć Obywatelska Watchdog Polska

    Ul. Ursynowska 22/2

    02-605 Warszawa

    Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej doręczony
    dnia 01 kwietnia 2020 r. dotyczących wirusa SARS-CoV-2.

    na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
    publicznej (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1330 z późn. zm.) w odpowiedzi na
    złożony wniosek o udostępnienie informacji publicznej poniżej znajdują
    się odpowiedzi na Państwa pytania:

    1) Informację u jakiej liczby osób hospitalizowanych w państwa placówce
    w czasie od 4 marca do daty otrzymania wniosku potwierdzono zakażenie
    wirusem SARS-CoV-2

    Od dnia 4 marca do dnia 1 kwietnia potwierdzono zakażenie wirusem
    SARS-CoV-2 u 0 pacjentów.

    2) Informację ilu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 jest hospitalizowanych
    na dzień otrzymania wniosku?

    Na dzień 1 kwietnia hospitalizowanych było 0 pacjentów zakażonych
    SARS-CoV-2.

    3) Informację jaka liczba osób, które zmarły w szpitalu od 4 marca do
    dnia poprzedzającego dzień wykonania wniosku, miało dodatni wynik testu
    na SARS-CoV-2?

    Na dzień poprzedzający wykonanie wniosku, od 4 marca zmarło 0 pacjentów
    mających dodatni wynik testu na SARS-CoV-2.

    4) Informację o tym, czy w Państwa placówce funkcjonuje izba przyjęć
    /szpitalny oddział ratunkowy, w którym mogą być przyjmowane osoby z
    podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
    a) jeśli tak, prosimy o podanie nazwy takiego oddziału lub oddziałów,
    b) Jeśli tak, prosimy o udostępnienie dokumentu określającego procedury
    na wypadek konieczności przyjęcia takiego pacjenta na izbie
    przyjęć/oddziale ratunkowym.

    Nie, nie funkcjonuje w Szpitalu izba przyjęć, w której mogą być
    przyjmowane osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.

    5) Informację czy przyjmowanie pacjenta z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa
    się w budynku placówki czy jest oddzielne miejsce wyznaczone do tego
    działania.

    Przyjmowanie pacjentów urazowych z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa się w
    budynku placówki, z zachowaniem procedur określających postępowanie w
    takim przypadku.

    6) Treść wszystkich dokumentów opisujących procedury na oddziałach i w
    poradniach szpitalnych oraz na blokach operacyjnych i porodowych,
    wprowadzone w placówce w odniesieniu do zagrożenia epidemicznego
    związanego z wirusem SARS-CoV-2

    Procedury i ścieżki przesyłam w załączeniu.

    7) Informację o rodzaju środków ochrony osobistej, dostępnych w
    placówce: ich wykaz, ich ilość na dzień otrzymania niniejszego wniosku,

    Informacje zawarte są w załączniku w pliku excel.

    8) Informację, czy w Państwa szpitalu przeprowadza się testy na obecność
    wirusa SARS-CoV-2?
    a) Jeśli tak to jaki to jest typ testu i jaki jest średni czas
    oczekiwania na wynik?
    b) Jeśli tak, to ile testów na obecność SARS-CoV-2 wykonano w szpitalu
    do dnia otrzymania wniosku?

    Nie, w Szpitalu nie wykonuje się testów na obecność wirusa; próbki
    badane są przez zewnętrzne laboratoria

    9) Informację, jaka jest procedura postępowania z pacjentem podejrzanym
    o zakażenie SARS-CoV-2, w czasie oczekiwania na wynik testu,

    Procedura opisana jest w ścieżce nr 29.

    10) Informację czy wobec personelu zatrudnionego w Państwa szpitalu
    wprowadzono zakaz wypowiadania się o sytuacji w szpitalu, jeżeli tak to
    prosimy o udostępnienie treści komunikatu przekazanego personelowi
    szpitala.

    W Szpitalu nie wprowadzono zakazu wypowiadania się o sytuacji w szpitalu.

    Jednocześnie zawiadamiam, iż termin określony w art. 13 ust. 1 ustawy
    rozpoczął swój bieg na podstawie art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 14 maja
    2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w
    związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. 2020 r. poz.
    875) dnia 22 maja 2020 r.

    Dane osoby, która odpowiada za treść odpowiedzi: dr hab n. med. prof.
    CMKP Marcin Tyrakowski, dr hab. inż. Sławomir Chaberek

    Dane osoby, która udostępniła informację: Alicja Wanke-Stankowska

    Data odpowiedzi: 04.06.2020 r.

    /Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych
    (RODO) informujemy, że: /

    /1)//administratorem danych osobowych osób wnioskujących o udostępnienie
    informacji publicznej jest *Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im.
    prof. Adama Grucy CMKP *w Otwocku, adres: ul. Konarskiego 13, 05-400
    Otwock;/

    /2)//administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą
    się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych
    osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@spskgruca.pl;/

    /3)//administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. w celu wypełnienia obowiązku prawnego
    ciążącego na administratorze przewidzianego w ustawie z dnia 6 września
    2001 r. o dostępie do informacji publicznej;/

    /4)//dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na
    podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi administrator
    zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np.
    kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem,
    zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych)/;

    /5)//administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do
    państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;/

    /6)//mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w
    siedzibie administratora./

    /Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:/

    /1)//Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w
    przepisach prawa, tj. w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym
    zasobie archiwalnym i archiwach oraz w Rozporządzeniu Ministra Kultury i
    Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie
    klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów
    archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji
    niearchiwalnej//;;///

    /2)//przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich
    sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia
    skargi do organu nadzorczego/;

    /3)//podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do
    realizacji ww. celów. Konsekwencją niepodania danych będzie
    nierozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej;/

    4)/administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w
    oparciu o Państwa dane osobowe./

    Załączniki