Instytucja: 

MIKOŁAJKI

 Monitoring: 

Wnioski o informację o środowisku w 2023 - gminy, starostwa, urzędy marszałkowskie, GDOŚ, parki

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-07-09 12:43:41

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
1Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako wnioski o informację o środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji o środowisku, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.W 2023 r. wpłynęły dwa wnioski o udzielenie informacji o środowisku.
2Prosimy o podanie łącznej wysokości opłat za wyszukiwanie, przekształcenie informacji o środowisku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie, które organ naliczył w 2023 r. na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [dalej ustawa ooś].Organ nie naliczył opłat za przygotowanie, wyszukiwanie i przekształcenie informacji o środowisku.
3Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzą wykazy informacji o środowisku. Prosimy o podanie możliwych do skopiowania linków prowadzących bezpośrednio do prowadzonych wykazów.http://www.bip.mikolajki.pl/ochr srodowiska/decyzje post.htm
4Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub krzewu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit. f ustawy ooś.Rejestr wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzew lub krzewów w roku 2023 prowadzony był stacjonarnie w Urzędzie i umieszczony na ogólnodostępnej tablicy ogłoszeń
5Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji o środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.Inspektor ds. ochrony środowiska
6Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji o środowisku. Dla ułatwienia podajemy przykładowe obowiązki: - przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski, - koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), - prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji o środowisku, - redagowanie informacji do publicznie dostępnych wykazów o środowisku i/lub Biuletynu Informacji Publicznej, - przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji o środowisku przez urząd, - inne.Prowadzenie spraw związanych z realizacją przez Gminę Mikołajki zadań wynikających z : ustawy o samorządzie gminnym ustawy kodeks postępowania administracyjnego ustawy o ochronie przyrody ustawy prawo ochrony środowiska ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ustawy o odpadach o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach o rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew o obwieszczenia Ministra Środowiska w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz kar za zniszczenie zieleni o rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko o rozporządzenia Ministra środowiska w sprawie przedkładania marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejsc występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska. OO 000 o e Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. e Prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew i krzewów. Planowanie i nadzór nad realizacją nasadzeń zieleni na terenach gminnych. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji i wpisów do rejestru działalności regulowanej i zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych stałych i ciekłych. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za korzystanie ze środowiska. Opiniowanie przedsięwzięć wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze. Organizowanie prac nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów gminy (w tym strategicznych) związanych z ochroną środowiska, przyrody. Gospodarka odpadów powstających na terenie nieruchomości niezamieszkiwanych (zadania wynikające z ustawy o odpadach). Nadzór nad utrzymaniem czystości na terenie gminy m.in. poprzez nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy na utrzymanie czystości oraz wzywanie właścicieli prywatnych nieruchomości do utrzymania czystości i porządku na terenie ich nieruchomości. Przygotowanie zakresu rzeczowego robót dotyczącego utrzymania czystości i porządku w mieście oraz bieżąca aktualizacja w stosunku do potrzeb, kontrola i nadzór nad realizacją umowy na utrzymanie czystości oraz nasadzenia i pielęgnację zieleni. Wnioskowanie do Burmistrza Miasta Mikołajki o potrącenie należności za wadliwe wykonywanie prac przez podmiot gospodarczy utrzymujący czystość. Współdziałania w ramach ustalonych obowiązków służbowych ze: Starostwem Powiatowym w Mrągowie, Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, Warmińsko - Mazurskim Urzędem Marszałkowskim, Mazurskim Parkiem Krajobrazowym, Wodami Polskimi, policją, strażą pożarną, nadleśnictwami oraz jednostkami podlegającymi Burmistrzowi Miasta działającymi na terenie gminy Mikołajki. Przygotowanie sprawozdań, raportów i ewidencji wynikających z przepisów opisanych w pkt. 1 oraz przeprowadzanie kontroli ww. zakresie. Redagowanie pism i dokumentów. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Burmistrza lub Sekretarza

Treść

  • informacja publiczna przez MIKOŁAJKI
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z MIKOŁAJKI i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • image001_rMiOFyN.png
    • Inf._publiczna_RO.1431642024.pdf