STAROSTWO POWIATOWE
w Gryficach
Plac Zwycięstwa 37
72-300 Gryfice Gryfice dnia 27 czerwca 2024r.
WOA.1431.57.2024r.
RLiOŚ.604.3.2024
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek który wpłynął drogą email dnia 25 czerwca 2024r.,
do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Gryficach, dotyczący udostepnienia
informacji, na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(t.j.:Dz.U. z 2022r., poz. 902) uprzejmie informuję, że w zakresie podniesionych kwestii:
Kwestia 1: Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako wnioski
o informację o środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku. Chodzi o wszystkie
wnioski o udostępnienie informacji o środowisku, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną.
Odpowiedź: W roku 2023 do tutejszego urzędu wpłynęło 8 wniosków o udostępnienie
informacji o środowisku (5 wniosków złożonych przez platformę ePUAP, 1 wniosek drogą
email, 2 wnioski złożono bezpośrednio do urzędu);
Kwestia 2: Prosimy o podanie łącznej wysokości opłat za wyszukiwanie, przekształcenie
informacji o środowisku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie, które
organ naliczył w 2023 r. na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [dalej ustawa ooś].
Odpowiedź: W roku 2023 za wyszukiwanie informacji, a także za przekształcanie informacji
w formę wskazaną we wniosku oraz sporządzanie kopii dokumentów organ naliczył opłatę w
wysokości 47,50 zł;
Kwestia 3: Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzą wykazy informacji o środowisku.
Prosimy o podanie możliwych do skopiowania linków prowadzących bezpośrednio do
prowadzonych wykazów.
Odpowiedź: Tutejszy urząd prowadzi publicznie dostępne wykazy, na stronie BIP
urzędu pod adresem http://spow.gryfice.ibip.pl/public/ w zakładce "Ochrona środowiska"
znajduje się link prowadzący do ww. wykazu:
https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?urzad=Starostwo+Powiatowe+w+Gryficach
Kwestia 4: Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub krzewu,
o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit. f ustawy ooś.
Odpowiedź: Tutejszy urząd prowadzi wyłącznie ww. publicznie dostępny wykaz, natomiast
w zakresie wyłącznie rejestru wniosków o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu
w polu "wyszukiwanie" w pozycji "Znak sprawy" należy wpisać symbol RWA (rzeczowy
wykaz akt) właściwy dla ochrony roślin zieleni i zadrzewień (symbol RWA "613") wówczas
wyświetlą się wyłącznie ww. wnioski oraz decyzje.
Kwestia 5: Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za udostępnianie
informacji o środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.
Odpowiedź: W tutejszym urzędzie prowadzeniem spraw z zakresu udostępniania informacji
o środowisku zajmują się pracownicy wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
w zakresie prowadzonych przez siebie postępowań administracyjnych.
Kwestia 6: Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnianie
informacji o środowisku. Dla ułatwienia podajemy przykładowe obowiązki:
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski, - koordynowanie procesu udostępniania
informacji (np. dbanie o terminy), - prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji
o środowisku, - redagowanie informacji do publicznie dostępnych wykazów o środowisku i/lub
Biuletynu Informacji Publicznej, - przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących
na temat udostępniania informacji o środowisku przez urząd, - inne.
Odpowiedź: W tutejszym urzędzie pracownicy wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony
Środowiska w zakresie swoich obowiązków mają prowadzenie spraw z zakresu udostępniania
informacji o środowisku - redagują publikowane w rejestrze dane, natomiast w sytuacji
konieczności udzielenia informacji o środowisku (w zależności od żądań złożonych
we wniosku) przygotowują informację, przetwarzają tą informację, kopiują dokumenty,
skanują dokumenty, opracowują zestawienia, przygotowują odpowiedź oraz wyliczają opłatę
za wyszukiwanie informacji (...).
STAROSTA
Ryszard Chiielowicz
Przygotował: Dariusz Żrółka