, ZAKRES
OBOWIĄZKÓW, UPRAWNIEŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI
Na podstawie zarządzenia nr 68/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 28 maja 2020 r. w sprawie zmiany
Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Chełmna ustalam następujący zaktes czynności,
odpowiedzialności i uprawnień.
IL. Do zakresu Pani czynności należy w szczególności: I
1.
2.
3.
12.
13.
14.
15.
i
Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów;
Przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew;
Kontrola zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew pod kątem inwestycji związanych z działalnością
gospodarczą (5 lat);
Kontrola nasadzeń zastępczych wynikających z decyzji (3 lata od terminu na a nasadzenia);
Prowadzenie postępowań w sprawie wymierzenia kar za zniszczenie drzew i usunięcie drzew bez
zezwołenia;
Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji środowiskowych i ocenami oddziaływania na
środowisko dla planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
Prowadzenie spraw związanych ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko dla dokumentów,
planów i programów (w zakresie dokumentów WGMIiOŚ);
Wprowadzanie danych do Bazy Ocen Oddziaływania Na Środowisko;
„_ Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu dokumentów zawierających informacje o środowisku;
10.
11.
Wydawanie zezwoleń na hodowlę psów ras niebezpiecznych;
Wydawanie opinii dotyczących wydawanych zezwoleń na zbieranie odpadów: wydawanych przez
Starostę Chełmińskiego; |
Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych;
Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości;
Nadawanie podmiotom gospodarczym uprawnień wynikających z prowadzonego w/w rejestru
i wydawanych zezwoleń w Centralnej Ewidencji i Informacji 6 Działalności Gospodarczej (platforma
CEIDG) w zakresie odbioru odpadów;
Przygotowywanie sprawozdań z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami i gospodarki
komunalnej gminy, w tym:
1) z gospodarowania odpadami komunalnymi przez gminę,
2) zrealizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
3) sprawozdania z realizacji Gminnego programu ochrony środowiska,
4) wykaz podmiotów wpisanych w danym roku do rejestru działalności regulowanej w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wykreślonych ż tegó
rejestru,
5) z gospodarowania dochodami budżetu gminy pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych,
przeznaczonymi na finansowanie ochrony środówiska i gospodarki wodnej, .
6) Obliczanie nadwyżki dochodów budżetu gminy pochodzącej z opłat i kar środowiskowych
podlegającej przekazaniu na rzecz wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki
wodnej,
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
7) Statystyka gminy (dla GUS)- gospodarka komunalna, leśnictwo i ochrona środowiska;
Odpowiedzialność za opracowanie rocznej analizy systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
Prowadzenie ewidencji odpadów odebranych z terenu miasta;
Prowadzenie ewidencji umów na odbiór odpadów komunalnych;
Prowadzenie ewidencji podmiotów, które posiadają zezwolenia na odbiór odpadów i wpis do rejestru
działalności regulowanej;
Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych;
Rozliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska;
Prowadzenie monitoringu wód i gazu składowiskowego na nieczynnym składowisku w Uściu;
Rozliczanie wydatków i dochodów budżetowych związanych z gospodkrówaniem odpadami oraz
środkami z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska;
Umieszczanie na BIP informacji o jakości wody; ;
Udział w czynnościach kontrolnych na terenie nieruchomości, związanych z gospodarką odpadami
i naruszaniem przepisów związanych z ochroną środowiska; „I
Kontrola rzetelności sprawozdań podmiotów odbierających odpady komunalne i i nieczystości ciekłe;
Prowadzenie postępowań w sprawie wymierzenia kar za nierzetelne sprawozdania; |
Prowadzenie postępowań administracyjnych w związku z naruszaniem przepisów ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy Prawo wodne, ustawy Prawo ochrony
środowiska i ustawy o odpadach; |
Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu gospodarowania odpadami, utrzymania czystości
i porządku w gminie, ochrony środowiska;
Koordynacja i nadzór nad opracowywaniem dokumentów strategicznych z. zakresu ochrony
środowiska i gospodarki odpadami, w tym Programu ochrony środowiska;
Prowadzenie spraw z zakresu podnoszenia świadomości ekologicznej;
Nadzór i inwentaryzacja Pomników Przyrody oraz aktualizacja Rejestru Form Ochrony Przyrody
(baza GDOŚ);
Nadzór nad pojemnikami do selektywnej zbiórki odpadów;
Wydawanie worków do segregacji odpadów;
Wydawanie opinii w sprawie obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości
użytkowej próchniczej warstwy gleby w sprawie zmiany decyzji zezwalającej na wyłączenie
z produkcji gruntów rolnych;
Wystawianie faktur za dzierżawę składowiska i sprzedaż płytek chodnikowych w Rejestrze VAT;
Udzielanie informacji publicznej i rozpatrywanie petycji dotyczących zakresu obowiązków;
Prowadzenie spraw związanych z utworzeniem kąpieliska (weryfikacja wniosku, uzgodnienia
z właściwymi organami, komunikaty, projekt uchwały, prowadzenie wykazu kąpielisk i karty
kąpieliska).
Szczegółowy zakres zadań pracownika:
a) przygotowanie faktur i przekazanie do księgowości w zakresie powierzonych zadań,
b) prace w komisji przetargowej, ,
c) prace w komisji ds. dotacji gminnych,
d) przygotowanie projektów uchwał w zakresie zadań Wydziału Gospodarki Miejskiej i Ochrony
Środowiska,
e) obsługa bazy danych o odpadach w zakresie powierzonych zadań,
f) zgłaszanie szkód w mieniu do organów ścigania i ubezpieczycieli w zakresie powierzonych
zadań,
g) przygotowanie projektu budżetu i sprawozdań w zakresie powierzonych zadań,
1) Na polecenie Kierownika Wydziału, Zastępcy Burmistrza lub Burmistrza Miasta jest Pani obowiązana
wykonywać także zadania inne niż wymienione w zakresie czynności.
IL.
IL.
Oprócz ustalonych w powyższy sposób czynności szczegółowych, do obowiązków Pani należy:
l) Wykonywanie obowiązków pracowniczych wynikających z Regulaminu Organizacyjnego,
Regulaminu Pracy oraz innych aktów prawnych wydanych przez Burmistrza Miasta Chełmna lub
przepisów powszechnie obowiązujących;
2) Rzetelne i efektywne wykonywanie pracy;
3) Przestrzeganie obowiązujących w Urzędzie regulaminów oraz ustalonego porządku i czasu pracy,
4) Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, atakże przepisów
przeciwpożarowych;
5) Dbanie o dobro Urzędu, chronienie jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których
ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę;
6) Przestrzeganie zasad współżycia społecznego;
'7) Przestrzeganie przepisów prawa;
8) Wykonywanie zgodnych z przepisami prawa poleceń przełożonych sumiennie, sprawnie
i bezstronnie; | ;
9) Zachowanie się uprzejmie i życzliwie w kontaktach ze zwierzchnikiem, „ Współpracownikami
oraz w kontaktach z interesantami; i
10) Podnoszenie i doskonalenie umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych;
11) Stosowanie przepisów instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin na swoim, "stanowisku pracy;
12) Zachowywanie się z godnością w miejscu pracy i poza pracą.
Realizując zakres czynności i obowiązków powinna Pani:
1) Samodzielnie, kompleksowo, sumiennie i starannie wykonywać powierzone , zadania wynikające
z zakresu czynności i obowiązków;
2) Efektywnie wykorzystywać obowiązujący pracownika tygodniowy wymiar czasu pracy na
wykonywanie zadań wynikających z niniejszego zakresu czynności;
3) Zachowywać uprzejmość i życzliwość w kontaktach z interesantami oraz ze zwierzchnikami
i współpracownikami.
. Podczas wykonywania zakresu czynności i obowiązków ponosi Pani odpowiedzialność za:
1) Nienależyte wykonanie bądź zaniechanie wykonania powierzonych czynności i obowiązków;
2) Funkcjonowanie sprawnego systemu kontroli zarządczej w zakresie posiadanych kompetencji oraz
realizowanych zadań, |
3) Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, aktami prawnymi
Burmistrza Miasta Chełmna oraz Konwencjami i Dyrektywami unijnymi obowiązującymi w tym
zakresie.
4) Ochronę danych osobowych uzyskanych w związku z wykonywaną pracą.
Jest Pani uprawniona do:
1) Odmowy przyjęcia lub podpisania dokumentów nierzetelnych, względnie nieprawidłowych,
2) Domagania się jednoznacznego określania zadań przewidzianych do wykonania oraz zabezpieczenia
niezbędnych środków do ich wykonania;
3) Skonsultowania się z przełożonym co do sposobu wykonywania zakresu czynności i obowiązków
pracowniczych lub poleceń, a także uzyskania od przełożonego w tym zakresie wskazówek lub
wyjaśnień.
Zastępowanie: Bogumiły Szymańskiej kierownika Wydziału Gospodarki Miejskiej i Ochrony
Środowiska, Małgorzaty Bobowskiej inspektora ds. utrzymania i konserwacji zieleni. Jowity Falkowskiej
zatrudnionej na stanowisku: pomoc administracyjna w czasie każdej nieobecności (w szczególności
spowodowanej: chorobą własną pracownika, opieką nad chorym dzieckiem lub innym członkiem rodziny
wymagającym opieki, urlopem wypoczynkowym, Art. 188 tj. opieką nad zdrowym dzieckiem,
usprawiedliwioną nieobecnością w pracy z tytułu odbioru nadgodzin, delegacją):
przyjąłem/przyjęłam do wiadomości, Zatwierdzam
eeeeewyęp fiitatczyfij
podpiś) NIL )
wykonywania i przestrzegania...
"NS Nu 2
Gs. La
te i
Z
(aaa i i podpij