Formularz informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), zwanym
dalej „RODO”:
informujemy, że:
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Siemianowice Śląskie
reprezentowana przez Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą
w Siemianowicach Śląskich, przy ul. Jana Pawła II 10. Może się Pani/Pan kontaktować z nim
w następujący sposób:
- listownie na adres: ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: ratusz@um.siemianowice.pl.
Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym
można się skontaktować w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@um.siemianowice.pl,
- listownie na adres siedziby Administratora lub telefonicznie pod numerem 32 760 52 82.
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach
dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Siemianowice
Śląskie oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Pana/Pani dane osobowe w zakresie podanym we wniosku o udostępnienie informacji
publicznej, a w szczególności imienia, nazwiska, adresu zamieszkania będą przetwarzane
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu realizacji obowiązku ciążącego
na Administratorze Danych Osobowych wynikającego z ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej, w celu uzyskania informacji publicznej.
Dane osobowe w postaci numerów telefonów lub adresu e-mail są gromadzone
i przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego umożliwiającego załatwienia sprawy
w sposób celowy, oszczędny i terminowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e tj. przetwarzanie
jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach
sprawowania władzy publicznej w związku z art. 44 ust. 3 pkt. 1 i 2 ustawy o finansach
publicznych.
Pana/Pani dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione
na podstawie przepisów prawa oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego
lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
Posiada Pan/Pani prawo żądania:
- dostępu do treści swoich danych,
- ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.
Nie wszystkie powyższe żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres
przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających
do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia. Ponieważ Państwa dane
osobowe w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie przetwarzane są wyłącznie w granicach
wskazanych przepisami prawa. W większości przypadków nie będziemy mogli zrealizować
na przykład prawa do przenoszenia, czy prawa do usunięcia Pani/Pana danych.
Na warunkach określonych w RODO, ma Pan/Pani prawo w dowolnym momencie wnieść
sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych opartych na art. 6 ust. 1 lit. e) lub
f) RODO w tym profilowania na podstawie tych przepisów. W razie wniesienia takiego
sprzeciwu nie będziemy mogli dalej przetwarzać Pana/Pani danych osobowych, chyba
że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania,
nadrzędnych wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń.
Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego
podejmowania decyzji i nie będą profilowane.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych
będzie brak możliwości uzyskania informacji publicznej.
Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych
rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych tj. przez okres co najmniej 5 lat. Okres przechowywania liczony jest
od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu
przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora
właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193
Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00), gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych
osobowych dotyczących Pana/Pani, narusza przepisy RODO.