- Wnioski o informację w 2022
- Wnioski o informację w 2022 #290
Wnioski o informację w 2022 #290
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
CRWIP/4963/23 przez Warszawa
Załączniki
- stopka_mail-min_69226f88-b8b3-4fa8-80e2-26df5dd4a105.png
- GP-IP.1431.95.2023.ISO2.ISO.pdf
WarszawaGd
a Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, tel. 22 443 10 01, faks 22 443 1002
sekretariatprezydentaQ©um.warszawa.pl, um.wa rszawa.pl
Warszawa, 44 lipca 2023 r.
|
Znak sprawy: GP-IP.1431.95.2023.ISO (i , iso)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail: sprawa-52398Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Dotyczy: wniosku o udostępnienie informacji publicznej CRWIP/4963/23
| k AULOWCCL dres ,
nawiązując do wniosku o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu m.st.
Warszawy 11 lipca 2023 r., wyjaśniam, co następuje:
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.
W 2022 r. w Centralnym Rejestrze Wniosków o Udostępnienie Informacji Publicznej (dalej: CRWIP)
prowadzonym przez Wydział Informacji Publicznej w Gabinecie Prezydenta zarejestrowano 8507
pisemnych wniosków, które zostały złożone do Urzędu m.st. Warszawy (tj. Biur Urzędu oraz Urzędów
Dzielnic).
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie wniosku w całości
należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie petnej informacji po
przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
Po dokonaniu analizy informacji w zakresie ww. pytania stwierdzono, że jego przedmiotem nie jest
informacja prosta a informacja przetworzona, o której mowa w art. 3 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej! (dalej: udip). Wnioskowana informacja
aktualnie nie istnieje w związku z czym jej przekazanie musiałoby zostać poprzedzone procesem jej
wytworzenia w oparciu o informacje proste. Pozyskanie wnioskowanych danych rodzi konieczność
dokonania przeglądu odrębnie każdej sprawy, albowiem danych nie można wygenerować z CRWIP.
Zgodnie z powołanym powyżej art. 3 ust.1 pkt 1 udip każdy ma prawo uzyskać informację prostą,
a informację publiczną przetworzoną tylko w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla
interesu publicznego. W związku z tym, na podstawie art. 14 ust. 2 w zw. zart. 3 ust. 1 pkt 1 udip,
wzywam do wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego w uzyskaniu wnioskowanej
informacji, w terminie 14 dni począwszy od dnia doręczenia niniejszego wezwania.
Jednocześnie wskazuję, że w przypadku braku odpowiedzi w wyznaczonym terminie sprawa zostanie
rozpatrzona w oparciu o materiał zgromadzony dotychczas w toku postępowania.
1 Dz. U. z 2022 r. poz. 902
3, Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną (decyzje
administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej
niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować jako
jedną sprawę (wniosek).
z dostępnych w CRWIP danych wynika, że Prezydent m.st. Warszawy wydał 105 decyzji o odmowie
udostępnienia informacji publicznych w sprawie wniosków, które wpłynęły do Urzędu m.st.
Warszawy w 2022 r.
4. Jakie byty najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ informacji publicznej
w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości maksymalnie trzech z poniższych
punktów:
wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie,
informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
ao 5 2
wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych (imie, nazwisko),
wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
FA wp
informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy,
i. inne.
Wnioskowanych danych nie można wygenerować z CRWIP. Z wiedzy posiadanej przez pracowników
Wydziału Informacji Publicznej w Gabinecie Prezydenta wynika, że najczęściej występujące przyczyny
nieudostępnienia informacji przez komórki organizacyjne Urzędu m.st. Warszawy to:
a. wnioskowana informacja nie stanowi informacji publicznej,
f. wniosek dotyczy informacji przetworzonej.
5. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę (skargi) na
bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę
na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie
chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w
toku.
Z dostępnych w CRWIP danych wynika, że złożono 9 skarg na bezczynność Prezydenta m.st.
Warszawy w sprawie realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej złożonych w 2022 r.
6. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na decyzję
(decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę na
decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o
postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
Przepisy prawa nie przewidują środka prawnego w postaci skargi na decyzję organu I instancji do
sądu administracyjnego. Od decyzji administracyjnej wydanej na podstawie art. 16 ustawy o dostępie
do informacji publicznej przysługuje odwołanie do organu wyższego stopnia.
Odwołanie od decyzji wydanej przez Prezydenta m.st. Warszawy wnosi się do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Warszawie. Z dostępnych w CRWIP danych wynika, że w sprawie 16
wniosków o udostępnienie informacji publicznej z 2022 r. złożono odwołanie od decyzji do
samorządowego kolegium odwoławczego.
7. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za udostępnienie informacji
publicznej.
Nie było takich wniosków.
8. Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w Biuletynie
Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Urząd m.st. Warszawy nie publikuje Centralnego Rejestru Wniosków o Udostępnienie Informacji
Publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy.
9. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski
o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko pracownicze, którego
zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej.
W Gabinecie Prezydenta Urzędu m.st. Warszawy funkcjonuje Wydział Informacji Publicznej. Do
zakresu jego działania” należy w szczególności koordynowanie realizacji wniosków o udostępnienie
informacji publicznej i wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego przez
komórki organizacyjne w Urzędzie m.st. Warszawy. W sytuacji, gdy wnioskowana informacja jest
rozproszona w Urzędzie m.st. Warszawy Wydział Informacji Publicznej podejmuje stosowne
działania mające na celu zebranie informacji z poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu
m.st. Warszawy (tj. Biur Urzędu oraz Urzędów Dzielnic) celem udostępnienia jej wnioskodawcy.
Zasady udostępniania informacji publicznej w Urzędzie m.st. Warszawy zostały uregulowane w
zarządzeniu nr 1943/2021 Prezydenta m.st. Warszawy z 8 grudnia 2021 r. w sprawie organizacji
udostępniania informacji publicznej oraz udostępniania i przekazywania informacji sektora
publicznego w Urzędzie m.st. Warszawy”.
Zgodnie z $ 15 tego zarządzenia „merytorycznie właściwa do realizacji wniosku jest ta komórka
organizacyjna, której zakresu zadań dotyczy informacja (w tym czynności służbowych realizowanych
przez jej pracowników). W szczególności komórka ta: udostępnia informację publiczną, odmawia
udostępnienia informacji, podejmuje działania w sprawie wniosku w toku postępowania przed
organem wyższego rzędu lub sądem”. Odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej
przygotowywane są co do zasady przez pracowników zatrudnionych w komórkach merytorycznie
właściwych do udzielenia odpowiedzi.
Sprawę prowadzi: Iwona Sochalska, adres do korespondencji: Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Joanna Siedlanowska
Zastąpca Dyrektora
Gabinetu Prezydanta
2 8 20 zarządzenia nr 1809/2019 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z 3 grudnia 2019 r. w sprawie
nadania wewnętrznego regulaminu organizacyjnego Gabinetu Prezydenta Urzędu Miasta Stołecznego
Warszawy (ze zm.), link:
https://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/Zarzadzenia/Prezydent_m__st_ Warszaw
y/2023/marzec/539_2023.htm
Shttps://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/Zarzadzenia/Prezydent_m__st_ Warsza
wy/2021/grudzien/1943_2021.htm
..
-
CRWIP/4963/23 przez Warszawa
Załączniki
- stopka_mail-min_69226f88-b8b3-4fa8-80e2-26df5dd4a105.png
- GP-IP.1431.95.2023.ISO3.ISO.pdf
Warszawa<>
2 Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, tel. 22 443 10 01, faks 22 443 10 02
sekretariatprezydentaQum.warszawa.pl, um.warszawa.pl
Warszawa, | |sierpnia 2023 r.
Znak sprawy: GP-IP.1431.95.2023.1SO (>. teo)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail: sprawa-52398©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Dotyczy: wezwanie do uzupełnienia braków formalnych wniosku o udostępnienie informacji
publicznej z 11 lipca 2023 r. (CRWIP/4963/23)
; Papae Jeeei Aro
wobec zaistnienia przesłanek do odmowy udostępnienia informacji publicznej” w zakresie pkt 2
wniosku dot. „liczby wniosków, które organ wykonał w całości” wzywam? Państwa do usunięcia
braków formalnych wniosku o udostępnienie informacji publicznej, nadesłanego za pośrednictwem
poczty elektronicznej 11 lipca 2023 r., poprzez podpisanie wniosku przez osobę/y uprawnione do
reprezentacji Stowarzyszenia oraz wskazanie adresu do doręczeń, w terminie siedmiu dni od dnia
doręczenia wezwania.
Wskazane wyżej braki można uzupełnić:
- osobiście poprzez złożenie własnoręcznego podpisu pod wnioskiem i podanie adresu do doręczeń
w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy, ul. Niecała 2 w godzinach urzędowania, w pokoju nr 9 lub
- Jistownie poprzez przesłanie własnoręcznie podpisanego wniosku wraz ze wskazanym adresem do
doręczeń na adres: Urząd m.st. Warszawy, Gabinet Prezydenta, Al. Jerozolimskie 44, 00-024
Warszawa lub
- elektronicznie poprzez ziożenie wniosku opatrzonego podpisem zaufanym wraz ze wskazaniem
adresu do doręczeń przez platformę ePUAP*.
Nieusunięcie wskazanego powyżej braku formalnego wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia
niniejszego wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania?.
Sprawę prowadzi: lwona Sochalska, adres do korespondencji: Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
7 LEC Z CLLATECN
ż A M.ST. WARSZA
7 : YADA WŻZA a_
Joanna Siedlanowska
Zastępca Dyrektora
Gablustu Prezydenta
I art. 16 ust. 2 w zw. zart. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2022 r. poz. 902),
2 na podstawie art. 64 $ 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U.
z 2023r. poz. 775, dalej: k.p.a.) w zw. z art. 63 $ 1i3k.p.a.
3 art. 63 $ 1i 3 k.p.a. w zw. zart. 147 ust. 2 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
(tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 285 ze zm.)
* art. 64 $ 2 k.p.a. -
CRWIP/4963/23 przez Warszawa
Załączniki
- stopka_mail-min_69226f88-b8b3-4fa8-80e2-26df5dd4a105.png
- GP-IP.1431.95.2023.ISO4.ISO.pdf
Warszawacdj
e Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, tel. 22 443 10 01, faks 22 443 10 02
sekretariatprezydentaQ©um.warszawa.pl, um.warszawa.pl
Warszawa, Y KzeSnaia 2023 r.
Znak sprawy: GP-IP.1431.95.2023.150 (4 (50)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail: sprawa-52398Q©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Dotyczy: wniosku o udostępnienie informacji publicznej z 11 lipca 2023 r. (CRWIP/4963/23)
ML,
z Aaaa, bee hm
w nawiązaniu do wezwania z 17 sierpnia 2023 r. znak GP-IP.1431.95.2023.1ISO(3.IS0), na podstawie
art. 64 8 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego”
zawiadamiam, że w związku z nieuzupełnieniem w terminie 7 dni braków formalnych wniosku
o udostępnienie informacji publicznej z 11 lipca 2023 r. w zakresie pkt pkt 2 dot. „liczby wniosków,
które organ wykonał w całości”, Państwa wniosek został pozostawiony bez rozpoznania”.
Sprawę prowadzi: Iwona Sochalska, adres do korespondencji: Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
MLOLT. ŻE
zi wska
a Siedlanows
zast pca Dyrektoće
o Prezydenta
I (Dz. U. z 2023, poz. 775)
2 Pozostawienie bez rozpoznania wniosku (podania) na podstawie art. 64 k.p.a. nie wymaga decyzji
administracyjnej. Należy natomiast zawiadomić zainteresowanego o fakcie pozostawienia jego wniosku bez
rozpoznania (zob. uchwała 7 sędziów Sądu Najwyższego z dnia 8 czerwca 2000 r., III ZP 11/00, OSNAP 2000, nr
19, poz. 702).