Wrocław, dnia 24 lipca 2023 r.
NK-KSE.1331.17.2023.MP
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
/sprawa-
52149©fedrowanie.siecobywatelska.
pu
Działając na podstawie art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w odpowiedzi na złożony przez Państwa
wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 11 lipca 2023 r. (przesłany
za pośrednictwem poczty elektronicznej), dotyczący udostępnienia poniższych informacji
(pisownia oryginalna):
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ
otrzymał w 2022 r.
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie wniosku
w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie
pełnej informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy potraktować
jako wykonanie wniosku w całości.
3. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną
(decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Nawet jeśli
organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do danego
wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę (wniosek).
4. Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ informacji
publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości maksymalnie
trzech z poniższych punktów:
a) wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
b) wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie,
c) informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
d) wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych (imię,
nazwisko),
e) wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
f)
wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
g) informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
h) informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy,
i)
inne.
5. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
(skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których
organ otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia
2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły
się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
6. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których
organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022
r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły
się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
7. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za udostępnienie
informacji publicznej.
8. Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej
w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie
odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o wydzielone
stanowisko pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji
publicznej,
informuję, jak poniżej.
Ad. 1: 381;
Ad. 2: 289;
Ad. 3: 23;
Ad. 4: f, a, c, i;
Ad. 5: 3;
Ad. 6: 0;
Ad. 7: 0;
Ad. 8: nie;
Ad. 9: nie.
Powyższe informacje, zgodnie z treścią wniosku, zostaną przekazane drogą
elektroniczną na adres: sprawa-52149@fedrowanie.siecobywatelska.pl.
Z poważaniem
Z up. WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO
Danuta Frydlewicz-Pierucka
Z-CA DYREKTORA WYDZIAŁU
Prawnego, Nadzoru i Kontroli
/podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym/
Informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewoda Dolnośląski, wykonujący swoje zadania przy pomocy
Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, zlokalizowanego we Wrocławiu przy pl. Powstańców Warszawy 1;
Administratora nie wyznaczył swojego przedstawiciela;
Inspektor Ochrony Danych wykonuje swoje obowiązki w siedzibie Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu,
zlokalizowanego we Wrocławiu przy pl. Powstańców Warszawy 1, pok. 2145, tel. 0713406714, e-mail in@duw.pl;
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku udzielenia informacji publicznej;
Podstawą prawną przetwarzania dotyczących Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej;
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom, niż uprawnionym na podstawie przepisu prawa;
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego, organizacji międzynarodowej;
Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynika z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r.;
Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora sprostowania, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec
takiego przetwarzania w zakresie dopuszczonym przepisami prawa;
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
Podanie danych jest wymogiem ustawowym;
W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe udzielenie informacji publicznej;
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
2976051.6662034.8365333
Nazwa dokumentu
KSE.1331.17 Odp. - Informacja publiczna_Watchdog
PL.pdf
Tytuł dokumentu
KSE.1331.17 Odp. - Informacja publiczna_Watchdog PL
Sygnatura dokumentu
NK-KSE.1331.17.2023
Data dokumentu
2023-07-24
Skrót dokumentu
63DE9A279FE8911D73F6A38D6D9D893CF00F972D
Wersja dokumentu
1.1
Data podpisu
2023-07-24 08:36:09
Podpisane przez
Danuta Frydlewicz-Pierucka zastępca dyrektora
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.114.42.42.
Data wydruku: 2023-07-24
Autor wydruku: Pawlak Magdalena (starszy specjalista)