URZĄD MIASTA
ZAKOPANE
Zakopane, 21 lipca 2023 r.
Znak: ORG.I.1431.10.2023
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog
Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail: sprawa-
52538Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek z dnia 11 lipca 2023 r. o udzielenie informacji
publicznej, w zakresie wniosków o udostępnienie informacji publicznej, jakie
Urząd Miasta Zakopane otrzymał w 2022 r. wyjaśnia się co następuje:
Ad. 1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej wyniosła
207.
Ad. 2. Liczba wniosków, które Urząd Miasta Zakopane wykonał w całości wyniosła
139.
Ad. 3. Liczba wniosków, w sprawie których Urząd Miasta Zakopane wydał decyzję
o odmowie udostępnienia informacji publicznej wyniosła 2.
Ad. 4. Najczęstszymi przyczynami nieudostępniania przez Urząd Miasta Zakopane
informacji publicznej były sytuacje, w których:
— Wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej (pkt a).
URZĄD MIASTA ZAKOPANE, 34-500 ZAKOPANE ul. KOŚCIUSZKI 13
tel: +48 18 2020400/445/456 - fax: +48 18 2020444
e-mail: office©Qzakopane.eu adres ePUAP: /umzakopane/skrytka
URZĄD MIASTA ZAKOPANE, 34-500 ZAKOPANE ul. KOŚCIUSZKI 13
tel: +48 18 2020400/445/456 - fax: +48 18 2020444
e-mail: office@zakopane.eu adres ePUAP: /umzakopane/skrytka
Informacja nie istniała albo Urząd jej nie posiadał (pkt c).
Wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej (pkt e).
Ad. 5. Liczba wniosków, w sprawie których wnioskodawca skierował skargę na
bezczynność do sądu administracyjnego wyniosła 2.
Ad. 6. . Liczba wniosków, w sprawie których wnioskodawca skierował skargę na
decyzję do sądu administracyjnego wyniosła 2.
Ad. 7. Liczba wniosków, w sprawie których Urząd naliczył opłatę za udostępnienie
informacji publicznej wyniosła 2.
Ad. 8. Urząd Miasta Zakopane nie publikuje rejestru wniosków o udostępnianie
informacji publicznej.
Ad. 9. W Urzędzie Miasta Zakopane nie zostało wyodrębnione stanowisko osoby
odpowiedzialnej za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie
informacji publicznej.
Realizując wymóg zawarty w art. 12 u.d.i.p. informuję, że:
Osobą
odpowiedzialną
za
treść
przedmiotowej
informacji
oraz
udostępniającą informacje jest Anna Łapsa – Naczelnik Wydziału
Organizacyjnego.
Datą udostępnienia informacji jest data podpisania niniejszego pisma.
Z up. Burmistrza Miasta Zakopane
mgr Anna Łapsa
naczelnik
Wydziału Organizacyjnego
/podpisano elektronicznie/
URZĄD MIASTA ZAKOPANE, 34-500 ZAKOPANE ul. KOŚCIUSZKI 13
tel: +48 18 2020400/445/456 - fax: +48 18 2020444
e-mail: office@zakopane.eu adres ePUAP: /umzakopane/skrytka
Otrzymują:
1. Adresat,
2. Aa.
Sporządził/a: Marta Kuflik
URZĄD MIASTA ZAKOPANE, 34-500 ZAKOPANE ul. KOŚCIUSZKI 13
tel: +48 18 2020400/445/456 - fax: +48 18 2020444
e-mail: office@zakopane.eu adres ePUAP: /umzakopane/skrytka
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, s.
1) informujemy, że:
1. Administratorem Pana/i danych osobowych jest Gmina Miasta Zakopane – Burmistrz Miasta
Zakopane, ul. Tadeusza Kościuszki 13, 34-500 Zakopane.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych urzędu jest możliwy poprzez adres emailowy:
iod@zakopane.eu, telefon: 18 20 20 491.
3. Administrator Danych Osobowych przetwarza Pana/i dane osobowe na podstawie obowiązujących
przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody. Podstawę prawną przetwarzania
Pana/i danych osobowych stanowi art.6 ust.1 lit. a, b i c Rozporządzenia 2016/679.
4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie
obowiązujących przepisów prawa.
5. Pana/i dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt
3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego
prawa.
6. W związku z przetwarzaniem Pana/i danych osobowych przysługują Panu/i następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są
nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- osoba, której dane dotyczą, wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą
przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów
prawa;
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych,
żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do
ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie
uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie
zgody wyrażonej przez tę osobę,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące
przesłanki:
- zaistnieją przyczyny związane z Pana/i szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie
zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez
Administratora,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych
interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony
danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
7. Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie
Pana/i danych osobowych naruszałoby przepisy ochrony danych osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe. Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych
są wymogi ustawowe.
9. Pana/i dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
243547.358171.423331
Nazwa dokumentu
odpowiedź na wniosek.pdf
Tytuł dokumentu
odpowiedź na wniosek
Sygnatura dokumentu
ORG.I.1431.10.2023
Data dokumentu
21.07.2023
Skrót dokumentu
17431286A883A360C930832EC08A6F0E1EEE2E57
Wersja dokumentu
1.9
Data podpisu
21.07.2023 12:20:36
Podpisane przez
Anna Łapsa naczelnik
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.116.6.6.
Data wydruku: 21.07.2023
Autor wydruku: Kuflik Marta (podinspektor)