'Zkr.1431.55.2023 Damasławek, 18 grudnia 2023 roku
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail: sprawa-52705Qfedrowanie.siecobywatleska.pl
Dotyczy wniosku o udostępnienie informacji publicznej
Przesyłam odpowiedzi na pytania zadane w e-mailu z 13 grudnia 2023 roku.
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2022 r.
Odp. Liczba złożonych wniosków 65.
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie wniosku
w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie
pełnej informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy potraktować, jako
wykonanie wniosku w całości.
Odp. Urząd Gminy Damasławek wykonał 64 wnioski.
3. Liczba wniosków w sprawie, których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną
(decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Nawet, jeśli
organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do danego wniosku,
należy to potraktować jako jedną sprawę (wniosek).
Odp. Urząd Gminy Damasławek wydał 1 decyzję o odmowie udostępnienia informacji
publicznej.
4. Najczęstsza przyczyna nieudostępnienia przez urząd informacji publicznej w 2022 r. —
wniosek dotyczył informacji przetworzonej.
5. Liczba wniosków w sprawie, których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę (skargi)
na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r.
Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed
1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek, tel. 67 - 26-13-611, fax. 67 - 26-13-627
www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl, e-mail: sekretariatQQdamaslawek.nowoczesnagmina.pl
Administratorem danych jest Urząd Gminy Damasławek reprezentowany przez Wójta Gminy Damasławek,
adres: ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek nr tel: 67-26-13-611 Podstawą przetwarzania danych są zadania
wynikające z przepisów prawa. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji można zapoznać
się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w urzędzie, na stronie
i orie/49-rodo/artykuly/! 10-klauzula-dotyczaca-ochrony-danych-
Odp. W 2022 r. nie było wniosków w sprawie, których wnioskodawca skierował skargę
(skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego.
6. Liczba wniosków w sprawie, których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na
decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r.
Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed
1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
Odp. W 2022 r. nie było wniosków w sprawie, których w 2022 r. wnioskodawca skierował
skargę na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego.
7. Liczba wniosków w sprawie, których w 2022 r. organ naliczył opłatę za udostępnienie
informacji publicznej.
Odp. Urząd Gminy Damasławek nie naliczył opłaty za udostępnienie informacji publicznej.
8. Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w Biuletynie
Informacji Publicznej?
Odp. Urząd Gminy Damasławek nie publikuje rejestru wniosków o udostępnienie informacji
publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej.
9. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie odpowiedzi na
wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko
pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej.
Odp. W Urzędzie Gminy Damasławek jest zatrudniony pracownik, który w swoim zakresie
obowiązków ma m.in. jedno z zadań, a mianowicie prowadzenie rejestru wniosków
o udostępnienie informacji publicznej. Odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji
publicznej udzielają poszczególnymi pracownicy urzędu w zależności od w” rawy.
WOJ T
yprłan Wieczorek
mgr
Otrzymują:
1. adresat (e-mail: sprawa-52705(Qfedrowanie.siecobywatleska.pl )
Sprawę prowadzi: Marta Sońta-Mirecka tel. 67-26-86-336
ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek, tel. 67 - 26-13-611, fax. 67 - 26-13-627
www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl, e-mail: sekretariat£Qdamaslawek.nowoczesnagmina.pl
Administratorem danych jest Urząd Gminy Damasławek reprezentowany przez Wójta Gminy Damasławek,
adres: ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek nr tel: 67-26-13-611 Podstawą przetwarzania danych są zadania
wynikające z przepisów prawa. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji można zapoznać
się y klauzulami informacyjnymi dostępnymi w urzędzie, na stronie
https://damaslawek.nowoczesnagmina.pl/kategorie/49-rodo/artykuly/ 110-klauzula-dotyczaca-ochrony-danych-
osobowych?lang=PL
KLAUZULA INFORMACYJNA
udostępnianie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L119 z dnia 4 maja
2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Damasławek, którego
reprezentuje Cyprian Wieczorek — Wójt Gminy Damasławek z siedzibą: Urząd Gminy
Damasławek przy ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek.
2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowym można kontaktować się
z Inspektorem ochrony danych osobowych na adres e-mail: iodQdrmendyk.pl
lub listownie na adres Administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o dostęp do
informacji publicznej na podstawie przepisów ustawy z dnia 06.09.2001 r. o dostępie do
informacji publicznej, co wypełnia przesłanki przetwarzania danych opisane w art. 6 ust 1
lit. c oraz e RODO.
4. Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione
są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/a dane mogą być
udostępnione kurierom, operatorom pocztowym i podmiotom, z którymi administrator
zawarł umowy powierzenia przetwarzania, w szczególności w zakresie wsparcia
prawnego i informatycznego.
5. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji wniosku
oraz przechowywane przez okres wskazany w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych
oraz ich sprostowania. Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje
ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się
przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne
podstawy przetwarzania.
7. Przysługuje Pani/u prawo do wniesienia skargi na realizowane przez Administratora
przetwarzanie Pani/a danych do Prezesa UODO (Stawki 2, 00-193 Warszawa,
uodo.gov.pl).
8. Podanie przez Panią/a danych osobowych jest dobrowolne i poza danymi do kontaktu,
niezbędnymi do udzielenia odpowiedzi w trybie dostępu do informacji publicznej, nie
jest wymagane. Brak wskazania danych kontaktowych (adres, telefon lub e-mail), na
które ma zostać udzielona informacja publiczna, uniemożliwi jej przekazanie.