Instytucja: 

Sąd Apelacyjny w Gdańsku

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy apelacyjne

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-04-24 14:15:46

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną oraz elektroniczną.Sąd Apelacyjny w Gdańsku w 2023 r. otrzymał łącznie 418 wniosków o udostępnienie informacji publicznej.d) między 301 a 500
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę'' należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.W 2023 r. Prezes Sądu Apelacyjnego odmówił udostępnienia informacji publicznej łącznie co do 119 wniosków.e) powyżej 100 (więcej niż sto)
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.Organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej i wskazuję, że do grudnia 2023 r. rejestr ten był prowadzony w formie papierowej, zaś od stycznia 2024 r. rejestr ten jest prowadzony elektronicznie w systemie klasy EZD.c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy), l) inne.Prowadzony przez organ rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej zawiera: 1) datę wpływu wniosku, 2) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), 3) co do rejestrów papierowych prowadzonych do grudnia 2023 r. rejestr ten zawierał krótki opis tego, czego dotyczył wniosek, 4) pełną treść wniosku, 5) pełną treść odpowiedzi na wniosek bądź wydanej decyzji (odmawiającej udzielenia informacji publicznej), 6) datę udzielonej odpowiedzi, 7) potwierdzenie wysłania odpowiedzi na wniosek wraz z datą wysłania odpowiedzi 8) inne pisma, które dotyczą wniosku bądź inne pisma, które organ wystosował w sprawie dotyczącej konkretnego wniosku (np. odpis skargi na bezczynność organu, odpis odpowiedzi organu na skargę, pismo o przekazaniu akt sądowi administracyjnemu, itp.).a,d,f,g,h,i,j,k,l
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.W Sądzie Apelacyjnym w Gdańsku realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw) zajmuje się pracownik tut. Sądu zatrudniony na stanowisku: Specjalisty do spraw informacji publicznej.a) urząd odpowiedział jednoznacznie na to pytanie
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Zakres obowiązków pracownika zatrudnionego w Sądzie Apelacyjnym w Gdańsku na stanowisku Specjalisty do spraw informacji publicznej obejmuje: a) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, b) zapoznawanie się z treścią wniosków o udostępnienie informacji publicznej, pozyskiwanie z odpowiednich komórek Sądu żądanych informacji publicznych, samodzielne gromadzenie żądanych informacji publicznych w zakresie w jakim ww. osoba ma do nich dostęp, przygotowanie projektów odpowiedzi na przedmiotowe wnioski oraz przygotowywanie projektów decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej), c) koordynowanie procesu udostępnienia informacji (np. dbanie o terminy oraz wysyłka odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej), d) zlecanie przeprowadzania anonimizacji dokumentów lub ich samodzielna anonimizacja.a,c,d
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.W 2023 r. jeden pracownik Sądu Apelacyjnego w Gdańsku brał udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej. Były to następujące szkolenia: 1. Odmowa udostępnienia informacji publicznej i informacji sektora publicznego - prowadzący: prof. Mariusz Jabłoński 2. Zasady dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej w sądach powszechnych - prowadzący: adw. dr hab. Piotr Sitniewskia) tak

Treść

  • Informacja publiczna przez Sąd Apelacyjny w Gdańsku
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Apelacyjny w Gdańsku i zawiera odpowiedzi na pytania z
    wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • Adm.0123.1.127.2024.pdf