Instytucja: 

Sąd Okręgowy w Warszawie

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy okręgowe

 Liczba listów: 

5

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

Otwarte

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-05-07 13:51:43

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.Łączna liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej (dalej: wnioski u.d.i.p.), rozpoznanych w 2023 roku przez Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie wynosi 2065. W skład tej liczby wchodzą wnioski złożone w trybie: - ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz w trybie ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1524) —1967 wniosków; - art. 3a ustawy z 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz., 1914 ze zm.) — liczba wniosków złożonych w okresie od 1 listopada 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku — 98.f) powyżej 1000
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.W 2023 roku Prezes Sądu Okręgowego w Warszawie wydał 48 decyzji administracyjnych odmawiających udostępnienia informacji publicznej oraz 2 decyzje administracyjne jako organ II instancji na skutek odwołania od decyzji sądu rejonowego, przy czym w dwóch przypadkach do jednej sprawy zostały wydane po dwie decyzje administracyjne. Jednocześnie informuję, że Prezes Sądu Okręgowego w Warszawie nie dysponuje gotową informacją w zakresie liczby spraw, w których Organ nie udostępnił informacji publicznej (poza wskazanymi powyżej sprawami, w których Organ odmówił udostępnienia informacji publicznej). Wyjaśnić należy, że statystyki w zakresie wnioskowanych informacji nie są prowadzone, zaś w celu ich udostępnienia konieczne byłoby dokonanie weryfikacji 2065 wniosków, jak również udzielonych odpowiedzi, o których mowa w punkcie 1 wniosku. Po dokonaniu analizy wnioskowanych informacji stwierdzić należy, że zakres wnioskowanych informacji dotyczy informacji publicznej przetworzonej. Ich wyodrębnienie, wiązałoby się z koniecznością utworzenia zestawień statystycznych, zgodnie z kryteriami wskazanymi w przedmiotowym wniosku, które nie są prowadzone w tutejszym Sądzie. W konsekwencji należałoby stworzyć zupełnie nową informację, wedle kryteriów wskazanych w przedmiotowym wniosku. W tym celu niezbędne byłoby zatem podjęcie przez podmiot zobowiązany do udostępnienia informacji, dodatkowych czynności organizacyjnych i analitycznych w odniesieniu do zbioru informacji prostych, który jest w jego posiadaniu i nadania skutkom tego działania cech nowej informacji. Wskazać należy, że powyższe czynności wymagałyby dodatkowego zaangażowania pracowników zajmujących się udzielaniem informacji publicznej, co znacząco zakłóciłoby wykonywanie bieżących obowiązków służbowych. Wyjaśnić należy, że o informacji publicznej przetworzonej można mówić wtedy, gdy wniosek o udostępnienie informacji publicznej obejmuje wprawdzie informacje proste będące w posiadaniu podmiotu obowiązanego, ale ich rozmiar i zakres wymagający zgromadzenia i przekształcenia przesądza o tym, że w istocie mamy do czynienia z żądaniem udostępnienia informacji publicznej przetworzonej (por. wyrok WSA w Warszawie z 9 stycznia 2020 r. sygn. akt II SA/Wa 1442/19, Legalis: 2333767). Wobec powyższego suma informacji prostych może być w pewnych sytuacjach uznana za informację przetworzoną pod warunkiem, że szeroki zakres wniosku o udostępnienie informacji publicznej wymaga użycia znacznych środków osobowych np. zgromadzenia wielu dokumentów, ich zanonimizowania i skopiowania, których dokonanie zakłóci normalny tok działania podmiotu zobowiązanego (por. wyrok WSA w Olsztynie z 10 czerwca 202Ir., sygn. akt II SA/OI 274/21, Legalis: 2592872). Ze względu na wyżej opisane okoliczności przedmiotowy wniosek jest w istocie żądaniem udostępnienia informacji przetworzonej, czyli takiej, która de facto nie istnieje w chwili złożenia wniosku, a jej wytworzenie wymaga przeprowadzania przez podmiot zobowiązany pewnych czynności analitycznych, organizacyjnych i intelektualnych w oparciu o posiadane informacje proste (zob. wyrok WSA. z 14 sierpnia 2019 r., II SA/Po 1136/18, Legalis 2210596; wyrok NSA z 25 listopada 2016 r., I OSK 1513/15, Legalis 1555392). Wobec powyższego na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p., wzywam Stowarzyszenie Sieć Obywatelską Watchdog Polska do wykazania, w jakim zakresie uzyskanie informacji publicznej przetworzonej jest szczególnie istotne dla interesu publicznego w terminie 7 dni od dnia otrzymania tego pisma. W przypadku niewykazania przesłanki szczególnie istotnego interesu publicznego, o której mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p. w zakresie w zakresie liczby spraw, w których Organ nie udostępnił informacji publicznej zostanie wydana decyzja odmowna (art. 16 ust. I u.d.i.p.).c) między 21 a 50 (włącznie)
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.W 2023 roku wnioski w trybie u.d.i.p. były ewidencjonowane w systemie EOD, który umożliwiał wygenerowanie spisu/wykazu spraw. Wnioskom nadawano numer sprawy, do którego dołączano wszelką korespondencję tj. skan wniosku, skan udzielonej odpowiedzi. Dodatkowo prowadzony był również podręczny rejestr wniosków w programie Excel.b) rejestr papierowo-elektroniczny
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.Poniżej przesyłam informacje zawarte w poszczególnych rejestrach wniosków o udostępnienie informacji publicznej ze wskazaniem, narzędzia, w którym były prowadzone: a) data wpływu wniosku — rejestr EOD i rejestr Excel; b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) — brak danych; c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek - rejestr EOD i rejestr Excel; d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa) - rejestr EOD i rejestr Excel; e) pełna treść wniosku — brak danych; f) krótki opis czego dotyczył wniosek - rejestr EOD i rejestr Excel; g) pełna treść odpowiedzi na wniosek — brak danych; h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji) — brak danych; i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana) - rejestr Excel; j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono) — brak naliczonych opłat za udostępnienie informacji; k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowo administracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy) - rejestr Excel; l) inne — brak. Uzupełniająco należy dodać, że w zakresie punktów b, e, g, h — dane te można ustalić w programie EOD, w którym zapisywano wszystkie pliki do danej sprawy tj. skany wniosków, skany odpowiedzi.a,c,d,f,i,k
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.Komórką właściwą do realizacji wniosków o dostęp do informacji publicznej jest Oddział Bezpieczeństwa Sądu Okręgowego w Warszawie. Osoby realizujące wnioski u.d.i.p. zatrudnione są na stanowisku specjalisty/głównego specjalisty.b) odpowiedź niejednoznaczna
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Zakres obowiązków osób zajmujących się realizacją wniosków o udostępnienie informacji publicznej obejmuje punkty: a, b, c i g przedmiotowego wniosku, tj.: e przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, e koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), e prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, e inne.a,b,c,g
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.W 2023 roku pracownicy Sądu Okręgowego w Warszawie brali udział w następujących szkolenia z zakresu dostępu do informacji publicznej: e „Problematyka wniosków składanych w trybie dostępu do informacji publicznej - omówienie zagadnień na podstawie kazusów; realizacja wniosków składanych w trybie dostępu do informacji publicznej w kontekście kodeksu postępowania administracyjnego”, prowadzący prof. dr hab. Wojciech Jakimowicz, sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego, Kierownik Katedry Prawa Administracyjnego Uniwersytetu Jagiellońskiego; e „Odmowa udostępnienia informacji publicznej i informacji sektora publicznego”, prowadzący prof. dr hab. Mariusz Jabłoński.a) tak
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.W sprawach z wniosku u.d.i.p. realizowanych przez Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie nie wydano orzeczenia z art. 23 u.d.i.p.b) nie
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.Nie dotyczy.d) Brak odpowiedzi - gmina nie udzieliła odpowiedzi na to pytanie.

Otrzymano: 2024-05-15 14:58:52

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę'' należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.

Treść

  • Odp.: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Okręgowy w Warszawie
    Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Sąd Okręgowy w Warszawie i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

  • BEZP.0123.737.2024 (Wnioski o informację w 2023 - sądy okręgowe #42) - odp. na wniosek częściowa + wezwanie do wykazania interesu publicznego poczta06.05.2024 przez Sąd Okręgowy w Warszawie
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Okręgowy w Warszawie i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • BEZP.0123.737.2024_Wnioski_o_informację_w_2023_-_sądy_okręgowe_42_-_o_riZV6oI.pdf
  • BEZP.0123.737.2024 Sąd Okręgowy w Warszawie (Wnioski o informację w 2023 - sądy okręgowe #42) - pozostawienie wniosku bez rozpoznania przez Sąd Okręgowy w Warszawie
    Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.

    Załączniki

    • BEZP.0123.737.2024_-_pozostawienie_wniosku_bez_rozpoznania.pdf