Instytucja: 

Sąd Rejonowy w Oświęcimiu

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe

 Liczba listów: 

4

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Twardo odrzucony

 Status ostatniego wniosku: 

Otwarte

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-04-25 11:23:30

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej w roku 2023 – 53;
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.W dwóch wypadkach wniosek o udzielenie informacji publicznej nie został zrealizowany. W pierwszym wypadku z racji skierowania go do niewłaściwego podmiotu, w drugim z uwagi na to, że przedmiotem żądania wniosku nie była informacja publiczna.
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej prowadzony jest obecnie w systemie EZD.
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.W rejestrze, o którym mowa w pkt. 3 rejestrowane są aktualnie: data wpływu wniosku, data udzielonej odpowiedzi, dane wnioskodawcy, dane dotyczące postępowania administracyjnego lub sądowoadministracyjnego. Pełna treść wniosku, pełna treść odpowiedzi na wniosek, decyzje o odmowie udostępnienia informacji publicznej, odwołania od decyzji a także decyzje organu nadrzędnego rozpoznającego odwołanie od decyzji aktualnie dostępne są w formie dokumentu pdf. W wypadkach wniosków nadesłanych drogą e-mail w systemie EZD pojawia się pełna treść wiadomości, zawierającej wniosek. Nie rejestrujemy informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.Realizacją dostępu do informacji publicznej zajmuje się prezes sądu oraz pracownicy oddziału administracyjnego. Odpowiedzi na wnioski przygotowuje prezes sądu. Prowadzeniem rejestru wniosków, koordynacją terminowego załatwiania wniosków, redagowanie informacji BIP zajmuje się sekretariat oddziału administracyjnego. Czynności związane z anonimizacją orzeczeń wykonują pracownicy właściwego sekretariatu.
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Realizacją dostępu do informacji publicznej zajmuje się prezes sądu oraz pracownicy oddziału administracyjnego. Odpowiedzi na wnioski przygotowuje prezes sądu. Prowadzeniem rejestru wniosków, koordynacją terminowego załatwiania wniosków, redagowanie informacji BIP zajmuje się sekretariat oddziału administracyjnego. Czynności związane z anonimizacją orzeczeń wykonują pracownicy właściwego sekretariatu.
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.Pracownicy sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej.
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.W latach 2021 – 2023 nie zostały wydane orzeczenia w sprawach z art. 23 Ustawy o dostępie do informacji publicznej.
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.W latach 2021 – 2023 nie zostały wydane orzeczenia w sprawach z art. 23 Ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Treść

  • Not read: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Oświęcimiu
    Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.

  • Adm.0123.39.2024 przez Sąd Rejonowy w Oświęcimiu
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Rejonowy w Oświęcimiu i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • 39_Watchdog_1.pdf