Sąd Rejonowy w Będzinie, ul. Jana Sączewskiego 23, 42-500 Będzin,
tel. 32 36 88 120, administracja@bedzin.sr.gov.pl, www.bedzin.sr.gov.pl,
NIP 625-15-68-600, Regon 000322005
PREZES SĄDU REJONOWEGO
W BĘDZINIE
OA.0123.14.2024
Będzin, dnia 29-04-2024r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 r. złożony na podstawie art.. 61 ust. 1 i 2 oraz art.
10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej (t.j.Dz. z 2022 r. poz. 902 ze zm.) uprzejmie
udzielam wnioskowanej informacji.
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną:
36 wniosków.
2.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi,
które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
W 1 sprawie.
3.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
Wnioski o udzielnie informacji publicznej rejestrowane są w spisie spraw zgodnie z symbolem
klasyfikacyjnym z jednolitego rzeczowego wykazu akt.
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD (od 01.01.2024 r.)
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie (do 31.12.2023 r.)
e) inne.
4.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
Sąd Rejonowy w Będzinie, ul. Jana Sączewskiego 23, 42-500 Będzin,
tel. 32 36 88 120, administracja@bedzin.sr.gov.pl, www.bedzin.sr.gov.pl,
NIP 625-15-68-600, Regon 000322005
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP),
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej
(w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak
sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Kierownik Oddziału Administracyjnego.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.
Nie
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie
możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to
Sąd Rejonowy w Będzinie, ul. Jana Sączewskiego 23, 42-500 Będzin,
tel. 32 36 88 120, administracja@bedzin.sr.gov.pl, www.bedzin.sr.gov.pl,
NIP 625-15-68-600, Regon 000322005
prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn.
akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Nie dotyczy.
Z wyrazami szacunku
SSR Elżbieta Urban
Prezes Sądu Rejonowego
w Będzinie
- podpisano elektronicznie -
Załączniki:
1. Brak
Otrzymują:
1. Adresat - drogą elektroniczną na adres: sprawa-70007@fedrowanie.siecobywatelska.pl
2. a/a