- Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe
- Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe #57
Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe #57
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
A.0123.58.2024 Odp.: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Chełmnie
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Załączniki
- 5085_logo_ff53b79e-21cc-4a06-b83b-7b7d1004dc3a.png
- Pismo_Prezesa_SR_Chełmno_-_odpowiedź_53.pdf
- Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych.pdf
* w ChełmnieP R E Z E S
SĄDU REJONOWEGO
w Chełmnie
ul. Toruńska 3
86-200 Chełmno
tel. 56 677 02 02
sr@chelmno.sr.gov.pl
Chełmno, dnia,30-04-2024 r.
A.0123.58.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
adres e-mail:
sprawa-70028@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W nawiązaniu do Państwa wiadomości mailowej z dnia z dnia 17 kwietnia 2024 roku -
wniosku o udostępnienie informacji publicznej, w poniżej treści pisma uprzejmie udzielamy
informacji.
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023
r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną.
20 wniosku wpłynęło w 2023 roku
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Brak odmowy
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku, TAK
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP),
NIE
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, TAK
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), TAK
e) pełna treść wniosku, NIE
f) krótki opis czego dotyczył wniosek, TAK
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, NIE
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji), NIE
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), NIE
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono), NIE
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy), NIE
l) inne: data załatwienia sprawy TAK
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Pracownicy Samodzielnej Sekcji Administracyjnej na stanowiskach: główny
specjalista ds. administracyjnych, główny inspektor
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, TAK
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), TAK
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, TAK
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, TAK
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ, NIE
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, TAK
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
W 2023 roku pracownicy sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu
do informacji publicznej.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
NIE
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie
informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
sentencji każdego orzeczenia.
NIE
Z poważaniem,
Jakub Wąwoźny
Sędzia Sądu Rejonowego
(podpisano elektronicznie)
Zał. 1
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
1909.5978.3545
Nazwa dokumentu
Pismo Prezesa SR Chełmno - odpowiedź.pdf
Tytuł dokumentu
Pismo Prezesa SR Chełmno - odpowiedź
Sygnatura dokumentu
A.0123.58.2024
Data dokumentu
30.04.2024 14:13:09
Skrót dokumentu
EF4A9E84D144ECB02AA46E99494F2522431C46
81
Wersja dokumentu
1.3
Data podpisu
30.04.2024
Sygnatariusz
Jakub Wąwoźny; SR Chełmno
Stanowisko
Sędzia Sądu Rejonowego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku:
30.04.2024 14:32:58
Autor wydruku:
Gmaj Karolina w zastępstwie za Pawłowska KatarzynaInformacja o przetwarzaniu danych osobowych
dla osób, składających wnioski o udostepnienie informacji publicznej
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Sądu Rejonowego w Chełmnie z siedzibą w Chełmnie,
ul. Toruńska . Tel. 56 677 02 02
Administrator, zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych, RODO) informuje, że:
1.
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych kontaktować się można
z lnspektorem Ochrony Danych (IOD) za pośrednictwem adresu mailowego: iod©torun.so.gov.pl
lub pisemnie na adres: ul. Sąd Rejonowy w Chełmnie, ul. Toruńska 3, 86-200 Chełmno.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o udostepnienie informacji
publicznej, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez upoważnionych Pracowników Sądu Rejonowego
w Chełmnie, a odbiorcami Pani/Pana danych mogą być jedynie osoby fizyczne oraz podmioty, których dostęp
do danych wynika z przepisów prawa, jak również podmioty przetwarzające dane w celu świadczenia usług
na zlecenie Sądu Rejonowego w Chełmnie np. usług pocztowych - pod warunkiem, że zostaną im ujawnione
dane. Przez ujawnienie należy rozumieć faktyczne przekazanie danych lub umożliwienie dostępu do danych,
niezależnie od tego w jaki sposób to następuje.
Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt.2
tj. rozpatrzenia wniosku o udostepnienie informacji publicznej, a następnie przez okres wynikający
z przepisów prawa i wewnętrznych regulacji dotyczących archiwizacji obowiązujących w Sądzie Rejonowym
w Chełmnie.
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
a. dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b. sprostowania danych Pani/Pana dotyczących (sprostowanie należy rozumieć jako poprawienie
nieprawidłowych danych, uzupełnienie niekompletnych danych, przedstawienie dodatkowych
informacji, przy czym uzupełnienie danych nie może obejmować danych, które byłyby nadmierne.
Przedmiotem uzupełnienia nie mogą być dane, które są nieprawidłowe);
c. usunięcia danych Pani/Pana dotyczących;
d. ograniczenia przetwarzania danych Pani/Pana dotyczących.
Każde z ww. żądań będzie przez Administratora rozpatrzone zgodnie z przepisami RODO oraz innymi
przepisami z zakresu ochrony danych osobowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani /Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych nie jest obowiązkowe. Może jednak zaistnieć sytuacja, w której
podanie danych będzie wynikało z przepisów prawa.
Nie będą wobec Pani/Pana podejmowane decyzje, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym
przetwarzaniu(decyzje bez udziału człowieka), w tym profilowaniu, wywołujące wobec Pani/Pana skutki
prawne lub w podobny sposób istotnie na Panią/Pana wpływające.
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich, ani do organizacji międzynarodowych.