Grajewo, dnia 25 kwietnia 2024 r.
P R E Z E S
Sądu Rejonowego w Grajewie
ul. Wojska Polskiego 82
19-200 Grajewo
tel. 86 272 25 25, 86 272 23 61
e-mail: administracja@grajewo.sr.gov.pl
A.0123.7.2024
wyłącznie pocztą elektroniczną
sprawa-70060@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na złożony w dniu 18 kwietnia 2024 r. wniosek o udostępnienie informacji
publicznej poniżej przedstawiam odpowiedzi na zadane pytania:
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną - 31
2.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby - 0
3.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: TAK
a) rejestr papierowy- do 31.12.2023 r.
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD – od 01.01.2024 r.
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób. Przygotowywaniem projektów odpowiedzi zajmują się komórki organizacyjne
będące w ich posiadaniu. Rejestr wniosków prowadzi Kierownik Samodzielnej Sekcji
Administracyjnej, który zajmuje się też koordynacją terminowego załatwiania tych spraw.
Udzieloną odpowiedź podpisuje Prezes Sądu.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o
zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził. NIE
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. NIE
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o
zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
P R E Z E S
SĄDU REJONOWEGO
w Grajewie
Agnieszka Skrodzka
/podpisano elektronicznie/
Sąd Rejonowy w Grajewie, ul. Wojska Polskiego 82, 19-200 Grajewo
tel. 86 272 25 25, 86 272 23 61, www.grajewo.sr.gov.pl
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
1112.3151.4879
Nazwa dokumentu
obsługa wniosków o udzielenie informacji publicznej.pdf
Tytuł dokumentu
obsługa wniosków o udzielenie informacji publicznej
Sygnatura dokumentu
A.0123.7.2024
Data dokumentu
25.04.2024
Skrót dokumentu
FF0AB3A71E2339A481D2A19F8693B6B9EC78AAA6
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
25.04.2024 12:46:43
Podpisane przez
Agnieszka Skrodzka Prezes Sądu Rejonowego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.120.36.36.
Data wydruku: 25.04.2024
Autor wydruku: Sulewska Anita (kierownik Samodzielnej Sekcji Administracyjnej)