Instytucja: 

Sąd Rejonowy w Inowrocławiu

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-04-24 09:35:09

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.W 2023 roku wpłynęło 38 wniosków o udzielenie informacji publicznej.
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.W 2023 roku nie udzielono informacji publicznej w 3 sprawach: > w l sprawie wezwano wnioskodawcę do wskazania danych osobowych pod rygorem pozostawienia wniosku bez biegu. Wobec nie wskazania danych wniosek pozostawiono bez biegu, > w l sprawie wnioskodawca cofnął wniosek — wydano decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie udostępnienia informacji publicznej, > w l sprawie wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej.
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.Sąd Rejonowy w Inowrocławiu w 2023 roku rejestrował wnioski o udzielenie informacji publicznej w systemie SAWA firmy Currenda zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt. Od 1 stycznia 2024r. wnioski rejestrowane są w systemie EZD PUW zgodnie z zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 września 2023r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w sądach powszechnych. Odrębnego rejestru wniosków nie prowadzi się.
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.W raporcie spisu spraw z danego symbolu klasyfikacyjnego, pod którym rejestrowane są wnioski o udzielenie informacji publicznej znajdują się następujące dane: Lp., kolejny numer spraw, tytuł sprawy, od kogo wpłynęła, znak pisma, data pisma, data wszczęcia sprawy, data ostatecznego załatwienia, imię i nazwisko prowadzącego sprawę, uwagi – sposób załatwienia.
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.W tutejszym Sądzie realizacją dostępu do informacji publicznej – przygotowywaniem odpowiedzi na wnioski zajmuje się Prezes Sądu Rejonowego w Inowrocławiu – zgodnie z podziałem czynności. Natomiast rejestracją wniosków i koordynacją terminowego załatwienia tych wniosków zajmuje się główny specjalista do spraw administracyjnych lub osoba ją zastępująca podczas nieobecności – główny specjalista do spraw kadr lub inspektor.
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Zakres obowiązków osób zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej:  Prezes Sądu Rejonowego w Inowrocławiu – wykonywanie czynności związanych z dostępem do informacji publicznej i nadzór nad BIP Sądu,  Główny specjalista do spraw administracyjnych w ramach pełnionej funkcji Kierownika Oddziału Administracyjnego - rejestrowanie wniosków i koordynowanie procesu udostępniania informacji oraz redagowanie informacji do BIP.
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.W 2023 roku pracownicy Sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej.
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.W latach 2021-2023 Sąd nie wydawał orzeczeń w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.Nie dotyczy.

Treść

  • OA.0123.84.2024 Odpowiedź na pismo przez Sąd Rejonowy w Inowrocławiu
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Rejonowy w Inowrocławiu i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • OA.0123.84.2024_Odpowiedź_na_pismo.pdf
    • Klauzula_informacyjna_informacja_publiczna.pdf