- Zdrowa Szkoła
- Zdrowa Szkoła #261
Zdrowa Szkoła #261
Instytucja: |
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. SZARYCH SZEREGÓW W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. SZARYCH SZEREGÓW W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Załączniki
- logo_PT.jpg
- WNIOSEK_O_UDOSTĘPNIENIE_INFORMACJI_PUBLICZNEJ_jexzpSE.docx
P
Piotrków
Trybunalski
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dopamina Lab o odpowiedź na następujące pytania. Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-72623@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie. Odpowiedź nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1\. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie 1 a. Jeśli tak, to z jakiego? \- Librus \- Vulcan \- inne (jakie?)
2\. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3\. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4\. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5\. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6\. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną: \- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie \- za brak pracy domowej? Tak/Nie \- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7\. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8\. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
stopień celujący /6/ otrzymuje uczeń, który posiada rozległą wiedzę z zakresu treści poszczególnych edukacji, osiągnął umiejętności twórczego wykorzystania wiedzy, pracuje całkowicie samodzielnie i jest kreatywny.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9\. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13\. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14\. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13): \- punkty ujemne z zachowania \- upomnienie nauczyciela/nauczycielki \- upomnienie dyrektora/dyrektorki \- nagana \- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole \- inne (jakie?)
15\. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16\. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy".
17\. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie 17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18\. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
Na terenie szkoły obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych
oraz innych urządzeń elektronicznych i audiowizualnych przez uczniów.
19\. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20\. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony? Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy"
21\. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon? \- rodzic/opiekun prawny \- uczeń/uczennica \- nie dotyczy
22\. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23\. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
24\. Czy Państwa Szkoła zbiera od Rodziców/opiekunów prawnych zgody na: \- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie \- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25\. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są: \- zamknięte na klucz \- otwarte
26\. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji: \- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą, \- otwarte
27\. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka): \- korytarze (Tak/Nie) \- wnętrze szatni (Tak/Nie) \- teren wokół szkoły (Tak/Nie) \- inne (proszę wpisać jakie): \- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28\. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29\. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30\. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31\. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32\. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33\. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: \- indywidualnym koncie jednego z Rodziców \- własnym koncie Rady \- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki \- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34\. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców. 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35\. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
36\. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
37\. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38\. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego. -
39\. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
W Samorządzie Uczniowskim są trójki klasowe z klas 4-8 – Prezydium wybierane jest z trójek klasowych klas 7-8.
40\. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41\. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy". 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy".
KADRY
42\. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43\. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
44\. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
ADMINISTRACYJNE
45\. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46\. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47\. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? - 604
48\. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? - 555
49\. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? - 0
50\. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? - 494
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51\. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52\. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53\. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54\. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55\. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56\. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57\. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58\. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)? \- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków) \- tak, wegetariańskie \- tak, wegańskie \- tak, wegetariańskie i wegańskie \- nie
59\. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością? \- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa) \- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej \- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek \- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60\. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61\. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62\. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63\. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64\. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65\. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66\. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67\. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68\. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69\. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70\. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie 70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy". 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy".
UZASADNIENIE W ostatnich latach w polskiej szkole doświadczamy wielu zmian. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest rozpoznanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikację roześlemy do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Udostępnimy ją także na naszej stronie internetowej. Zależy nam na tworzeniu środowiska współpracy, dialogu, otwartości i równości, wspieraniu kadr zarządzających oraz pedagogicznych szkół i Rodziców a także promocji praw dzieci i praw człowieka w edukacji.
Działanie realizujemy w ramach projektu "Zdrowa szkoła", który jest wspierany przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej i współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach Projektu „Building Bridges - Civic Capital in Local Communities", realizowanego ze środków programu CERV finansowanego ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu „Obywatele, Równość, Prawa i Wartości" na lata 2021 - 2027.
Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej). W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: dopaminalaab@gmail.com
--
Z poważaniem i pozdrowieniami W imieniu Zespołu Anna Dęboń Stowarzyszenie dO!PAmina Lab tel. 504820333 e-mail: dopaminalaab@gmail.com NIP: 6292493017 KRS: 0000773382
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, Rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się. Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.