Żywienie w szpitalach #576
Instytucja: |
CENTRUM MEDYCZNE UJASTEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Nieznane |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Wniosek o informację publiczną przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Czy w szpitalu zatrudniono dietetyka/dietetyków? (chodzi o bezpośrednie zatrudnienie przez szpital, a nie przez firmę cateringową). Jeżeli tak, to wnosimy o udostępnienie zakresu jego/ich obowiązków.
2. Ilu pacjentów przypada na jednego zatrudnionego dietetyka?
3. Czy w szpitalu istnieje możliwość uzyskania indywidualnej porady dietetyka? Jeżeli tak, to w jaki sposób informuje się o tym pacjentów?
4. Jaka jest wysokość całościowej dziennej stawki żywieniowej przypadającej na 1 pacjenta szpitala?
5. Czy szpital korzysta z usług zewnętrznej firmy cateringowej? Jeżeli tak, to czy w podpisanej umowie określono minimalną kwotę/procent przeznaczone na zakup składników użytych do przygotowania posiłków?
6. Czy szpital posiada dokumentację regulującą jakość produktów używanych do przygotowania posiłków – chodzi o wartość odżywczą i kaloryczną posiłków oraz dopuszczalną ilości konserwantów, barwników, dodatków? Jeśli tak, wnosimy o jej udostępnienie.
7. Czy w szpitalu kontroluje się jakość posiłków podawanych pacjentom? Kto (stanowisko) odpowiada za te kontrole i jak często one się odbywają?
8. Czy w szpitalu kontroluje się, czy pacjent spożywa odpowiednią ilość pokarmu? Kto (stanowisko) odpowiada za te kontrole i jak często one się odbywają?
9. Czy w umowie z zewnętrzną firmą cateringową określono wymóg zatrudnienia dietetyka?
10. Czy w szpitalu istnieje procedura zgłaszania skarg dotyczących niewłaściwego żywienia bądź zatrucia? Czy wyznaczono osobę odpowiedzialną za kontakt w sprawie zgłoszenia ww. skarg?
11. Prosimy o podanie liczba skarg dotyczących niewłaściwego żywienia /zatrucia w szpitalu zgłoszonych do szpitala w 2017 i 2018 roku.
12. Czy w 2018 r. lekarze przechodzili jakiekolwiek szkolenie z zakresu zasad prawidłowego żywienia chorych w szpitalu?
13. Prosimy o podanie liczby i rodzajów diet stosowanych przez szpital wraz ze wskazaniem źródeł ich opracowania (wiedza lekarza/wiedza dietetyka/publikacje naukowe/źródła internetowe/wewnętrzne regulacje szpitala).
14. Jeśli szpital nie jest w stanie zapewnić pacjentowi diety wskazanej przez lekarza (np. bezmlecznej czy bezglutenowej), to w jaki sposób zapewnia wówczas posiłki pacjentowi?
15. Czy na życzenie pacjenta szpital zapewnia dietę wegetariańską lub wegańską?
16. Czy szpital zapewnia chorym doustne suplementy pokarmowe wspomagające powrót do zdrowia (np. wspomagające gojenie ran, dostarczające dodatkowe ilości białka)?Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Re: Wniosek o informację publiczną przez CENTRUM MEDYCZNE UJASTEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do wniosku o informację publiczną, w załączeniu przekazuję
odpowiedź.
Z poważaniem
Beata Janik
Kierownik ds. Administracji
> Dnia 17 październik 2019 o 10:22 {{ email }}
> napisał(a):
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy dostępie
> do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>
> 1. Czy w szpitalu zatrudniono dietetyka/dietetyków? (chodzi o bezpośrednie
> zatrudnienie przez szpital, a nie przez firmę cateringową). Jeżeli tak, to
> wnosimy o udostępnienie zakresu jego/ich obowiązków.
> 2. Ilu pacjentów przypada na jednego zatrudnionego dietetyka?
> 3. Czy w szpitalu istnieje możliwość uzyskania indywidualnej porady
> dietetyka? Jeżeli tak, to w jaki sposób informuje się o tym pacjentów?
> 4. Jaka jest wysokość całościowej dziennej stawki żywieniowej przypadającej
> na 1 pacjenta szpitala?
> 5. Czy szpital korzysta z usług zewnętrznej firmy cateringowej? Jeżeli tak,
> to czy w podpisanej umowie określono minimalną kwotę/procent przeznaczone na
> zakup składników użytych do przygotowania posiłków?
> 6. Czy szpital posiada dokumentację regulującą jakość produktów używanych do
> przygotowania posiłków – chodzi o wartość odżywczą i kaloryczną posiłków oraz
> dopuszczalną ilości konserwantów, barwników, dodatków? Jeśli tak, wnosimy o
> jej udostępnienie.
> 7. Czy w szpitalu kontroluje się jakość posiłków podawanych pacjentom? Kto
> (stanowisko) odpowiada za te kontrole i jak często one się odbywają?
> 8. Czy w szpitalu kontroluje się, czy pacjent spożywa odpowiednią ilość
> pokarmu? Kto (stanowisko) odpowiada za te kontrole i jak często one się
> odbywają?
> 9. Czy w umowie z zewnętrzną firmą cateringową określono wymóg zatrudnienia
> dietetyka?
> 10. Czy w szpitalu istnieje procedura zgłaszania skarg dotyczących
> niewłaściwego żywienia bądź zatrucia? Czy wyznaczono osobę odpowiedzialną za
> kontakt w sprawie zgłoszenia ww. skarg?
> 11. Prosimy o podanie liczba skarg dotyczących niewłaściwego żywienia
> /zatrucia w szpitalu zgłoszonych do szpitala w 2017 i 2018 roku.
> 12. Czy w 2018 r. lekarze przechodzili jakiekolwiek szkolenie z zakresu zasad
> prawidłowego żywienia chorych w szpitalu?
> 13. Prosimy o podanie liczby i rodzajów diet stosowanych przez szpital wraz
> ze wskazaniem źródeł ich opracowania (wiedza lekarza/wiedza
> dietetyka/publikacje naukowe/źródła internetowe/wewnętrzne regulacje
> szpitala).
> 14. Jeśli szpital nie jest w stanie zapewnić pacjentowi diety wskazanej przez
> lekarza (np. bezmlecznej czy bezglutenowej), to w jaki sposób zapewnia wówczas
> posiłki pacjentowi?
> 15. Czy na życzenie pacjenta szpital zapewnia dietę wegetariańską lub
> wegańską?
> 16. Czy szpital zapewnia chorym doustne suplementy pokarmowe wspomagające
> powrót do zdrowia (np. wspomagające gojenie ran, dostarczające dodatkowe
> ilości białka)?
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
> adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> www.siecobywatelska.pl
> www.watchdogportal.pl
> www.funduszesoleckie.pl
> www.informacjapubliczna.org
> NIP 526282872
>
>
> -
Re: Re: Wniosek o informację publiczną przez AgnieszkaZdanowicz
Szanowni Państwo,
czy załączoną do maila decyzję odmowną wysłali Państwo do nas również pocztą tradycyjną lub przez ePuap? Powyższa decyzja powinna zostać przekazana do wnioskującego w formie papierowej lub w formie dokumenty elektronicznego. Jest to zgodne z art. 14. § 1. kodeksu postępowania administracyjnego, który stanowi, że Sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Z kolei art. 107 KPA wskazuje, że: Decyzja powinna zawierać [...] podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji lub, jeżeli decyzja wydana została w formie dokumentu elektronicznego, powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Zgodnie z orzecznictwem sądów administracyjnych, aby mogli Państwo wydać taką decyzję, muszą Państwo otrzymać wniosek o informację publiczną również z zachowaniem powyżej formy. Dlatego dziś przesłaliśmy do Państwa poprzez ePuap podpisany elektronicznie wniosek o informację publiczną. Zwracamy się o wydanie raz jeszcze decyzji odmownej w nawiązaniu do dzisiejszego wniosku, podpisanie jej elektronicznie i przesłanie przez ePuap.
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl
www.watchdogportal.pl
www.funduszesoleckie.pl
www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872W nawiązaniu do pisma z dnia 2019-10-23 10:53:14.770798+00:00 z adresu {{ email }}:
> Szanowni Państwo, w nawiązaniu do wniosku o informację publiczną, w załączeniu
> przekazuję odpowiedź. Z poważaniem Beata Janik Kierownik ds.
> Administracji -
RE: Wniosek o informację publiczną przez CENTRUM MEDYCZNE UJASTEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Szanowni Państwo,
Odpowiedź załączona w wiadomości e-mail została również wysłana pocztą tradycyjną- listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
Z poważaniem
Beata Janik
Kierownik ds. Administracjitel. kom.: 730 222 296
tel.: 12 683 39 39
<http://www.medikor.pl/> ujastek.pl
UJASTEK | MEDIKOR | TOPMED | BANK MLEKA - GRUPA NEOMEDIC
Centrum Medyczne UJASTEK Sp. z o.o.
ul. Ujastek 3, 31-752 Kraków
tel.: 12 68 33 800, faks: 12 68 33 801, e-mail: <mailto:{{ email }}> {{ email }}
NIP: 6781015576, REGON: 350887420, KRS: 0000428724K
Kapitał zakładowy: 5 849 000,00 zł
TOPMED Sp. z o.o.
ul. Ujastek 3, 31-752 Kraków
tel.: 12 293 09 98, e-mail: <mailto:{{ email }}> {{ email }}
NIP: 6783102457, REGON: 121160684, KRS: 0000428534
Kapitał Zakładowy 32 450,00 zł
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu, który jest jej adresatem i może zawierać
poufne i/lub uprzywilejowane informacje. Zakazane jest jakiekolwiek przeglądanie, rozpowszechnianie lub
podjęcie jakichkolwiek działań odnośnie tych informacji przez osoby i podmioty inne niż zamierzony adresat.
Jeżeli otrzymali Państwo przez pomyłkę tę informację, prosimy o poinformowanie o tym nadawcy i skasowanie
wiadomości.From: {{ email }} [mailto:{{ email }}]
Sent: Wednesday, October 30, 2019 12:32 PM
To: {{ email }}
Subject: Wniosek o informację publicznąSzanowni Państwo,
czy załączoną do maila decyzję odmowną wysłali Państwo do nas również pocztą tradycyjną lub przez ePuap? Powyższa decyzja powinna zostać przekazana do wnioskującego w formie papierowej lub w formie dokumenty elektronicznego. Jest to zgodne z art. 14. § 1. kodeksu postępowania administracyjnego, który stanowi, że Sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Z kolei art. 107 KPA wskazuje, że: Decyzja powinna zawierać [...] podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji lub, jeżeli decyzja wydana została w formie dokumentu elektronicznego, powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Zgodnie z orzecznictwem sądów administracyjnych, aby mogli Państwo wydać taką decyzję, muszą Państwo otrzymać wniosek o informację publiczną również z zachowaniem powyżej formy. Dlatego dziś przesłaliśmy do Państwa poprzez ePuap podpisany elektronicznie wniosek o informację publiczną. Zwracamy się o wydanie raz jeszcze decyzji odmownej w nawiązaniu do dzisiejszego wniosku, podpisanie jej elektronicznie i przesłanie przez ePuap.
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl
www.watchdogportal.pl
www.funduszesoleckie.pl
www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl
www.watchdogportal.pl
www.funduszesoleckie.pl
www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872> W nawiązaniu do pisma z dnia 2019-10-23 10:53:14.770798+00:00 z > adresu {{ email }}: > Szanowni Państwo, w nawiązaniu do > wniosku o informację publiczną, w załączeniu > przekazuję > odpowiedź. Z poważaniem Beata Janik Kierownik ds. > > Administracji