KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Mikołowie
na potrzeby realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej
RODO
Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych i przetwarzamy je zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności
z „RODO”, czyli Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy Państwa dane na potrzeby realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej na podstawie
art. 6 ust. 1 pkt. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze)
w oparciu o przepisy:
art. 2 ust. 1, art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
art. 16 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
kodeks postepowania administracyjnego (w przypadku konieczności wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji
publicznej oraz umorzenia postępowania o udostępnienie informacji publicznej),
ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (cel archiwalny).
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH ORAZ INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Mikołowski z siedzibą władz przy ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190
Mikołów, tel. / faks (32) 324-82-11, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować w sprawach związanych
z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
pod adresem poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl
pisemnie na adres siedziby Administratora.
ODBIORCY DANYCH
Nie przekazujemy Państwa danych innym podmiotom, za wyjątkiem sytuacji, gdy konieczność taka:
wynika z przepisów prawa i dotyczy podmiotów uprawnionych do przetwarzania takich danych,
dotyczy podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym
zapewniających asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych, w których są przetwarzane Państwa dane.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Przechowujemy Państwa dane osobowe jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane
lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane zostały zebrane, przechowujemy je
jedynie w celach archiwalnych, przez okres wyznaczony przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
Dokumentacja spraw w zakresie realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to dokumentacja kat. BE5
przechowywana przez okres 5 lat, z możliwością przedłużenia tego czasu w zależności od ekspertyzy Archiwum Państwowego.
PODSTAWOWE PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od administratora:
dostępu do treści swoich danych osobowych,
sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
usunięcia swoich danych osobowych,
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiadają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
Zakres realizacji Państwa żądań będzie każdorazowo przedmiotem weryfikacji w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz
RODO.
Gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje
Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH ICH NIEPODANIA
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej. W przypadku, gdy nie podają nam Państwo swoich danych, nie możemy wówczas podjąć
się realizacji Państwa sprawy i rozpatrzeć Państwa wniosku.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie będzie to skutkowało zautomatyzowanym
podejmowaniem decyzji i profilowaniem tych danych.