Prezes Sądu Rejonowego
w Jaśle
OOOO
Jasło, dnia 25 kwietnia 2024r.
A.0123.16.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek e-mail z dnia 17 kwietnia 2024 r. o udostępnienie informacji
publicznej uprzejmie przedstawiam następujące informacje:
Ad.1 Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
(wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną -33.
Ad.2 W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez „sprawę”
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi,
które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Wniosków takich było -7
Ad.3 Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, - od 01.01.2024r.
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
Ad.4 Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
13 44 86 602 ul. Armii Krajowej 3
administracjaQjaslo.sr.gov.pl 38-200 Jasło
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej
(w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca
zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
|) inne.
Ad.5 Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób — starszy inspektor
Ad.6 Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
8) inne.
Ad.7 Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził — nie. W szkoleniu brał udział Prezes oraz Wice Prezes Sądu.
Ad.8 Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie— nie
Ad.9 Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie
możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie,
to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o
sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia. -nie
Marzena Zygarowicz
Prezes Sądu Rejonowego w Jaśle
/podpisano elektroicznie/
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator SA RB] 2321.5723, 4582
_ Nazwa dokumentu. Odpowiedź na informację publiczną. pdf
ode: -——
- Tytuł dokumentu. Odpowiedź na informację publiczną
Sygnatura dokumentu | A.0123.16. 2024
Data dokumentu 25.04.2024
- Skrót dokumentu 3B022B8BFOD80FDS7C$IELFB 17B4DFB 1FFFB649F
Wersja dokumentu nm 3
Data podpisu | 25.04.2024 09:06:58
"Podpisane przez Marzena Zygarowicz Prezes Sądu Rejonowego
LL
Rodzaj certyfikatu Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 25.04.2024
Autor wydruku: Budziak Danuta (Starszy Inspektor)