2
PREZES
SĄDU REJONOWEGO
wChełmie
Chełm, dnia 26 kwietnia 2024 r.
Adm.0123.14.2024
(wyłącznie drogą elektroniczną)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-70027Q©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 roku, dotyczący udostępnienia
informacji publicznej Sąd Rejonowy w Chełmie uprzejmie przedstawia:
Ad.1. W 2023 roku tutejszy sąd otrzymał 46 wniosków o udostępnienie informacji
publicznej.
Ad.2. W 2023 roku w 1 sprawie organ odmówił udostępnienia informacji publicznej
Ad.3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy do dnia 31.12.2023r.,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
Ad.4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest
jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
Sąd Rejonowy w Chełmie +48 82 562 25 56
AI. Żołnierzy | Armii Wojska Polskiego 16 sekretariatQchelm.sr.gov.pl
22-100 Chełm www.chelm.sr.gov.pl
2
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
Ad.5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy
koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk
tej osoby/osób.
Obsługą
i
terminowością
wniosków
zajmują
się
pracownicy
Oddziału
Administracyjnego.
- Specjalista ds. administracyjno-kadrowych;
- Główny specjalista ds. zamówień publicznych;
- Inspektor.
Projekty odpowiedzi przygotowywane są przez pracowników poszczególnych komórek
organizacyjnych w zależności od treści złożonego wniosku.
W przypadku wniosków budzących wątpliwości radca prawny wydaje opinię lub
sporządza projekt odpowiedzi.
Ad.6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
3
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
Ad.7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto
je prowadził.
Pracownicy tutejszego sądu nie brali udziału w szkoleniach, o których mowa w/w
pytaniu.
Ad.8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie były wydawane orzeczenia wobec osób uprawnionych w imieniu Sądu Rejonowego
w Chełmie do udzielania informacji publicznej.
Ad.9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Z poważaniem
Prezes Sądu Rejonowego
Sędzia
Ewelina Lewczuk-Zembrzycka
/podpisano elektronicznie/