Stalowa Wola, dnia 30 kwietnia 2024 roku
PREZES SĄDU REJONOWEGO
w Stalowej Woli
37-450 Stalowa Wola ul. Ks.J.Popiełuszkiló
tel. centrala: 15 6434500 | 501| 502
e-mail: administracjaQstalowawola.sr.gov.pl
OA.0123.10.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
adres e-mail:
sprawa-70218Q©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
w związku z Państwa wnioskiem z dnia 17.04.2024 r. poniżej przedstawiam żądane dane:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną - 41.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby — 1
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to
w _ jakiej formie? Prosimy 0 zaznaczenie _ właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
- Sąd nie prowadzi dodatkowego rejestru wniosków o udzielenie informacji
publicznej poza poniżej wskazanym sposobem rejestracji i ewidencji spraw w
systemie EZD.
- zgodnie z Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 września 2023 r. w sprawie wprowadzenia
instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w sądach powszechnych - __ wnioski o
udzielenie informacji publicznej w sądach rejestruje się w systemie EZD pod symbolem _0123 -
Udostępnianie informacji publicznej. Z, systemu EZD można wygenerować spis spraw, który zawiera
informacje określone w par. 39 instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w sądach
powszechnych, który zawiera co najmniej:
2
a) liczbę porządkową,
b) kolejny numer sprawy,
c) tytuł sprawy, stanowiący zwięzłe odniesienie się do jej przedmiotu,
d) nazwę i adres nadawcy, jeżeli nie jest to sprawa własna,
e) znak nadany przesyłce stanowiącej podstawę rejestracji sprawy, jeżeli nie jest to sprawa własna,
f) datę pisma stanowiącego podstawę rejestracji sprawy, jeżeli nie jest to sprawa własna,
g) datę rejestracji sprawy,
h) datę załatwienia sprawy,
i) imię i nazwisko prowadzącego sprawę,
j) uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy, jeżeli są istotne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest
jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się
w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
- nie dotyczy z uwagi na nieprowadzenie rejestru.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – Inspektor Ochrony Danych.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
3
- zakres obowiązków pracownika zajmującego się realizacją dostępu do informacji
publicznej nie zawiera szczegółowych zapisów w tym przedmiocie.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził - nie.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia - nie dotyczy z uwagi na brak orzeczeń tego rodzaju.
Z poważaniem,
Osoba sporządzająca i odpowiedzialna za treść informacji:
•
Alina Pyz,
Dokument podpisany przez Liliana
HAMERA
Data: 2024.04.30 13:44:04 CEST
Signature Not Verified