v. 1.0
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB SKŁADAJĄCYCH WNIOSKI O DOSTĘP
DO INFORMACJI PUBLICZNEJ 1
W związku ze złożeniem przez Państwa wniosku o dostęp do informacji publicznej, czynności
podejmowane przez Sąd w toku jego realizacji, będą wiązały się z przetwarzaniem danych osobowych.
Podstawowe informacje w tym zakresie dostępne są poniżej
Administrator
Danych
Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezes Sądu Rejonowego w Brzezinach.
Kontakt z Administratorem jest możliwy drogą mailową administracja@brzeziny.sr.gov.pl telefonicznie
46 87 52 150 lub drogą pocztową - ul. Waryńskiego 32, 95-060 Brzeziny.
Cel
Podstawy prawne
Wniosek składacie Państwo dobrowolnie, ujawniając w ten sposób dane osobowe zawarte w jego treści
oraz ewentualnych przedłożonych załącznikach Celem przetwarzania danych podanych przez Państwa
w dokumentach jest rozpatrzenie wniosku o uzyskanie dostępu do informacji publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania są przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 06.06.2001r. –
o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2020r, poz. 2176 z późn. zm.)
Odbiorcy
Administrator udostępnia Państwa dane odbiorcom uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub
zawartych umów. Odbiorcami będą podmioty, z których usług korzysta Sąd np. firmy świadczące usługi
wparcia, serwisowania systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez Sąd, dostawca poczty
elektronicznej itd.
Okres
przechowywania
Państwa dane będą przechowywane przez czas niezbędny do rozpoznania wniosku. Następnie
dokumentacja zostanie zarchiwizowana i zniszczona zgodnie z wewnętrznymi uregulowaniami. Proces
ten reguluje instrukcja kancelaryjna obowiązująca u Administratora oraz ustawa z dnia 14.07.1983r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 164 z późn. zm.).
Uprawnienia
Posiadają Państwo:
prawo dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania danych osobowych;
prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa);
prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych.
Przekazywanie
poza EOG,
decyzje
zautomatyzowane
Zebrane dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
W odniesieniu do Państwa, w oparciu o przekazane dane osobowe, decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, w tym nie będzie stosowane profilowanie.
Inspektor
ochrony danych
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy drogą mailową
iod@lodz.so.gov.pl, telefonicznie 42 677 89 06 lub drogą pocztową (adres jak Administratora). Inspektor
udziela informacji w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykonywaniem
praw przysługujących na mocy RODO.
1 obowiązek przekazania informacji wynika z art. 13 RODO, tj. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, inaczej ogólne
rozporządzenie o ochronie danych opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE L 119 z 04.05.2016.