Prezydent
Miasta Kielce
Kielce,/?.06.2021 r.
PIKS-VII.1431.164.2021
Sieć Obywatelska
WATCHDOG POLSKA
sprawa-37984Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do złożonego przez Państwa drogą e-mailową w dniu 2.06.2021 r. wniosku
o udostępnienie informacji publicznej dot. profili społecznościowych, udzielam odpowiedzi
w zakresie informacji posiadanych przez Urząd Miasta Kielce:
CZĘŚĆ | - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania
prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na
stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach,
które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na
profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są
mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Nie
Rynek 1 E] tĘ A [=]
25-303 Kielce f
tel. 41 36 76 105 A
www.um.kielce.pl [a]
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej
urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają
w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
W powyższym okresie czasu został zablokowany 1 użytkownik (konto prywatne), posługujący się
fałszywym imieniem i nazwiskiem. W związku z tym nie mogło być możliwe jego odblokowanie.
Użytkownik naruszał standardy Facebooka poprzez umieszczanie SPAM-u w komentarzach.
7. le osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
1 konto prywatne
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Mediami społecznościowymi opiekują się przede wszystkim pracownicy Kancelarii Prezydenta -
Biura Prasowgoe (główni specjaliści, inspektorzy oraz specjaliści), przy wsparciu Wydziału
Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej - Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą oraz Rzecznik
Prasowy. Opieka nad social mediami jest jednym z realizowanych przez nich zadań w zakresie
działań informacyjnych oraz promocyjnych.
Strona 2 z5
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Administratorzy profilu
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI
PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie
roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu,
chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
Nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Tak, Pan Bogdan Wenta - prezydent Kielc prowadzi własny profil tzw. „fanpage”.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
Strona 3z5
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach
e) Inna sytuacja - jaka?
Płatna promocja dotyczy wyłącznie projektu „Kielce - Raj dla dzieci” (punkt 13.1).
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Miasto Kielce zajmuje się prowadzeniem i promocją strony internetowej
www.rajdladzieci.kielce.eu oraz mediów społecznościowych dla produktu turystyczno -
kulturalnego pn. „Kielce - Raj dla dzieci”.
- w 2020 r. do obowiązków Wykonawcy należało: kontakt z usługodawcami z branży hotelarskiej,
kulturalnej i turystyczno - sportowej z terenu miasta Kielce oraz gmin wchodzących w skład
Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego, którzy przygotowali oferty skierowane do rodzin z dziećmi
i umieszczania tych ofert na stronie internetowej oraz ich bieżącej aktualizacji; przygotowanie
i prowadzenie kanałów mediów społecznościowych: YouTube Miasta Kielce (w zakresie dla
produktu Kielce - Raj dla Dzieci), Instagram oraz Facebook Kielce - Raj dla Dzieci; pozycjonowanie
strony internetowej w wyszukiwarce internetowej Google; prowadzenie ogólnopolskiej kampanii
Google Ads. Dodatkowe wymagania Zamawiającego: liczba odwiedzin strony internetowej do
końca 2020 r. na poziomie co najmniej 75 000, z wyszczególnieniem w sprawozdaniach częściowych
i końcowym źródeł ich pochodzenia, w tym wynikających z kampanii Google Ads; liczba nowych
użytkowników strony internetowej do końca 2020 r. co najmniej 15 000 osób; nowych polubień
na fanpage'u Facebook Kielce - Raj Dla Dzieci oraz łącznej liczby odbiorców do końca 2020 r.
na poziomie co najmniej 50 000 odbiorców; średni dzienny zasięg postów na fanpage'u Facebook
Kielce - Raj Dla Dzieci za rok 2020 na poziomie co najmniej 1200.
Okres obowiązywania umowy: od dnia 9.04.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. Kwota umowy: 10 959,30
zł brutto.
- w 2021 r. do obowiązków Wykonawcy należy: kontakt z usługodawcami z branży hotelarskiej,
kulturalnej i turystyczno - sportowej z terenu miasta Kielce oraz gmin wchodzących w skład
Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego, którzy przygotowali oferty skierowane do rodzin z dziećmi
i umieszczania tych ofert na stronie internetowej oraz ich bieżącej aktualizacji; promocja strony
internetowej poprzez kontakt z innymi portalami o tematyce takiej jak: turystyka, sport, kultura,
rekreacja, styl życia, rodzina itp.; przygotowanie i prowadzenie kanałów mediów
społecznościowych: YouTube Miasta Kielce (w zakresie dla produktu Kielce - Raj dla Dzieci),
Instagram oraz Facebook Kielce - Raj dla Dzieci; pozycjonowanie strony internetowej
w wyszukiwarce internetowej Google; prowadzenie ogólnopolskiej kampanii Google Ads.
Wykonawca zobowiązuje się nadto do zapewnienia: liczby odwiedzin strony internetowej do końca
2021 roku na poziomie co najmniej 75 000, z wyszczególnieniem w sprawozdaniach częściowych
i końcowym źródeł ich pochodzenia, w tym wynikających z kampanii Google Ads; liczby nowych
użytkowników strony internetowej do końca 2021 roku na poziomie co najmniej 15 000; liczby
wyświetleń fanpage'a Facebook Kielce - Raj dla Dzieci do końca 2021 roku co najmniej 10 000;
średni dzienny zasięg postów na fanpage'u Facebook Kielce - Raj Dla Dzieci za rok 2021 na poziomie
co najmniej 1200; zamieszczenie w odstępach kwartalnych 4 artykułów sponsorowanych
promujących Projekt pn. „Kielce - Raj dla dzieci” w kontekście atrakcji oferowanych przez Miasto
Kielce i Kielecki Obszar Funkcjonalny na portalach o zasięgu ogólnopolskim oraz na fanpage'ach
Strona 4z5
Facebook tych portali, o tematyce takiej jak: turystyka, sport, kultura, rekreacja, styl życia, rodzina,
itp.
Okres obowiązywania umowy: od dnia 18.02.2021 r. do dnia 31.12.2021 r.
Kwota umowy: 13 468,50 zł brutto.
Z poważaniem,
z up. PREZYDENTA MIĄS:
(G7e
czepan Skórupsk
ski
SEKRETARZ MIASTA
Strona 5 z 5